Kwikfit (Spaklerweg Amsterdam) deed o.a. alsof onze airco stuk was (dure reparatie!)
Op 11 augustus heb ik mijn auto bij Kwikfit (Spaklerweg Amsterdam) laten keuren, en een kleine beurt laten doen. Ze zagen dat de airco ook bijgevuld moest worden, en dat hebben we ook laten doen. Ik reed terug en de airco leek het gedurende dat ritje minder krachtig te doen. Maar ik dacht nog: ach, het is ook wel hel warm buiten. De volgende dag reed ik (hittegolf!) 150 kilometer naar het dorp van mijn ouders, en onderweg heeft de airco het helemaal niet gedaan. Vanaf vertrek niet. Hij blies alleen warme lucht. Dat was gek, want immers net de dag ervoor bijgevuld. Aangekomen op locatie begon er in het dashboard ook plots ‘OIL’ te knipperen. Dat was niet goed. Ik ben naar de (oude vertrouwde) garage in het dorp gereden en die zagen dat er geen olie bijgevuld was. Ze hebben dat natuurlijk meteen opgelost. Maar dat had natuurlijk bij de kleine beurt van Kwikfit moeten gebeuren. En heb er apart voor moeten betalen. Ik heb diezelfde middag Kwikfit gebeld. Ze negeerden het olieprobleem een beetje (een soort van ‘oeps!) en zouden 14 augustus naar de airco kunnen kijken. De auto er naartoe gebracht en in de middag kregen we het verlossende woord dat de pomp van de airco stuk was. (De airco deed het overigens prima voordat we de kleine beurt bij kwik-fit deden). We schrokken ons kapot, want dat is het duurste onderdeel dat stuk kan gaan bij een airco. We kregen een offerte mee van 1138,25. We vertrouwden het niet. Want de airco had het altijd prima gedaan.
Daarom ook contact gezocht met Kwik-fit Nederland (op verzoek van de manager), daar hadden we een onderzoek kunnen laten doen door een ‘onafhankelijke’ partij, en dat zou 400 euro kosten. Als wij gelijk zouden hebben, dan kregen we die kosten vergoed. Maar dat is een risico natuurlijk, en bovenop die andere kosten leek ons dat geen goed idee. Want het kon natuurlijk toch toeval zijn dat het ding plots stuk ging. Beetje voordeel van de twijfel. En ik wilde sowieso niet die reparatie door Kwikfit laten doen.
Daarom weer een afspraak gemaakt bij de oude vertrouwde garage in het dorp van mijn ouders, en die gingen er 1 september wel even naar kijken. Ze hebben een diepgaande controle uitgevoerd, en er was niets stuk of lek. De airco was gewoon niet bijgevuld. De airco is bijgevuld door die garage en ik ben in een heerlijk koele auto terug gereden. Niets aan de hand. Naast opluchting voelde ik me ook opgelicht. Ondanks dat we wel geld terug kregen van het bijvullen van de airco (109 euro), hebben we hierdoor extra kosten gemaakt, er extra tijd ingestoken en stress gehad door dit alles. En we voelen ons bedonderd.
Woensdag 2 september eens gebeld met de manager van de Kwik-fit Spaklerweg in Amsterdam, en dat wordt dan iedere keer zo’n welles/nietes verhaal. Hij blijft erbij dat het kapot is. En wij zeggen (en merken gelukkig!) dat het niet kapot is. We schieten er niks mee op. En ze willen ook niets oplosse. Is er een manier om zo'n bedrijf aan te pakken?
Ja Kwik-Fit voor mij is het een No Go Area.
Er is altijd wat, uw ruitenwissers zijn versleten, de lampen staan niet goed, 2 banden zijn versleten etc.
Voor mij is het simpel ik ga naar de dealer of naar een vakgarage/James autoservice.
Geachte Hesseling,
Ik heb soortgelijke ervaringen met een Kwikfit in Amsterdam.
Nadat ik mijn olie had laten verversen, kreeg ik enkele dagen erna plotseling een olielekkage.
Ook ging de uitlaatdemper van de Kwikfit maar 2 jaren mee...
Tijdens een APK proberen ze je op kosten te jagen door bijvoorbeeld te melden, dat de remblokjes weer vervangen moeten worden na 10 000 kilometer....
Zoek een goede garage, waarbij je mag toekijken tijdens de APK (dit mag maar bij weinige garages).
Wat u kunt doen? Uw ervaringen breed delen en dat heeft u thans hier en kennelijk ook op Radar gedaan.
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik zag inderdaad net pas dat er toch reacties waren gekomen bij Radar. En breed uitmeten doe ik inderdaad, want ik was flink pissig. Nooit meer Kwik-fit inderdaad, en ik schrijf nog een brief naar de klantenservice.
U bent voor een groot deel gecompenseerd maar wil blijkbaar ook de extra kosten en de tijd die u kwijt was gecompenseerd hebben. Mijn advies laat het rusten want het hoofdkantoor zal uw klacht op de stapel leggen en dat zorgt enkel maar voor meer frustratie. De handelwijze van Kwikfit is al jaren bekend en prijs u gelukkig dat u er niet ingetrapt bent.
Bedankt voor de terugmelding.
blijft toch het verhaal dat de pomp van de airco stuk was en dat constateer je toch niet met een vulapparaat.......
Kortom toch een erg vaag verhaal met een luchtje er aan ..........en geen frisse lucht ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer