Wi
door Wilco66 Feb 7, 2019 om 13:15
Auto & vervoer

Levering nieuwe fiets na diefstal

23 november E bike gestolen.
Eerst 30 wachtdagen omdat het een pedelec betreft met kenteken. Aansluitend wachten op verzekering, omdat dossier niet correct is afgehandeld. Geld wordt niet uitgekeerd aan verzekerde naar aan de winkel ???
Inmiddels is het 7 februari en ik heb mijn nieuwe fiets nog steeds niet... fietsenwinkel verwijdt naar RDW, RDW naar Fabrikant en Fabrikant naar de winkel....
wat zijn je rechten? Mag je van de koop afzien?
kun je je geld terugvorderen en elders een fiets aanschaffen?

3396 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2019 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees uw polis eens door, dan weet u wat u afgesloten hebt.

panter22
door panter22 - Feb 7, 2019 om 13:18
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in de voorwaarden van de verzekering,
Heb je een King polis?
Bij diefstal krijg je een nieuwe ebike?
https://www.ebike-verzekeren.nl/

Ka
door Kassagebruiker - Feb 7, 2019 om 13:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als in de polis staat dat er aan de verkoper wordt uitgekeerd en NIET aan de verzekerde, dan kunt u u wel van de koop afzien, maar krijgt u geen fiets. Geld terug vorderen gaat dan ook niet, want u bent dan accoord gegaan met de voorwaarden. U mag altijd "elders" een fiets aanschaffen, maar die wordt dan niet door de verzekeraar betaald. Dus stuur en de verzekering en de verkoper een gelijk email met de vraag wanneer u de nieuwe fiets kunt afhalen, dan wel; hoe de status van het doddier is.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2019 om 14:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heb ooit zelf zo'n geintje aan de hand gehad. Verzekering wilde ook aan de fietshandelaar uitbetalen. Hen er op gewezen dat niet de fietshandelaar maar ik de verzekerde ben waaraan moet worden uitgekeerd wat uiteindelijk ook is gedaan. Van dat geld bij een ander een nieuwe fiets gekocht welke bij betreffende handelaar ruim 150 gulden (ja in de guldentijd) duurder was en ik er geld bij had moeten leggen. Dus kijk op uw polis wie de verzekerde is, denk haast wel u zelf, en niet de fietshandelaar. Het is niet aan de verzekering te bepalen waar u een fiets koopt.

jo
door jorisw Feb 9, 2019 om 12:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wacht nou eerst eens even de reactie van TS af, voordat je op basis van allerlei aannames conclusies gaat trekken.

gerbera
door gerbera Feb 9, 2019 om 13:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dus kijk op uw polis wie de verzekerde is,

Ik trek geen conclusies maar spreek uit ervaring.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 7, 2019 om 14:48
535 Antwoorden / Vragen

Het ligt helemaal aan de polis die wij niet kennen . Daar staat de oplossing van alle vragen .

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2019 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vaak zijn fietsverzekeringen, die je via een fietsenwinkel afsluit, een soort natura verzekeringen. Dus de vergoeding loopt dan via de fietsenwinkel voor de aankoop van een nieuwe.

gerbera
door gerbera Feb 7, 2019 om 15:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dat noemen we koppelverkoop en dat is niet toegestaan.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2019 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft niets met koppelverkoop te maken en is zeker toegestaan, lees ook eens hier.

https://www.consumentenbond.nl/fietsverzekering/welke-fietsverzekeringen-zijn-er

diumenge
door diumenge Feb 9, 2019 om 12:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera, koppelverkoop is gewoon toegestaan. Waar haal je vandaan dat het niet toegestaan zou zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2019 om 17:12
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Kortom: u dient zich te richetn tot de winkel en/of de verzekeraar en dat zal in uw polis zijn vermeld.

mo
door mof - Feb 8, 2019 om 20:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, als u een koopovereenkomst heeft en de levertijd is te lang uitgesteld kunt u de koop ontbinden en elders kopen.
als de verzekering direct aan de winkel betaalt zult u echter geen geld krijgen. Dan betaalt de verzekering eenvoudig aan de nieuwe winkel en vorsert evt geld terug van de eerdere winkel.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 9, 2019 om 03:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Aan het uitkeren aan de fietshandelaar zit een risico.
Als die fietsenverkoper failliet gaat, en uw geld al ontvangen heeft, dan kunt u naar uw nieuwe fiets fluiten.
Wat er ook in de polis staat, u betaalt de premie, en de polis staat op uw naam.
Sta er op dat u het schadebedrag ontvangt.

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2019 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo werkt een naturaverzekering niet.

jo
door jorisw Feb 9, 2019 om 13:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@WIMMI20: door het soort verkeerde antwoorden wat jij geeft (en veel) anderen ontstaan weer veel conflicten "want het stond op internet"....

Ka
door Kassagebruiker Feb 9, 2019 om 13:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

Waar staat dat dat die optie in een natura verzekring mogelijk is? Nergens.

Wi
door Wilco66 Feb 12, 2019 om 11:48
Antwoorden / 1 Vragen

De polis vermeld: leverancier dient de kans te krijgen een vergelijkbare fiets te leveren. indien geen vergelijkbare fiets geleverd kan worden, dekt de polis een maximaal bedrag (staat op de polis vermeld). Mijn vraag:
Wat is een redelijke termijn waarbinnen de leverancier een vervangende fiets moet leveren?

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2019 om 15:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat Wilco op zijn nieuwe e-bike is vertrokken naar zonniger oorden.

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2019 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een lekker windje in de rug. :-))

Cookies
door Cookies Feb 9, 2019 om 17:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel oppassen voor neerstortende ramen.

Wi
door Wilco66 Feb 12, 2019 om 11:49
Antwoorden / 1 Vragen

Was dat maar waar. Nog steeds geen fiets geleverd a.g.v. kenteken uitleveringsproblemen bij RDW/Gazelle (aldus Fietswinkel)

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2019 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die fietsenwinkel heeft geen vergelijkbare fiets?

Wi
door Wilco66 Feb 12, 2019 om 11:54
Antwoorden / 1 Vragen

nee, model is niet meer voorradig

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar een andere uitzoeken.