in
door ingridscorpio Nov 25, 2015 om 23:49
Auto & vervoer

Klacht over Schiphol Taxicentrale

Waar heen om klacht taxi bedrijf in behandeling te laten nemen?
Schiphol Taxicentrale neemt onze klacht niet in behandeling.

Heenreis,chauffeur gooit de koffer op uitgetrokken handvat. Een bus vol met deuken, en onderweg de nodige storingen aan de bus.Meermalen stil gestaan op de vluchtstrook. Schokdemping was schijnbaar niet aanwezig...
Terugreis,bij het afgesproken Meetingpoint, 1e telefoongesprek 22.24
We staan verkeerd!?? en moeten naar Vertrekhal 3, uitgang C.
De taxichauffeur kan de taxi niet onbeheerd laten om naar binnen te komen.
2e telefoongesprek 22.33
De taxi staat met een lekke band op de A4 al 45 minuten op de ANWB te wachten. Er is een 2e taxi onderweg, duurt half uurtje.
In Vertrekhal 3 staan wij niet geheel op ons gemak. Vele zwaar bewapende marechaussees lopen hier rond. Er is ook een pier afgesloten op Schiphol. Reden is op dat moment nog onduidelijk.
http://www.nu.nl/binnenland/4130405/alarm-telefoonhoesje-schiphol.html

Wij staan binnen bij toegangsdeur C. Zwaar bewapende marechaussees in hal en Schipholmedewerkers sluiten de uitgang af.Onduidelijk of dit enkel wegens schoonmaak is, of dat er wat anders aan de hand is. Elk moment kan de taxi komen en wij gaan maar buiten wachten.
3e telefoongesprek 23.07
Waar blijft de taxi?Hier kan ze geen antwoord op geven, de taxi kan namelijk niet gebeld worden...die rijdt. Vreemd, daar de meeste taxi’s tegenwoordig zijn uitgerust met bleu toot verbindingen en handsfree bel-mogelijkheden!
Ik leg uit dat we duidelijkheid willen over de wachttijd, we staan namelijk ook buiten, het is koud en het regent.
Mijn uitleg over marechaussees en de afgesloten deur schijnt ze niet te willen geloven.
Vriend neemt de telefoon van mij over. De voortdurende onduidelijkheid over de taxi heeft ons zeker wat geïrriteerd gemaakt, we zijn moe van een lange reis, willen naar huis en staan buiten. Vriend zegt dat hij duidelijkheid wil, en dat er binnen een kwartier een taxi dient te zijn. Wij zijn klant, hebben betaald en het bedrijf kan niet leveren waarvoor betaald is.
De betreffende medewerkster ervaart dit als een ‘bedreiging’ en verbreekt de verbinding.

4e telefoongesprek 23.10
Ik bel direct terug, dit kan toch niet!
De medewerkster is boos, en eist excuus van vriend. Van enige bedreiging / onheuse bejegening of grof taalgebruik etc is GEEN ENKELE SPRAKE geweest, dus nee waarom zou er van onze kant een excuus moeten komen!
Als ik opmerk dat ze ook rekening kan houden met ONZE kant van de zaak, wij staan al lange tijd te wachten op de taxi/ onduidelijk hoe lang nog / buiten / kou / regen / marechaussees – dreiging van ...?? enz enz
Volgens haar draai ik de zaak om!?? en staat zij in haar recht. Zij EIST excuus en anders komt er geen taxi, die wordt namelijk terug geroepen en het geld bent ik kwijt... Het heeft geen zin om hier nog over terug te bellen en nogmaals de betaling krijgt u niet terug, dat geld bent u kwijt. Hierop verbreekt zij weer de verbinding.

Op 2x ingediende klachten komt geen enkele reactie. Via het landelijk meldpunt Taxiklacht het ook geprobeerd. Zij zouden er op toezien dat er binnen 3 weken inhoudelijk gereageerd zou worden. Ook van Taxiklacht niets gehoord.
Standaard reactie taxi wereld...?

De 55 euro wil ik terug. Een vooraf betaalde dienst is niet uitgevoerd. Een excuus hoef ik niet van ze, dat heeft met deze arrogante houding geen enkele waarde. Voor de absurde, onbehoorlijke houding van de medewerkster ... geen woorden voor!

