tr
door trudy1312 Feb 2, 2012 om 09:42
Auto & vervoer

Kosten nieuw slot

ik woon alleen in een 55 plus woning nu heb ik op 1-2-2012 ondekt dat er spullen uit mijn kelderbox zijn gestolen mijn nieuwe fiets en gereedschap ik zie geen inbraak sporen maar de sleutel van mijn kelderbox is de zelfde sleutel als mijn woonruimte waardoor ik me nu niet meer veilig voel ik heb de woningbouwvereniging gebeld met het verzoek om een nieuw slot en kreeg te horen dat dit voor mijn eigen rekening kwam ik vind dit vreemd omdat ik vind dat de bergruimte een anderen sleutel moet zijn zijn als mijn huissleutel om zo meer veiligheid te waarborgen en een woningbouwvereniging moet zorgen dat ik veilig kan en mag wonen kan ik ven hun eisen dat zij voor de kosten verantwoordelijk zijn en zij de zorg dragen om de sloten te vevangen van de kelderboxen ik kan zelfs de schade die ik heb niet verhalen bij mijn verzekering omdat er geen inbraaksporen zijn ik ben nu bang in mijn eigen huis

hopned iets van u te horen

g, haasen

4204 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2012 om 10:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het vervangen van het slot, is voor eigen rekening. Je kunt ook bij de woning een extra penslot (laten) aanbrengen zodat je je weer veiliger voelt. Ook dit zul je zelf moeten betalen.

jo
door jorisw - Feb 2, 2012 om 10:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn de toetsenborden tegenwoordig zo slecht dat de Shift toets en de punten en komma's het niet meer doen?

In dit geval kunnen we in ieder geval niet de schuld geven aan het "slechte onderwijs van tegenwoordig"...

stacey
door stacey - Feb 2, 2012 om 10:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jorisw schreef op donderdag 2 feb 2012, 10:07]Zijn de toetsenborden tegenwoordig zo slecht dat de Shift toets en de punten en komma's het niet meer doen?

In dit geval kunnen we in ieder geval niet de schuld geven aan het "slechte onderwijs van tegenwoordig"...

We zitten hier niet op een Dictee of spellingsforum, als je er last van hebt sla je vraag maar over............

tr
door trappist - Feb 2, 2012 om 10:14
240 Antwoorden / 0 Vragen

ook hier hebben de voordeur, achterdeur en berging dezelfde sleutel, als u die tussendoor wilt vervangen is dat voor eigen kosten, alleen bij verandering van bewoner verzorgt de woningcorporatie hier nieuwe sloten.

stacey
door stacey - Feb 2, 2012 om 10:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals al gezegd, vervangen van sloten komt voor eigen rekening, enkel bij ouderdom is het voor de woningbouw.
Penslot erbij zetten zoals gezegd is een goed idee.
Bij sommige verhuurders bestaat de mogelijkheid tot afsluiten van een service abonnement waarbij ze kleine reparaties, klusjes, verwarming vullen ed voor je uitvoeren tegen kostprijs, je zou eens kunnen nakijken wat voor mogelijkheden er zijn bij je woningbouw.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 2, 2012 om 13:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er moet toch ergens een link zijn als de orginele sleutel word gebruikt. Heeft u ooit de sleutel afgegeven voor iets, zeg maar uit geleent? Zodat er een copie van gemaakt is. Het blijft ten alle tijden u verantwoording. U zult beter maar heel snel de sloten (laten) vervangen, dat zal u toch echt zelf moeten betalen.

peer007
door peer007 - Feb 6, 2012 om 15:55
52 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=jorisw schreef op donderdag 2 feb 2012, 10:07]Zijn de toetsenborden tegenwoordig zo slecht dat de Shift toets en de punten en komma's het niet meer doen?

In dit geval kunnen we in ieder geval niet de schuld geven aan het "slechte onderwijs van tegenwoordig"...

Joris,

nietzobijdehanddoen

picone
door picone - Feb 6, 2012 om 16:59
55 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi @Trudy1312

Vaak is vervanging van de cilinder genoeg, ik zou voor in de berging een nieuwe cilinder aanschaffen, dat is bovendien goedkoper dan een compleet slot.

Zelf heb ik voor de centrale toegangsdeur, de berging en de huisdeur drie verschillende sleutels nodig, als je er eenmaal aan gewend bent weet je niet beter :)

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2012 om 17:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad is het vervangen van de cylinder(s) genoeg. TS zal inderdaad voor eigen rekening alle cylinders moeten laten vervangen. Het is niet anders. Is dit wellicht op een een of andere verzekering te claimen?

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2012 om 17:21
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Jorisw,

als je leest dat TS in een 55 plus woning woont, neem dan mee in je gedachten, dat deze persoon wel niet zo heel erg handig met een pc zou kunnen zijn.