Kia Niro problemen motormanagement
In oktober een nieuwe Kia Niro gekocht. Direct problemen met motormanagement. Lampje brand. Bij de dealer krijgen ze dit niet opgelost. Krijg nu een voorstel om hem in te ruilen tegen een bijbetaling van € 2000,00. Is dat niet een slechte 'inruilactie'?..Wat is dan die 7 jaar garantie waard?
De dealer waar u deze auto gekocht heeft dient dit probleem (helemaal!) op te lossen. Nu zadelt hij u met zijn probleem op. Een waardeloze dealer dus.
U heeft gewoon RECHT op een goed werkende auto, zonder dat u enige bijbetaling hoeft te doen. Laat u dus niet afschepen.
Succes (en sterkte) verder.
Hallo Schilder55 ,
Stel uw vraag ( probleem met motormanagement) eens op het Kia Forum , klik op de rode regel .
https://www.kiaclub.nl
Als het betalen wordt voor een identieke auto moet u het zeker niet doen. U hebt dan wel gebruik kunnen maken van de auto, maar dat is voor risico van de verkoper.
Als er nu een nieuwer type staat, of met extra opties kunt u de overweging maken. Verplicht bent u het niet.
@schilder55,
Een afschrijving op een nieuwe auto van € 2000,00 in het eerste haljaar is helemaal niet slecht te noemen.
Probeer een zo jonge auto daarvoor maar een op een normale manier in te ruilen, dat gaat u nooit en te nimmer lukken.
De 7 jr. garantie heeft u wel maar wat wil je daarmee als de dealer het probleem wel wil, maar niet kan oplossen.
Pobleem auto en hoe kom je daar netjes van af !! Dan is dit een heel net aanbod om u daarvan te verlossen, zeker als er bij de vervanger geen afleveringskosten etc. in rekening worden gebracht.
Blijkbaar weet je niet wat garantie inhoudt. Voor de eerste 6 maanden geldt dat de verkoper het euvel moet verhelpen, kan hij dat niet dan dient hij een vervangende auto te leveren, of het volledige bedrag terug te betalen. Dit heeft niets van doen met afschrijving.
Lees: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Gelezen. Vandaar dat ze nu een ínruilactie' bij mij neerleggen. Binnen 6 maanden!
Dat is dus Kia. Een collega kocht ook een Kia. Na 2 1/2 - 3 jaar problemen met het navigatiesysteem. Diverse resetten. Updaten lukte niet. Konden ze niet oplossen. Als alternatief boden ze een losse Tom Tom aan voor 60,00 euris. Hij heeft dat toen maar gedaan, want er moest een nieuwe radio zonder navigatie ingebouwd worden. Dus wat is garantie?
Die garatie is natuurlijk niet voor het updaten van de navigatie.
Navigatie gaf de nodige problemen. Ze hebben toen geprobeerd om het met updaten op te lossen. Dat lukte ook niet. Kortom geen oplossing voor het systeem. Overigens een bekend verschijnsl want Fiat heeft het ook gehad. Eerst een reset van de radio en daarna het navigatiesysteem. Als je geluk hebt lukt het.
Reed die auto verder ook niet?
Die ingebouwde navigatiesystemen geven vaker problemen of dat het lang duurt met updaten, dat is niet alleen bij Kia het geval.
Heb je dit al eens gelezen ? Wens je veel sterkte !
https://www.autoblog.nl/archive/2011/10/05/bovag-garantiebeleid-kia-is-strafbaar
Ze moeten het oplossen en als ze het niet kunnen, moeten ze schoenen gaan verkopen. Elke auto is zowat uitgerust met OBDI of OBDII, meesten na 1997-98 of zo hebben OBDII, scanner eraan en gaan rijdenen kijken welke code de computer uitspuugt.Met die code moeten ze het op kunnen lossen. Zoniet zijn ze niet kundig genoeg.Waarom zou je 2000 euro bijbetalen?Ga naar KIA forum daar zitten ook monteurs en krijg je betere adviezen dan bij die prutsers en neem geen genoegen met onzinsmoesjes.
U zou wel en goede auto moeten hebben maarrrr ....anderzijds. Ik meen dat deze ca €28-30.000 kost? Na 6 maanden een nwe auto (rijklaar? begrijp ik ) voor 2000 en nieuw bouwjaar is wel een goede deal qua afschrijving. Maar als u dat niet wil dan op de reparatie staan...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer