De klantenservices van Veolia heeft ook een klachtenlijn. Bellen kost 1,50 per minuut met een maximum van 65 euro. Geen wonder dat er weinig klachten binnen komen bij Veolia. Mag dit?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ja, dat mag. Inderdaad lekker hoog, dat houdt het aantal klachten lekker laag.
Je kunt ook een klacht via hun website indienen: klacht melden Je moet dan wel geduld hebben, want het kan 3 weken duren voordat je klacht beantwoord wordt.
Ja, ze mogen vragen wat zij willen. Maar het zegt genoeg over de bereidheid echte service te verlenen. Enige tijd geleden weigerde een andere maatschappij mij telefonisch informatie te geven over vertrektijden. Ik moest het 0900 nummer van het openbaar vervoer maar bellen. Vindt u het gek dat ik dan maar de auto neem. Dit heet martkwerking, maar de maatschappijen moeten nog eerst leren wat dit werkelijk is. Zolang er geen echte concurrentie is, stelt marktwerking niets voor. Kijk maar naar de OV chipkaart. De enige marktwerking is die van monopolisme wanneer de consessie er eenmaal is. Dus terug naar de overheid, het hele openbaar vervoer.
Ik blijf van mening dat alle 0900 lokaal tarief moeten worden.
Voor andere tarieven zouden dan andere nummers moeten komen. Dit systeem van wildgroei in tarieven moet gestopt worden.
Het sysyeem van 0900 is gedacht als een versimpeling van veel gebruikte nummers. In plaats daarvan zijn het de zakkenvullers die de 0900 reeks gebruiken.
Het wordt echt tijd dat de opta eens opruimt in dit chaotische systeem.
pbarendse schreef op vrijdag 12 feb 2010, 13:46: Ondanks de prijzen bellen er nog genoeg mensen naar die klachtenlijn hoor... Mijn schoonvader heeft er een dagtaak aan ;)
zeker goed in de slappe was dan ?? of puur verveling ?
gerans schreef op vrijdag 12 feb 2010, 13:41: Ja, ze mogen vragen wat zij willen. Maar het zegt genoeg over de bereidheid echte service te verlenen. Enige tijd geleden weigerde een andere maatschappij mij telefonisch informatie te geven over vertrektijden. Ik moest het 0900 nummer van het openbaar vervoer maar bellen. Vindt u het gek dat ik dan maar de auto neem. Dit heet martkwerking, maar de maatschappijen moeten nog eerst leren wat dit werkelijk is. Zolang er geen echte concurrentie is, stelt marktwerking niets voor. Kijk maar naar de OV chipkaart. De enige marktwerking is die van monopolisme wanneer de consessie er eenmaal is. Dus terug naar de overheid, het hele openbaar vervoer.
Wat een onzin:
1) je klaagt over monopolisme wanneer er een concessie is, en wil vervolgens alles naar de staat..!! En die staat, daar zijn er zeker honderden van? Of is dat soms ook niet een monopolist?? En kijk even hoe de staat alles doet: GVB in 020 en RET 010 zijn niet geprivatiseerd en blijken dus veel duurder te zijn, met minder OV tegen hogere kosten met heel hoog ziekteverzuim van deze ambtenaren... 2) jij belt over vertrektijden en klaagt, terwijl alle info gratis op internet te vinden is...www.9292ov.nl
0800-0223122 via dit nummer kan je nagaan welk ander nummer achter dit bedrijf met 0900 nummer zit kan je een gewoon nummer krijgen heb er al ongeveer 50 alternatiefe nummers zo gekregen
Van: Joop Punt Datum: 18-4-2009 9:34:02 Aan: jeannette Onderwerp: Fw: Eindelijk een nuttige doorstuur mail!!!
----- Original Message ----- From: Henk Smit To: j.punt Sent: Friday, April 17, 2009 6:08 PM Subject: Fw: Eindelijk een nuttige doorstuur mail!!!
Beste Leden,
Helaas wordt je als consument steeds vaker geconfronteerd met dure 0900-..... nummers. Dankzij een gedegen onderzoek onder andere door de Opta die volledig meewerkte met dit blog is hier Het alternatief. Dit is een serieuze oplossing voor U telefoonrekening waarom 70 of 90 eurocent per minuut betalen als het ook kan tegen lokaal tarief of zelfs voorniets ! Hier volgt een opsomming van heel veel bedrijven die gebruik maken van deze betaalnummers.
Zie verder de info:
Stuur dit door zo dat niemand meer die 0900 nummers gebruikt aan al uw vrienden zodat heel Nederland dit weet!
Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat bedrijven voor de consument alleen bereikbaar zijn via een 0900-telefoonnummer. Deze nummers kunnen erg duur zijn, 70 cent per minuut is tegenwoordig niets bijzonders meer. En hoe duurder het bellen van zo'n nummer is, hoe langer het duurt voor u de juiste persoon aan de lijn heeft. Vaak krijgt u, voor u het keuzemenu eerst ook nog eens een reclameverhaaltje van het bedrijf te horen.
Kosten
Zo hangt u tijden aan de telefoon, gedwongen om eerst te luisteren naar de reclame van het bedrijf, daarna komt er een traag keuzemenu, en daarna zijn alle medewerkers in gesprek. Voor je er erg in hebt zijn er tien minuten voorbij, voor eigen rekening, voor 70 cent per minuut of meer.
Klantonvriendelijke gedrag
het wordt hoog tijd om eens tegengas te geven met betrekking tot dit uiterst klantonvriendelijke gedrag. Want als wij als samenleving, accepteren dat een bedrijf dat een fout maakt waardoor de klant genoodzaakt is te bellen, dik verdient aan die klacht via een 0900 nummer dan moeten wij niet verbaasd zijn als wij steeds minder service krijgen, want wij onderwijzen dat wij dit toestaan.
