nt
door ntameris May 13, 2021 om 09:10
Auto & vervoer

Moet de Renault dealer zich aan de offerte houden die zij zelf opgesteld hebben

ik kreeg een aanbod van Renault met een mooie korting    ik ben direct naar de showroom gegaan ik kreeg een offerte  ik moest binnen 14 dagen reageren heb ja gezegt.  Maar nu krijg ik van de Renault bericht dat de korting die op de offerte staat een fout van hun is .inplaats van 5100 is de korting 700 euro De aanbieding heeft 9 mei ook op het internet gestaan het waren wagens die zij in voorraad hadden.
ik kreeg die aanbieding op mijn naam .

nu willen zij zich niet aan hun offerte houden.
Mijn vraag kan dat zomaar dealers stunten met prijzen en als je daar op ingaat  is het niet de korting of de prijs die zij in ADVERTENTIE en OP
internet

MIJN VRAAG  moeten zij zich aan de offerte houden

7837 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 13, 2021 om 09:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Behoudens wat uitzonderingen wel ja, maar om je recht te halen kan wel eens een gang naar de rechter nodig zijn dan. En dat weten zijn ook.

Analoog
door Analoog - May 13, 2021 om 09:20
137 Antwoorden / Vragen

Er zal ongetwijfeld een regeltje in de offerte staan zoiets als " voorbehouden aan fouten " en dat zal juridisch dan wel dichtgetimmerd zijn....

alfatrion
door alfatrion May 13, 2021 om 13:04
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dat betekend juridisch gezien niets.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 13, 2021 om 11:15
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte NTameris,

Dit is een moeilijke kwestie.

Ik raad u aan, indien deze autodealer is aangesloten bij de BOVAG, hen te vragen om te bemiddelen.

Houdt u ons op de hoogte?

diumenge
door diumenge May 13, 2021 om 11:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wil je geen foto van de aan te kopen Renault zien?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2021 om 11:37
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Diumenge,

Een foto van de offerte zou interessanter zijn...

Donuts
door Donuts May 13, 2021 om 11:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ook niet een foto van de bekleding?;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2021 om 12:02
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,een foto van de advertentie zou ook beter zijn..... ;<))

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 13, 2021 om 22:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

En welke Dealer is geen Bovag Lid?

Volgens mijn is elke dealer daar bij aangesloten.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2021 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 5.100 korting? Sowieso ongeloofwaaardig.

alfatrion
door alfatrion May 13, 2021 om 13:06
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het is denkbaar dat de offerte vernietigd kan worden op basis van artikel 3:33 jo 3:40 BW

ne
door neodutchio May 13, 2021 om 20:29
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is denkbaar dat het niet om een korting ging, maar om een besparing.

paul van tongeren
door paul van tongeren May 14, 2021 om 14:02
5 Antwoorden / Vragen

Is niet ongeloofwaardig, ik heb dit 4 jaar geleden ook gehad op een nieuwe  Nissan Qashqai, ook een auto uit voorraad.

ro
door ronny530 - May 13, 2021 om 11:37
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Nee dat hoeft niet want een offerte wordt als een intentie overeenkomst gezien en kunnen zowel u als de dealer nog van de daadwerkelijke koop af zien. Daarbij is zo'n hoge korting op een voorraad auto wel erg hoog te noemen en had u kunnen verwachten dat er iets niet kloppend was.

alfatrion
door alfatrion May 13, 2021 om 13:05
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een offerte is een aanbod. Een overeenkomst = aanbod + aanvaarding.

ma
door malty - May 13, 2021 om 11:39
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Over welk type Renault hebben we het, eentje van €20.000 of €80.000.

tenormin
door tenormin - May 13, 2021 om 12:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zag laatst op de TV dat een heel dikke meneer 2 auto's had gekocht. Aanbod van de dealer: €1.2000.000,00. De meneer boodt €9.750.00,00. De verkoper zei: nee, ik wil er ook iets aan verdienen. De deal werd gesloten voor €1.000.000,00. Ik denk dat er vanuit de Renault dealer toch een schrijffout, ook in de advertentie, moet zijn gemaakt.

gerbera
door gerbera May 13, 2021 om 15:26
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Van die winst kan die weer een caravan op 2,5 meter van de andere zetten want massa is kassa.;-))

tenormin
door tenormin May 13, 2021 om 15:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic: Kwam daar per ongeluk even terecht @gerbera: vreselijk. Bleef alleen even geboeid zitten kijken: 1 miljoen voor twee auto's. Walgelijk dat programma.

va
door vanlotjegetikt - May 13, 2021 om 15:34
809 Antwoorden / Vragen

Klinkt mij een beetje als een variatie op het TV verhaal van Otto, Bol.com en Mediamarkt.
En kapitalen maken geen indruk.

panter22
door panter22 - May 13, 2021 om 16:12
6599 Antwoorden / Vragen

Renault heeft de volgende actievoorwaarden. Maximaal €4000 voordeel. Hoe komen ze dan aan €5100 voordeel.
https://www.renault.nl/actievoorwaarden.html

ne
door neodutchio May 13, 2021 om 17:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn verschillende acties bij verschillende dealers. Bij Van Mossel loopt het voordeel op tot €5.500,-. Maar een voordeel is geen korting. Het zijn extra's die je nu bij aanschaf extra er bij krijgt.

ne
door neodutchio - May 13, 2021 om 17:15
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kreeg u een folder thuis? En stonden daar kortingen in, of voordeel? Een dergelijk korting op een normale is is abnormaal. Een voordeel oplopend tot dat bedrag is niet vreemd te noemen. Voorraadmodellen met enkele opties die er "gratis" bij gegeven worden, onderhoud tot een bedrag gratis, enz.

Een voordeel is niet hetzelfde als een korting.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 13, 2021 om 22:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Op een Erg dure  uitvoering van topmodel, of een Diesel  die eruit moet  kan  €5100,-  korting prima.

Een Opel bestelbus gezien met meer korting op voertuig met heel veel Extra's.
Maar enig verschil is acceptabel,  maar  naar €700,- gaan is klanten wegjagen die nooit meer terug komen.

De verkoper had moeten melden dat de reclame fout was  en niet zomaar  deze Offertje moeten meegeven.
Ook is vaak een hele hoge korting op  een voorraad voertuig in bepaalde  niet zo populaire kleur.

De €5100,- is best mogelijk,  wel vaker nog hogere gezien en  dat bedrijf had toch Wrap folie voor hun reclame dus maakte niets uit voor hun.

rj
door rjw - May 13, 2021 om 22:48
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Om wat voor Renault gaat het? Op een Espace DCI 190 Initiale Paris van 74k, is 5100 korting niet raar (en 700 euro korting een belediging). Maar als het een Twingo SCe 65 Life van 13k is, is het logisch dat er sprake is van een vergissing.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2021 om 16:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is de normale nieuwprijs van de auto? Dat maakt nl nogal wat uit.

mo
door mof - May 14, 2021 om 16:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als die 5100€ korting redelijkerwijs niet als fout door een koper had kunnen worden herkend zal het product voor de aangeboden prijs moeten worden verkocht. Als u heeft gezegd dat u de auto voor de prijs in de offerte wilt kopen dan is er een overeenkomst.

brainless
door brainless - May 15, 2021 om 15:11
324 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft nu niets meer te maken met een advertentie die ergens stond en misschien foutief gedrukt was.
TS heeft ter plekke bij de dealer een persoonlijke offerte gekregen met deze korting.
Ikzelf vind dat ze zich dan daaraan moeten houden.

ne
door neodutchio May 15, 2021 om 16:34
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat aannemelijk is, is dat TS een folder heeft ontvangen met daarop tot €5100,- voordeel. Waarschijnlijk is dat voordeelbedrag als korting op de offerte terecht gekomen. Iets waarvan je dus al weet dat het niet zou kloppen. Deze korting stond niet in de folder en is niet persoonlijk besproken.

de
door dear - May 15, 2021 om 17:56
13 Antwoorden / 2 Vragen

Ronny530 geeft de enige juiste reactie. Overigens, op een auto van -bijvoorbeeld- E 35.000,-- heeft de dealer (zijn profit) ca. E 3.500,-- marge.