NationaleRijbewijsDienst
Wie heeft er ervaring met NationaleRijbewijsDienst.
Dit omdat zij van mij verwachten dat voordat zij een dienst leveren ik verplicht ben dit te betalen. Doe ik dit niet ben ik hun 29 euro administratie kosten verschuldigd voor iets dat ik nooit heb gehad.
Daarbij hebben zij mij nooit van enige algemene voorwaarden op de hoogte gesteld, en geven zij aan dat ik hiermee akkoord ben gegaan omdat ik akkoord ben gegeaan met een telefonische afspraak.
Wie heef met dit bedrijf goede of slechte ervaringen? en is hier nog wat tegen te doen?
Als je je hebt aangemeld dan zal je moeten betalen. Je had je zelf ook van die algemene voorwaarden op de hoogte kunnen stellen.
Uit de algemene voorwaarden:
"Artikel 5. Verplichtingen cursist
1.De cursist is gehouden de vergoeding voor de rijtest aan de Nationale Rijbewijs Dienst tijdig te voldoen. De vergoeding voor de rijtest wordt ten minste 14 dagen voor de rijtest en uiterlijk binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst per bankoverschrijving aan de Nationale Rijbewijs Dienst voldaan, tenzij er door de Nationale Rijbewijs Dienst uitdrukkelijk een andere betalingstermijn is vastgesteld."
Uit bovenstaande blijk dat als je de Algemene Voorwaarden (klik hier) leest je dus moet moet betalen.
Om je vraag te beantwoorden, "en is hier nog wat tegen te doen?". Nee, je moet betalen, en als je dat niet doet krijg je de incasso procedure (met alle extra kosten van dien) op je nek.
winterman schreef op zaterdag 21 apr 2012, 12:20: Als je je hebt aangemeld dan zal je moeten betalen. Je had je zelf ook van die algemene voorwaarden op de hoogte kunnen stellen.
Nee ik heb mij niet aangemeld, telefonisch bleek mij dit verkocht te zijn, of te wel mijn vrouw. zij zou ergens ja op hebben gezegd. wij kende het bedrijf helemaal niet totdat we een mailtje ontvingen waarin een betalings verzoek was.
Hieop heb ik gereageerd dat ik niet van plan was enig ding te betalen voordat mij een dienst werd geleverd, dus wel bereid voor de dienst te betalen als ik deze ook echt krijg, je weet tegenwoordig maar nooit. hiermee willen zij niet akkoord gaan en wijzen direct naar algemene voorwaarden, die wij dus nooit hebben ontvangen en ook niet van op de hoogte waren gesteld.
Volgens mijn vrouw is het telefoon gesperk al volgt gegaan: Zij werd gebeld voor een aanbeiding, dat zij 2 rijlesuren kon krijgen voor 58 euro en of ze hier in geïntereseerd was. Zei heeft daar ja op geantwoord en kreeg een paar dagen later een mail dat zij 58 euro moest overmaken.
Toen ik dus op het mail reageerde, kreeg ik de opmerking dat mijn vrouw akkoord was gegaan en als wij niet betaalde er 29 euro administratie kosten in rekening werden gebracht, waarbij gewezen werd op de algemene voorwaarden.
Misschien is het zo duidelijker.
mahadma schreef op zaterdag 21 apr 2012, 12:37: Uit de algemene voorwaarden:
"Artikel 5. Verplichtingen cursist
1.De cursist is gehouden de vergoeding voor de rijtest aan de Nationale Rijbewijs Dienst tijdig te voldoen. De vergoeding voor de rijtest wordt ten minste 14 dagen voor de rijtest en uiterlijk binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst per bankoverschrijving aan de Nationale Rijbewijs Dienst voldaan, tenzij er door de Nationale Rijbewijs Dienst uitdrukkelijk een andere betalingstermijn is vastgesteld."
Uit bovenstaande blijk dat als je de Algemene Voorwaarden (klik hier) leest je dus moet moet betalen.
Om je vraag te beantwoorden, "en is hier nog wat tegen te doen?". Nee, je moet betalen, en als je dat niet doet krijg je de incasso procedure (met alle extra kosten van dien) op je nek.
Het gaat mij nu dus niet om de algemene voorwaarden die heb ik nu zelf ook gelezen, ik weet wat er in staat (nudan). Maar de gang van zaken vindt ik asosiaal. Ik wil best betalen voor iets dat we ook daadwerkelijk krijgen, maar gelezen op internet bij reviews gebeurt dit toch niet altijd en hebben ze na ze geld hebben elke keer weer andere smoezen.
Daarbij vindt ik de gang van zaken, dat mijn vrouw wordt gevraagd of zei geintereseerd hierin is en zei hierop ja antwoord, er dan gelijk aan vast zit erg slecht dat er zo wordt gehandeld en dan daarna zo kortaf wordt gereageerd
Hierop heb ik gereageerd dat ik niet van plan was enig ding te betalen voordat mij een dienst werd geleverd, dus wel bereid voor de dienst te betalen als ik deze ook echt krijg, je weet tegenwoordig maar nooit. hiermee willen zij niet akkoord gaan en wijzen direct naar algemene voorwaarden, die wij dus nooit hebben ontvangen en ook niet van op de hoogte waren gesteld.
