Wi
door Wijn@nds Jul 18, 2018 om 15:52
Auto & vervoer

Navigatie Toyota Verso 2010 updaten

Mijn Toyota verso, bouwjaar 2010 heeft een wat ouder navigatie systeem.  De kaarten van het navigatie systeem zijn verouderd en niet te updaten via internet.  Het navigatie systeem is ingebouwd in het dashboard, daar zit een SD kaart, met kaarten, versie 2015-2016 (toen heb ik heb gekocht). De Toyota dealer vraagt nu ruim €200 voor een update/ nieuwe SD kaart.

Hoe kan ik aan een betaalbaarder update komen van deze kaarten?
Wijnand

12946 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jul 18, 2018 om 16:12
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is altijd een ellende met die inghebouwde navigatie. Ik zou gewoon een losse Tomtom of andere navigatie kopen. Veel goedkoper en wordt vaak langer update-baar gehouden

tdmduc
door tdmduc - Jul 18, 2018 om 16:19
703 Antwoorden / 2 Vragen

kijk hier eens

pe
door pebk Jul 18, 2018 om 16:52
579 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is of dit ook in een dergelijk oud systeem gaat werken. Voor mijn vorige Yotota waren de updates na vier jaar niet meer compatible. Bovendien lijkt me een aanbieding als deze te mooi om waar te zijn. Ik zou gaan voor de oplossing van Julio, of een houder voor de telefoon aanschaffen. De meest up to date kaarten staan immers online.

th
door thieu Jul 20, 2018 om 12:49
146 Antwoorden / 0 Vragen

Die aanbieding is ws ook te mooi. Vaak wordt er na betaling een kopie-cd opgestuurd met een of ander fantasie excuus.
In feite heb je dan een illegale kopie.
Ik heb in soortgelijke situatie waarbij 180 euro voor een update gevraagd werd gewoon een TomTom gekocht. Heel Europa voor 90 euro met "lifetime" gratis updates.
Lifetime is dan olm 5 jaar.

Gr
door Grunn1 - Jul 18, 2018 om 16:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoek eens of er een forum is van Toyota Verso. Kijk eens of daar antwoorden worden gegeven op het systeem en of er alternatieven zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat er voor de Renault medianav andere software te downloaden is met andere navigatie die vrij te updaten is, wellicht is er ook zoiets voor uw Toyota.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2018 om 20:22
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom al die moiete, de meeste gsm telefoons kunnen als app. googlemaps hebben en dat werkt uitstekend als routeplanner.
Kost niets. (Geldt in ieder geval voor android telefoons)

Gr
door Grunn1 Jul 18, 2018 om 22:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een data abonnement kost wel degelijk geld dus gratis is het niet.

brainless
door brainless Jul 19, 2018 om 03:24
324 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan je route gewoon offline gebruiken (thuis via de wifi de route uploaden en gaan met die banaan).

pino123
door pino123 Jul 19, 2018 om 10:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad je kan je kaarten thuis via de wifi op je telefoon zetten, kost niets aan mobiel internet.

Lu
door Lucas B Jul 20, 2018 om 11:41
Antwoorden / Vragen

Klopt allemaal maar wat als je zoals ik geen smartphone hebt En niet van plan ben er ooit een te kopen? 200 euro lijkt me nogal duur, ik heb vorige week de GPS van mijn Renault Scenic geupdated. Prijs 99 euro voor een nieuwe SD kaart.

Gr
door Grunn1 Jul 20, 2018 om 15:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik ben ook blij met mijn ingebouwde navigatie, groter scherm dan de meeste telefoons, speciaal gemaakt voor navigatie met lekkere grote toetsen en als mijn telefoon het niet doet heb ik nog wel navigatie of andersom.

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2018 om 01:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zet op uw gsm een gratis navigatie zoals bijv. MapFactor. Zelf handmatig gemakkelijk gratis updaten via wifi. U bent dan altijd up-to-date. Gsm met de sigarettenaansteker in de auto verbinden tijdens een lange rit of als de batterij vrij leeg is.

me
door mein33 - Jul 20, 2018 om 11:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

edit.   @mein33

hp
door hpskriuwer - Jul 20, 2018 om 13:12
1 Antwoorden / Vragen

Via marktplaats.

ro
door ron503 - Jul 20, 2018 om 18:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een tomtom of smartphone gaan gebruiken terwijl er een navigatiesysteem is ingebouwd zie ik niet als een sjieke oplossing. Als de SD kaart uitneembaar is dan kan de kaart middels een cardreader uitgelezen worden en menig pc heeft die standaard in gebouwd. Toyota maakt de navigatiesystemen niet zelf en kan het maarzo zijn dat de fabrikant van dat systeem de updates goedkoper verstrekt dan wat de dealer er voor vraagt.

aurora1
door aurora1 Jul 21, 2018 om 14:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat er niet om of u of wie dan ook een (andere) zeer praktische en gratis oplossing al dan niet "chique" vindt. Het woord "sjiek" is trouwens incorrect.

ro
door ron503 Jul 21, 2018 om 16:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

@ AURORA1, bedankt voor de correctie. Maar toch vraagsteller wil het systeem blijven gebruiken en is niet geholpen met antwoorden zoals 'gebruik de smartfone' en zo meer.

vu2615
door vu2615 - Jul 20, 2018 om 20:11
81 Antwoorden / 3 Vragen

hallo,

Ook ik heb een oude navigatie liggen die geupdate zou moeten worden. Goedkoper is een app op je smartphone. Zelf gebruik ik nu Offline Maps,(Maps.ME) werkt via GPS, dus geen internet nodig. Je kunt zelf je eigen kaarten importeren die je nodig hebt. Werkt goed. Wordt ook automatisch geupdate.

Groeten

Pepe8366
door Pepe8366 - Jul 22, 2018 om 06:17
1 Antwoorden / Vragen

Mijn ingebouwde navigatie is inmiddels ook niet meer up to date. Garage vraagt vergelijkbare prijs die je noemt (iets minder) maar dan nog is dat veel te duur. Heb als alternatief een gps tracker aangeschaft en gebruik nu de ooude ipad als navigatiesysteem met Sygic (eenmalig 19 euro voor levenslange updates voor heel Europa) of de gratis versie Waze (niet zo mooi maar wel met flitsinformatie). Werkt goed en is voor mij een goed alternatief gebleken voor de verouderde ingebouwde navigatie. Qua totale kosten vergelijkbaar met een aanschaf van een TomTom of vergelijkbare alternatieven. En als je nog een oude ipad of ander tablet hebt liggen een prima optie. En een groter scherm, dus prima af te lezen tijdens het rijden.