Maar wat nu??

5449 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt uw geld volledig terecht niet terug.

Iemand die gelooft dat gewapende marechaussees rondlopen vanwege de schoonmaak van de vertekhal, moet een "Schiphol verbod" krijgen. voor minstens 5 jaar..

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op donderdag 26 nov 2015, 10:59: U krijgt uw geld volledig terecht niet terug.

Iemand die gelooft dat gewapende marechaussees rondlopen vanwege de schoonmaak van de vertekhal, moet een "Schiphol verbod" krijgen. voor minstens 5 jaar..

Ik weet niet wanneer je voor het laatst op Schiphol geweest bent...maar er lopen altijd zwaarbewapende marechaussees rond hoor!
De deur werd afgesloten, zo'n draaideur. Er waren schoonmakers, op dat moment was het totaal niet duidelijk wat er qua incident aan de hand was. Er was enkel bekend, er is een pier afgesloten.

Dat de taxi niet kwam, heeft niets met de marechaussees te maken!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een nare ervaring.

Lees eens hier.

En hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is het juist! Bij dat meldpunt heb ik op 9 oktober ook die klacht ingediend. Zij houden er toezicht op dat er gereageerd gaat worden binnen 3 weken. Nou niet dus. Op een ontvangstbevestiging na...hier ook stil.
Het lijkt wel een standaard reactie op taxi klacht gebied ; stil zijn en niet reageren!!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben op elk willekeurig moment van de dag of nacht op schiphol geweest. Standaard (was toen) het meetingpoint als trefpunt. Parkeren, ook voor taxi's, was en is altijd een probleem. Maar als ik 'tussen de regels lees' krijg ik de indruk dat de taxi niet met nieuwste materieel heeft gereden, maar de passagiers ook wat forser taalgebruik gebezigd hebben.

Die bewaking heeft niets te maken met het verhaal. Die is er al jaren. Zeker op 3!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het Meetingpoint was ook het afgesproken punt, zowel schriftelijk als mondeling afgesproken.
Het verhaal heb ik hier wat ingekort moeten neerzetten. De marechaussees ed en de afgesloten deur heb ik vermeld mede ivm de reactie van Schiphol Taxicentrale ; er werd gewoon gezegd / dat kan niet, het is niet waar wat u zegt! Terwijl er toen al op Nu.nl stond dat er wat aan de hand was op Schiphol.

Er is in alle telefoongesprekken geen enkele sprake van grof of fors taalgebruik geweest, dat maakt het juist zo absurd. Zou je bv ze verrot schelden voor weet ik wat, dan kan ik me voorstellen dat ze de verbinding verbreken. Vriend heeft een wat zware stem, heeft zich voorgesteld, en gezegd dat hij wilde weten WANNEER de taxi kwam. Dit was dus al 2 uur na onze landingstijd. Taxi was al 5 kwartier te laat...

Het is toch te gek voor woorden dat ze op schriftelijke klachten niet reageren, ook niet via het meldpunt Taxiklacht en dat je dus nergens terecht kan voor verhaal...

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zoek op 'Schiphol Taxicentrale', dan komen er nogal wat verschillende sites/bedrijven naar boven. Welke is het dus?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge

Veel taxi bedrijven hebben een wat je noemt: "Schiphol Service", dus dit kan door het hele land zijn.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.schipholtaxicentrale.net/

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik HIER voor de link op donderdag 26 nov 2015, 20:20

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij lastig om hier nog iets aan te doen. Gaat je waarschijnlijk veel tijd en moeite kosten, met weinig kans op succes. Door ze hier te noemen zijn anderen nu misschien gewaarschuwd voor deze club.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval raad ik iedereen aan om niet vooraf te betalen. Het wordt mooi en makkelijk voorgesteld, en in de mailwisseling komen ze betrouwbaar over...

In februari van dit jaar had ik een heenreis via ze. Deze taxirit is goed uitgevoerd. Vandaar dat ik het voor deze keer vooraf betalen wel aandurfde.

Het is een onbetrouwbaar bedrijf. De arrogantie, het feit dat zij EN het landelijk meldpunt Taxiklacht niet eens antwoorden..! Het is gewoon één kliek die elkaar de hand boven het hoofd houden..