Ja
door Jacqueline B Jun 19, 2019 om 15:29
Auto & vervoer

Nieuwe scooter vaak kapot

ik heb 2 jaar geleden een nieuwe BTC scooter gekocht twv 1800 euro
Heb er vanaf het begin veel problemem mee
Mijn dealer heeft de scooter al een keer terug gestuurd naar BTC maar de problemen blijven.
BTC zelf gebeld en die zeggen dat mijn dealer verantwoordelijk daarvoor is en dat hij kostelooos de scooter moet maken
Het zijn elke keer andere problemen
Scooter is vorig jaar al gereviseerd,telkens startproblemen,stuurpen gebroken
Denk dat ik tussen 20 en 30 keer bij de dealer geweest ben voor de problemen
Vaak de scooter 3 weken kwijt
Dealer snapt er ook niets van
Ik heb er totaal geen plezier van en ben bang om er mee ver te rijden
Nu start hij weer niet
In 1,5 week al voor de 3e keer bij de dealer
Ik heb gezegd dat ik de scooter niet meer terug wil
Vinden jullie dat ik recht heb op een NIEUWE scooter

Ik hoor graag jullie reactie
Gr jacqueline

,

4063 5 Rapporteer

costnix
door costnix - Jun 19, 2019 om 15:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen
Magnum007
door Magnum007 - Jun 19, 2019 om 19:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jaqueline,

Erg vervelend,dat je pech hebt met de scooter.

Ik raad je aan om je klachten op papier te zetten en te overhandigen aan de dealer.

Over Chinese scooters zijn erg veel klachten.

Vraag of je de scooter mag ruilen voor een “A-merk” scooter,desnoods een 2e handse.
A-merken zijn: Honda,Yamaha,Suzuki,Vespa,Piaggio en Aprilia.

Dus Japans en Italiaans.

Mijn voorkeur gaat uit naar Japans.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2019 om 20:33
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Uw rechten, samen gevat op hetgeen is gesteld in het Burgerlijk Wetboek art 17 e.v. zijn dat u bij een gebrek recht heeft op reparatie. Als dat niet kan of lukt zoals bij u kennelijk al herhaald het geval is heeft u recht op een nieuwe adequate vervanger en als dat nietlukt heeft u recht op uw geld terug.

Topantwoord

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 19, 2019 om 21:58
509 Antwoorden / Vragen

Als je € 1800 betaald hebt voor je scooter ben je behoorlijk afgezet door de dealer.Ze kosten 2 jaar geleden ca € 1000-1200 incl rijklaar maken. Ik zou hem inruilen voor een wat beter merk ,dan ben van het gedoe af .

1paul
door 1paul - Jun 21, 2019 om 16:11
3135 Antwoorden / 0 Vragen

ja je hebt zelfs recht op geld terug, scooter is nonconform...