Marco Broekman
door Marco Broekman Oct 20, 2020 om 17:49
Auto & vervoer

Klacht QWIC fiets

Zijn er meer mensen die een qwic fiets hebben gekocht en klachten hebben.
Ik zit al vanaf 06-06-2020 op een nieuwe batterijte wachten, en mijn fiets leverancier kan mij niet helpen want zit op QWIC te wachten

Als je QWIC een mailtje stuurt moet je naar de leverancier.

Iets met kastje en boom :-(

6853 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2020 om 19:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

"Kastje en muur"? Nee sorry, heb geen qwic fiets gekocht.

ne
door neodutchio - Oct 20, 2020 om 20:44
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Er schijnt iets van een virusje over de wereld te gaan waardoor productielijnen zijn stil komen te vallen en transport niet mogelijk was/is. Dit resulteerd overal in langere levertijden.
U hebt een afspraak het de verkoper, niet met de fabrikant. Het is dus geen kastje/boom verhaal (die ik dan weer ken als kastje/muur), maar wettelijk bepaald.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2020 om 21:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als niet leverbaar, voor vele fietsen zijn ook  gereviseerde met inruil of  ze reviseren jou oude.... dan weekje zonder accu en weer klaar.
Voordeliger en je mag iets betere accu als ooit uitkiezen tegen kleine meerprijs....

Mijn E bike is nu ook beter als nieuwe,   gewoon  na 2 dagen klaar.
Dus vraag  voor revisie accu.

justmeagain
door justmeagain Oct 20, 2020 om 23:35
623 Antwoorden / 8 Vragen

Goed bezig, zowel een electrische auto bezitten als een electrische fiets.

sira
door sira Oct 21, 2020 om 13:13
2336 Antwoorden / 24 Vragen

@justmeagain
Ik zou bijna ook aan een electrische stofzuiger denken, je weet wel, zo eentje waar je ook komkommers mee kunt opzuigen?

emoji

@ marcobroekman.
Die accu zal wel met een vracht uit China moeten komen. 1 Accu opsturen lonnt niet.

sw
door swat1500 - Oct 21, 2020 om 00:45
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Qwic heeft gelijk. Voor garantie klachten moet u bij de leverancier zijn. Die moet het probleem oplossen.

1paul
door 1paul - Oct 21, 2020 om 08:32
3143 Antwoorden / 0 Vragen

nee je moet echt bij de verkoper zijn....

Pe
door Peter Poppelier - Feb 12, 2021 om 13:29
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb al 2 keer een mail gestuurd maar heb nog steeds geen antwoord. Met verwijst naar de verkoper dat zal sneller zijn. Mijn verkoper is gestopt met de zaak, dus zou graag mijn mail beantwoord hebben. Naar mijn idee is er iets ergnstigs aan de hand met de acculaders, wat naar mijn idee niet zou mogen. Hopelijk pakken ze het op. Ik hoop snel iets te horen.

Pe
door Peter Poppelier - Feb 12, 2021 om 13:51
2 Antwoorden / Vragen

De acculaders zijn naar mijn idee slecht ontworpen. We hebben 2 nieuwe elektrische fietsen gekocht vorig jaar en nu is de 2 acculader al stuk geweest. Het betreft gelukkig een kleinigheid maar zou niet mogen. Het zijn de kabeltjes in de stekker die los gaan. Er zit helemaal geen borging in die trekkracht aan de kabel voorkomt. We trekken nooit aan de kabel maar omdat de kabel veel te stug is gebeurd dit vanzelf als je hem in de tas stopt. In 2019 is onze hele tuin afgebrand door een elektrische fiets waarvan er ook een van Qwic was. Voor de brandweer was verder onderzoek niet nodig maar dit wil ik niet nog een keer. Ik ben mij dus wederom rot geschrokken. Kan het worden opgepakt en opgelost. Ik denk dat het een productiefout is. Telefonisch kunnen ze mij niet helpen, men verwijst maar naar de dealer en die zit ook altijd lang op een reactie te wachten. Een mail die je stuurt reageren ze helemaal niet op. Kan Kassa hier iets aan doen.