Elk bedrijf heeft algemene voorwaarden, zie zaterdag 21 apr 2012, 12:37. Ze zijn gewoon op internet te vinden.
Volgens mijn vrouw is het telefoon gesperk al volgt gegaan: Zij werd gebeld voor een aanbeiding, dat zij 2 rijlesuren kon krijgen voor 58 euro en of ze hier in geïntereseerd was. Zei heeft daar ja op geantwoord en kreeg een paar dagen later een mail dat zij 58 euro moest overmaken.
Dit heet dus een overeenkomst aangaan.
Toen ik dus op het mail reageerde, kreeg ik de opmerking dat mijn vrouw akkoord was gegaan en als wij niet betaalde er 29 euro administratie kosten in rekening werden gebracht, waarbij gewezen werd op de algemene voorwaarden.
Dus betalen is het motto.
mahadma schreef op zaterdag 21 apr 2012, 13:17: Hierop heb ik gereageerd dat ik niet van plan was enig ding te betalen voordat mij een dienst werd geleverd, dus wel bereid voor de dienst te betalen als ik deze ook echt krijg, je weet tegenwoordig maar nooit. hiermee willen zij niet akkoord gaan en wijzen direct naar algemene voorwaarden, die wij dus nooit hebben ontvangen en ook niet van op de hoogte waren gesteld.
Elk bedrijf heeft algemene voorwaarden, zie zaterdag 21 apr 2012, 12:37. Ze zijn gewoon op internet te vinden.
Volgens mijn vrouw is het telefoon gesperk al volgt gegaan: Zij werd gebeld voor een aanbeiding, dat zij 2 rijlesuren kon krijgen voor 58 euro en of ze hier in geïntereseerd was. Zei heeft daar ja op geantwoord en kreeg een paar dagen later een mail dat zij 58 euro moest overmaken.
Dit heet dus een overeenkomst aangaan.
Toen ik dus op het mail reageerde, kreeg ik de opmerking dat mijn vrouw akkoord was gegaan en als wij niet betaalde er 29 euro administratie kosten in rekening werden gebracht, waarbij gewezen werd op de algemene voorwaarden.
Dus betalen is het motto.
Nee dus, dat ben ik zeker niet van plan ze bewijzen maar dat ik een overeenkomst men hen ben aangegaan. ik ben voor die asociale zaken niet van plan te betalen, ze brengen het maar voor het gerecht, maar een ding is zeker ik betaal nooit. Zei moeten mij kenis geven dat ik iets koop en niet net doen of het een aanbieding is waar ze vragen of ik geintereseerd ben. zij hebben van mij geen handtekening en ook niet van mijn vrouw. het zou een mooiezaak worden.
Ik bel iemand op met de vraag of ze geintereseerd zijn in een nieuwe computer voor een spotprijs van 299 euro ik vraag of ze hier eventueel in geintereseerd zijn, men zegd ja en vervolgens stuur ik hen een rekening per e-mail toe. en als ze dan niet willen betalen reken ik 30 euro administartie kosten omdat dit in mijn algemene voorwaarden staat. makkelijk verdienen, dan ben ik zo binnen. O ja en als ze niet betalen stuur ik gewoon een deurwaarder op ze af, met alle extra bijkomende kosten. geloof niet dat zo de wetgeving in elkaar zit.
"Vindt de ondernemer dat hij een overeenkomst met u heeft? En weet u zeker dat u geen overeenkomst hebt met de ondernemer? Dan hoeft u eigenlijk niets te doen omdat de ondernemer moet bewijzen dat er een overeenkomst is."
Om het hier kort te houden, verwijs ik u verder naar de volgende site, m.b.t. uw rechten en plichten:
Consuwijzer
Dus die 'ja' van uw vrouw, kan net zo goed de vraag betreffen, of dat bedrijf het gesprek mag opnemen.
Succes, gr. Hutch
ik ben voor die asociale zaken niet van plan te betalen, ze brengen het maar voor het gerecht, maar een ding is zeker ik betaal nooit.
Quote Hutch
Dus die 'ja' van uw vrouw, kan net zo goed de vraag betreffen, of dat bedrijf het gesprek mag opnemen.
Dit kàn een dure geschiedenis voor je worden.
personal, ben de mening toegedaan dat, als men uw vrouw heeft gevraagd of ze geinteresseerd is en daarop JA heeft gezegd dat dit in mijn ogen zeker niet betekent dat je dan daadwerkelijk eraan vast moet zitten. Ben in veel dingen geinteresseerd, stel je voor dat er ieder JA gelijk een prijskaartje aan zou hangen. Dan maar eerst de brief ontvangen waar men moet tekenen voor akkoord, dan word het (voor mij) een ander verhaal. Ik zou zeggen: op ten strijde!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer