nk
door nkorenstra Nov 18, 2018 om 14:30
Auto & vervoer

Milieusticker Duitsland

Vorig jaar kocht ik in de omgeving Dusseldorf een (groene) milieusticker. De garagehouder heeft de sticker gemaakt op basis van het kentekenbewijs dat ik hem gaf. Hij ging bijna sluiten, dus toen hij klaar was moesten we snel de garage uit. Pas later ontdekten we dat er een fout in het kenteken is gemaakt (twee letters omgedraaid). We hebben echter gelukkig geen boetes ontvangen.

Nu ga ik dit binnenkort weer naar Dusseldorf en Berlijn. En ik vroeg me af of het nodig om een nieuwe (correcte) sticker te halen? Of zouden ze de sticker 'gedogen' omdat het duidelijk wijst op een foutje? Ik ben benieuwd of jullie adviezen hebben!

1364 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2018 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar even een nieuwe halen en het daar niet op aan laten komen.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 18, 2018 om 14:39
532 Antwoorden / Vragen

Een fout wordt in Duitsland nooit gedoogd. Wel een grote kans dat ze het niet zien. Ik heb zelf met zo'n foutje drie jaar gereden, vaak dagelijks in Duitsland. Dat kenteken controleren gebeurt eigenlijk nooit. Als er geen sticker is dat wordt natuurlijk wel gezien

me
door mein33 - Nov 18, 2018 om 14:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

We hebben echter gelukkig geen boetes ontvangen.

Dat geluk zou ik maar niet tarten en een nieuwe sticker laten maken.
Een foutief kenteken (op de sticker) is en blijft een foutief kenteken en aan "letterspelletjes" doen de Oosterburen niet.

Gr
door Grunn1 - Nov 18, 2018 om 15:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voor een tientje zou ik niet dat risico willen lopen, bekeuringen zijn hoger.

jo
door jorisw - Nov 18, 2018 om 16:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staat op het document dat je er bij hebt gekregen (die je bij je autopapieren moet bewaren) wel de juiste gegevens? Maar zoals anderen ook zeggen, gewoon een nieuwe halen bij een GWK. Voor dat lage bedrag ga je toch geen risico's lopen?

ne
door neodutchio - Nov 18, 2018 om 16:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het kenteken staat genoteerd in het systeem en die wordt gecontroleerd. Als u geen boete hebt gehad zal het juiste kenteken in het systeem gezet zijn.
Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, zo duur is het niet om een nieuwe te halen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2018 om 17:28
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Is het niet het meest eenvoudig om uw garagist te wijzen op zijn fout en aan hem vragen om herstel dus wel een goede?

Hoe dan ook zou ik het risico niet nemen omdat, hoewel de Duitse 'Gründlichkeit' bekend is men niet altijd na eventuele controle van de sticker zal nagaan of de registratie ok is.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2018 om 19:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gerrit, het is niet de garagist (?) van @nkorenstra, maar een Duitse garage. En om die man op zijn "fout" te wijzen moet TS toch Duitsland weer eerst in. Dus gewoon hier een groene sticker kopen met het goede nummer.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 18, 2018 om 20:04
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TERNORMIN:  Dus de garagist / garagehouder in de omgeving van Düsseldorf!!  (Waar de sticker is aangeschaft). Of is een garagehouder in D-dorf geen garagist? In het 'hoch Deutsch' is het alsdan een 'Garagenbesitzer'.

Bij ANWB en ook de Nederlandse vestigingen van TüV is een nieuwe ook eenvoudig te verkrijgen.

nk
door nkorenstra - Nov 20, 2018 om 20:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor al jullie reacties. We nemen inderdaad maar het zekere voor het onzekere door een nieuwe te halen!

me
door mein33 Nov 20, 2018 om 20:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heel verstandig en dank voor uw antwoord.