Klacht Ford Stern
Een schets van de afgelopen maand:
6 januari 2022: Ik breng de auto bij Ford Stern Hoofddorp voor een grote beurt. Daarbij meld ik dat ik een vreemd geluid hoor bij de motor. 's Middags word ik gebeld dat de auto klaar is. Ik vraag wat het vreemde geluid was. Ze hebben geen idee, maar gaan nog even checken. Als ik de auto op kom halen wordt mij op het hart bedrukt dat er niets aan de hand is en ik veilig met de auto kan rijden. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn auto (ook nog in oktober gekeurd) veilig is en dat er niets aan mankeert.
Het is een duidelijk verhaal, maar je zit op een forum. Heb je dit verhaal al aan de directie geschreven?
Kijk eens in de algemene voorwaarden mbt tot reparatie mn. artikel 11 onder punt 7
https://www.stern.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden
Geachte Ilse,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Heeft u de auto nieuw gekocht bij deze dealer?
Om welk model Ford gaat het?
Geboren Amsterdammer: info genoeg lijkt mij.
Het ratelende geluid heeft niets met de radio en de accu te maken. Dat de auto een beurt heeft gehad wil niet zeggen dat er nadien niets kan mankeren.
Een monteur is geen tovenaar. Er is een probleem waar ze de oorzaak niet van kunnen vinden. Maar dat uw auto daar ook in onderhoud is wil niet zeggen dat u recht hebt op vervangend vervoer. Dat is een service die een garage kan aanbieden, maar dat is geen verplichting.
Allemaal zeer vervelend, maar ik lees niet echt iets wat de garage fout doet.
behalve dan de beroerde communicatie
Nou meneer Nedoduchio,
Mevrouw Ilse heeft wel degelijk een punt, kennelijk heeft u goede betrekkingen met die inferieure Ford Stern garage te Hoofddorp, door zo bot te reageren naar een damen !!!
Robert47602
Wat is een damen?
Klopt helemaal Robert47602, ik werk zelfs voor Stern. En niet te vergeten ook voor PostNL, dropshippers, nutsbedrijven en vele verkopers.
Geen idee wat er bot is aan mijn reactie, maar ik weet wel dat aanzetten tot geweld strafbaar is.
Een auto kan altijd kapot gaan, ook al word de auto goed onderhouden. En na een beurt kan gewoon een radio problemen geven. Net zo goed dat een band lek kan raken, een slot kapot gaat of wat dan ook. Tijdig onderhoud en APK geeft 0,0 zekerheid.
TS geeft nergens aan dat er een afspraak voor de auto gemaakt is. Als die daar word neergezet ben je dus afhankelijk van de tijd die ze hebben. Gaan dreigen heeft dan totaal geen nut.
Hoe oud is de auto?
Als zij met de onderhoudsbeurt niks gehoord hebben van een vreemd geluid kunnen ze ook niks repareren.
Dat er een storing in de radio zit en dat daardoor de accu leeggetrokken wordt kan gebeuren en heeft niks met een onderhoudsbeurt te maken en kan ten alle tijden optreden. Dat daarna de accu weer leeg is heeft ook niks met de onderhoudsbeurt te maken.
Een leenauto krijg je al lang niet meer bij veel dealers, een auto huren bieden ze vaak wel aan of een gratis leenfiets.
Een gratis auto zou nog kunnen als een auto tijdens garantie stuk gaat en het daarna langer als een dag duurt maar ook dat is geen zekerheid.
Voor de rest is het niet te zeggen waarom ze niet terugbellen en wat er is afgesproken besef wel dat je een auto brengt zonder afspraak en dat er wel tijd moet zijn om hem te repareren. Als ze al een week helemaal vol zitten met afspraken kom je pas daarna aan de beurt wat logish is.
Hoewel u daar niet naar vraagt heeft u hoe dan ook de mogeklijkheid om https://www.bovag.nl/hulp-bij-klachten indien de garage, zoals ik aanneem bij Bovag is aangesloten.
