tu
door tukkertje Oct 1, 2019 om 15:57
Auto & vervoer

Kofferruimte personenauto

Ik wil graag het totale aantal liters kofferruimte, dus met neergeklapte achterbank, van een personenauto weten. Op de sites staat alleen de kofferbakruimte met opgeklapte achterbank. Zowel de importeur als de dealer kon mij dit niet vertellen. Wel gaven ze mij de afmetingen door bij neerklapbare achterbank. Ongetwijfeld is hier een formule voor om te berekenen, maar die ken ik niet. Wie geeft de oplossing? Lengte kofferbak, met neergeklapte bank is 180cm. Hoogte is 82,5cm, en de breedte tussen de wielkasten is 118cm.

7407 11 Rapporteer

jo
door joop42 - Oct 1, 2019 om 16:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Over welk soort of merk auto wilt u de afmetingen weten?
Wilt u dat weten voor het vervoeren van apparatuur dan kan ik een gerichter antwoord geven

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2019 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De liters, dus de inhoud van iets, is lengte maal breedte maal hoogte
Dus 1.80 x 0,825 x 1.18 = 1.7523 m3, dus 1752,3 liter. .

Vooropgesteld dat de hoogte overal even hoog is en de breedte overal even breed.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2019 om 16:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stel deze vraag eens op de site Problemcar, maar noem dan wel merk en model van de auto.
Of kijk eens op een forum van het merk auto dat u bedoelt en stel daar uw vraag eventueel nog eens.
Zomaar iets uitrekenen volgens uw gegevens is moeilijk te doen omdat de plaatsing van de ruiten en wanden ook van invloed zal zijn. Handig zou zijn als u meldt waarom u dit wilt weten want dan is mogelijk iets handigers te bedenken.

tu
door tukkertje - Oct 1, 2019 om 16:26
176 Antwoorden / 159 Vragen

Met het antwoord van Tijger kan ik uit de voeten, want ik besef dat het aantal liters niet precies is te geven. Ik wil de ruimte gewoon als bagageruimte gebruiken voor bijvoorbeeld campingspullen. Ik heb nu een Opel Meriva met ruim 1600 liter en wil er met een nieuwe niet al te grote auto niet op achteruit gaan. Het betrof nu een Toyata Rav4 en uit het antwoord van Tijger blijkt dat deze voor mij dus in aanmerking komt. Dank voor de reacties.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2019 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u die ruimte wilt volstouwen denk dan aan een bescherming achter de voorstoelen. Anders krijgt u alle kampeerspullen in uw nek bij een noodstop.

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2019 om 16:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

zo wordt het berekend;-))

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2019 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

tenormin
door tenormin Oct 1, 2019 om 16:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Haha.

marita5
door marita5 Oct 1, 2019 om 16:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , kon niet missen dat u weer met zo iets op de proppen kwam ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 1, 2019 om 17:08
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBARA, dat krijgt u nooit alleen in korte tijd op lijkt mij. Tenzij,  jammer genoeg dan, de flessen al leeg zijn. -:)

aurora1
door aurora1 Oct 1, 2019 om 18:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar kan nog wel wat bij.

gerbera
door gerbera Oct 1, 2019 om 22:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kofferbak feesie gehad, benne dus leeg, en wat er nog bij kan staat nog vol in mijn koeling;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2019 om 17:04
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft zelf de al de afmetingen aan en dan is het een simpele kwestie van 180 x 82.5x 118 =   en neem enige marge. @TIJGER1 rekende het al voor u uit.
(Is dit een bewijs dat rekenles op school niet meer is zoals het zou moeten zijn? :‑) :)) Nog een knipooog, tip aan Ts, houd er met deze rekenwijze rekening mee dat de kofferbak in dit rekenvoorbeeld niet helemaal vol is. Emoticon, Emoji, Glimlach, Cartoon

edrick3
door edrick3 Oct 1, 2019 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou ... met deze rekenwijze is de kofferbak juist wél helemaal vol ( en dat kan in de praktijk niet).

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 2, 2019 om 07:50
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik bedoelde dus: 'niet tot de nok' gevuld maar hoe dan ook is die  met de erg groot uitgevallen emoticon wel gevuld.

Gr
door Grunn1 - Oct 1, 2019 om 18:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Op bijna alle websites van automerken staat de minimale en maximale kofferbak inhoud waarbij de maximale inhoud is met neergeklapte achterbank. Raar dat de dealer je dit niet kan vertellen, kan het ook bijna niet geloven.

Voorbeeld van een opel Grandland van de officiele opel site:

jo
door jorisw - Oct 1, 2019 om 18:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Over welke auto gaat het? Op de website van Autoweek kan je het van zo'n beetje iedere auto van de afgelopen decennia opzoeken. Overigens zegt het aantal liters niet zoveel: het gaat vooral om hoe praktisch de beschikbare ruimte te gebruiken is.

me
door mein33 - Oct 1, 2019 om 20:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Makkelijkste en betrouwbaarste manier om te weten of alles wat je wil meenemen ook daadwerkelijk in de beschikbare ruimte past, is door de auto voor een proefritje mee naar huis te nemen, alwaar je de spullen reeds hebt klaarstaan en alles wat er mee zou moeten proberen er in te proppen.
Past het, auto OK, past het niet dan maar met een andere in de herkansing !!  ;-))