op
door opelastra90 Apr 29, 2014 om 16:51
Auto & vervoer

Lakschade door carglass

achterruit van mijn auto klapt kapot toen ik uitstapte
carglass is langsgekomen om een noodruit te bevestigen.
daarbij is mijn oude raam eruit gehaald en een noodruit met tape bevestigd over de lak.
Die dag ben ik zelf naar het carglass filiaal geweest voor de nieuwe achterruit. Bij het verwijderen van de noodruit met tape is er blanke lak eraf gegaan. Ze kwamen mij roepen en lieten het meteen zien. Toen pas zeiden ze tegen mij dat kan gebeuren bij een oudere auto of als het over gespoten is.
Het gaat om een opel astra coupe van bj. 2000. Kleur blauw.
Ik zei toen al van los het maar op mijn schuld niet.
ze zijn verder gegaan en hebben de ruit geplaatst.

ik ben dezelfde dag naar een autoschade bedrijf gegaan om een prijs op te stellen voor de schade. Bedraagd ong. 800 euro

werd gebeld door carglass. Ze hadden een voorstel. Ze wilden mij 100 euro geven en elkaar de hand schudden. Of ik laat een expert komen die bekijkt de schade en stelt uit of het aan de auto ligt of niet. Ik vroeg toen al om een expert. Dezelfde middag kreeg ik weer telefoon. Ze vroegen of ik de juiste persoon was en ik antwoorde ja. Toen zeiden ze ineens van u ging met 200 euro akkoord? Toen heb ik gezegd ik wil een onafhankelijke expert bij dezelfde autoschadebedrijf als waar ik mijn schade heb laten opstellen.

Expert is langs geweest heeft de auto bekeken. En een rapport opgesteld.
ikzelf was niet aanwezig moest werken.

na 2x gebeld te hebben tussendoor hadden ze eindelijk bericht en overlegd.
Uit het rapport blijkt dat de auto is overgespoten in 2010. En de lagen niet goed zijn aangehecht. Daardoor komt het dat de blanke lak meeging met de tape. Volgens rapport kan ik carglass er niet aan verwijten.
Carglass wil wel 300,- geven

Ik ben daarna naar mijn tussenpersoon gegaan met hem even alles doorgenomen. Ook heeft hij een aansprakelijkheids brief gemaakt en die is naar de garage gestuurd waar ik de auto heb aangeschafd.
auto heb ik 01-08-2013 aangeschaft.

Is er nog iets wat ik meer kan doen?
carglass heeft van te vooren ook niets gezegd van de tape dat het zou kunnen gebeuren.

4543 5 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 29, 2014 om 16:55
937 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u rechtsbijstand? schakel deze dan. Ga voor het beter advies ook eens langs het juridisch loket als u geen rechtsbijstand heeft. Dit is iets te ingewikkeld voor de meesten hier.

op
door opelastra90 - Apr 29, 2014 om 16:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik had blijkbaar geen rechtsbijstandsverzekering vertelde mijn tussenpersoon.
dan zal ik toch het juridisch loket een bezoekje gaan plegen.

ha
door haverkamp - May 4, 2014 om 19:56
54 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen neem die 300 Euro aan.
We praten over een auto van 14 jaar oud.
En als de lak blijkbaar halfbakken gehecht hebben ze toch een punt.
Je kan niet altijd het onderste uit de kan willen.

despuiter
door despuiter - May 5, 2014 om 13:51
107 Antwoorden / 2 Vragen

Erg netjes van Carglass dat ze je 300 euro cadeau doen, je mag de titel wel laten aanpassen.
Je zadelt ze met een probleem op door het prutswerk van een ander.
De lak was er t.z.t ook wel afgekomen als je de auto een keer afspuit in een wasstraat.
Ooh heeft de eigenaar van de wasstraat even mazzel.

ro
door rovwrovw - Jun 11, 2014 om 19:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik vragen welke CarGlass vestiging het is geweest?

Gr Ro