Le
door Lean1958 Jun 21, 2018 om 20:58
Auto & vervoer

Koopovereenkomst klopt niet met geleverde auto Auto

Op de website van de verkoper, de garage, stonden alle accessoires beschreven, die op de auto zouden zitten.
Ook in de koopovereenkomst stonden dezelfde accessoires, waaronder DAB.
Nu blijkt de auto ingevoerd te zijn vanuit Spanje en zit DAB er niet op.
Morgen gaan we de auto, die een half jaar oud is ophalen, maar eigenlijk willen we graag dat DAB er wel op zit.
Kunnen we nu van de verkoper eisen, dat er DAB geinstallerd wordt?

8261 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2018 om 21:05
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. U kunt dtellen dat hier dprake is van misleiding als de radio geen DAB mogelijkheid heeft. Bij weigering heeft u afdoende reden om de koopovereenkomst als nietig te beschouwen. Dat op basis van wanprestatie.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2018 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou u niet gewoon even met de dealer opnemen dat u echt die dab radio erin wil hebben?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 22, 2018 om 00:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft gelijk,  dat vooropgesteld. Maar vanwaar die  hang naar DAB.
 De meeste auto's,  op het zeer luxe segment na beschikken niet over een installatie waarmee je DAB tot zijn recht kan laten komen.
95% van de luisteraars kan niet eens een mp3 van een originele bron onderscheiden dus ook geen DAB

pino123
door pino123 Jun 22, 2018 om 09:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Maar vanwaar die  hang naar DAB

Omdat dit aangegeven wordt? Het doet er niet toe of er wel of geen installatie inzit waarmee DAB tot zijn recht komt, het gaat erom dat er wordt aangegeven dat het er in zit, en nu er dus achteraf niet inzit.

Ik heb zelf een DAB-radio, het verschil hoor je wel degelijk.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 22, 2018 om 15:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

DAB blijft een gecomprimeerd bestand vergelijkbaar  met mp3.
Om een i dicatie te geven werk ik al met 64bit 384khz audio.
 Een cd is 16 bit 44.1khz.  De bestanden die wij maken kunnen nu nog bijna nergens op worden weergegeven maar in dr toekomst wel.  Een mp3 tje is bijv 6 MB mijn zelfde liedje is dan al 6 tot 8GB.  Dat u DAB beter vindt klinken klopt wel maar dan alleen in vergelijking met FM.

Ge
door Genee Jun 23, 2018 om 09:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerry1969
Begrijp niet waar jullie mee bezig zijn als 95% van de luisteraars geen mp3 van een originele bron kan onderscheiden.

ch
door chihuahualady Jun 23, 2018 om 12:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzinnig antwoord. Het gaat niet om DAB (wat wel degelijk verschil uitmaakt) maar om de overeenkomst. Ik zou dan ook vragen naar deze radio. Let op er hoort dan ook een speciale antenne op te zitten.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 24, 2018 om 01:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@nvdp,  een Bugatti kan ook  450nkm per uur heb je ook niets aan.  De bestanden die wij maken zijn ook maar voor 1 a 2 % van de Nederlanders nodig en te betalen.  De andere 98% kan er inderdaad niets mee.

@Chihyahualady.  DAB bleek toch niet zo bijzonder is goedgemaakt met een beurtje.  Precies zoals ik al aangaf is een optie als DAB niet onmisbaar een trekhaak was een ander verhaal geweest

pino123
door pino123 Jun 25, 2018 om 08:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Gerry,

Als er in een Bugatti een 1.0 motortje ligt, aangezien we toch niet harder mogen dan 130, terwijl er een bijv. dikke 3.0 liter V6 in hoort, ga je toch ook terug naar de verkoper? Zeg je toch ook, ach laat maar, het verschil merk je toch niet op de Nederlandse snelweg.

Een optie als DAB is inderdaad niet onmisbaar, maar wordt aangegeven in de verkoopovereenkomst, dus leveren!

sc
door schippernaastmathilde - Jun 22, 2018 om 03:21
38 Antwoorden / Vragen

Heb hetzelfde meegemaakt bij de grootste Volvodealer in Brabant. Auto bleek in de showroom totaal gestript te zijn door een medewerker van de werkplaats die niet wist dat ik de advertentie voor me had liggen waar de foto's nog op stonden. Heb er toch nog veel moeite mee gehad om te krijgen wat de advertentie mij had aangeboden. Na dreiging met juridische stappen heb ik alles terug gekregen.

ro
door robbyz - Jun 22, 2018 om 15:57
15 Antwoorden / 2 Vragen

Lees voor de zekerheid je koopovereenkomst nog eens na. Grote kans dat daar instaat dat er afgeweken kan worden van wat eerder afgrsproken is.

ro
door ron503 - Jun 22, 2018 om 16:30
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inmiddels 22 juni dus zal de auto al afgehaald zijn, als dat zo is zou het fijn zijn om te weten hoe e.e.a. geregeld is. Wat ik echter niet begrijp is dat u een auto van een half jaar oud aanschaft die uit Spanje geimporteerd wordt terwijl de meest gangbare merken in Nederland direct leverbaar zijn. M.i. gaat dit niet over een Fiatje maar een exclusieve auto die in Nederland maar mondjesmaat leverbaar is.

Le
door Lean1958 - Jun 22, 2018 om 20:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper heeft als compensatie een grote beurt kado gegeven, dus het is opgelost.
Bedankt allemaal voor het meedenken.

pino123
door pino123 Jun 25, 2018 om 08:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Mooi, eventueel kan je zelf er een DAB-radio in laten zetten. Toch mooier geluid dan de FM hoor.

user123
door user123 - Jun 23, 2018 om 07:11
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Binnen 24 uur opgelost.