ikbenik
door ikbenik Apr 28, 2013 om 00:59
Auto & vervoer

Mensen die geen richting aangeven.

Mijn grootste ergenis in het verkeer:

Mensen die nooit de richting aanwijzer gebruiken en weigeren om dat te doen!

Ik kan die gasten wel vervloeken!

1356 11 Rapporteer

fe
door festinger - Apr 28, 2013 om 03:17
410 Antwoorden / 18 Vragen

Begrijp je frustratie. Heel veel mensen geven geen richting. Ze doen maar wat en snappen helemaal niet waarom richting geven noodzakelijk is. Mijn richting geef ik altijd aan ,maar buiten het wegverkeer snappen het weinigen. Ik kan niet anders doen dan zeggen Ik Willem niet. Hou van sprookjes weliswaar maar als non-fictie.

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2013 om 10:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan best begrijpen dat hij zich daaraan stoort, maar wat valt er verder over te discussiëren? Een discussie is pas interessant als zich voor- en tegenstanders melden en er argumenten worden uitgewisseld.

hutch
door hutch - Apr 28, 2013 om 10:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Mensen die geen richting aangeven."

Om te beginnen bij de fietsers.........

jo
door jorisw - Apr 28, 2013 om 16:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt natuurlijk een discussie gaan voeren over of er daadwerkelijk mensen zijn die nooit richting aangeven of dat ze toevallig een keer geen richting aangeven als ikbenik ze ziet. Al kan het natuurlijk zo zijn dat ikbenik de daders achtervolgt om zo vast te stellen dat die mensen echt nooit richting aan geven.

de eelco
door de eelco - Apr 29, 2013 om 08:52
607 Antwoorden / 92 Vragen

jorisw

ik denk dat ikbenik niemand achtervolgd om te weten dat heel veel mensen in de auto geen richting aangeven en dan vooral bij het verlaten van een rotonde...ook ik denk dat het niet een eenmalige actie is van veel automobielisten maar een gewoonte is om geen richting aan te geven...dit is niet alleen ergelijk maar ook zeer gevaarlijk omdat mensen gaan twijfelen omdat ze kunnen gaan denken :nou die kan wel eens afslaan zonder richting aan te geven en betreden de rotonde met alle gevolgen van dien.ik ben buscauffeur geweest dus als ik een euro krijg voor al die keren dat ik voor niks heb zitten wachten omdat mensen spontaan afslaan heb ik een leuk bedrag staan op me bankrekening.misschien een is het wel eens leuk om bij een aantal rotondes camera,s te plaatsen en elke bestuurder stevig te bekeuren voor het verlaten van een rotonde zonder richting aan te geven..geloof me mensen dit gaat de schatkist veel eurotjes opleveren.....

de eelco
door de eelco - Apr 29, 2013 om 11:26
607 Antwoorden / 92 Vragen

[edit redactie]

als iedereen er zo op tegen is waarom word de richtingaanwijzer dan in veel gevallen niet gebruikt?????.blijkbaar is het heel normaal om geen richtting aan te geven dus ik kan ts wel begrijpen dat hij/zij zich hier aan stoort....

toolboy
door toolboy - Apr 29, 2013 om 15:46
965 Antwoorden / 40 Vragen

Dit is ook ditmijn grootste ergenis in het verkeer als fietser.
Wat mij opvalt is dat het veelal ouderen zijn die maling aan de regels hebben ,terwijl zij juist het goede voorbeeld moeten geven.! Maar zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.wat dacht je van al die gasten die onder ongeopende spoorbomen doorfietsen.
enz enz.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 29, 2013 om 20:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Toen ik ruim 40 jaren terug het leerde was naar links aangeven verplicht maar bij weer naar rechts terug gaan niet.
Dus hoe leer je een oude generatie het geleerde zoals het nu is?

En verder moet je er altijd rekening mee houden en opletten, maar zonder richting afslaan is altijd fout, dus zij zijn mits je het kunt bewijzen bij ongevallen fout.

Maar wat vind je van laag staande zon of zwakke lampjes die overdag bij mooi weer nauwelijks zichtbaar zijn?

Verder heb ik ook wel eens met een kapot lampje gereden dus ik ben ook niet foutloos, maar zolang fietsen nauwelijks boetes krijgen, ik zou daar eerder maatregelen tegen willen hebben....

ew
door ew - Apr 30, 2013 om 09:04
116 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zit gemiddeld 20.000km per jaar op de scooter. Ik bemerk idd een verhuftering in het verkeer. Op de scooter ben ik een kwetsbare verkeersdeelnemer. Ik moet dus voor me zelf en de andere weggebruiker denken en opletten.

Maar dan dit. Vandaag 30 april:

Op 30 minuten rijden naar het werk bijna twee maal een aanrijding met politie.. Ik geloof dat zij het vandaag een beetje hoog in de bol hebben. Het waren duidelijk twee voorrangs gevallen waar ik dit niet kreeg. Geen signalgevers in gebruik bij de dames/heren van politie..

de eelco
door de eelco - Apr 30, 2013 om 09:41
607 Antwoorden / 92 Vragen

tot15karakters
waarschuw redactie
maandag 29 apr 2013, 20:05

Toen ik ruim 40 jaren terug het leerde was naar links aangeven verplicht maar bij weer naar rechts terug gaan niet.
Dus hoe leer je een oude generatie het geleerde zoals het nu is?

als verkeersdeelnemer dus voetgangers,brom{fieters),motorbestuurders en automobilisten etc zijn verplicht om alle veranderingen in het verkeer zich eigen te maken dus met andere woorden het moet dus niks uitmaken of je pas je rijbewijs hebt of je hebt hem al 40 jaar.dat komt omdat het verkeer elk jaar verandert door bijvoorbeeld meer drukten.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 30, 2013 om 15:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 28 apr 2013, 00:59]Mijn grootste ergenis in het verkeer:

Mensen die nooit de richting aanwijzer gebruiken en weigeren om dat te doen!

Ik kan die gasten wel vervloeken!

Jammer dat u dat niet kan, het blijft dan bij de wens.