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2021 om 14:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@peterpoppelier
Als het om de 4 polige stekker gaat moet er toch echt veel gebeuren wil u de bedrading stuk trekken. U trekt er niet aan de draad schrijft u maar hoe vaak wordt deze pal achter het rubber ingedrukt bij het insteken van de stekker of dubbelgevouwen als die in de fietstas verdwijnt. Daarbij heeft deze stekker een ronding waardoor deze eenvoudig uitneembaar is. Idem als het om de 1 polige stekker gaat.
Denk overigens niet dat "KASSA" dit voor u gaat oplossen want bij al dit soort vragen zouden ze 24 uur per dag werk hebben om problemen voor mensen op te lossen.

panter22
door panter22 Feb 12, 2021 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Stukje duct tape er omheen en stevig vastplakken.

gerbera
door gerbera Feb 13, 2021 om 11:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor gewoon wat zorgvuldiger mee omgaan, na 6 jaar heb ik nog steeds de originele verpakking van de oplader als ik deze wil vervoeren in de fietstas.☺

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 13, 2021 om 16:20
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Peter Poppelier breekt in op ½ jaar oude....

Er is een leveringsprobleem...  maar  een  stekker kapot trekken,  dat is naar vakman en die soldeerde deze wel even....

Hele tuin afgebrand?   En Kassa redactie bepaalde zelf wel wat in uitzending komt.

De verkoper  moet dit oplossen, en  ja,  een Accu die te snel oplaad vliegt eerder in brand dan langzamere laders!

Het is net als Roken in bed,  dus  ook geen  accu opladen onder 't dekbed....!

sp
door sparla - Oct 8, 2021 om 12:47
1 Antwoorden / Vragen

Dit moet je weten als je van plan bent om een QWIC fiets te kopen.
Na 41 maanden en 2950 km ging mijn QWIC Premium MN8 elektrische fiets van  tweeduizendzevenhonderdnegenenveertig euro stuk. Volgens de dealer was de Bafang motor onherstelbaar kapot en moest vervangen worden. Alleen de motor zonder reparatiekosten zou minimaal 750 euro kosten.

Ik ben een oudere gebruiker en heb de fiets gebruikt voor o.a. boodschappen in de directe omgeving en verder de motor nooit extreem belast, daarnaast heb ik hem de winter niet gebruikten de fiets verder goed onderhouden.

Op 13-9 eerst mail naar QWIC gestuurd (daarna nog enkele) en pas op 8-8 het volgende antwoord ontvangen;

 ……….Ik lees dat u de fiets op 30 maart 2018 aangekocht en wij hanteren een garantieperiode van 2 jaar met een coulance regeling van enkele maanden, deze termijn is echter al verstreken. Ik kan begrijpen dat het een vervelende situatie is wanneer dit dan kosten met zich meebrengt……..

Sonja

Customer Service

www.qwic.nl

Pedro de Medinalaan 11 | 1086 XK | Amsterdam | The Netherlands

Ik vraag me af of dit zomaar kan en mag.

Ik denk hier ook aan het conformiteitsbeginsel.

Er bestaat toch een gebruiksduurverwachting. Als consument heb ik recht op een deugdelijk product, en dan mag ik verwachten dat de motor het niet al na deze tijd begeeft. Ik mag toch van QWIC verwachten mij hierin tegemoet te komen.

S.S. Maastricht

P.S. Hier kun je het als klant verder mee doen!

panter22
door panter22 Oct 8, 2021 om 16:11
6599 Antwoorden / Vragen

De garantie van de fabrikant is 2 jaar. Je moet met je klacht bij de verkoper zijn wil je gebruik maken van conformiteit. Lees deze info eens: https://www.ebikebond.nl/blog/2020/08/07/hoe-lang-gaat-een-elektrische-fiets-mee/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 8, 2021 om 13:18
2053 Antwoorden / Vragen

Als je vindt dat jouw leverancier een wanprestatie levert is het net als met maagzuur, wrijven helpt niet. Dus zolang jij niets doet moet je ook niet verwachten dat jouw leverancier iets anders doet dan zeggen dat hij er ook niets aan kan doen. Het gaat mij dan niet over de vraag of hij er ook werkelijk niets aan kan doen maar of hij verantwoordelijk gehouden kan worden om er wat aan te doen en anders de schade te compenseren.

Be
door Bert225 - Oct 9, 2021 om 14:10
1 Antwoorden / Vragen

Verleden week een Qwic gekocht (actie 5jr garantie)kan er uiteraard nog niets over zeggen.

Maar bij elk merk of product heb je dat iets eerder kapot gaat dan je verwacht,u bent de ongelukkige enige coulance zou misschien wel op zijn plaats zijn.

Vorige week een ging collega rijden met een nieuwe Volvo truck na 600 km motor in puin,uiteraart garantie maar om maar even een voorbeeld te geven.