NS abonnement
Mijn vrouw heeft online een NS maand abonnement gekocht. De kaart kwam binnen op de 31ste en is op die dag ook voor het eerst gebruikt. De NS zegt echter dat de kaart op de 26ste is aangekomen (hetgeen zij onmogelijk kunnen checken) en de maand dus op die datum ingaat (dus van de 26ste t/m de 25ste van de volgende maand).
Wij vragen 5/31 ste terug van het maandbedrag. Dat lijkt ons logisch aangezien wij niet willen betalen voor 5 dagen ´vrij reizen´ waarop die dienst voor ons niet beschikbaar was aangezien wij geen kaart hadden. De NS wil (of kan) echter niet aan ons verzoek voldoen. Wat is de volgende stap?

Geachte Pieter,
Heeft u de bevestiging van de aanvraag nog met de data?
Ik raad u aan om die uit te printen en uw klachtbrief aangetekend op te sturen.
Bewaar van alles een kopie voor uzelf.

De kaart zal woensdag 26 oktober verstuurd zijn en op maandag 31 oktober bij u bezorgd, zij rekenen dus vanaf uitgifte, er zit weekend tussen wat meegeteld word.
https://nl-contact.nl/klantenservice-ns/ns-klantenservice-afdeling-abonnementen/

Kijk in de algemene voorwaarden
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1636549054688/content/assets/ns-nl/voorwaarden/ns-productvoorwaarden-abonnementen-consumenten.pdf
Heeft je vrouw geen datum aangegeven waarop het abonnement in moest gaan? Dan gaat het abonnement op dezelfde dag in.
Bij een nieuwe kaart had ze de ingangsdatum een week later moeten instellen.
https://community.ns.nl/abonnementen-2/hoe-lang-duurt-het-voordat-ik-mijn-flex-abonnement-kan-ophalen-nadat-ik-het-besteld-heb-73017
Hoe en door wie is de kaart bij u bezorgd?
Post.Nl bezorgd geen brievenbuspost op maandag.

Ben ik ook benieuwd naar. Ik krijg altijd ns post vis post nl

Kan ik aannemen dat u deze weg heeft gevolgd? Of schriftelijk?
Zoals ook al hiervoor gezegd lijkt het mij dat het in feite een kwestie is van niet zelf goed de ingangsdatum te hebben ingesteld. Daarbij is uiteraard van belang op welke datum de kaart is besteld. Dat geeft u (helaas) niet aan. De vraag is ook wwat voor soort abonnement u vrouw heeft gekocht, een maandtrajectkaart, een flexkaart .... ? Bij bepaalde soorten zou ook alleen uw vrouw recht hebben op 5 dagen vrij reizen en niet u.
Hoe kwam u er achter dat de ingangsdatum van de kaart anders was dan gedacht? Hoewel ik onbekend ben met een 'normaal' abonnement staat o de bussinesskaart die ik heb geen datum.
Van belang indien u toch een drastischer stap overweegt bijv. formeel vorderen is van belang of u (relevante) schade heeft. En hoe u dat dan vaststelt met o.a. het 'vraagpunt' dat indien de aanvangsdatum 26 oktober zou zijn of er dan op 29 en 30 oktober gebruik van zou zijn gemaakt (zaterdag/zondag).
Formeel vorderen zal tenmintse aan portokosten ca. € 10,00 kosten om te beginnen en is de kans op resultaat m.i. ongewis en heb ik ook ik de vraag: waar begint u dan aan? En dat zeker indien er onvoldoende aandacht blijt besteed aan het goed invullen/aangeven van de bestelling on-line.
Ergo: mij advies, begin er niet aan. Daarbij ook aannemend dat het abonnement niet voor één maand is bedoeld (ook omdat de kaart m.i. niet zal zijn aangeschaft om er dan ook meteen gebruik van te maken (tussen de 26e en 31e om vrij mee te reizen.)

Ter info, is uw Business Card ook geschikt als OV chipkaart, staat op de achterzijde de geldigheidsdatum.

@GERBERA, de bussinesscard van NS is simpelweg een OV kaart en de geldigheidsdatum staat inderdaad wel op die kaart De xuur daarvan is 5 jaar. Woirdt na afloop tenzij beëindigd automatrisch vervangen. En denkt u nu werkelijk dat ik die kaartr nooit in tram of bus zou hebben benut? Daar is die toch voor? Het gemak is dat dse rekenuing achteraf van NS komt.

Kan nu wel zo onsimpatiek reageren maar u weet dus blijkbaar zelf niet wat u schrijft.
o de bussinesskaart die ik heb geen datum

Alweer spijkers op laag water gezocht?? Op de bussinesskaart staat wel een datum maar geldt op bais van de voorwaarden dat die bij niet opzeggen automatisch wordt verlengd. Tja, inderdaad had ik dat moeten melden. Fijn dat u zo attent bent, alweer. Ga toch de regels van deze site nog eens na of mogelijk nog beter, blijf u maar zich ergeren en van een mug een olifant maken.
Ik corrigeerde nota bene om 15:26 met (met helaas enkele typefoutjes, nu ook gecorrigeerd: 'de bussinesscard van NS is simpelweg een OV kaart en de geldigheidsdatum staat inderdaad wel op die kaart. De duur daarvan is 5 jaar. Wordt na afloop tenzij beëindigd automatisch vervangen'.
Tjahhh.volgende stap,en dan de stap daarna en nog daarna...dit gaat geheid erg lang duren...volop vertraging..net als het reizen met de trein..kortom: vechten tegen starheid..
Bij aanvraag van een maand abonnement kunt u invullen op welke dag het abonnement in moet gaan. Als u 26ste heeft aangegeven zal de NS die dag hanteren. De NS kan niet aantonen dat de kaart pas de 31ste is aangekomen. Maar kunt u dan wel aantonen dat dit zo is? Daarom gaat het: u eist, dus u bewijst!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Te veel betaalde rente
Wij hebben een doorlopend crediet die wij al betalen vanaf 2003 lopend bij credivance ( onderdeel van de ABN )
Nu kregen we eerst te horen dat voor eind 2022 alles geregeld zou worden, dat werd opgeschoven naar het eerst kwartaal van 2023 en nu hebben ze op de website van defam het weer veranderd naar 2023 wat een heel breed begrip is.
Als je opbelt kan niemand je een goed antwoord geven
...
Lees meer
Retourzenden apparaten Ziggo
Ik heb mijn contract bij Ziggo beeindigd en moet de apparaten die ik van hun heb retour zenden.
Ik krijg de nodige verpakking toegestuurd. Maar voor de mediabox xl hebben ze geen verpakking gestuurd. Ik heb de klantenservice gebeld. Ze vertelden me dat ik zelf de mediabox naar de milieustraat moet brengen.
Mijn vraag is, is dit correct?
...
Lees meer

Energielabel
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen gehuurd (vrije sector). En er is vorig jaar Oktober een meting geweest. Er is B uitgekomen. Waar wij het oneens mee zijn. Er loopt water over de vensterbanken en de kozijnen zijn aan het schimmelen. De voordeur is nog enkel glas en de rubbertjes van de kozijnen zijn kapot. Het tocht flink ook. Nu weet ik dat ik bij mijn eigen huurbaas moet zijn. Ma ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer

Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer