K.
door K. Hesseling Sep 5, 2020 om 19:39
Auto & vervoer

Kwikfit (Spaklerweg Amsterdam) deed o.a. alsof onze airco stuk was (dure reparatie!)

Op 11 augustus heb ik mijn auto bij Kwikfit (Spaklerweg Amsterdam) laten keuren, en een kleine beurt laten doen. Ze zagen dat de airco ook bijgevuld moest worden, en dat hebben we ook laten doen. Ik reed terug en de airco leek het gedurende dat ritje minder krachtig te doen. Maar ik dacht nog: ach, het is ook wel hel warm buiten. De volgende dag reed ik (hittegolf!) 150 kilometer naar het dorp van mijn ouders, en onderweg heeft de airco het helemaal niet gedaan. Vanaf vertrek niet. Hij blies alleen warme lucht. Dat was gek, want immers net de dag ervoor bijgevuld. Aangekomen op locatie begon er in het dashboard ook plots ‘OIL’ te knipperen. Dat was niet goed. Ik ben naar de (oude vertrouwde) garage in het dorp gereden en die zagen dat er geen olie bijgevuld was. Ze hebben dat natuurlijk meteen opgelost. Maar dat had natuurlijk bij de kleine beurt van Kwikfit moeten gebeuren. En heb er apart voor moeten betalen. Ik heb diezelfde middag Kwikfit gebeld. Ze negeerden het olieprobleem een beetje (een soort van ‘oeps!) en zouden 14 augustus naar de airco kunnen kijken. De auto er naartoe gebracht en in de middag kregen we het verlossende woord dat de pomp van de airco stuk was. (De airco deed het overigens prima voordat we de kleine beurt bij kwik-fit deden). We schrokken ons kapot, want dat is het duurste onderdeel dat stuk kan gaan bij een airco. We kregen een offerte mee van 1138,25. We vertrouwden het niet. Want de airco had het altijd prima gedaan.

Daarom ook contact gezocht met Kwik-fit Nederland (op verzoek van de manager), daar hadden we een onderzoek kunnen laten doen door een ‘onafhankelijke’ partij, en dat zou 400 euro kosten. Als wij gelijk zouden hebben, dan kregen we die kosten vergoed. Maar dat is een risico natuurlijk, en bovenop die andere kosten leek ons dat geen goed idee. Want het kon natuurlijk toch toeval zijn dat het ding plots stuk ging. Beetje voordeel van de twijfel. En ik wilde sowieso niet die reparatie door Kwikfit laten doen.

Daarom weer een afspraak gemaakt bij de oude vertrouwde garage in het dorp van mijn ouders, en die gingen er 1 september wel even naar kijken. Ze hebben een diepgaande controle uitgevoerd, en er was niets stuk of lek. De airco was gewoon niet bijgevuld. De airco is bijgevuld door die garage en ik ben in een heerlijk koele auto terug gereden. Niets aan de hand. Naast opluchting voelde ik me ook opgelicht. Ondanks dat we wel geld terug kregen van het bijvullen van de airco (109 euro), hebben we hierdoor extra kosten gemaakt, er extra tijd ingestoken en stress gehad door dit alles. En we voelen ons bedonderd.

Woensdag 2 september eens gebeld met de manager van de Kwik-fit Spaklerweg in Amsterdam, en dat wordt dan iedere keer zo’n welles/nietes verhaal. Hij blijft erbij dat het kapot is. En wij zeggen (en merken gelukkig!) dat het niet kapot is. We schieten er niks mee op. En ze willen ook niets oplosse. Is er een manier om zo'n bedrijf aan te pakken?

2849 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2020 om 19:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Gelukkig is het een verhaal met een happy ending. Ik zou het bedrijf niet aanpakken maar een goede, betrouwbare garage zoeken. Zoals in het dorp waar uw ouders wonen.

bussy02
door bussy02 - Sep 5, 2020 om 20:14
143 Antwoorden / 36 Vragen

Ja Kwik-Fit voor mij is het een No Go Area.
Er is altijd wat, uw ruitenwissers zijn versleten, de lampen staan niet goed, 2 banden zijn versleten etc.
Voor mij is het simpel ik ga naar de dealer of naar een vakgarage/James autoservice.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 5, 2020 om 23:10
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Hesseling,

Ik heb soortgelijke ervaringen met een Kwikfit in Amsterdam.

Nadat ik mijn olie had laten verversen, kreeg ik enkele dagen erna plotseling een olielekkage.

Ook ging de uitlaatdemper van de Kwikfit maar 2 jaren mee...

Tijdens een APK proberen ze je op kosten te jagen door bijvoorbeeld te melden, dat de remblokjes weer vervangen moeten worden na 10 000 kilometer....

Zoek een goede garage, waarbij je mag toekijken  tijdens de APK (dit mag maar bij weinige garages).

sw
door swat1500 - Sep 5, 2020 om 23:50
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u kunt doen? Uw ervaringen breed delen en dat heeft u thans hier en kennelijk ook op Radar gedaan.

K.
door K. Hesseling - Sep 6, 2020 om 08:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik zag inderdaad net pas dat er toch reacties waren gekomen bij Radar. En breed uitmeten doe ik inderdaad, want ik was flink pissig. Nooit meer Kwik-fit inderdaad, en ik schrijf nog een brief naar de klantenservice.

ro
door ronny530 - Sep 6, 2020 om 08:40
2752 Antwoorden / 41 Vragen

U bent voor een groot deel gecompenseerd maar wil blijkbaar ook de extra kosten en de tijd die u kwijt was gecompenseerd hebben. Mijn advies laat het rusten want het hoofdkantoor zal uw klacht op de stapel leggen en dat zorgt enkel maar voor meer frustratie. De handelwijze van Kwikfit is al jaren bekend en prijs u gelukkig dat u er niet ingetrapt bent.

K.
door K. Hesseling - Sep 10, 2020 om 13:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

UPDATE: Het airco-vulappaat van het bedrijf aan de Spaklerweg bleek stuk, daarom ging het mis. KwikFit Nederland heeft het met ons in orde gemaakt, en daar zijn we blij om. Weer wat meer vertrouwen in de klantenservice van KwikFit. (Maar ga voortaan wel naar de oude vertrouwde garage) Dank voor jullie reacties!

gerbera
door gerbera Sep 11, 2020 om 21:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding.

@H
door @HENK@ Sep 12, 2020 om 01:10
158 Antwoorden / 1 Vragen

blijft toch het verhaal  dat de pomp van de airco stuk was en dat constateer je toch niet met een vulapparaat.......

Kortom toch een erg vaag verhaal met een luchtje er aan ..........en geen frisse lucht ;-)