Co
door Computor Sep 9, 2022 om 19:44
Auto & vervoer

Leeg getrokken accu tot 2 volt

De accu is leeg getrokken door de ventilator ven mijn accupack achter in de auto. Er zat nog 2 volt in na 3 dagen te hebben stil gestaan. Niets deed het meer. mijn vraag is, is de accu nu stuk. als ik hem vol laad met een acculader is hij 12.60 volt na een nacht te hebben gestaan is hij nog 11.97 volt.

1268 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 9, 2022 om 19:45
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Door een (te)  diepe ontlading kàn de accu zijn gaan hemelen.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 9, 2022 om 19:52
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Computor,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Over welke accu heeft u het?

Welke "accupack" bedoelt u precies?

Co
door Computor Sep 9, 2022 om 20:08
Antwoorden / 1 Vragen

De start stop accu waar ik mee start. Die is leeg getrokken. Het accupack is voor de electromotor.  De auto heeft een electromotor. De auto is een MHEV.   Mild Hibrid Electric Vehicle.  De ventilator van dat accupack is aan blijven staan en heeft de startaccu leeggetrokken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 9, 2022 om 20:12
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Computor,

Welk merk en type auto heeft u?

gerbera
door gerbera Sep 9, 2022 om 22:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@GBA, het lezen wil nog niet echt vlotten, De auto is een MHEV. Mild Hibrid Electric Vehicle. en wilt u niet eens een foto van de auto?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 9, 2022 om 22:05
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

U haalt de woorden uit mijn mond.....;<))

me
door mein33 - Sep 9, 2022 om 22:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zo te lezen heeft de accu het overleefd, anders had u hem niet kunnen opladen en was er na een dag alleen een kleine daling door 'sluipverbruik'.
Alleen de oorzaak van de ontlading zou u beter door de garage kunnen laten nakijken, want een accu kan onder normale omstandigheden niet na drie dagen leeg zijn.

ro
door ronny530 - Sep 10, 2022 om 07:49
2752 Antwoorden / 41 Vragen

De accu terug plaatsen en dan de auto starten dan weet u gelijk of de accu stuk is. De oorzaak waarom de ventilator ingeschakeld bleef moet wel achterhaald worden want die schakelt pas in als het accupakket te warm is geworden. Het kan een éénvoudige storing zijn maar als het accupakket warmte blijft ontwikkelen kan het accupakket spontaan ontbranden. Een bezoekje aan de garage brengen is te adviseren en als u daar toch bent laat dan ook de start accu en het accupakket testen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 10, 2022 om 09:36
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies: ga er mee naar de garage/dealer. En ook, ga eerst na wat er gebeurt als u er mee heeft gereden en dan weer oplaadt en weer een nacht laat staan.

0.6 V verschil is niet eens zo groot en mogelijk is er ook nog iets anders dat enig vermogen benut zoals o.a. de beveiliging/alaminstallatie van uw auto.