ak
door akkertje72 Jun 15, 2010 om 16:44
Auto & vervoer

Lekke autoband

We rijden (helaas) 1 dag voordat we onze nieuwe auto op gaan halen een lekke band in de in te ruilen auto. Dit netjes gemeld bij de garage. Verkoper gaf ons het idee, dit gaat goedkomen, kunnen eventueel wel iets aan de prijs doen voor de reparatie van die band. Nieuwe auto opgehaald. Oude auto (met lekke band) achtergelaten. Paar dagen later een rekening van 30 euro voor reparatie van de band. Aan de ene kant hebben ze gelijk...we hebben in princiepe opdracht tot reparatie gegeven. Aan de andere kant: Is het niet wat flauw van de garage?

9172 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkertje72

Ik denk dat je er vanuit moet gaan, dat de garage ook een plakje kaas op de boterham wil verdienen. Daarom is de prijs van 30 euro heel schappelijk en zeker niet flauw.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vindt je precies lullig dan?
Omdat je daar een auto hebt gekocht wilde je het gratis ofzo.

Tja..........dat zou idd leuk geweest zijn............

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Natuurlijk snap ik dat een garage zijn boterham ook wel gevuld zou willen zien en ze hadden het natuurlijk niet voor niks hoeven doen. Maar omdat de verkoper mij enigsins het idee gaf, dat het niet het volledige bedrag zou hoeven zijn, ben ik daar een beetje vanuit gegaan. Weet ook dat er garages zijn die minder dan de helft vragen..Zou de verkoper mij eerlijk gezegd hebben dat zij hem voor het volle bedrag zouden maken, dan had ik misschien de keus gemaakt, de band door iemand anders te laten maken.

Bedankt voor jullie reaktie

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen reclame om daar €30 voor te nemen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 07:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

U rijd een dag eerder met een lekke band.....

Beste akkertje72, als u bijvoorbeeld enkele honderden kilometer zou moeten rijden met de auto of 10, dient de band gerepareerd te worden. Bij Kw******, vragen ze 20 € voor een reparatie.... Kleine moeite en minder geld.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ erik...zo dacht ik er eigelijk ook over :-)
@ robert...was 's-avonds dat de band kapot was, pechdienst heeft er de reserveband opgezet, daarmee naar huis. Blijft over: kapotte band, maar 's-morgens ook een afspraak bij de dealer voor de nieuwe auto.

Ik had misschien duidelijker de vraag moeten stellen wat de precieze kosten zouden zijn,(ik weet inderdaad dat het goedkoper kan) had misschien teveel vertrouwen...helaas.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat het me toch niet helemaal lekker zat, heb ik de verkoper een mailtje gestuurd waarin ik aangaf, niet helemaal blij te zijn met de situatie. Vooral de manier waarop het gegaan is. De dag erop kreeg ik netjes een telefoontje van de desbetreffende verkoper, die mij helemaal gelijk gaf. Dit was niet helemaal zoals hij het bedoeld had. Excuses van hun kant en de "oplossing" de rekening te halveren.

Helemaal top!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem die15 euro maar voor lief, Toen u de auto inruilde was deze in goede staat. Nu u de auto daadwerkelijk inruilde niet meer, een lekke band. Tja wat moet je er mee? koop niet door laten gaan of betalen. Moet zeggen dat u heel netjes bent geweest om het te melden, menigeen verzwijgt dat.

Nog een tip als u ergens een filiaal van Kwikfit ziet rij er dan met een grote boog omheen.

Ronny.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

in princiepe heeft de garage gelijk maar ik vind het dat zij dat beter op een andere manier hadden kunnen verwerken.het maakt ook verschil of de een een lm velg was en de reserve bv niet.en wilt u klant blijven bij die garage? dan is 15 euro een goede deal.en veel plezier met uw nieuwe auto.