Of dat nader resultaat zal hebben dan uitsluitend excuses en nadere uitleg waarom een en ander langer duurt dan dat u mag verwachten (dat kan ik met u eens zijn) kan de reden zijn dat men de oorzaak nog niet heeft gevonden en bovendien kan de garahouder/dealer in kwestie 'geteisterd'worden door uitval van gespecialiseerde monteurs door ziekte. Er zijn meer garagisten die daar hinder van hebben zoals ook de mijne (ook een grote dealer).
Kan men u geen leenauto leveren? (En dan 'cést le ton qui fait la musique)
De auto meteen weghalen daar niets zeggen en contact een dealer die wel de kennis heeft ,en stuur deze brief naar de importeur FORD NL
De dealer doet in deze weinig verkeerd.
Onderhoud is juist uitgevoerd
Elektrische storing in radio heeft niks met onderhoud te maken
Leen auto is bij geen enkele dealer een plicht
Er is geen afspraak gemaakt voor de laatste reparatie en dus moet er wel tijd en personeel beschikbaar zijn
Beste Ilse W.
Zojuist het drama gelezen van jouw inferieure associale garage bij Ford Stern te Hoofddorp. Ze hadden bij mij allang in de boom kunnen vliegen en tevens juridisch flink aangepakt, maar dit dien je te doen middels een Aangetekende brief, al die telefoontjes hebben geen zin, want zij zullen toch wel alles ontkennen.
Heb je niet een sterke man, in de familie c.q. vriend, die even die manager over de toonbank haalt ???
Is het een officiële Ford Bovag Garage, dan kun je altijd verhaal halen en een officiële klacht alsnog indienen bij Ford Nederland.c.q. Bovag zelf.
Zoek maar op Google.
Je wordt aan alle kanten belazerd door die inferieure garage Ford Stern te Hoofddorp, die jouw al zolang in behandeling heeft en van alles verzint, wat er maar te verzinnen valt. Heb je niet in de gaten, dat je gewoon van A t/m Z gewoon belazerd wordt, door die waardeloze vent, die jou continu interumpeert tijdens een telef. gesprek en zich ook niet aan afspraken houdt..???
Ik zou in ieder geval hun rekeningen nimmer nooit betalen of althans maar voor een gedeelte betalen, voordat alles piekopbello in orde is.
Ook kun je via je mogelijke Rechtsbijstandsverzekering een verhaal doen op die inferieuren associale garage en alle door extra gemaakte kosten van taxivervoer tot leen auto aan toe, verhale bij die gasten.
Deze houding geeft geen pas om zo met een klant om te gaan.
Bij mij hadden ze dat hoeven te flikken....
Veel succes gewenst met die Ford perikelen.
Met vriendelijke groet,
Robert923.
Uw reactie heb ik gerapporteerd. Aanzetten tot geweld is niet iets dat hoort op een forum.
Verder bent u behoorlijk negatief over een situatie waar u geen weet van heeft. In ieder geval niet meer dan andere forumleden weten. Zonder enige onderbouwing gebruikt u woorden als belazeren, a-sociaal, inferieur en verzinnen waardoor u uzelf op glad ijs begeeft. Laster, danwel smaad, kan een dure hobby zijn.
En inhoudelijk op uw reactie, waarom meent u dat TS recht heeft op vervangend vervoer of op taxikosten? Nergens is iets te lezen dat het probleem onder garantie valt. En leenauto's zijn er vaak niet meer. Het enige juiste dat u neerzet is dat je pas moet betalen als alles opgelost is. Maar dat is in elke situatie toepasbaar.
Neodutchio +10!
Ik begrijp even iets niet, anwb heeft uw auto weggebracht, was dat op uw verzoek? en als dat op uw verzoek was heeft u toen kontakt met de garage gehad?
ik zie dit nergens terug of ik moet erover heen gelezen hebben, als u geen kontakt heeft gehad met de garage op dat tijsstip dan heeft u ook geen opdracht gegeven tot reparatie namelijk en ja, dan doen ze ook niets!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer