Au
door Auto4040 Dec 2, 2020 om 17:50
Auto & vervoer

Nissan nederland laat je als klant vallen

Nieuwe Nissan Qashqai gekocht, na nog geen 30km stond ik al met pech, een fabrieksfout in de nokkenasregeling bleek later.
Meteen was het vertrouwen weg in Nissan, en dat blijk wat er nog allemaal meer bij is gekomen.

Witte vlek in het deurpaneel van de bestuurderskant, dit is ook een fabrieksfout.

Vreemd plek in het leer van de bijrijdersstoel, en een beschadiging van het leer.

Dashboardrand kiert aan de zijkanten behoorlijk.

Radar gaf problemen, binnen 2 maanden al 2 keer een radar stuk, nu is er weer een ander ingezet en helaas nogsteeds problemen.
Elke keer gaat er spontaan een oranje waarschuwingslampje branden.
Dit is ook al een fabrieksfout.

Auto schakeld vanaf dag 1 al slecht, en in zijn 2de versnelling hoor je een gierend geluid.
Ook trilt de versnellingspook.
Bij een dealer zagen ze dat er wat was afgebroken van een schakelkabel, deze zijn uiteindelijk vervangen maar helaas zonder resultaat.

De bestuurdersstoel kraakt, bij elk klein hobbeltje of een bocht hoor je de stoel hard kraken.

Bijrijdersstoel begint al bij een stiksel uit te scheuren.

Koppelingpedaal piept bij het opkomen.

Vervelend tikkerend geluid achterin, het komt uit het carroserie.
Ook hoor je alle kunststof delen rammelen.

Trekhaakaansluiting bedrading maakte bijna sluiting, de plus draad lag bloot en kwam bijna tegen het carroserie aan.

Gasveer kofferklep maakt een herrie als je deze dicht doet,  de linkerkant heeft ook veel speling.

Dashboard, een donkere streep van zo.n 30 a 40 cm, het lijkt wel op een spuit/giet fout.

Armleuning achterbank steekt aan de bovenkant 3 cm uit.

Mag Nissan dit zomaal doen, ik heb bijna overal bewijs van.
Heb Nissan al genoeg kansen gegeven, verder dan de klantenservice kom ik niet.
Het management neemt dit niet eens serieus, en naar mijn mening hadden ze allang al de auto moeten terug nemen.

Mijn vertrouwen is helemaal weg in Nissan, mijn grootste fout om een Nissan te kopen.
Weg doen kost mij heel veel geld, maar dit is ook waardeloos.

8752 34 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Dec 2, 2020 om 17:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En bij de aflevering waren deze problemen er nog niet?

Au
door Auto4040 - Dec 2, 2020 om 18:05
21 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen de armleuning van de achterbank had ik kunnen zien, maar de rest van de klachten zijn erna allemaal gekomen zoals u kunt lezen.

ne
door neodutchio Dec 2, 2020 om 19:04
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik lees alleen dat de auto 30km gereden heeft en een enorme waslijst aan mankementen. Als de witte vlek in het deurpaneel er vanaf het begin niet was, hoe is deze er dan in gekomen? Idem voor de leerbeschadiging en de plek op de zitting. Dat ontstaat niet vanzelf. De donkere streep op het dasboard is ook vanzelf ontstaan?

En welke kansen hebt u Nissan dan gegeven? Wat is er besproken, en waar is aan gewerkt?

Au
door Auto4040 Dec 2, 2020 om 19:25
21 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent enthousiast en het dashboard was gepoetst, dan zie je dat soort strepen niet.

De leren bekleding was beschadigd aan de zijkant van het nappaleer, dit valt niet meteen op.

Dat geld netzo als die witte vlek, ze hebben de auto lekker gepoetst zodat je veel dingen niet hebt kunnen zien.
Ze hebben het  deurpaneel na veel klagen toch vervangen en het ook toegegeven.

Nou ben 14 x terug geweest naar een dealer, lijkt mij wel genoeg kansen he.

ne
door neodutchio Dec 2, 2020 om 20:05
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Niet als u 14 keer voor iets anders geweest bent.

sw
door swat1500 Dec 2, 2020 om 22:26
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vervelend ook maar u maakt een klassieke fout. Voor garantie moet u bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant of importeur. U bent naar een andere garage gegaan zonder de verkoper behoorlijk inde gelegenheid te stellen de problemen te verhelpen daarmee staat u op punten achter. Als de verkoper vervolgens in gebreke blijft de gebreken te verhelpen kunt u de koop ontbinden. Gezien het geldbedrag dat daarmee gemoeid is wodt het dan op zeker een rechtszaak. U zult dus rechtshulp moeten zoeken. Bent u lid van de consumentenbond of een vakbond? Zo ja, dan kunt u vaak gebruik maken van rechtshulp.

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 2, 2020 om 18:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als de Dealer het niet oplost,  Nissan Nederland eens vragen of ga naar de Bovag,   je kunt als het werkelijk zo slecht gemaakt is
de koop ONTBINDEN en je geld terug eisen.

Dit is wel extreem slecht exemplaar,  vele tevreden rijders zoals  forum van autoweek.nl

Wel is een auto een verzameling onderdelen die overal  vandaan komen maar zoveel fouten in 1 voertuig....
Vraag een betere of ONTBIND de overeenkomst wegens  fout voertuig geleverd en niet tijdig hersteld.

mi
door miennaamishaaz - Dec 2, 2020 om 18:26
725 Antwoorden / 1 Vragen

En wat was de oplossing van nissan/de dealer?

Dit is het enigste wat ik mis uit uw verhaal.

U noemt alleen op alle gebrekken met uw auto, maar niet wat nissan als oplossing wilde geven voor het oplossen van uw probleem

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 2, 2020 om 18:44
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sander,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Wanneer heeft u de auto gekocht?

Bij welke Nissan dealer was dit?

Ik raad u aan om al uw klachten op papier te zetten en een aangetekende brief sturen naar de dealer (of de brief persoonlijk overhandigen).

Eis in uw brief, dat alle mankementen worden verholpen en stuur een kopie van uw brief naar de BOVAG.

Wacht op een schriftelijk bericht van uw dealer voordat u vraagt om bemiddeling bij de BOVAG.

Veel sterkte in deze moeilijke kwestie.

Au
door Auto4040 - Dec 2, 2020 om 19:21
21 Antwoorden / 1 Vragen

De Nissan dealer wou na de eerste fabrieksfout al niks voor mij doen, ik heb daar meerdere slechte aanvarigen mee gehad.

Ben uiteindelijk bij een andere Nissan dealer geweest, er zijn wel wat dingen opgelost, een aantal dingen in opdracht van Nissan Nederland.
Maar die willen amper een cent betalen aan die dealer.

De auto mankeert veel te veel, een hele nieuwe auto die meerdere fabrieksfouten bevat, en nu nog meer mankementen heeft lijkt mij niet normaal.

Er zijn mensen die zeggen dat kan niet, nou die wil ik best is uitnodigen.
Heb meerdere foto s en video s gemaakt, Nissan Nederland heeft veel afgewimpeld maar kunnen er nu niet meer onderuit.

Ook heb ik aan mezelf getwijfeld, heb meerdere mensen met de auto laten rijden en ze ervaarde hetzelfde.

Heb ze meerdere keren de kans gegeven, ik heb heel veel dagen vrij moeten nemen, kilometers moeten verbrassen voor deze mankement.

Blijkbaar is het normaal, ik had van Nissan veel meer verwacht.
Misschien tref ik het echt niet, nou dan had Nissan een goede oplossing moeten bieden.
Ik ben nu zover dat er iemand komt kijken bij de auto, wel beginnen ze nu al terug te krabbelen om te zeggen wat geen fabrieksgarantie is niet word opgelost en ik het zelf moet betalen.

Het betreft een nieuwe auto van veel geld waar ik jaren voor heb moeten sparen.

Het vertrouwen is gewoon helemaal weg in Nissan, wel heel erg jammer omdat het model wel mooi is.

Ben nu 6 maanden verder, en ik vind dat ze me echt in de kou hebben laten staan.

Nog nooit heb ik zo.n slechte auto mee gemaakt, ik had graag mijn geld terug willen hebben maar hier willen ze niet aan meewerken

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 2, 2020 om 21:48
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sander,

Hoe langer u wacht, hoe lager het bedrag wordt, waar u recht op heeft.

U kunt erop rekenen, dat u niet het volledige aankoopbedrag terug krijgt vanwege het "gebruik"  van de auto.

Morgen ochtend dus meteen een nette brief sturen naar de BOVAG voor bemiddeling.

Zes maanden is echt veel te lang in zo'n kwestie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 2, 2020 om 20:00
2011 Antwoorden / Vragen

De dealer voelt blijkbaar te weinig druk om het op te lossen dus zult u er een zaak van moeten maken. Als u een rechtsbijstand heeft kunt u die erop zetten en anders zult u het zelf aan de bak moeten of iemand inhuren. Het is triest maar zo werkt het.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 2, 2020 om 20:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Tel 0800  0231513   en vraag  of ze hier willen reageren.

Zij van Nissan Nederland willen na de Kassa uitzending geen nog slechtere naam na Leaf uitzending.
Ik vind hoor & wederhoor in dit soort zaken prima, en vaak is er dan meer coulance mogelijk.

Plaats  hier even fotos  van alle gevonden punten.
Naast de Dealer die afleverde  hebben nu ook alle harde goede werkers een probleem.
De QQ is leuke aparte auto, meestal foutloos maar blijkbaar hebben ze niet opgelet in fabriek met montage,
foute delen niet monteren en afkeuren maar hoe was aflevering?
Een extern poetsbedrijf is nu een nadeel en als die ook niets melden....
Een Slimme dealer had deze terug gestuurd en  nieuwe besteld.

Door dit soort zaken als bewezen openbaar te maken,  er zijn meerdere hun dealerschap door kwijt geraakt.
Een media   als hier  bleef jarenlang staan en dan helpt reclame  nauwelijks meer.
En als  Nissan Nederland hier gaat antwoorden, prima...  ik wil dat graag.

sw
door swat1500 - Dec 2, 2020 om 22:52
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vervelend ook maar u maakt een klassieke fout. Voor garantie moet u bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant of importeur. U bent naar een andere garage gegaan zonder de verkoper behoorlijk inde gelegenheid te stellen de problemen te verhelpen daarmee staat u op punten achter. Als de verkoper vervolgens in gebreke blijft de gebreken te verhelpen kunt u de koop ontbinden. Gezien het geldbedrag dat daarmee gemoeid is wodt het dan op zeker een rechtszaak. U zult dus rechtshulp moeten zoeken. Bent u lid van de consumentenbond of een vakbond? Zo ja, dan kunt u vaak gebruik maken van rechtshulp.

Au
door Auto4040 Dec 3, 2020 om 16:57
21 Antwoorden / 1 Vragen

De dealer liet me na de eerste fabrieksfout al stikken, dus.

En dan wil je de gebreken zo snel mogelijk opgelost hebben.
Nissan Nederland heeft me gewoon aan een lijntje gehouden.

Ze proberen dit gewoon zodat je afhaakt en het op geeft.

Ik wil gewoon iedereen waarschuwen wat voor kwaliteit Nissan tegenwoordig maakt.

ne
door neodutchio Dec 3, 2020 om 17:32
5129 Antwoorden / 12 Vragen

@Sander, dat uw auto gebreken vertoont wil niet zeggen dat alles auto's slecht zijn die zij maken.

rj
door rjw - Dec 2, 2020 om 22:53
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Er kan best wel eens een foutje door de kwaliteitscontrole sluipen, maar de hoeveelheid (en verscheidenheid) die je hier opnoemt klinkt eerlijk gezegd onwaarschijnlijk. Alle punten die je noemt kunnen voorkomen, maar niet bij een nieuwe auto allemaal tegelijk in 1 exemplaar.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 3, 2020 om 08:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wet van Murphy?  Helaas is dit vooral bij  producten in Brexitanië  gemaakte wel mogelijk helaas.

Britisch  Luilekkerland had dit ook vaak,  vrijdag productie stoppen en die maandag ochtend gespoten was roestbak.
Niets aan te doen,  behalve de pers en vernietiging....
Net als de vele stakingen daar vaak  dit soort  problemen opleverden.

Het is zeldzaam maar nooit uit te sluiten.
Ik lees een Luxe versie met Navigatie en Leder,  en  dan kunnen ze een oude uit voorraad pakken voor snel te leveren.

De Dealer die afleverde is verantwoordelijk maar als die moeilijk doet en de Importeur  niets overgenomen heeft....
Dat word een Bovag claim  en  hoe langer je wacht,  des te meer ze mogen afschrijven en dat is 1e jaar erg veel helaas!

ne
door neodutchio Dec 3, 2020 om 09:57
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Elke auto krijgt een nacontrole. Dan zou deze controleur of stekeblind moeten zijn. Dat heeft niks met andere voorvallen in Engeland te maken.

Au
door Auto4040 Dec 3, 2020 om 16:47
21 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is het allemaal wel waar en bij een gehele nieuwe auto.

Het is jammer dat ik niet alle video s en foto s hier kwijt kan, buiten dat weet ik wel dat deze auto allemaal gebreken vertoont.

Niemand kan het geloven tot ik meerdere mensen alle bewijzen heb getoont.

Hun mond viel open.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 3, 2020 om 17:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een foto per bericht kan altijd...  dat het  10 berichten worden, wij kijken graag mee, filmpje  weet ik niet, erg veel  voor website,
of maak foto iets kleiner...

panter22
door panter22 - Dec 3, 2020 om 09:46
6599 Antwoorden / Vragen

Ik ben nu zover dat er iemand komt kijken bij de auto, wel beginnen ze nu al terug te krabbelen om te zeggen wat geen fabrieksgarantie is niet word opgelost en ik het zelf moet betalen.

Die klachten schriftelijk genummerd aan die iemand geven. Lijstje afwerken en vragen om een schriftelijke reactie.
Dan weer verder zien,

pino123
door pino123 - Dec 3, 2020 om 10:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het goed om toch samen met de dealer een invenatrisatie te maken van de klachten. Ik zou eisen dat de dealer deze op papier zet en eventueel hiermee samen te gaan naar de importeur. Lukt dit niet, misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering?

Au
door Auto4040 Dec 3, 2020 om 16:54
21 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie, de dealer waar ik deze auto heb gekocht liet me na de eerste fabrieksfout al stikken, uiteindelijk heb ik Nissan Nederland benaderd, die hebben we maanden aan een lijntje gehouden.

Ze hopen dat je af haakt met klachten indienen, ik heb ze al het bewijs toe gestuurd.

Ik haak niet af, want ik hou niet van onrecht.

Naar de rechter gaan lost op dit moment mijn problemen niet op, dit kan heel lang duren.
Rij nu met een onbetrouwbare auto.

Daarom hoop ik toch nog dat Nissan Nederland is een keer wakker word, en een nieuwe auto levert of mijn geld terug geeft.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:22
21 Antwoorden / 1 Vragen

Kookblaasjes in de lak, fabrieks spuit fout, is erkent door Nissan

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:24
21 Antwoorden / 1 Vragen

Vuil in lak, fabrieks spuitfout erkend door Nissan.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:26
21 Antwoorden / 1 Vragen

Beschadiging spatscherm, had deze auto net 1 dag in mijn bezit.

Een schadebedrijf zei dat de motorkap niet goed was afgesteld waardoor deze het spatscherm raakte.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:28
21 Antwoorden / 1 Vragen

Dashboard rand kiert aan linker en rechter kant, dit is met warm weer nog erger dan dit.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:29
21 Antwoorden / 1 Vragen

Witte vlek in deurpannel, rechts boven het BOSE embleem

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:31
21 Antwoorden / 1 Vragen

Nette afwerking armleuning achterbank, deze steekt uit.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:33
21 Antwoorden / 1 Vragen

Trekhaakbedrading, op de verbinding is bloot koperdraad te zien, dit is een plusdraad wat bijna tegen mijn carroserie zat.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:35
21 Antwoorden / 1 Vragen

Problemen in de eerste week dat ik de auto heb opgehaald, de radar gaf toen al problemen.

Ook andere foutmeldingen kwamen aan het licht.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 3, 2020 om 18:35
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Sander,

Wat bedoel je precies met "Radar"?

De boordcomputer?

Au
door Auto4040 Dec 3, 2020 om 19:03
21 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit voorin een radar, die detecteerd als je op een auto af rijd en niet remt geeft hij een geluidssignaal, rem je niet dan remt de auto zelf.

Ook houd hij alles in de gaten, als er ineens iets over steekt remt de auto vanzelf.

Deze is in de eerste 3 maanden al 2 keer vervangen omdat hij gewoon stuk was, nu is er een nieuw type radar geplaatst wat dus nogsteeds niet werkt.

Spontaan gaat hij af, en soms blijft het vervelenede lampje knipperen op het dashboard.

Kan je vertellen, dit is zeer vervelend.

Nu heb ik natuurlijk meerdere geluiden, krakende stoel, gierend geluid in z n 2de versnelling en getikker achterin.

Piepend geluid als je de koppeling laat opkomen.

Kreeg het niet weg tot er iemand aan een deel van het chassis zat, toen was het ineens weg.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:37
21 Antwoorden / 1 Vragen

Foutmelding van november 2020, dit is nadat de radar al 2 keer stuk is geweest en is vervangen.

Au
door Auto4040 - Dec 3, 2020 om 17:43
21 Antwoorden / 1 Vragen

Alle filmpjes en datums dat het radar waarschuwings/storingslampje spontaan af ging, helaas kan ik de filmpjes niet tonen.

Dit geld ook voor het tikkerend geluid achterin, het piepende koppelingpedaal, de krakende stoel en het gierende geluid in zijn 2de versnelling.

Ik had ook verwacht dat als je en hele nieuwe auto koopt deze niks mankeerd, of iets kleins dat kan altijd gebeuren.
Hier had ik dan nog wel begrip voor gehad.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 3, 2020 om 18:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als de Aflever Dealer en Nissan half jaar niets doen, alleen met Bovag verder gaan...
Dat lijkt me beter, die zien  of dit  redelijk is of  buiten de marge viel.

Maar bel  of mail Nissan Nederland of ze hier hun kant van het verhaal  willen zetten.
Na de  Leaf uitzending weten ze hoe de klanten denken,  geen Nissan bij dergelijke antwoorden.

tdmduc
door tdmduc - Dec 4, 2020 om 10:44
703 Antwoorden / 2 Vragen

Pfew ik ben blij dat ik geen Nissan heb gekocht na het zien van al dit "nieuws"

Ook de (taxi) alfleveringspecial over de Nissan Leaf doet mij voorlopig nog doortuffen met mijn benzineauto.

Ik heb wel proefgereden met de nieuwe Leaf en was onder de indruk van de rijkwaliteit.

Maar de "klantvriendelijkheid" van het concern is ver te zoeken zo blijkt.

Overingens is Nissan niet uniek in deze er zijn meer van dit soort grote jongens die er veel belang aan hechten om z.s.m. producten te verkopen maar daarna wordt het stil, zeker als het om klanttevredenheid en nazorg gaat.

Het ziet er naar uit dat de enige echte geschikte EV taxi een Lucid Air gaat worden.

Leverbaar vanaf april volgend jaar: WLTP van zeker 800 kilometer op één lading.

Au
door Auto4040 - Dec 7, 2020 om 18:00
21 Antwoorden / 1 Vragen

Nissan nederland heeft gemaild dat als er klachten buiten de garantie vallen ik deze zelf moet gaan betalen.

Een nieuwe auto met 5 jaar fabrieksgarantie vol met gebreken, 6 maanden verder zeggen ze als dingen buiten de garantie valt.

Ik begrijp iets niet, alle klachten zijn bewezen en heb ze al het bewijs gestuurd.

Is er iemand die weet hoe ik met de directie in contact kan komen, want je komt niet verder dan de klantenservice (nou ja service)

panter22
door panter22 Dec 7, 2020 om 18:16
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft die deskundige de auto al bekeken?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 7, 2020 om 23:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je met deze afwijzing naar de Bovag gaat, kijk eens of die er ook zo over denken.....

En  als we jou regio weten kunnen we zelf  kijken of het werkelijk geen normale gebruikssporen zijn die op foto lastig
te beoordelen zijn.

Au
door Auto4040 - Dec 14, 2020 om 20:05
21 Antwoorden / 1 Vragen

Even een update, de auto is inmiddels bekeken door de technische van van Nissan.
Ik heb alleen nog maar een een update van de versnellingsbak gekregen.

Hij schakeld prima maar het gegier is niet goed, er word deze week een nieuwe versnellingsbak geplaatst.
Nog geen 8000km en nu al een defecte versnellingsbak.

Ook schiet het met de rest niet op, het gaat allemaal maar erg moeizaam.

Ik hoop dat Nissan nu wel alle gebreken goed gaat oplossen want het word wel is tijd na een half jaar vol met ellende.

Hoop dat ze de Nissan dealer in Drachten ook aanpakken want die hebben me al meteen laten stikken na de eerste fabrieksfout, negeren kunnen ze als de beste.

Zelfs een trekhaakbedrading kunnen ze niet eens knap monteren.

Die heeft zijn geld binnen en verders komen ze er op deze manier wel erg makkelijk vanaf.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 15, 2020 om 08:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

En heb je  jezelf al bij de Bovag gemeld?

Drachten,   eindelijk weten we nu waar we niets meer moeten kopen....
Denk  dat na meerdere klachten  deze  merkloze universele garage mag worden.

Maar de Bovag kijkt verder,  is er een redelijk product geleverd en is de service op juiste manier uitgevoerd.
Zodra er een nieuwe bak onder zit, gelijk  Bovag  bezoeken.

panter22
door panter22 Dec 15, 2020 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Het belangrijkste wordt nu direct aangepakt. Vlekken en krasjes zijn toch minder belangrijk.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 18, 2020 om 18:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vlekjes of krasen niet belangrijk?   Bij mijn  19 jaren oude  geld dat zeker maar bij een nieuwe verwacht je Japanse perfectie,
helaas made in Brexitanië.....

Au
door Auto4040 - Jan 7, 2021 om 16:48
21 Antwoorden / 1 Vragen

Status, inmiddels 7 maanden verder en nogsteeds zijn alle problemen niet opgelost door Nissan Nederland.

Au
door Auto4040 - Jan 7, 2021 om 16:52
21 Antwoorden / 1 Vragen

Status, inmiddels 7 maanden verder en nogsteeds zijn alle problemen niet opgelost door Nissan Nederland.

Hoor ook niks wat nu de bedoeling is, blijkbaar heeft dit geen haast.
Er komt maar weinig informatie binnen, en staan nog dik 14 punten open.

De versnellingsbak schijnt wel al vervangen te zijn na nog geen 8000km, deze is vanaf dag 1 gewoon niet goed geweest.

Rij nu inmiddels al 4 weken in een huur auto, in de 7 maanden ben ik tot nu toe de auto al 2 maanden kwijt geweest.

Ik ben echt niet te spreken over Nissan, voor mij nooit meer dit merk want dit kan echt niet.

Mocht ik meer te horen krijgen zal ik dit hier weer melden.

Au
door Auto4040 - Jan 13, 2021 om 16:57
21 Antwoorden / 1 Vragen

Nissan Nederland heeft geantwoord, ze vegen alle bewezen klachten zo van tafel, zo gaat deze fabrikant dus te werk!

De versnellingsbak hebben ze vervangen omdat deze vanaf het begin al stuk was.

Het waarschuwingslampje wat na 2 keer een stukken radar nogsteeds gaan branden geven ze aan dat dit hoort.

Ik ben helemaal klaar met dit merk Nissan, ik hoop dat Kassa hier nog aandacht aan wilt schenken in de uitzending.

Wat deze fabrikant doet is gewoon oneerlijk, ik wil van deze auto zo snel mogelijk af.

Dus voor alle serieuze lezers, koop geen Nissan.

Au
door Auto4040 - Jan 13, 2021 om 19:18
21 Antwoorden / 1 Vragen

De tecnische man van Nissan Nederland is niet eerlijk, heeft in een rapport allemaal dingen gezet wat niet waar is, dit is echt diep triest.

Waarschuwingslampjes die spontaan aan gaan bij een Nissan is normaal, nou lekkere kwaliteit.

De Nissan klantenservice van Nissan Nederland is er alleen maar om klachten af te wimpelen, dit doen ze allemaal in opdracht van het management die met hun stropdas achter hun bureau zitten.

Als je echt achter je merk staat dan los je de klachten netjes op.

Het is jammer dat geen filmpjes kan laten horen, krakende stoel, tikkerend geluid achterin en piepende koppelingpedaal.
Overal heb ik filmpjes van gemaakt, Nissan Nederland veegt alles zo van tafel.

Weer 4 weken mijn auto kwijt geweest, ze hebben in die 4 weken let op: de versnellingsbak vervangen (fabrieksfout) en 2 gasveren vervangen van de kofferklep.
Dit is toch knap binnen 4 weken.

Ik hoop dat mensen 10x nadenek voordat ze een Nissan kopen, er zullen er gerust wel een paar zijn die bijna goed zijn maar ik raad het af.
En als je dan problemen hebt zijn ze niet thuis, ze zijn goed in 1 ding en dat is de boel afwimpelen.

Maar wat ze aan mij hebben geleverd gaat nergens om, de Nissan Dealer in Drachten (waarvan ik geen naam van mag zeggen omdat ze anders weer een advocaat op mijn dak sturen) heeft niks opgelost, die zeiden vanaf dag 1 dat dingen niet waar zijn.
Ook zou ik meerdere keren nadenkenom hier een auto te kopen, misschien moet u eerst is goed kijken op het internet want daar staan meerdere mensen op met hun verhaal hoe ze daar te werk gaan.

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 13, 2021 om 19:18
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft U de Bovag al gevraagd?

Die  zijn onafhankelijk  en  deskundig voor  welke van de 14 punten   redelijk zijn en niet.
Na de laaste afwijzing   zou ik die kiezen.

Of ben je ANWB lid,  die helpen leden ook mits ze al lid zijn en niet even snel aanmelden....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 14, 2021 om 19:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Filmpje kan hier niet, maar een link naar  Youtube  of  Faceboek filmpje kan wel.

En  heeft U al gevraagd of Nissan Nederland hier zelf wilde reageren....
Naast de Leaf   ook de QQ niet echt goed?

Soms helpt  online  plaatsen...  overal neerzetten....

Au
door Auto4040 - Jan 25, 2021 om 18:13
21 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels weer een tijd verder, Nissan Nederland wil de auto terug kopen nadat ik de tv heb benaderd.

Ze beloofde me vorige week dat het geregeld zou worden maar helaas tot op de dag van vandaag is er niks geregeld.

De Nissan dealer in Drachten zou mij een overeenkomst/offerte mailen naar ook dit doen ze niet.
Ik word gewoon in de mailig genomen door deze dealer.

Dat Nissan Nederland geen stappen onderneemt tegen deze dealer begrijp ik niet, hoop nogsteeds dat ze het deze week gaan oplossen.

Mocht ik meer weten dan zal ik dat hier melden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 25, 2021 om 19:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas is niet elke Dealer even snel.....

Deze in Drachten   is 1 klacht  geen probleem voor hun, wel als er meerdere komen dus zoek in die regio ontevreden klanten.

Dit is landelijke groep en geen idee wie of wat deze  garage is....
Als ze niet binnen 2 weken  reageren  vragen of  ze via andere dealer of  Nissan Nederland dit willen doen.

Au
door Auto4040 Jan 26, 2021 om 18:37
21 Antwoorden / 1 Vragen

Er word van alles beloofd door Nissan NL, we bellen u terug, u krijg vanmiddag een mail.

En wederom word ik zo aan een lijntje gehouden, netzo als de dealer in Drachten en hoor niks.
Die sturen expres geen formulier om de auto terug te kopen.

Ze kunnen deze voor meer verkopen dan dat ik ervoor terug wil hebben.

Inmiddels heb ik lang genoeg gewacht en de tv ingeschakeld.

Au
door Auto4040 - Jan 28, 2021 om 21:02
21 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels contact gehad met Nissan Nederland, ze komen met een schandalig laag bod.

Blijkbaar willen ze 2 keer winst maken over mijn rug.

Nissan Nederland doet helemaal geen moeite om dit probleem op te lossen, ik ben de enige die veel water bij de wijn heeft gedaan.

Het gaat nu nog om maar 3000 euro tot ik ermee kan leven, de auto is 6000 euro meer waard dan het bod wat ze gedaan hebben.

Ik heb dit bod ook afgewezen en hoop dat ze slim genoeg zijn hier alsnog mee uit te komen.

Inmiddels heb ik contact met meerdere tv programma 's om mij verhaal te vertellen wat Nissan voor auto heeft gemaakt.

De versnellingsbak die stuk was en is vervangen schakelt nog niet goed, krijg hem soms niet in zijn 1 en 2 en achteruit .

Wel heb ik aangegeven bij Nissan dat ik niet stop tot de problemen zijn opgelost, ik hou van eerlijkheid en dat is Nissan Nederland zeker niet.

Au
door Auto4040 - Jan 29, 2021 om 17:19
21 Antwoorden / 1 Vragen

Nissan heeft de auto terug gekocht voor een redelijk bod.

panter22
door panter22 Jan 29, 2021 om 17:25
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig, dan ben je van die auto af. Er zijn nu genoeg elektrische auto's. VW heeft heeft er een mooie id3.
Bedankt voor het terugmelden en succesl met het kopen van een nieuwe auto

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 29, 2021 om 19:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wel dit  forum in de gaten blijven houden,
als er een Q Q koper komt met zelfde problemen, zal gezien de bak  wel naar de handel gaan per ombod.

Twijfel  aan deskundigheid monteurs,  bij nieuwe bak hetzelfde....
Zit er electronica  aan of   is het  fout gemonteerde stangen op verkeerde lengte afgesteld?

Ik zal de veilingen van dit soort voertuigen volgen, vele  lease komen er ook zo in de markt....
Denk  dat ze deze nu met verlies hebben ingenoemen en  voor de handel aanbieden, geen enkele dealer zal  omdat ze via
chassisnr dit kunnen uitlezen  niet meebieden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 29, 2021 om 19:15
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Bedankt voor uw terugkoppeling.