n.
door n.keasberry1 Nov 17, 2017 om 14:17
Auto & vervoer

Mag men de premie van een 4-jarig contract verhogen>

Ik heb een auto lease contract voor 4 jaar afgesloten. Kreeg een e-mail dat mijn premie in januari 2021 met € 8 per maand wordt verhoogd. Ik heb een all-risk verzekering bij de betreffende garage lopen en om reden dat de premie van de genoemde verzekering verhoogd is hebben ze deze verhoging op de klant verhaald. Mijn vraag is of dat wel mag omdat de verzekering voor 4 jaar is afgesloten en had toen de voorgestelde premie geaccepteerd.

3426 9 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 17, 2017 om 14:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dat lijkt mij van niet, althans niet eerder dan na die 4 jaren. Maar als u afgelopen januari dat contract heeft afgesloten, dan zou dat wel kunnen.
Maar alles hangt ook af van de voorwaarden die bij het contract horen.

Of bedoelt u geen 2021 maar van januari 2018?

n.
door n.keasberry1 Nov 20, 2017 om 15:07
Antwoorden / 1 Vragen

Sorry ik bedoel in het jaar 2018. Sorry

hutch
door hutch Nov 20, 2017 om 19:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals reeds geschreven; het ligt eraan wat er in het contract staat.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2017 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees uw contract eens na.

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2017 om 21:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens uw contract/de voorwaarden gelezen?

mi
door miraltje - Nov 17, 2017 om 21:39
462 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mag, in 2021 loopt het huidige contract af en wordt het contract  mogelijk verlengt, men mag dan de premie verhogen of verlagen.

jij mag vervolgens het contract dan zonder kosten opzeggen in 2021

mi
door miraltje - Nov 17, 2017 om 21:39
462 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mag, in 2021 loopt het huidige contract af en wordt het contract  mogelijk verlengt, men mag dan de premie verhogen of verlagen.

jij mag vervolgens het contract dan zonder kosten opzeggen in 2021

ne
door neodutchio - Nov 17, 2017 om 23:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De vragen worden steeds vreemder hier. Nu wordt er eens niet tijdens een contractperiode de prijs verhoogd, maar na de periode. Natuurlijk kunt u niet tot in lengte van dagen op dezelfde prijs als nu blijven zitten. Of is het u nog niet opgevallen dat boodschappen ook duurder worden in 4 jaar en salarissen ook omhoog gaan? Niets in oneindig.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 18, 2017 om 00:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Alle autoverzekeringen worden duurder dus die van u ook. Wees blij dat ze het bijtijds aangeven.
Bij telecomcontracten mogen ze hun abonnementen jaarlijks indexeren zonder dat u daarom op kunt zeggen.

Maar wat is nu 8 euro per maand terwijl u een godsvermogen betaalt voor een auto die u schijnbaar niet kunt betalen.

jo
door jorisw Nov 21, 2017 om 10:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je een auto kopen die per maand meer afschrijft dan wat je gemiddeld per maand betaalt als private lease bedrag? Lease != lenen.

sy
door sylvia_71 - Nov 18, 2017 om 12:35
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dit mag.

me
door mein33 - Nov 18, 2017 om 13:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Belangrijk is wat hierover in uw lease-overeenkomst staat.
Meestal zijn lease-auto's WA of WA-plus verzekerd en naar ik aanneem heeft u daarnaast een All-risk dekking afgesloten.
Voor zover ik kan inschatten valt deze All-risk dekking buiten de lease overeenkomst en geldt voor de All-risk dekking een jaarcontract die telkenmale wordt verlengt en waarbij de premie jaarlijks kan worden aangepast.
Het e.e.a. hierover zal in de voorwaarden van deze extra All-risk dekking  staan vermeld.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2017 om 00:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Mein, waar haalt u dit vandaan?
Ik  denk dat 99% van de lease auto's All Riscs zijn verzekerd, dat is vaak een Voorwaarde.