personal
door personal Apr 21, 2012 om 11:54
Auto & vervoer

NationaleRijbewijsDienst

Wie heeft er ervaring met NationaleRijbewijsDienst.

Dit omdat zij van mij verwachten dat voordat zij een dienst leveren ik verplicht ben dit te betalen. Doe ik dit niet ben ik hun 29 euro administratie kosten verschuldigd voor iets dat ik nooit heb gehad.

Daarbij hebben zij mij nooit van enige algemene voorwaarden op de hoogte gesteld, en geven zij aan dat ik hiermee akkoord ben gegaan omdat ik akkoord ben gegeaan met een telefonische afspraak.

Wie heef met dit bedrijf goede of slechte ervaringen? en is hier nog wat tegen te doen?

3555 44 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je hebt aangemeld dan zal je moeten betalen. Je had je zelf ook van die algemene voorwaarden op de hoogte kunnen stellen.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de algemene voorwaarden:

"Artikel 5. Verplichtingen cursist

1.De cursist is gehouden de vergoeding voor de rijtest aan de Nationale Rijbewijs Dienst tijdig te voldoen. De vergoeding voor de rijtest wordt ten minste 14 dagen voor de rijtest en uiterlijk binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst per bankoverschrijving aan de Nationale Rijbewijs Dienst voldaan, tenzij er door de Nationale Rijbewijs Dienst uitdrukkelijk een andere betalingstermijn is vastgesteld."

Uit bovenstaande blijk dat als je de Algemene Voorwaarden (klik hier) leest je dus moet moet betalen.

Om je vraag te beantwoorden, "en is hier nog wat tegen te doen?". Nee, je moet betalen, en als je dat niet doet krijg je de incasso procedure (met alle extra kosten van dien) op je nek.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 21 apr 2012, 12:20: Als je je hebt aangemeld dan zal je moeten betalen. Je had je zelf ook van die algemene voorwaarden op de hoogte kunnen stellen.

Nee ik heb mij niet aangemeld, telefonisch bleek mij dit verkocht te zijn, of te wel mijn vrouw. zij zou ergens ja op hebben gezegd. wij kende het bedrijf helemaal niet totdat we een mailtje ontvingen waarin een betalings verzoek was.

Hieop heb ik gereageerd dat ik niet van plan was enig ding te betalen voordat mij een dienst werd geleverd, dus wel bereid voor de dienst te betalen als ik deze ook echt krijg, je weet tegenwoordig maar nooit. hiermee willen zij niet akkoord gaan en wijzen direct naar algemene voorwaarden, die wij dus nooit hebben ontvangen en ook niet van op de hoogte waren gesteld.

Volgens mijn vrouw is het telefoon gesperk al volgt gegaan: Zij werd gebeld voor een aanbeiding, dat zij 2 rijlesuren kon krijgen voor 58 euro en of ze hier in geïntereseerd was. Zei heeft daar ja op geantwoord en kreeg een paar dagen later een mail dat zij 58 euro moest overmaken.

Toen ik dus op het mail reageerde, kreeg ik de opmerking dat mijn vrouw akkoord was gegaan en als wij niet betaalde er 29 euro administratie kosten in rekening werden gebracht, waarbij gewezen werd op de algemene voorwaarden.

Misschien is het zo duidelijker.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar ze is toch geinteresseerd? Betaal 58 euro en ga rijden!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 21 apr 2012, 12:37: Uit de algemene voorwaarden:

"Artikel 5. Verplichtingen cursist

1.De cursist is gehouden de vergoeding voor de rijtest aan de Nationale Rijbewijs Dienst tijdig te voldoen. De vergoeding voor de rijtest wordt ten minste 14 dagen voor de rijtest en uiterlijk binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst per bankoverschrijving aan de Nationale Rijbewijs Dienst voldaan, tenzij er door de Nationale Rijbewijs Dienst uitdrukkelijk een andere betalingstermijn is vastgesteld."

Uit bovenstaande blijk dat als je de Algemene Voorwaarden (klik hier) leest je dus moet moet betalen.

Om je vraag te beantwoorden, "en is hier nog wat tegen te doen?". Nee, je moet betalen, en als je dat niet doet krijg je de incasso procedure (met alle extra kosten van dien) op je nek.

Het gaat mij nu dus niet om de algemene voorwaarden die heb ik nu zelf ook gelezen, ik weet wat er in staat (nudan). Maar de gang van zaken vindt ik asosiaal. Ik wil best betalen voor iets dat we ook daadwerkelijk krijgen, maar gelezen op internet bij reviews gebeurt dit toch niet altijd en hebben ze na ze geld hebben elke keer weer andere smoezen.

Daarbij vindt ik de gang van zaken, dat mijn vrouw wordt gevraagd of zei geintereseerd hierin is en zei hierop ja antwoord, er dan gelijk aan vast zit erg slecht dat er zo wordt gehandeld en dan daarna zo kortaf wordt gereageerd

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierop heb ik gereageerd dat ik niet van plan was enig ding te betalen voordat mij een dienst werd geleverd, dus wel bereid voor de dienst te betalen als ik deze ook echt krijg, je weet tegenwoordig maar nooit. hiermee willen zij niet akkoord gaan en wijzen direct naar algemene voorwaarden, die wij dus nooit hebben ontvangen en ook niet van op de hoogte waren gesteld.

Elk bedrijf heeft algemene voorwaarden, zie zaterdag 21 apr 2012, 12:37. Ze zijn gewoon op internet te vinden.

Volgens mijn vrouw is het telefoon gesperk al volgt gegaan: Zij werd gebeld voor een aanbeiding, dat zij 2 rijlesuren kon krijgen voor 58 euro en of ze hier in geïntereseerd was. Zei heeft daar ja op geantwoord en kreeg een paar dagen later een mail dat zij 58 euro moest overmaken.

Dit heet dus een overeenkomst aangaan.

Toen ik dus op het mail reageerde, kreeg ik de opmerking dat mijn vrouw akkoord was gegaan en als wij niet betaalde er 29 euro administratie kosten in rekening werden gebracht, waarbij gewezen werd op de algemene voorwaarden.

Dus betalen is het motto.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 21 apr 2012, 13:17: Hierop heb ik gereageerd dat ik niet van plan was enig ding te betalen voordat mij een dienst werd geleverd, dus wel bereid voor de dienst te betalen als ik deze ook echt krijg, je weet tegenwoordig maar nooit. hiermee willen zij niet akkoord gaan en wijzen direct naar algemene voorwaarden, die wij dus nooit hebben ontvangen en ook niet van op de hoogte waren gesteld.

Elk bedrijf heeft algemene voorwaarden, zie zaterdag 21 apr 2012, 12:37. Ze zijn gewoon op internet te vinden.

Volgens mijn vrouw is het telefoon gesperk al volgt gegaan: Zij werd gebeld voor een aanbeiding, dat zij 2 rijlesuren kon krijgen voor 58 euro en of ze hier in geïntereseerd was. Zei heeft daar ja op geantwoord en kreeg een paar dagen later een mail dat zij 58 euro moest overmaken.

Dit heet dus een overeenkomst aangaan.

Toen ik dus op het mail reageerde, kreeg ik de opmerking dat mijn vrouw akkoord was gegaan en als wij niet betaalde er 29 euro administratie kosten in rekening werden gebracht, waarbij gewezen werd op de algemene voorwaarden.

Dus betalen is het motto.

Nee dus, dat ben ik zeker niet van plan ze bewijzen maar dat ik een overeenkomst men hen ben aangegaan. ik ben voor die asociale zaken niet van plan te betalen, ze brengen het maar voor het gerecht, maar een ding is zeker ik betaal nooit. Zei moeten mij kenis geven dat ik iets koop en niet net doen of het een aanbieding is waar ze vragen of ik geintereseerd ben. zij hebben van mij geen handtekening en ook niet van mijn vrouw. het zou een mooiezaak worden.

Ik bel iemand op met de vraag of ze geintereseerd zijn in een nieuwe computer voor een spotprijs van 299 euro ik vraag of ze hier eventueel in geintereseerd zijn, men zegd ja en vervolgens stuur ik hen een rekening per e-mail toe. en als ze dan niet willen betalen reken ik 30 euro administartie kosten omdat dit in mijn algemene voorwaarden staat. makkelijk verdienen, dan ben ik zo binnen. O ja en als ze niet betalen stuur ik gewoon een deurwaarder op ze af, met alle extra bijkomende kosten. geloof niet dat zo de wetgeving in elkaar zit.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Vindt de ondernemer dat hij een overeenkomst met u heeft? En weet u zeker dat u geen overeenkomst hebt met de ondernemer? Dan hoeft u eigenlijk niets te doen omdat de ondernemer moet bewijzen dat er een overeenkomst is."

Om het hier kort te houden, verwijs ik u verder naar de volgende site, m.b.t. uw rechten en plichten:

Consuwijzer

Dus die 'ja' van uw vrouw, kan net zo goed de vraag betreffen, of dat bedrijf het gesprek mag opnemen.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben voor die asociale zaken niet van plan te betalen, ze brengen het maar voor het gerecht, maar een ding is zeker ik betaal nooit.

Quote Hutch
Dus die 'ja' van uw vrouw, kan net zo goed de vraag betreffen, of dat bedrijf het gesprek mag opnemen.

Dit kàn een dure geschiedenis voor je worden.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

personal, ben de mening toegedaan dat, als men uw vrouw heeft gevraagd of ze geinteresseerd is en daarop JA heeft gezegd dat dit in mijn ogen zeker niet betekent dat je dan daadwerkelijk eraan vast moet zitten. Ben in veel dingen geinteresseerd, stel je voor dat er ieder JA gelijk een prijskaartje aan zou hangen. Dan maar eerst de brief ontvangen waar men moet tekenen voor akkoord, dan word het (voor mij) een ander verhaal. Ik zou zeggen: op ten strijde!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is toch gewoon (ver)koop op afstand? Althans, heeft uw vrouw gebeld of is zij gebeld? In het laatste geval lijkt het mij koop op afstand en heeft u(w vrouw) vanaf het moment van ja zeggen 7 dagen bedenktermijn.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

"wij kende het bedrijf helemaal niet totdat we een mailtje ontvingen".

Als er niets gezegd is door uw vrouw, hoe weten ze dan uw emailadres?
Ik vermoed dat zij toch een aantal gegevens heeft doorgegeven en dat die als voice log opgenomen zijn.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bedrijf dat bemiddeld tussen rijscholen wat dit bedrijf toch is gaat m.i. niet lukraak personen bellen. Pas na aanmelden wordt er telefonisch contact gelegd. Met het aanmelden wordt ook een E mail adres gevraagd optioneel dat wel. Is uw vrouw toch niet een beetje impulsief geweest en heeft ze zich aangemeld?

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ron530,

Van de site geplukt: "A: Na het Aanmelden nemen wij direct contact met je op. Aan de hand van jouw voorkeuren kiezen we een goede instructeur in je eigen omgeving. Je bepaalt zelf wanneer je start en hoe lang je over de rijopleiding wil doen."

Er wordt dus pas contact opgenomen nà aanmelding. Wie heeft TS dan aangemeld? Je idee zou best eens goed kunnen zijn.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed lees....
Uw vrouw wilde 2 lessen voor €58,- en daar zijn geen voorwaarden voorgelezen.
U kreeg bevestiging per E mail dus er is geen contract met voorwaarden.

Alleen een mondelinge toezegging dat je 2 lessen zou afnemen.
Alleen vraag ik me af, hoe scoren ze bij CBR want daar zouden ze wel eens zeer onbekend of laag genoteerd kunnen staan.
.
Daarom, nooit en ook je vrouw ooit meer iets per telefoon kopen.
Je weet niet wat voor voorwaarden er gelden dus vrijblijvend mag maar nooit ja zeggen.

Er is dus geen geldige overeenkomt met voorwaarden en daarom kun je deze betalingen weigeren.
Achteraf bekend gemaakte voorwaarden zijn namelijk niet geldig.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zondag 22 apr 2012, 09:33:
Alleen vraag ik me af, hoe scoren ze bij CBR want daar zouden ze wel eens zeer onbekend of laag genoteerd kunnen staan.

Tsjonge wat een ontzettend dom geneuzel weer. Natuurlijk kunnen ze daar wel eens zeer onbekend zijn, WANT HET IS GEEN RIJSCHOOL!!!

TS stelt een vraag en we gaan weer allemaal lekker Googelen en de voorwaarden op de site lezen om onze kennis te spuien.

Yo personal! Wordt eens wakker! Je vrouw wil rijden en twee uur rijles voor 58 euro is een koopje. Daarna kan je er vrijblijvend vanaf zien, of als het bevalt, ermee doorgaan. Dan ga je lopen zeiken over de manier waarop je benadert bent? Ik zou maar eens een goed gesprek gaan voeren met mijn vrouw, want die verteld zo te lezen slechts halve waarheden. Ik lees trouwens aardig wat goede recensies over de NRD.

Ja, ik werk voor ze. Part-time, want ik werk ook al bij T-Mobile en de Keukenconcurrent.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een geen rijschool lessen verkoopt, zou ik zeker niet betalen.
Want wat zou U doen als je vele uren moet reizen naar een rijschool aan de andere kant van Nederland?

En Call Centers, mensen die doen alsof ze deskundig zijn maar alleen maar goede verkopers zijn die vrijwel niets van het product zelf weten.
Ze worden betaald per contract dus verkopen is belangrijker dan product.

Daarom ben ik tegen deze manier van klanten werven en zal daarom nooit meer iets per telefoon kopen want je weet nooit of je het echte bedrijf of een student die wil verdienen aan de lijn hebt.

Koop nooit iets aan de telefoon of deur want als niemand dat doet stoppen ze vanzelf wel.
Omdat er geen voorwaarden zijn voorgelezen tijdens het Ja, Ja, Ja bandje dus ongeldig om je op die voorwaarden te beroepen.
Verder is de vraag of je alle voorwaarden al weet er niet tussen dus 1x NEE.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bedrijf is een bemiddelaar tussen rijscholen zij zoeken de beste danwel goeiekoopste voor je op. NA aanmelding nemen ze telefonisch contact op.
Een bemiddelaar die een adressenbestand voor duizenden potentiële klanten opkoopt en daarna gaat colporteren per telefoon kan er bij mij niet in.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zondag 22 apr 2012, 11:10:
Want wat zou U doen als je vele uren moet reizen naar een rijschool aan de andere kant van Nederland?

Misschien moet jij even ophouden met amtwoorden. Je weet totaal niet waar je over praat en je antwoorden zijn zo stuitend dom, dat je echt beter even kan stoppen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off Topic: En U met anderen te tutoyeren en beledigen. tot115karakters mag net zo goed reageren als een ander. U kunt dat ook op een andere toon verwoorden.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je wil chatten ga dan naar een chat forum. Als je wil reageren op een topic heb dan op zijn minst het fatsoen om te lezen waar het over gaat. Er worden hier meningen over de NRD gegeven door mensen die niet eens weten wat het is of wat ze doen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

personal schreef op zaterdag 21 apr 2012, 11:54: Wie heeft er ervaring met NationaleRijbewijsDienst.

Dit omdat zij van mij verwachten dat voordat zij een dienst leveren ik verplicht ben dit te betalen. Doe ik dit niet ben ik hun 29 euro administratie kosten verschuldigd voor iets dat ik nooit heb gehad.

Daarbij hebben zij mij nooit van enige algemene voorwaarden op de hoogte gesteld, en geven zij aan dat ik hiermee akkoord ben gegaan omdat ik akkoord ben gegeaan met een telefonische afspraak.

Wie heef met dit bedrijf goede of slechte ervaringen? en is hier nog wat tegen te doen?

U is telefonisch een dienst aangeboden, dus koop op afstand is van toepassing geweest. U kunt bonnen 7 werkdagen de (vermeede) overeenkomst met de Nationale Rijbewijsdient annuleren.

Doe dit annulren liefst schriftelijkj en met aangetekende zending, per fax of per e-mail met opties: ontvangstbevestiging en leesbevestiging.

Elke koop op afstand moet binnen een redelijk termijn bij de Kamer van Koophandel zijn geregistreerd, heeft de Nationale Rijbewijsdienst dit nagelaten dan is feitelijk geen overeenkomst tot stand gekomen.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling:

ik zonet gezien dat er in een mistige equette gevraagd wordt over de rijbewijservice. Als je geïnteresseerd aanklikt, en accoord gaat met de voorwaarden wordt je email adres doorgegeven aan de partners, inclusief je n.a.w. gegeven + tele.nr. Daarom is TS gebeld.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2012 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook gezeur met de Nationale Rijbewijsdienst. In 2009 ineens een rekening gekregen van hen, voor twee uur rijden. Direct contact met hen opgenomen en het bleek op een misverstand te berusten.
Vervolgens kreeg ik maart 2012 ineens een e-mail dat er nog een schuld staat. Contact opgenomen met Alektum (die regelt dat nu), maar die kan niet bewijzen dat ik ooit een overeenkomst ben aangegaan. Ik weet er zelf ook niks van, volgens hun is de overeenkomst aangegaan in een periode dat ik in het buitenland zat.

Vreemd gebeuren allemaal.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

Ik heb ook een bedrag van €77,81 van alektum moeten betalen.
ik heb vara kassa gebeld ik zoek nu meer mensen die megemakt hebben.
ik weet zeker als u naar kassa belt om uw klachten te dinnen gaan ze onderzoeken

ve
door verwijderd - Jun 28, 2012 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is er bij de NRD een nieuwe financieel manager en zijn ze hun openstaande posten aan het doorlichten. Of heeft een Alektum een nieuwe melkkoe gevonden in de NRD? Ook wij kregen na 25 maanden (!) een aanmaning van Alektum over een openstaande post van feb 2010. Dossier bevat halve waarheden, notities die qua datum niet passen en verkeerde namen vermoedelijk uit een ander dossier. Maw administratieve puinhoop. Wij hebben gelukkig nog de namen van de telefoongesprekken en de email correspondentie uit 2010 bewaard. Ondanks aanleveren van de bewijzen dreigt Alektum met de rechtbank. Geen probleem, we wachten het maar af.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dus ook ervaring met dezelfde nationale rijbewijsdienst. Ik ben zelf gebeld omdat ik interesse getoond had via een enquete. In het telefoongesprek heb ik duidelijk aangegeven dat ik het eerst even wilde overleggen. Vervolgens ben ik twee weken niet thuis geweest. Tot mijn stomme verbazing had ik al een email, een brief en een herinnering met het dreigement dat als ik niet zou betalen ze direct een incassobureau zouden inschakelen. Voordat ik kon reageren lag deze ook al in de bus. Na wat heen en weer gebel en gemail heb ik toch maar betaald om in eerste instantie verdere problemen te voorkomen. Wel heb ik aangegeven dat ik geen gebruik van hun diensten wenstte te maken. Nu heb ik dus de tijd om het juridisch aan te vechten wat ik ook zeker zal doen. Ik Roep ook iedereen op als je hier slechte ervaringen mee heb dit zo snel mogelijk te melden.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds vandaag heb ik ook een zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Ik heb netjes binnen 7 dagen een briefje geschreven waarin ik heb laten weten dat ik geen gebruik wil maken van hun diensten. Netjes met handtekening en datum er op. Vandaag bel ik even om te vragen naar een bevestiging... ' nee mevrouw, we hebben niks ontvangen, dus we moeten helaas de administratie kosten van 29 euro in rekening brengen.' Met direct daarna een annuleringsmail dat ik dat meteen deze week moet betalen, anders gaat het naar een incasso bureau. Walgelijk gewoon.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

dingetje123 schreef op vrijdag 10 aug 2012, 17:46: Sinds vandaag heb ik ook een zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Ik heb netjes binnen 7 dagen een briefje geschreven waarin ik heb laten weten dat ik geen gebruik wil maken van hun diensten. Netjes met handtekening en datum er op. Vandaag bel ik even om te vragen naar een bevestiging... ' nee mevrouw, we hebben niks ontvangen, dus we moeten helaas de administratie kosten van 29 euro in rekening brengen.' Met direct daarna een annuleringsmail dat ik dat meteen deze week moet betalen, anders gaat het naar een incasso bureau. Walgelijk gewoon.

Tja, bij dit soort ***'bedrijfjes' komen nooit (!) opzeggingsbrieven binnen. Zij zullen altijd keihard ontkennen ook maar iets te hebben ontvangen.
Een poos terug heb ik hen benaderd om hier te reageren. En zoals verwacht, durven zij dat uiteraard niet......

Dus Dingetje123, een volgende keer altijd aangetekend versturen. En dan zijn er nog van die malafide 'bedrijven' die alles ontkennen.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb ook een nare ervaring me de Nationale Rijbewijsdienst. Ook zij hebben mij telefonisch benaderd. Ik ben akkoord gegaan met 1 voorwaarden: wanneer ik op dat tijdstipo verhinderd zou zijn ik deze kosteloos kon verzetten( dit vanwege omstandigheden) volgens de verkoper was dit in orde. Nou nu heb ik dus een incassobureau op mijn dak en moet ik voor 2 gemiste lessen betalen??.

Tja, in de algemene voorwaarden staat inderdaad wat anders maar deze heeft de verkoper mij anders voorgespiegeld.

Wie weet raad??

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij hebt natuurlijk die voorwaarde zwart op wit staan.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Ron die aanmelding heb ik niet gedaan???

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is overkomen dat ik wel na dreiging van de NRD dat een incassobureau op me af gestuurd zou worden heb betaald maar ik heb de dienst nooit geleverd gekregen. Ze hebben me dat gezegd telefonisch omdat ik al een rijbewijs heb. Vervolgens hebben ze nooit terug betaald!! Ook niet na drie keer verzoeken en nu zijn ze plotseling telefonisch onbereikbaar.

Ga niet met deze ws criminele organisatie in zee waarschuw ik u!

Ik ga aangifte doen op het politiebureau maar ik vrees dat die er niets aan zullen doen (, zoals gewoonlijk). Of ik vrees dat vanwege dat de VVd het revht voor burgers totaal onbetaalbaar hefet gemaakt ik kan fluiten naar mijn centen ook al kan ik het via de rechtbank terug krijgen, een rechtzaak aanspannen is veel duurder en wordt niet vergoed. Dank je wel VVD! (ook een criminele actie van deze organisatie mijns inziens!)

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eindelijk heb ik ze nu na 2 dagen bellen aan de telefoon gehad en ze beloven me terug te betalen. Even afwachten dan maar.

Wel wist men meteen af van mijn post op het kassa forum een paar uur geleden, en daar waren ze niet blij mee begrijpelijkerwijs, maar ze krijgen nu een herkansing.

Ze bieden de relatief goedkope rijlessen aan aan personen die later ook meerdere lessen willen afnemen uiteraard, Niet aan ervaren rijders die op hun schoonheidsfoutjes willen worden gecorrigeerd zoals ik. Daar heb ik alle begrip voor. Zo is dit misverstand ontstaan. Wellicht zullen ze nieuwe afnemers hier op wijzen hoop ik.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2013 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn pure oplichters!!!
Ik had op 12 jan een afspraak en ze moeten nog komen..
Gebeld en gevraagd om mijn geld terug. Dat moet ik nog steeds ontvangen!
Ben echt pissed off...58 € door mijn neus geboord
Heb zaterdag aangifte gedaan bij de politie. Die gaan het nu uitzoeken
Morgen naar de bank voor mijn geld terug, met bewijs van de politie
Ik zal MIJN GELD terug krijgen, de volgende optie is dat ik er heen ga en trek ik die *** over de toonbank!
Ik snap niet hoe mensen zo kunnen zijn. Ik doe nooit meer mee met een enquete.
Stelletje klootzakkan gatverdamme ik walf er gewoon van!

ve
door verwijderd - Apr 4, 2013 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad wat een oplichters. Mijn dochter is vandaag gebeld door de Nationale Rijbewijsdienst, want zij zou iets hebben aangevraagd en dit is echt niet het geval. Ze zou een bestelling hebben gedaan waarvoor €39 in rekening wordt gebracht. Vandaag is ze ondervraagd en door vaak met JA te antwoorden zou ze dan ergens aan vast zitten.
Nadat ik zelf heb gebeld en gevraagd heb vanaf welk IP-adres de mails zouden zijn verstuurd en de aanmelding zou zijn gedaan, wordt de bestelling uit het systeem gehaald. Dit is dus de methode om deze oplichters aan te pakken. Er wordt niet alleen gebeld vanaf het nummer van het 'bedrijf' in Amsterdam, maar vandaag zelfs met een 06-nummer.
Succes voor iedereen die ook door deze oplichters zijn benaderd !!!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 4, 2013 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

KvK: Nationale Rijbewijs Dienst B.V.

Deze topic is al bijna een jaar oud!

Waarom zou u gebruik willen maken van de diensten van de Nationale Rijbewijs Dienst B.V.? Wat is de meerwaarde van deze dienst? Zie het nut niet in van deze dienst met de dienstbaarheid om een beste rijopleiding te selecteren.

"De Nationale Rijbewijs Dienst (NRD) selecteert voor jou de beste rijscholen van Nederland. Wij helpen je bij het zetten van de eerste belangrijke stap op weg naar het rijbewijs: het vinden van een vertrouwde rijschool, waar je snel en voordelig je rijbewijs haalt." Je kan ook zelf een selectie maken van rijscholen bij je in de buurt.

NRD

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ben ik gebeld door de NRD, met het verhaal dat ze een aanmelding hadden dat ik rijlessen (of iemand van mijn huishouden) wou hebben. Dat was niet zo, en in mijn vriendenkring heeft na rondvragen mij niemand aangemeld hiervoor. Wel hebben ze mijn prive 06 nummer, met naam, en vals emailadres. Ik heb ze gevraagd uit te zoeken wie mij deze grap heeft bezorgd, maar ze gaven aan dat het om een anoniem ip adres ging zonder naam etc.. Ik ben heel benieuwd hoe zij nu aan mijn 06 gegevens zijn gekomen. En of dit verhaal nog een staartje krijgt. Ik hoop van niet, en ze gaven aan dat mijn gegevens uit hun databestand zou gaan. Ik geef ze het voordeel van de twijfel, maar een raar verhaal blijft het.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2013 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een zeer nare ervaring met De Nationale Rijbewijs Dienst (NRD). Ik had in 2009 via hun site (die nu overigens plat ligt door mallware/virus) via het contactformulier interesse getoond. Ik werd al snel telefonisch benaderd. Einde gesprek gaf ik aan dat ik in de toekomst wel interesse zou hebben maar op het moment nog niet. Ruime tijd later ontvang ik een mail dat ik ingepland ben voor een les en een factuur. Ik heb gebeld en alles zou op een misverstand berusten, ik kon de factuur verscheuren. Daarna verhuisd, ander e-mailadres, etc. En ineens is Alektum daar met de incasso en de argumenten:

-NRD is bekend met uw contactgegevens dus u heeft besteld (Als iemand interesse in mijn bedrijf/diensten toont wil ik ook zijn contactgegevens, logisch. Maar interesse is geen bestelling).

-NRD heeft u ingepland voor een les dus u heeft besteld (ik kan niet bewijzen dat NRD aan de telefoon heeft gezegd dat dit alles op een misverstand berust en dat de factuur verscheurd kon worden). Overigens ben ik nooit gebeld dat er een lesauto voor de deur stond te wachten.

-NRD heeft u de voorwaarden per post gestuurd dus u heeft besteld. Niet waar, ik heb nooit voorwaarden ontvangen.

Kortom: NRD kan niet bewijzen dat ik een bestelling heb geplaatst, maar het tegenovergestelde geldt ook: ik kan niet bewijzen dat ik geen bestelling heb geplaatst. Vooral de mail over de inplanning voor een les die na een niet te bewijzen telefoongesprek is geannuleerd werkt niet in mijn voordeel.

Alektum dreigt nu met dagvaarding/rechtbank.

Ik hoop dat ik met bovenstaand verhaal plus onderstaand punt gelijk zal krijgen:

Verder ben ik van mening, mocht er al een overeenkomst tot stand zijn gekomen, en ik een bedrag aan de NRD verschuldigd zijn geweest, dat deze inmiddels is verjaard op grond van boek 7 Burgerlijk Wetboek, art. 28, waarin wordt gesteld: “Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren”.

(Verjaring van geleverde diensten is afwijkend namelijk 5 jaar. Maar de dienst is nooit geleverd, toch?)

ve
door verwijderd - Jun 20, 2013 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie eist die bewijst, laat de NDR dan maar bewijzen dat je iets besteld hebt, kunnen ze dat niet dan hebben ze geen poot om op te staan. De contact gegevens hadden ze onderhand nog wel uit de telefoongids kunnen pakken.

Blijven ontkennen en bewijs eisen.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2013 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag JHX,

bij dit 'bedrijf' zou ik een aangetekende brief sturen, waarin u EIST (!!) dat zij met keihard bewijs komen, waaruit duidelijk blijkt dat u met hen een overeenkomst bent aangegaan.
U hoeft dat echt niet vriendelijk te doen. Kort en zakelijk, niet afsluiten met een 'vriendelijke groet' en al helemaal GEEN handtekening zetten. Dergelijke 'bedrijven' zijn in staat om met die handtekening een valse overeenkomst te maken.

En zoals reeds gesteld: u (!) hoeft helemaal niets te bewijzen. De (wettelijke) plicht om iets te bewijzen ligt bij dat ***'bedrijf'.

En waarom de meesten onder ons altijd zenuwachtig begint te worden, als er gedreigd wordt met een incassobureau is mij een raadsel.

Incassobureaus kunnen niets meer dan iedereen kan: een bepaalde zaak voor de rechter brengen. Dat kan zelfs een hier te lande verblijvende illegale vreemdeling, dus daar is niets aparts aan. Iedereen kan ook een (eigen) incassobureautje beginnen, de grootste gek kan dat nog.

Laat u dus niet de kop gek maken door zo'n incassobureautje.

Kort gezegd: u hoeft NIETS te bewijzen en alle bewijslast ligt bij dat malafide ***'bedrijf'.
Eis een bewijs, zoals bijv. een voicelog of een door u getekende overeenkomst.

Kunnen zij dat niet, zal elke (kanton)rechter u in het gelijk stellen. Buiten dat vraag ik mij af of dit malafide ***'bedrijf' überhaupt wel eens een zaak voor de rechter heeft gebracht...... en gewonnen.

Soms stuur ik nog wel eens een mailtje naar bedrijven met het verzoek hier te reageren.
Maar in dit geval heeft dat geen zin, zij durven (!) toch niet te reageren.

Sterkte verder met dat ***'bedrijfje'.......

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 23, 2013 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is er nog een die door de Nat.Rijbewijs dienst is in geluisd.
afspraak gemaakt via de telefoon, op tijd betaald, maar 1 week voor de datum word ik opgebeld om de datum te kunnen verzetten naar 2 dagen eerder. ipv. 14 Nov.naar 12 Nov. rijschool had op 14 Nov. een examen om die tijd. kon wel om 1900 uur 's avonds, dus maar gezegd dat 12 Nov. goed was.
Jammer maar helaas om 0900uur geen rijschool op 12 Nov. gebeld met de NRD, deze snapten er niets van. Ze moest even bellen met de rijschool en belde wel terug om het verhaal uit te leggen.
Wat bleek de rijschool had de papieren niet gehad dat er een andere datum was gepland, foutje van de NRD. maar geen nood we gaan het oplossen. MIJN oplossing geef het geld maar retour ik heb er geen vertrouwen meer in. ik wacht nu al 2 weken op een refund, maar denk dat ik straks ook maar ga werken als de NRD en er een deurwaarder op af stuur. Zag afgelopen een mooie serie: real PENOZA
hierbij kwam een kantoor in voor genaamd TRUST lijkt me wel een geschikte partij voor hun.
Hoop toch echt dat ze gaan betalen anders word het een gebed zonder end en daar pas ik voor.
groet
Chris

ve
door verwijderd - May 26, 2014 om 01:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk wist nog niemand dat Theo Linders achter dit bedrijf zit. Een geboren kneus die met het failliet verklaarde Rijbewijs Service Nederland heel veel mensen heeft gedupeerd.

ve
door verwijderd - May 26, 2014 om 03:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

erwinvanderslik schreef op maandag 26 mei 2014, 01:20: Kennelijk wist nog niemand dat Theo Linders achter dit bedrijf zit. Een geboren kneus die met het failliet verklaarde Rijbewijs Service Nederland heel veel mensen heeft gedupeerd.

Plaats het ook als tip bij TIPS!