snrwo1
door snrwo1 Oct 19, 2008 om 08:44
Auto & vervoer

Nieuwe kaartupdate service tomtom

Tomtom heeft een nieuwe kaart update sevice. Voor "maar" 9.95 / kwartaal kun je een abonnement nemen waardoor je dus een jaar lang steeds de nieuwste kaart op je tomtom hebt. Lijkt zeer aantrekkelijk, want een losse europa kaart kost rond de 80 euro, en met deze update ben je dus voor 40 euro / jaar klaar. Een gewone nieuwe kaart is na twee jaar toch redelijk verouderd. Echter, ik gebruik nu de nieuwe map share optie en vraag mij dus af wat het verschil is tussen mijn kaarten, die via mapshare up-to-date worden gehouden (ik zit nu op 130000+ updates) en de kaarten die ik dan via die update service krijg. Wie heeft hier ervaring mee, weet precies hoe het zit?

Bij navraag via de tt helpdesk kreeg ik wel het antwoord dat als je een abbo neemt en je tt houdt er mee op, je met een nieuwe tt wel recht houdt op het restant van de updates voor dat jaar.

O ja, nog een ding, als je ingaat op het aanbod gaat het programma controleren of je nog een initiële update nodig hebt, om van de update service gebruik te kunnen maken. Dit komt er dus op neer dat je een extra update, van ook 9.95 moet betalen dus het eerste jaar kost deze service dus bijna 50 euri

677 1 Rapporteer

se
door secure - Feb 19, 2009 om 21:09
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het verschil tussen een update abbo en mapshare kan ik je niet uitleggen. Wel heb je het over een periode van 2 jaar waarna je vindt dat er toch een update plaats moet vinden. Als ik dan reken: 8x €10 + €10 voor de initiele update, dan kun je dus net zo goed om de 2 jaar een nieuwe kaart kopen. Als ik het mapshare gedeelte bekijk op de tt site, denk ik alleen dat mapshare net zo goed is als een update.