th
door theo scheffer Jan 29, 2016 om 09:43
Auto & vervoer

Kosten apk keuringen

Is er een landlijk limiet vast gesteld wat een garage zich mag vragen voor een apk keuring?
Mijn partner laat zijn auto al 20 jaar bij dezelfde garage de apk keuring uitvoeren.
Vorig jaar betaalde hij nog 45 euro voor de apk zonder bijkomende herkeurings kosten.
Nu dit jaar betaald hij 49.50 euro en hij moet 20 euro betalen voor de herkeuring.
Dat ze even bijna 25 euro omhoog zijn gegaan zonder dir ergens kenbaar te maken mag dit zomaar even.
Mogen ze zich zomaar bijna 75 euro vragen voor een keuring?
Heb kontact opgenomen met de rdw en de rijks overheid deze kunnen mijn vraag niet beantwoorden.
Via de internet site kan ik hier eveneens niets duidelijk over terug vinden.

14090 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2016 om 09:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze mogen vragen wat ze willen. Maar waarom een herkeuring?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 29, 2016 om 09:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een garage mag vragen wat ze willen, het Is aan u om te bepalen of u dit bedrag wil betalen. Overigens Is het zo dat de apk keuringen die je weleens ziet voor 14,95 uiteindelijk veel duurder uitvallen omdat er van alles wordt gevonden wat direct moet worden opgelost.50 euro is voor een werkplaats een uurtarief dus als ze een uurtje bezig zijn Is het niet onredelijk.

Diewilik

ku
door kujer - Feb 3, 2016 om 16:00
22 Antwoorden / 2 Vragen

Tarief staat vrij, afmeldkosten aan het RDW staan wel vast! Herkeuring is alleen noodzakelijk als afkeur afgemeld is. Beter was geweest goedkeur na reparatie de auto af te melden. Foutje van de garage / keurmeester volgens mij zou dit niet in uw nadeel moeten zijn.

jo
door jorisw - Feb 3, 2016 om 17:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

45 euro incl. eventuele herkeuringskosten is overigens wel erg weinig. Daar kan een garage niet van leven. Tenzij ze, zoals iemand anders ook al zegt, een lage prijs voor de keuring gebruiken om klanten te lokken en zo de extra's te verkopen.

Wellicht iemand die eens een keer naar de cijferes van het bedrijf heeft gekeken en geconcludeerd heeft dat het zo niet langer kon waardoor de prijzen fors zijn verhoogd.

ro
door ronny530 - Feb 3, 2016 om 17:49
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Een apk station die zich toelegd op enkel keuren zal in de regel duurder zijn dan een garage die winst uit repareren moet hebben. Een apk station kan maar een x aantal auto's per dag keuren want er staat toch een uur voor een keuring. De meest gehanteerde prijs ligt om en nabij de 50 euro en een herkeuring is  vaak gratis als de auto binnen een redelijke termijn wordt herkeurt. Een garage die een belachelijk lage prijs voor de apk aanbiedt doet dat om u als klant binnen te halen met als doel omzet te genereren want ze vinden bijna altijd wel iets dat net niet tot goedkeuring leidt in de hoop dat u het laat repareren.