Er is een alternatief voor deze dure 0900-nummers gevonden
Namelijk het originele telefoonnummer van het bedrijf. U belt gewoon het alternatief nummer dat geplaatst is achter het dure 0900 nummer en u heeft meteen contact met het bedrijf of de instelling. Ieder 0900-nummer is gekoppeld aan een gewoon vast nummer. Als u dat vaste nummer belt dan komt u bij het zelfde callcenter terecht. Punt is dat u wel moet weten naar welk nummer een 0900-nummer dan verwijst.
No virus found in this incoming message. Checked by AVG - www.avg.com Version: 8.0.238 / Virus Database: 270.11.59/2064 - Release Date: 04/17/09 07:08:00
pbarendse schreef op vrijdag 12 feb 2010, 13:46: Ondanks de prijzen bellen er nog genoeg mensen naar die klachtenlijn hoor... Mijn schoonvader heeft er een dagtaak aan ;)
zeker goed in de slappe was dan ?? of puur verveling ?
Bij UPC maken ze het ook bont , daar moet je een duur 0900 nummer bellen om door te geven als je geen signaal hebt waarbij de oorzaak ALTIJD bij hun ligt.Dus betalen voor een dienst die NIET geleverd wordt, service noemen ze dit!.
pbarendse schreef op vrijdag 12 feb 2010, 13:46: Ondanks de prijzen bellen er nog genoeg mensen naar die klachtenlijn hoor... Mijn schoonvader heeft er een dagtaak aan ;)
zeker goed in de slappe was dan ?? of puur verveling ?
Nee, hij neemt daar de telefoon op!
owwwwwwwwwwwww haha :-) tussen het klaverjassen even een telefoontje opnemen, denk niet dat er veel mensen bellen ...
eclipse schreef op vrijdag 12 feb 2010, 15:02: owwwwwwwwwwwww haha :-) tussen het klaverjassen even een telefoontje opnemen, denk niet dat er veel mensen bellen ...
Daar vergis je je dus in... Het is daar best wel druk. Zeker de afgelopen tijd, met al die keren dat de bussen niet reden vanwege het slechte weer. Je staat er verbaasd van hoe weinig begripvol mensen zijn. Gewoon eisen dat de bus op tijd rijdt, terwijl één blik naar buiten leert dat dat een onmogelijke opgave is. Zeker als KNMI en dergelijke waarschuwen niet de weg op te gaan...
h19l49 schreef op vrijdag 12 feb 2010, 15:01: Bij UPC maken ze het ook bont , daar moet je een duur 0900 nummer bellen om door te geven als je geen signaal hebt waarbij de oorzaak ALTIJD bij hun ligt.Dus betalen voor een dienst die NIET geleverd wordt, service noemen ze dit!.
Chello is 10 ct per minuut, dat is een zeer redelijk tarief tov velen anderen, terwijl de KPN vorig jaar nog op 90 ct zat en da `s dus naaierij ,
Als je het dure 0900 nummer niet wil bellen, is er ook nog de volgende mogelijkheid: bel de OPTA via het gratis nummer 0800=0223122. Daar kunnen ze je vertellen welk bedrijf en telefoonnummer er schuilgaat achter een 0900 nummer
Aan johros, deze lijst is grotendeels waardeloos. De graaiende bedrijven achter de 0900 slapen ook niet hoor. Ik heb er een aantal geprobeerd en de meesten verbreken na een melding de verbinding of je krijgt te horen dat je .. cent per minuut betalen gaat. Ze hebben dus simpelweg de nummers doorgeschakeld naar (jawel) een 0900 nummer. Ook dat Opta nummer is contenu in gesprek, kan zijn door drukte kan ook uit de lucht zijn. Hoe dan ook, ik kan er niet over gillen. Beetje broodje aap. Probeer voor het gemak Fortis maar eens.
johros schreef op vrijdag 12 feb 2010, 14:53: 0800-0223122 via dit nummer kan je nagaan welk ander nummer achter dit bedrijf met 0900 nummer zit kan je een gewoon nummer krijgen heb er al ongeveer 50 alternatiefe nummers zo gekregen
Gaat ook niet altijd op! Ik had problemen met Tracktrace van TNT Post; wil je weten waar een pakket is, kan je via www.parcy.nl je barcode invoeren en dan krijg je een overzicht waar het pakket is. Dat werkte dus niet; geen nood, bel gerust dat altenatieve nummer 058 2333333 maar daar verwijzen ze je weer door naar het E 0,45 kostende (met een maximum van E 22,50) waar je dan eindelijk geen computer maar een - gelukkig vriendelijke - dame, die je uitlegt dat de computerscanner in plaats van de geadresseerde, het adres van de afzender had ingelezen....Maar gelukkig is de fout handmatig hersteld, en komt het pakket misschien toch nog aan. Ik was maar rum E 3 kwijt voor het horen van deze fout van TNT Post!
Als u een ,,service of klachtenlijn'' met uw GSM belt,en de mededeling krijgt,dit gesprek kost 10 eurocent per minuut,plus de kosten van uw mobiele telefoon,verbreek dan maar met spoed de verbinding,want dat zijn deze dure afzetters (KPN hoort daar ook bij) .Uiteraard zeggen ze niet wat deze kosten inhouden,maar ik heb ook ooit ervaren dat dit 1,50 euro per minuut was.Zodoende kwam ik (nietsvermoedend) na een gesprek van 6 minuten op 10 euro uit.Dit om een storing op het vaste net door te geven.Heb daarna een beetje verbolgen klacht naar hun klantenservice gestuurd.Reactie..na 2 weken betaalde KPN klantenservice de 10 euro terug.
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he
...
Lees meer
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas.
Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:
Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer