Pi
door Pietertjuh889977 Nov 17, 2022 om 22:11
Auto & vervoer

NS abonnement

Mijn vrouw heeft online een NS maand abonnement gekocht. De kaart kwam binnen op de 31ste en is op die dag ook voor het eerst gebruikt. De NS zegt echter dat de kaart op de 26ste is aangekomen (hetgeen zij onmogelijk kunnen checken) en de maand dus op die datum ingaat (dus van de 26ste t/m de 25ste van de volgende maand).
Wij vragen 5/31 ste terug van het maandbedrag. Dat lijkt ons logisch aangezien wij niet willen betalen voor 5 dagen ´vrij reizen´ waarop die dienst voor ons niet beschikbaar was aangezien wij geen kaart hadden. De NS wil (of kan) echter niet aan ons verzoek voldoen. Wat is de volgende stap?

4368 13 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Nov 17, 2022 om 22:14
10740 Antwoorden / 50 Vragen
1

Normaal is de kaart 1 tot hooguit 2 dagen onderweg, dus die kaart vanaf dan ook gebruikt worden. Vroeger had je stempels voor datum of week/maand geldigheid.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 17, 2022 om 22:25
1363 Antwoorden / 26 Vragen
4

Geachte Pieter,

Heeft u de bevestiging van de aanvraag nog met de data?

Ik raad u aan om die uit te printen en uw klachtbrief aangetekend op te sturen.

Bewaar van alles een kopie voor uzelf.

ju
door juliomariner - Nov 18, 2022 om 06:16
1018 Antwoorden / 2 Vragen
1

Wat kost zo#n maandkaart?
Is het de moeite wel waard om hier veel energie in te steken?

Sjoppy.
door Sjoppy. - Nov 18, 2022 om 08:04
6518 Antwoorden / 3 Vragen
0

De kaart zal woensdag 26 oktober verstuurd zijn en op maandag 31 oktober bij u bezorgd, zij rekenen dus vanaf uitgifte, er zit weekend tussen wat meegeteld word. 



https://nl-contact.nl/klantenservice-ns/ns-klantenservice-afdeling-abonnementen/

panter22
door panter22 - Nov 18, 2022 om 08:43
6600 Antwoorden / Vragen
1

Kijk in de algemene voorwaarden
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1636549054688/content/assets/ns-nl/voorwaarden/ns-productvoorwaarden-abonnementen-consumenten.pdf
H
eeft je vrouw geen datum aangegeven waarop het abonnement in moest gaan? Dan gaat het abonnement op dezelfde dag in. 

Bij een nieuwe kaart had ze de ingangsdatum een week later moeten instellen.
https://community.ns.nl/abonnementen-2/hoe-lang-duurt-het-voordat-ik-mijn-flex-abonnement-kan-ophalen-nadat-ik-het-besteld-heb-73017

Be
door Ben22 - Nov 18, 2022 om 09:11
45 Antwoorden / 6 Vragen
0

Hoe en door wie is de kaart bij u bezorgd?

Post.Nl bezorgd geen brievenbuspost op maandag.

getty
door getty Nov 18, 2022 om 09:47
4050 Antwoorden / 10 Vragen

Ben ik ook benieuwd naar. Ik krijg altijd ns post vis post nl

getty
door getty - Nov 18, 2022 om 09:46
4050 Antwoorden / 10 Vragen
0

De volgende stap is wat mij betreft: het laten gaan . Over hoeveel geld hebben we het hier nou?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2022 om 09:53
16385 Antwoorden / 201 Vragen
1

Kan ik aannemen dat u deze weg heeft gevolgd? Of schriftelijk?
Zoals ook al hiervoor gezegd lijkt het mij dat het in feite een kwestie is van niet zelf goed de ingangsdatum te hebben ingesteld. Daarbij is uiteraard van belang op welke datum de kaart is besteld. Dat geeft u (helaas) niet aan. De vraag is ook wwat voor soort abonnement u vrouw heeft gekocht, een maandtrajectkaart, een flexkaart .... ? Bij bepaalde soorten zou ook alleen uw vrouw recht hebben op 5 dagen vrij reizen en niet u. 

Hoe kwam u er achter dat de ingangsdatum van de kaart anders was dan gedacht? Hoewel ik onbekend ben met een 'normaal' abonnement staat o de bussinesskaart die ik heb geen datum. 
Van belang indien u toch een drastischer stap overweegt bijv. formeel vorderen is van belang of u (relevante) schade heeft. En hoe u dat dan vaststelt met o.a. het 'vraagpunt' dat indien de aanvangsdatum 26 oktober zou zijn of er dan op 29 en 30 oktober gebruik van zou zijn gemaakt (zaterdag/zondag).

Formeel vorderen zal tenmintse aan portokosten ca. € 10,00 kosten om te beginnen en is de kans op resultaat m.i. ongewis en heb ik ook ik de vraag: waar begint u dan aan? En dat zeker indien er onvoldoende aandacht blijt besteed aan het goed invullen/aangeven van de bestelling on-line.

Ergo: mij advies, begin er niet aan.  Daarbij ook aannemend dat het abonnement niet voor één maand is bedoeld (ook omdat de kaart m.i. niet zal zijn aangeschaft om er dan ook meteen gebruik van te maken (tussen de 26e en 31e om vrij mee te reizen.)

gerbera
door gerbera Nov 18, 2022 om 14:44
7235 Antwoorden / 13 Vragen

Ter info, is uw Business Card ook geschikt als OV chipkaart, staat op de achterzijde de geldigheidsdatum.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 18, 2022 om 15:26
16385 Antwoorden / 201 Vragen

@GERBERA, de bussinesscard van NS is simpelweg een OV kaart en de geldigheidsdatum staat inderdaad wel op die kaart De xuur daarvan is 5 jaar. Woirdt na afloop tenzij beëindigd automatrisch vervangen. En denkt u nu werkelijk dat ik die kaartr nooit in tram of bus zou hebben benut? Daar is die toch voor? Het gemak is dat dse rekenuing achteraf van NS komt.

gerbera
door gerbera Nov 18, 2022 om 16:32
7235 Antwoorden / 13 Vragen

Kan nu wel zo onsimpatiek reageren maar u weet dus blijkbaar zelf niet wat u schrijft.

o de bussinesskaart die ik heb geen datum

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 18, 2022 om 20:17
16385 Antwoorden / 201 Vragen

Alweer spijkers op laag water gezocht?? Op de bussinesskaart staat wel een datum maar geldt op bais van de voorwaarden dat die bij niet opzeggen automatisch wordt verlengd. Tja, inderdaad had ik dat moeten melden. Fijn dat u zo attent bent, alweer. Ga toch de regels van deze site nog eens na of mogelijk nog beter, blijf u maar zich ergeren en van een mug een olifant maken. 

Ik corrigeerde nota bene om 15:26  met (met helaas enkele typefoutjes, nu ook gecorrigeerd: 'de bussinesscard van NS is simpelweg een OV kaart en de geldigheidsdatum staat inderdaad wel op die kaart.  De duur daarvan is 5 jaar. Wordt na afloop tenzij beëindigd automatisch vervangen'. 

wi
door wim koelewijn - Nov 18, 2022 om 10:39
34 Antwoorden / Vragen
0

Tjahhh.volgende stap,en dan de stap daarna en nog daarna...dit gaat geheid erg lang duren...volop vertraging..net als het reizen met de trein..kortom: vechten tegen starheid..

mo
door mof - Nov 18, 2022 om 11:52
3085 Antwoorden / 3 Vragen
1

Bij aanvraag van een maand abonnement kunt u invullen op welke dag het abonnement in moet gaan. Als u 26ste heeft aangegeven zal de NS die dag hanteren. De NS kan niet aantonen dat de kaart pas de 31ste is aangekomen. Maar kunt u dan wel aantonen dat dit zo is? Daarom gaat het: u eist, dus u bewijst!

djfox741
door djfox741 - Nov 18, 2022 om 14:33
34 Antwoorden / 3 Vragen
0

Begrijp het niet helemaal, heb zelf de OV-Chipkaart waar ook met de NS mee gereisd kan worden.

Op het moment dat ik mijn nieuwe Chipkaart ontvang is hij nog niet geactiveerd en dat gebeurd pas wanneer ik hem daadwerkelijk gaat gebruiken.

Maar misschien met zo'n abbo is dat dan anders.

gerbera
door gerbera Nov 18, 2022 om 14:47
7235 Antwoorden / 13 Vragen

Klopt op een NS abbo staat de geldigheidsdatum van-tot vermeld, overigens op uw OV kaart staat ook een datum tot wanneer deze geldig is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 18, 2022 om 15:29
16385 Antwoorden / 201 Vragen

Een OV chip kaart is iets anders dan een abonnement zoals een maandtrajectkaart of flexkaart. En een OV kaart behoeft u niet te activeren anders dan dat er voldoende saldo op moet staan. CVoor NS € 20,00 en overge vervoerders € 5,00 minimaal. 

wa
door walsum107 - Nov 20, 2022 om 23:08
46 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien wint een paar € ro's, Hoeveel is 5/31 van het maandbedrag. Dat staat er niet bij. Peanuts wellicht. Hoe groter het lichaam hoe slechter de communicatie.

justmeagain
door justmeagain - Nov 21, 2022 om 00:01
615 Antwoorden / 8 Vragen
0

Ik ben al 35 haar niet meer in een trein geweest, even met uitzondering van een prachtige route door Noorwegen. 
Maar zou het niet mogelijk moeten zijn om een maandabonnement te kopen en dat in te laten gaan vanaf de 1e check in.
Lijkt mij handig en eerlijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pe
perry_61 - Jan 30, 2023 om 12:15
Geldzaken & recht

Te veel betaalde rente

Wij hebben een doorlopend crediet die wij al betalen vanaf 2003 lopend bij credivance ( onderdeel van de ABN )
Nu kregen we eerst te horen dat voor eind 2022 alles geregeld zou worden, dat werd opgeschoven naar het eerst kwartaal van 2023 en nu hebben ze op de website van defam het weer veranderd naar 2023 wat een heel breed begrip is.
Als je opbelt kan niemand je een goed antwoord geven ... Lees meer

K
K H Starke - Jan 29, 2023 om 03:52
Elektronica & tv

Retourzenden apparaten Ziggo

 Ik heb mijn contract bij Ziggo beeindigd en moet de apparaten die ik van hun heb retour zenden.   Ik krijg de nodige verpakking toegestuurd. Maar voor de mediabox xl hebben ze geen verpakking gestuurd. Ik heb de klantenservice gebeld. Ze vertelden me dat ik zelf de mediabox naar de milieustraat moet brengen.
Mijn vraag is, is dit correct? ... Lees meer

LisanneVB
LisanneVB - Jan 30, 2023 om 22:57
Huishouden & energie

Energielabel

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen gehuurd (vrije sector). En er is vorig jaar Oktober een meting geweest. Er is B uitgekomen. Waar wij het oneens mee zijn. Er loopt water over de vensterbanken en de kozijnen zijn aan het schimmelen. De voordeur is nog enkel glas en de rubbertjes van de kozijnen zijn kapot. Het tocht flink ook. Nu weet ik dat ik bij mijn eigen huurbaas moet zijn. Ma ... Lees meer