LED lampen Karwei
Hallo Kassa Team,
Als trouwe kijker van Kassa heb ik onlangs een weigering van de firma Karwei in Roosendaal ervaren. Ik heb, als milieu bewust consument, al mijn schemerlampen in de woonkamer in Oktober 2009 vervangen door XQ-lite LED lampen, 11 stuks voor 12,95 per stuk. Een behoorlijke investering dus voor een paar lampjes. Op de doosjes staat een aantal maal dat de lampen een te verwachten levensduur hebben van 50.000h tegen een gewone gloeilamp zo'n 1000h. Gemiddeld branden de schemerlampen zo'n 730 uur per jaar. Ik heb dus hooguit 2190h gebruikt. Inmiddels is de tweede gestopt met licht geven. Nadat de eerste kapot ging heb ik Karwei gevraagd, op basis van de verwachte levensduur, om een vervangende, dit wordt echter structureel geweigerd en ik wordt verwezen naar de producent die geen garantie geeft. Ik ben dus erg teleurgesteld in de bedrijfsuren van de lampen (nog geen 5% van de beloofde levensduur voor 20% van de aangeschafte lampen en zeker ook de wijze waarop Karwei hiermee omgaat. Ik heb ten slotte van Kassa geleerd dat ik met hen zake doe en niet met de producent. Het argument was echter dat zij het ook niet vergoed kunnen krijgen.
Sta ik in mijn recht en zo ja hoe kan ik het alsnog krijgen?
m.vr.gr. Rien
Bij opgave van 50.000 uren moeten ze tenminste 10.000 uren vol houden.
Er is niet geleverd wat op de verpakking belooft is en de fabriek, daar heeft U niets mee te maken.
Karwei heeft niet geleverd wat ze beloofde en dus kunt U de koop ontbinden van alle 11 lampen.
Ik weet dat er vele matige tussen zitten met uit vallende leds maar zelfs Action, veel goedkoper maar die werken na 4 maanden lang gebruik nog allemaal.
Deze 3 watt lampen zijn niet zo sterk maar gezien de prijs had U zeker meer levensduur mogen hebben.
Ik heb met mijn €2,99 kostende geen enkele stuk, dus het kan wel voor minder goede levensduur.
tot15karakters schreef op zondag 23 dec 2012, 19:50: Bij opgave van 50.000 uren moeten ze tenminste 10.000 uren vol houden.En waar is dat op gebaseerd? Ik zou zeggen bij opgave van 50.000 uren moeten ze het 50.000 uren volhouden. Nou is dat laatste misschien niet helemaal realistisch, maar slechts 1/5 van de opgave lijkt me wel wat aan de heel lage kant.
Bij opgave van 50.000 uren moeten ze tenminste 10.000 uren vol houden.
"ze" moeten helemaal niks, waar haal je die onzin vandaan?
Er is niet geleverd wat op de verpakking belooft is en de fabriek, daar heeft U niets mee te maken.
Wel, als karwei ze daar naartoe verwijst heb je geen keus.
Karwei heeft niet geleverd wat ze beloofde en dus kunt U de koop ontbinden van alle 11 lampen.
Tuurlijk...lampen die in okt 2009 zijn gekocht....
Ik weet dat er vele matige tussen zitten met uit vallende leds maar zelfs Action, veel goedkoper maar die werken na 4 maanden lang gebruik nog allemaal.
Die lampen van Karwei werkten na 4 maanden ook nog....
*je moet inderdaad bij de verkoper zijn
*je staat in je recht, maar... dat zal Karwei een zorg zijn
*volgens mij zijn Formido en Gamma ten deze minder rigide
"Het argument was echter dat zij het ook niet vergoed kunnen krijgen."
*daar heeft de consument/koper geen boodschap aan
Het lijkt mij het belangrijkste dat u de aankoopbon en de verpakking nog heeft. Ik heb op die manier al een paar keer geld terug gekregen voor spaarlampen die veel te snel de geest gaven.
Het heeft verder wel niets met de vraag te maken,maar de levensduur van al dit soort lampen is veel te hoog ingeschat,ik moet ze nog zien die lampen die de aangegeven branduren hebben afgewerkt,ik denk geen enkele lamp.
Ik heb laatst vier spaarlampen gekocht en twee van de vier die deden precies waar t woord spaarlamp voor staat ik deed t licht aan om 17.15 uur en om 17.40 uur stopten ze d r mee nou mooier kun je t niet krijgen
Van de 10 LED-lampen die ik kocht bij Blokker, waren er drie die al binnen een jaar gebreken vertoonden. Per e-mail claimde ik bij Blokker vervanging, waar ze niet op reageerden. Bij een tweede poging, maanden later, stuurde ik een tweede e-mail, nu voorzien van het logo van Radar-testpanel (die tas). Binnen de kortste keren kreeg ik een e-mail terug met de mededeling dat ik bij het dichtstbijzijnde filiaal de lampen kon komen omruilen.
Nog nooit een defecte spaarlamp of LED lamp aangetroffen. Mogelijke oorzaak is dat er geen enkele in huis is. Heb een flinke voorraad van de door ons gebruikte typen gloeilampen ingeslagen. Gezien onze woon locatie (geen trillingen) gaan deze lampen heel veel jaren mee. De lampen geven warmte af waardoor de CV minder hoeft te werken. Dit alles omreden van de regelgeving vanuit Brussel. Het impact op het milieu van spaarlampen e.d. is vele malen groter, dan de besparing in energie. Daar gaat men maar gemakshalve aan voorbij. Niet onbelangrijk punt is de breuk van dit soort lampen, je creëert een mini ramp in huis. Speciale methoden van opruimen en heel voorzichtig anders ben je op termijn de klos. Bekijk het maar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer