Salinsky
door Salinsky Nov 5, 2018 om 18:40
Auto & vervoer
Mag je hier parkeren?

Hallo,

ik heb sinds een maand of 2 last van auto's die hinderlijk langs de stoep parkeren.

De betreffende straat is te zien in afbeelding 1, de rode cirkels illustreren waar de auto's geparkeerd staan.(over de gehele lengte van de straat)
Zoals op de foto ook te zien, zijn er parkeervakken. De mensen die langs de stoep parkeren zijn dikwijls gewoon te lui om 50 meter extra te lopen.

Ook om de hoek is er voldoende parkeerplek.

Vroeger was dit probleem er nooit, en kon altijd van beide richtingen verkeer goed doorstromen, echter de laatste tijd steekt het de kop op, met irritatie en regelmatig gevaarlijke situaties tot gevolg.

Het probleem ligt erin dat de auto's een volledige rijbaan in beslag nemen, waardoor mensen die vanuit de andere straat er in willen, soms de raarste capriolen moeten uithalen om geen geparkeerde auto te raken. (foto: : https://imgur.com/s4LIeNT op deze foto is de betreffende straat links af)

Met de laag staande zon, die vol in je voorruit schijnt, is het probleem des te erger, al helemaal als er dan ook nog een tegenligger komt.
Regelmatig zie ik automobilisten die flink in de ankers moeten om een aanrijding te voorkomen, omdat zij door de dode hoek gevormd door het huis, en incidenteel de laag staande zon, geen overzicht hebben op de straat waar zij in willen rijden. Het verrast ze, en ondanks dat ik er dagelijks rij, verrast het mij soms ook.

Tevens bevindt zich in deze straat een woongroep van Radar, waar mensen met een handicap wonen. Deze worden regelmatig door een busje opgehaald. Het busje parkeert dan op de andere weghelft, omdat de kant aan de stoep al ingenomen is door anderen. Dit heeft tot gevolg dat de weg dan volledig geblokkeerd is, wat voor mij en andere bestuurders knap vervelend is wanneer ik naar mijn werk wil.

Mijn vraag is: Mag er hier geparkeerd worden, en zo ja: Wat kan ik doen om daar verandering in te brengen?

23549 37 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Nov 5, 2018 om 18:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag het de wijkagent/politie, die zal het op zeker weten en is een goede bron als het niet mag. Als het niet mag kunnen ze meteen schrijven. Er staat geen verbodsbord rechts, echter met een tweerichtingverkeer is het wel verrekte smal dan om elkaar te passeren.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2018 om 19:04
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de gemeente op de hoogte stellen, alle kans dat er aan die toestand wat gedaan wordt.
Uw link:
https://m.imgur.com/s4LIeNT

tenormin
door tenormin - Nov 5, 2018 om 19:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zou het inderdaad met de Gemeente (of wijkagent) opnemen. Er staat inderdaad geen bord dat men niet mag parkeren, dus dat kunt u de parkeerders niet kwalijk nemen. Maar dat het irritant is geloof ik graag, in zo'n smalle straat.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2018 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie geen bord verboden te parkeren, dus ik zou niet weten waarom dat daar niet zou mogen. Dat men dat vroeger niet deed, was wellicht omdat er genoeg plek aan de kant van de huizen was, maar dat de bewoners nu meer auto’s hebben.

Bij laagstaande zon is het gebruik van een zonnebril heel verstandig. En ja, dat u even op dat busje moet wachten, is vervelend, maar daar is natuurlijk een oplossing voor. U schrijft zelf dat er om de hoek voldoende parkeerplek is, dus als u uw auto daar neerzet, heeft u nergens last van.

Maar u kunt natuurlijk altijd aan de gemeente vragen om een parkeerverbod voor die ene zijde.

Salinsky
door Salinsky Nov 6, 2018 om 14:04
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

ik zelf woon niet op de straat die in de foto's te zien is, maar in het verlengde ervan, daar doet dit probleem zich ook helemaal niet voor, omdat de parkeervakken daar aan weerszijde bij de huizen zijn. Daar is overigens, ondanks de parkeervakken, genoeg ruimte om met 2 auto's langs elkaar te rijden.
De weg in kwestie komt in mijn geval toevallig uit op een verkeersader van waar je elke gewenste richting uit kunt, dat is ook de reden dat ik dit zo hinderlijk vind.
En het busje op zich is het probleem niet, want als aan de overkant niets geparkeerd zou staan, konden auto's daar nog gemakkelijk langs, voor een paar minuten maar 1 weghelft is een heel ander verhaal dan "permanent" een weghelft kwijt zijn, als ik mij zo goed uitdruk.

aurora1
door aurora1 - Nov 5, 2018 om 19:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staan er parkeerverboden?
Als u zo slecht met een auto kunt manoeuvreren dan zou ik dat gaan oefenen, of nog wat rijlessen nemen. Erg onverdraagzaam ook dat u vindt dat een busje voor gehandicapten u in de weg staat als even mensen in- of uit moeten stappen. Wie weet of u ooit van zo een busje gebruik zou moeten maken? Zouden verkeersregels veranderd moeten worden omdat die u niet bevallen?
Kunt u niet beter iets vroeger van huis gaan als u zich zo ergert aan wat seconden of minuten oponthoud? De wegen- en straten zijn er toch niet alleen voor u? Verder een polaroid zonnebril opzetten, wat manoeuvreren met de zonneklep en dan valt het allemaal mee. Iedereen vindt een lage zon soms lastg.

Salinsky
door Salinsky Nov 6, 2018 om 13:59
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, ik denk dat ik het probleem met dat busje niet duidelijk genoeg heb verwoord. (Al heb ik het idee dat u het verkeerd geïnterpreteerd hebt..)

Ik werk zelf in de zorg, dus voordat je domme aannames gaat maken misschien eerst even goed lezen, en het busje op zich is het probleem niet. Het probleem is dat door de geparkeerde auto's, het busje geen andere keus heeft dan de weg te blokkeren, want ik snap zelf dondersgoed dat die chauffeur geen hele straat af gaat lopen met mensen in rolstoelen, zeker niet in de koude maanden als ziektes sowieso al op de loer liggen.

Ik weet niet hoe laat u begint met werken, of wat voor werk u doet, maar ik werk in de thuiszorg en moet vaak al vroeg genoeg op.
Het is hoe dan ook een probleem, want er zijn ook mensen die onder tijdsdruk werken, zoals bijvoorbeeld bezorgservices die er ook niet langs kunnen, dan maken die minuten wel degelijk wat uit.

Wat de zon betreft, ik zelf heb er over het algemeen weinig last van, omdat ik de situatie ken.  Neemt niet weg dat soms op weg naar huis de automatische piloot erin sluipt, natuurlijk. Het punt is dat ik ook andere weggebruikers zie die er wel problemen en hinder van ondervinden, niet alleen ik zelf.

Salinsky
door Salinsky Nov 6, 2018 om 14:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens, het manoeuvreren heeft niets te maken met mijn rijvaardigheid, als ik in de richting van deze foto (https://imgur.com/s4LIeNT) rij, en er komt een tegenligger, zal ik daar plaats voor moeten maken. Op de foto lijkt het ruimer dan het is, maar dan zou ik plaats moeten nemen achter de witte auto in de foto, om dan de bocht te maken is niet sierlijk, want ik heb een lange auto die dan een 90 graden draai moet gaan maken, dat past op dat punt nog maar net.

Vaak parkeert men tevens dichter op de hoek (minder dan 5 meter), maar dat dat niet mag weet ik wel. Alleen komt handhaving er nooit voor als ik ze bel.

Topantwoord

un
door unsfx - Nov 5, 2018 om 19:50
1 Antwoorden / Vragen

Jezus Aurora. Beetje last van overlopende frustratie? Er wordt een vraag gesteld; weer behulpzaam of reageer gewoon niet. Niemand zit te wachten op dit soort ongedachte repliek.

Er is geen parkeerverbod, maar dat zie je op een autoweg toch ook niet? Dat wil dus niet zeggen dat het dan automatisch mag. Er zijn parkeervakken gemaakt, daar dient men dan gebruik van te maken en al helemaal niet op een rijbaan pal op de hoek. Die verkeerssituatie waar dat mag, moet ik nog tegenkomen.
Ik zou het zeker bij de gemeente melden; de situatie met de bus voor de gehandicapten ook melden. In de normale situatie kan hij gewoon dichtbij stoppen en kan ander verkeer er nog omheen. Nu wordt het gehinderd door het links parkerend verkeer.
En voor een niet nader genoemd persoon: Als de brandweer of ambulance er toevallig doorheen moet of de politie in een achtervolging, terwijl jij en de hele meute die die straat volpropt, lekker sociaal op het gehandicaptenvervoer zit te wachten, dan wil ik zien hoe snel men daarna wel op die fout parkeerders zit te vloeken als die hulpdiensten b.v. niet gauw genoeg bij een brandend gebouw kunnen zijn. Dus denk volgende keer eerst even na a.u.b.

jo
door jorisw Nov 5, 2018 om 21:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op een autoweg mag je per definitie niet parkeren. Daar hoeven geen borden voor te staan. En men dient alleen maar van parkeervakken gebruik te maken als dat nadrukkelijk staat aangegeven. Dus zoals anderen al zeggen: naar de gemeente en pleiten voor een parkeerverbod.

aurora1
door aurora1 Nov 5, 2018 om 22:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je Zus?

wi
door wilhelmina59 Nov 6, 2018 om 12:24
507 Antwoorden / 0 Vragen

Mind your tongue.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2018 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@unsfx

En voor dat verhaal meld u zich speciaal aan?

Het is een gewone straat en geen autoweg. En dat busje zou dan verder weg moeten parkeren, terwijl de Ts om de hoek frank en vrij kan staan en zelfs geen last heeft van de zon.

Maar ja, dan moet hij 50 meter lopen en dat schikt natuurlijk niet.

Salinsky
door Salinsky Nov 6, 2018 om 14:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet de straat waar ik woon, maar een straat die op een verkeersader uitkomt vanwaar je elke gewenste richting op kan, parkeren is voor mij geen probleem en 50 meter lopen ook niet.
Het busje is niet het probleem, de mensen die zodanig parkeren dat het busje geen andere optie heeft dan de weg blokkeren zijn het probleem.

Het busje staat er max 5 minuten om mensen te helpen in- en uitstappen, en verder weg is i.v.m. de aandoeningen van de mensen geen optie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 6, 2018 om 16:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@unsfx: hier is sprake van gehandicaptenvervoer! (Als ook gemeld door Ts.)

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2018 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zodra er op dat grasveld woningen worden gebouwd, zullen daar ook vast parkeervakken komen.

Wees maar blij dat u in Kerkrade woont en niet in het centrum van Amsterdam, want daar heb je helemaal niets aan je auto.

sw
door swat1500 - Nov 5, 2018 om 20:29
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Puur uitgaande van de foto is langs het trottoir parkeren inderdaad toegestaan nu er geen borden staan die dit aldaar verbieden.
Er is wel een mogelijke uitzondering.
Veel gemeenten werken, om een borden oerwoud te voorkomen met zones. Het zou dus kunnen dat bij toegangen tot de gemeente of de individuele wijken, parkeerverbodsborden staan met het onderschrift "Zone". Op dat moment is parkeren in het gebied achter deze borden alleen toegestaan op voor parkeren bestemde weggedeelten zoals parkeervakken en als zodanig aangeduide parkeerterreinen ook staan er geen andere parkeerverbodsborden.
De foto sluit deze mogelijkheid niet uit maar zoals gezegd op het eerste gezicht is het parkeren toegestaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2018 om 20:49
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als al in een andere reactie gemeld: bij het begin van de straat staat geen bord dat aangeeft dat parkeren op de plekken die u aangeeft NIET is toegestaan.
Het lijkt mij dat hier ook geen sprake is van een parkeerzone.

Wat u kunt doen: het probleem voorleggen aan de hiervoor bij uw Gemeente aangewezen dienst resp. in een brief aan het College van B&W de situatie en problemen voorleggen en vragen om maatregelen. Een optie daarvoor is bijv. al (ook) vragen om een voor het busje dat u noemt gereserveerde plaats en het verzoieken om een parkeerverbod aan één zijde van de straat.
Eventueel beroep op hinder door de chauffeur van het busje zal niet helpen want stilstaan voor laden en lossen is in beginsel toegestaan en zeker als het gehandicaptenvervoer betreft.

Salinsky
door Salinsky Nov 6, 2018 om 14:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,
het gehandicapten vervoer stoort mij niet, dat zou ook geen probleem zijn als er aan de overkant niemand geparkeerd zou staan, maar nu is het door de manier waarop er geparkeerd wordt niet anders mogelijk.
Ik noem het gehandicaptenbusje, ook om te schetsen wat voor een situaties zich daar voordoen, waardoor het verkeer helemaal niet meer kan doorstromen.

lo
door lovewinnie - Nov 5, 2018 om 20:57
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Paaltjes laten plaatsen? "hebben zie hier ook overal gedaan  Parkeer probleem opgelost. Ze willen dan wel maar kunnen niet meer .of laden lossen plek maken voor de invalide bus/taxi bijv maar niet ik te parkeren.

Ge
door Genee - Nov 5, 2018 om 21:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er dan sinds 2 maanden veranderd dat er nu auto's in de straat parkeren en voorheen niet?

Vraag de gemeente of ze de verkeerssituatie eens willen bekijken.
Lijkt me inderdaad voor brandweer en ambulance een lastig stukje weg met die auto’s langs de stoeprand.

gerbera
door gerbera - Nov 5, 2018 om 22:15
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft reeds meerdere adviezen gekregen echter over 1 punt wil ik wel ff wat kwijt.

Tevens bevindt zich in deze straat een woongroep van Radar, waar mensen met een handicap wonen.

Hoe lang zal dat busje er staan om de mensen in te laten stappen. Wat meer geduld hebben zou u sieren en anders 5 min eerder of later naar uw werk gaan.
Wat mij verder opvalt is dat het asfalt rood gekleurd is hetgeen zou betekenen dat het een fietsstraat is en dat auto's gedoogd worden (althans binnen mijn gemeente is dat zo). Lijkt mij dan dat auto's daar buiten de vakken niet mogen parkeren.

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2018 om 10:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het asfalt is niet rood gekleurd, het zijn rode stenen. En als je op Google Earth kijkt is die straat breed genoeg om te kunnen parkeren. Rondom deze straat staan op diverse plekken borden waar het verboden is om te parkeren.

gerbera
door gerbera Nov 6, 2018 om 12:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Of het nu asfalt of stenen zijn, rode bestrating is in mijn gemeente een fietsstraat, waar fietser voor gaan op auto's, en ik denk dat dit in meerdere gemeentes het geval is. En tussen ": het lijkt mij"en verboden parkeren is nog een verschil, ik schrijf dus niet dat het verboden is. Vraag mij wel af waarom dat kruis op het wegdek staat.

tenormin
door tenormin Nov 6, 2018 om 12:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, voor zover ik weet: rood asfalt is voor fietsers, dus rode stenen zullen dat ook wel zijn. Dus eveneens in 'mijn Gemeente'. Zelfs Mokum zijn ze aan het "verroden", althans, wat ik vorige week kon constateren. Kennelijke voorbode van "auto eruit". ;-)

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2018 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op Google Earth of Maps is helemaal geen kruis te zien op dat wegdek.

gerbera
door gerbera Nov 6, 2018 om 15:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat er op Google staat zal mij een worst zijn, op de foto van de TS staat een kruis en ik vraag dus aan de TS wat hiervan de betekenis is.

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2018 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U plaats uw reactie onder de mijne. Vraag dan gelijk naar de drie rode stippen.

gerbera
door gerbera Nov 6, 2018 om 17:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De betreffende straat is te zien in afbeelding 1, de rode cirkels illustreren waar de auto's geparkeerd staan.(over de gehele lengte van de straat)

En sorry ik reageer op uw reacties onder mijn bericht.

me
door mein33 - Nov 5, 2018 om 22:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen parkeerverbod en geen eenrichtingsverkeer en daarmee geen enkele belemmering om langs de stoeprand te parkeren.
Met een goed ondebouwde motievering waarom er volgens u "niet" geparkeerd zou mogen worden, kunt u zich wenden tot de Gemeente en m.n. tot de wethouder die verkeer in zijn portefuille heeft.

ne
door neodutchio - Nov 5, 2018 om 23:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er staan geen verkeersborden en geen gele streep. Het oogt mij ook als een 30km zone. Maar of de max nu 30 of 50 is maakt niet zo veel uit, je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Dus als er auto's geparkeerd staan en een laagstaande zon je zicht verhindert moet je langzamer rijden. Vol in de ankers bij het inrijden van de straat die je niet kan inkijken? Wellicht word ik hier ook op aangesproken, maar als je een weg niet kan inkijken moet je rustiger rijden. Flink in de ankers betekend te snel rijden voor de situatie.

Als u de enige bent die hier problemen mee heeft kunt u niets doen. U kunt wel aan de bewoners en gebruikers van de straat vragen om mee te werken aan een petitie. Of iedereen laten klagen over de situatie. Wellicht is de gemeente daar gevoelig voor.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2018 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, u woont er dus niet en hebt zelf voldoende parkeerplek. Als u er dan zo’n last van hebt, zou ik maar op een andere manier de wijk uitrijden.

De gemeente vind de straat blijkbaar breed genoeg, anders hadden ze wel aan een kant een parkeerverbod ingesteld, of er éénrichtingsverkeer van gemaakt.

Ik zelf rijd heel regelmatig op zulke smalle wegen, dat ik bij tegemoetkomend verkeer een beetje moet uitwijken naar een oprit voor een huis.

Maar fijn dat u bezorgd bent voor bezorgservices en overige weggebruikers. Dus op naar de gemeente en eis vrij baan.

gerbera
door gerbera - Nov 6, 2018 om 16:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is het een fietsstraat dan geldt de volgende regel.

Een fietsstraat kent een aantal basisontwerpprincipes, voornamelijk gericht op het comfort van de fietser. Zo hoort een fietsstraat in de voorrang te zijn, zijn snelheidsremmers uit den boze en wordt de fietsstraat uitgevoerd in strak rood asfalt.

Daarnaast worden langs de fietsstraat parkeervakken aangelegd, omdat parkeren op de rijbaan op fietsstraten niet is toegestaan. Fietsstraten liggen vrijwel altijd in verblijfsgebieden en de maximumsnelheid is 30 km/uur.

bron;

ro
door ron503 - Nov 6, 2018 om 17:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het niet zo zijn dat er wel een parkeerverbodsbord heeft gestaan want de weg lijkt mij recent opnieuw bestraat te zijn. U kunt het aan de politie vragen of aan de gemeente want die beheerd de straat.

ma
door maarten heest - Nov 7, 2018 om 13:04
463 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wie met Google Streetview even ter plaatse rond wil lopen zoek dan op de Sint Rochusstraat in Kerkrade.
Ik geen borden in de straat of in de buurt ontdekken die parkeren langs de stoep verbieden.
Maar ik kan me zeker voorstellen dat het alleen al vanwege de verkeersveiligheid niet wenselijk is om dat zo te laten.
Zoals anderen ook suggereren kunt u het bij de gemeente aankaarten.

Ir
door Irakees - Nov 7, 2018 om 14:16
1 Antwoorden / Vragen

Normaliter mag je niet met je auto een stoepband oprijden om hier te parkeren. Dit aangezien de stoeprand beschadigd en de tegels van het trottoir vaak los komen te liggen of breken. Er hoeft niet een bord, parkeerverbod of misschien zelfs stopverbod geplaatst te worden aangezien het normale boerenverstand is. Je gaat ook niet parkeren op de snelweg en als meneer de agent komt aan hem vragen: "Waar staat het dan dat ik hier niet mag parkeren?"

Gemeente bellen, melding maken over stoepparkeren. Deze kunnen de boa's doorsturen en PV laten opmaken voor feitcode R315b (parkeren op de stoep).

Staan ze naast de stoeprand dan kun je via de gemeente afdelig Verkeer vragen of er een parkeerverbod kan komen. Hierover moet een verkeersbesluit genomen worden. Er valt dan niet te handhaven voor de gemeente (tenzij de situatie zo ernstig is dat er direct sprake is van gevaar).

Mag je wel parkeren op de stoep dan bestaan hier borden voor (RVV-verkeersborden). Of je ziet de tekst staan stoepparkeren toegestaan.
Als iedereen zich hieraan houdt dan zullen waarschijnlijk een aantal mindervalide of personen met kinderwagens niet genoodzaakt zijn om te lopen over de openbare weg aangezien het trottoir is geblokkeerd. Tenslotte het onmiddelijk in- en uit laten stappen van personen valt niet onder het begrip parkeren.

my
door mystery Nov 7, 2018 om 16:02
34 Antwoorden / 0 Vragen

Man zwets niet zolang er geen parkeerverbod staat en geen gele streep mag je daar parkeren, het zou wel van fatsoen getuigen als ze met 2 wielen op de stoep zouden parkeren.
Maar als iemand de hoek omkomt en het niet ziet moet ie eens terug naar een rijschool voor wat rijlessen en naar hans anders voor een goede bril.
Natuurlijk klagen mensen er zijn ook te weinig parkeerplekken er word gerekend met 1,5 auto per woning dus zolang dat niet opgerekt word naar minimaal 2 zal je dit probleem overal blijven houden.
Maar leukste is de grootste klagers zijn in 99,9% de bewoners zelf en wie parkeren er dan juist zo de bewoners.
Das bij scholen ook klagen als brugman over foutparkeren en hard rijden dan word er gehandhaafd en wat blijkt het zijn notabene de ouders zelf die aso rijden en parkeren.

Thijs12
door Thijs12 Nov 7, 2018 om 16:09
522 Antwoorden / Vragen

Door de gemeente Kerkrade zijn de vernieuwde wegen smaller gemaakt om het te hard rijden tegen te gaan . Het is het een of het ander.

hutch
door hutch Nov 7, 2018 om 17:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"het zou wel van fatsoen getuigen als ze met 2 wielen op de stoep zouden parkeren."

Het zou juist niet van fatsoen getuigen indien iemand daar (of elders waar dat niet aangegeven staat) met 2 wielen op de stoep parkeert.
Het getuigt zelfs van asociaal gedrag om dat te doen, wat 'beloont' dient te worden met een 'bon'. Wat als er iemand langs moet met een rollator of rolstoel?

my
door mystery Nov 7, 2018 om 17:34
34 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan daar als een auto met 2 wielen op de stoep staat ook nog met een rolstoel erlangs en buiten dat aan de andere zijde ligt ook een stoep.
Ga maar eens even terug naar je rijschool voor nieuwe praktijk en theorie cursus dan zal je zelf mee maken dat je gewoonweg daar mag parkeren met 2 wielen op de stoep.
Er is geen verbod er is geen gele streep dus waar wil je een bon voor geven.
Er zijn er 2 die een vette bon moeten krijgen 1 is de TS die niet kan rijden en de 2e is de ambtenaar die dit soort straat inrichtingen goedkeurt en nog steeds blijft meten met 1,5 auto per gezin.
Hier ook worden in een straat 24 nieuwbouw woningen gezet  met jawel 20 plekken omdat de gemeente er vanuit gaat dat niet iedereen een auto heeft, maar ook niet dat er gezinnen zijn met 2 auto's.

hutch
door hutch Nov 7, 2018 om 19:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

   Ben benieuwd of de politiek ook weet dat dit verkeersbord vervallen is.......

holstein
door holstein - Nov 7, 2018 om 17:19
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het lijkt mij toch een gevalletje van hinderen van doorgaand verkeer, want er zijn ook parkeerhavens waar auto's kunnen staan.
leg het eens bij de gemeente neer, zal je snel uitsluitsel krijgen neem ik aan.

ellencc
door ellencc - Nov 9, 2018 om 12:32
31 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie nergens staan dat je er niet mag parkeren. Die busjes staan er ook ook niet de hele dag? Wij hebben ook een zorgwooncomplex naast ons waar 2 x per dag mensen gehaald en gebracht worden met busjes. Als je haast hebt en je ziet een busje staan kan je misschien even omrijden?

he
door henkie.penkie - Nov 9, 2018 om 12:42
148 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen verkeersborden staan dan is het gewoon weg toegestaan om langs die zijde te parkeren of te stoppen. Het enige wat je hier tegen kunt doe is een handtekening actie in deze straat houden en hiermee naar de gemeente stappen om dit probleem voor te leggen. Een stopverbod zal niet geplaatst worden maar een parkeerverbod kan mogelijk zijn indien de gemeente dit opneemt in de apv van je gemeente.

mslingen
door mslingen - Nov 9, 2018 om 12:46
33 Antwoorden / 0 Vragen

Er mag op de plaats waar de rode stippen staan geparkeerd worden. Wel is het iedereen, dus ook bestuurders van een auto, verboden zich zodanog te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd. Het is met deze foto onvoldoende duidelijk of het verkeer op de weg wordt gehinderd, maar hier kan sprake van zijn. Ik advsieer u contact op te nemen met de wegbeheerder, waarschijnlijk de gemeente en te vragen om een maatregel die het hinderlijk parkeren verbiedt. Dan kan er ook makkelijker worden opgetreden.

audb
door audb - Nov 9, 2018 om 13:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

A.Kaart het samen met de buurt bewoners aan bij de gemeente en vraag om een eenrichtingsverkeer dat lijkt mij de beste oplossing.
B. als u uw rijbewijs heeft dan is het de vraag of u uw theorie examens wel goed begrepen heeft.

Als er geen bord of gelestreep aangebracht is dan is er geen verbod dus is het niet verboden om daar te pakeren dan wel te stoppen.

Maar wel heb ik een tip die welliswaar verboden is maar een oplossing bied.

Koop een spuitbus gele wegenverf a €6.07 bij toolstation en ga daar nachts even mee wandelen... :)

Nogmaals het mag niet maar wie weet helpt het en de wijk agent hoeft niet te weten dat het door een prive persoon is aangebracht.

Ha
door Hades60 - Nov 9, 2018 om 13:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, hier mag je parkeren. Parkeren hoeft niet eens in de rijrichting. Dus iedereen die hier parkeert doet niets fout. Dat u zich ergert aan het feit dat iemand geen 50mtr wil lopen, raakt kant nog wal en zegt meer over u dan over die andere persoon. Dat er mensen met een handicap wonen en dat het voor u vervelend is, doet allemaal niet ter zake. Men doet niets verkeerd. Wilt u dit aangepast/verandert hebben, neem contact op met de gemeente en leg de situatie uit. Maar dat wist uzelf ook al.

br
door breha38 - Nov 9, 2018 om 13:40
13 Antwoorden / 0 Vragen

L.S. Jammer dat er geen bord is geplaatst met de tekst “Parkeren alleen in parkeervakken” Ook is de trottoirrand niet met geel gemarkeerd. Vraag aan de gemeente of ze een bord willen plaatsen met eerder genoemde tekst of dat zij de trottoirband met geel markeren. Leg de situatie zoals u beschreef uit aan de medewerkers bij de gemeente. En u weet de definitie van een medewerker is “ iemand die niet tegenwerkt”
Sterkte en succes.

A.
door A. Hoff - Nov 9, 2018 om 13:52
2 Antwoorden / Vragen

Maak foto's van de situatie als er geparkeerd is en laat die aan de politie, Boa, of gemeente zien.
De weg moet een bepaalde wegbreedte hebben ivm aanrijden van hulpdiensten.

my
door mystery Nov 9, 2018 om 14:14
34 Antwoorden / 0 Vragen

Man praat geen onzin.
Een straat moet geschikt zijn om in te rijden met een gemiddelde auto, en daar voldoet de straat gewoon aan.
Er zijn met name in Amsterdam ook 2 richtingsstraten waar je even moet wachten tot de andere zijde weg is.
Oplossing is gewoonweg 1 richting maken als betreffende bewoners niet kunnen rijden, want je vergeet 1 ding
de klagers zijn bewoners maar degene die parkeren ook.

mo
door mof - Nov 9, 2018 om 13:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als er geen parkeerverbod geldt, ja, dan mag je daar parkeren. Echter, de doorgang mag niet belemmerd worden. U moet, ook al is het misschien slechts stapvoets, voorbij kunnen rijden. Daaraan kunt u weinig doen. Misschien een verzoek voor een parkeerverbod bij de desbetreffende wethouder indienen. Of zelf met gele verf de stoeprand geel verven.

wi
door wil45 - Nov 9, 2018 om 13:56
19 Antwoorden / 2 Vragen

daar hebben we politie en/of handhavers voor.

holiday
door holiday - Nov 9, 2018 om 14:35
101 Antwoorden / 11 Vragen

Auto´s mogen daar parkeren, daar doet de politie niets aan.
Ik heb een soortgelijk probleem, bij mij wordt mijn uitrit naar de weg geblokkeerd door auto´s die aan de andere kant van de weg staan, ik kan dan de draai niet maken om op de weg te komen. De politie doet hier niets aan en de gemeente wil geen maatregel treffen.

my
door mystery Nov 9, 2018 om 14:41
34 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien tijd om toch eens rijles opnieuw te nemen dan.
Als ze aan de andere kant staan kan jij er nog gewoon uit, dat je het niet durft of kan heeft niks met het feit te maken en hoeft de situatie ook niet aangepast te worden omdat een bewoner gewoonweg niet bekwaam is om te rijden.
Ik zou je eerder opgeven voor rijles ipv hier te klagen

.a
door .aagje - Nov 9, 2018 om 15:52
19 Antwoorden / 2 Vragen

Aan de foto te zien mag dat gewoon maar ja we hebben altijd maar haast weinig tolerantie naar elkaar toe enz. Zelf woon ik op een dijk en moet je sowieso wachten tot de ander gepasseerd heeft rijdt er een tractor dan moet je een uitwijk plaats zoeken bij een erf . Ik zeg relax man/ vrouw de tijd gaat gewoon door

zoom1
door zoom1 - Nov 9, 2018 om 16:22
38 Antwoorden / 23 Vragen

Ik zou ook de andere bewoners in uw straat vragen of zij er ook last van hebben. En dan samen actie ondernemen, bijvoorbeeld naar de gemeente gaan. Dat heeft meer kans van slagen dan één iemand alleen.

1paul
door 1paul - Nov 9, 2018 om 16:34
3101 Antwoorden / 0 Vragen

kan zijn dat er bij het inrijden van een bepaalde zone staat "parkeren alleen in de vakken toegestaan",  staat dat er niet en verder zie ik geen parkeer verbod dan mag dat dus wel zolang men maar het doorgaande rijverkeer niet hinderd en niet binnen 5 meter van een bocht gaat staan...

frits
door frits - Nov 9, 2018 om 17:27
146 Antwoorden / 5 Vragen

Er moet in ieder geval doorgang zijn voor hulpdiensten Brandweer, ziekenwagen ed.

vu2615
door vu2615 - Nov 9, 2018 om 20:44
81 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou zeggen: klik eens op Aurora1 en je zult zien dat Aurora1 een expert in alles is. Geeft alleen antwoord gewoon voor de punten. Niet serieus nemen dit figuur, verward Kassa-Nieuwsbrief met FB

tijger1
door tijger1 Nov 9, 2018 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb uw reactie maar even gemeld wegens onfatsoen.

ho
door honza23 - Nov 9, 2018 om 22:47
259 Antwoorden / 3 Vragen

In ASVV-norm 12.2.11 wordt een wegbreedte van 4,6 m als minimum vermeld voor de situatie "tweerichtingsverkeer auto".
Voorts wordt een wegbreedte van 4,4 m als minimum vermeld voor de situatie "eenrichtingverkeer auto, tweerichtingsverkeer fiets".
Dus kijk eens hoe breed die weg is.

Dan op de site v/d ANWB:

  • Indien een parkeergelegenheid is voorzien van parkeervakken dan mag er alleen in die vakken geparkeerd worden.

Tot slot geldt er nog iets anders: om de buurt bereikbaar te houden voor de hulpdiensten moet er een rijbaan vrij blijven met een minimale breedte van 3,5 meter. Deze breedte maakt het ook mogelijk voor vuilniswagens en verhuisbedrijven om alle woningen te bereiken.

hulpdiensten moet er een rijbaan vrij blijven
met een minimale breedte van 3,5 meter. Deze
breedte maakt het ook mogelijk voor
vuilniswagens en verhuisbedrijven om alle
woningen in de buurt te bereiken.