El
door Elegeert Jan 10, 2023 om 16:30
Auto & vervoer

Offerte + aanvraag verzekering geldig tot 21 jan. '23 wordt afgekeurd

Oktober '22 offerte aangevraagd voor een speciale electrische fiets. Er is hierover telefonisch contact geweest tussen assurantie kantoor en de verzekering. Krijg nu na defenitieve opgave en ondertekening alsnog een afwijzing omdat het geen totaalpakket betreft.
Helaas door omstandigheden heeft mijn zoon geen opstal-, inboedel- of autoverzekering nodig.(Hij woont in zorg instelling en werkt op activiteiten centrum)
Dat de fiets meer kost dan een normale electrische fiets is in zijn geval niet zo raar want de fiets is aangepast zodat hij zelfstandig erop uit kan.
Bij de offerte aanvraag is duidelijk aangegeven dat het een fiets van +/_  € 9.000,- betreft. Het uiteindelijke bedrag is naar beneden bij gesteld naat € 8705,-
 Bij de aanvraag hadden ze al kunnen zien dat er geen sprake is van totaalpakket. We krijgen dus wel een offerte+aanvraag formulier toegestuurd. Hierdoor ga je er toch van uit dat de verzekering bij ondertekening gewoon wordt geaccepteerd.
Graag uw reactie

3313 10 Rapporteer

sira
door sira - Jan 10, 2023 om 16:53
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Was deze maatschappij dan de enige optie? Er zijn toch veel meer verzekeringsmaatschappijen die zelfs specifiek dergelijke fietsen verzekeren?
Van Raam verzekert hun aangepaste elektrische fietsen ook bij een maatschappij. Als je bij een fietsenwinkel een elektrische fiets (weliswaar een gewone) koopt, kan die door de fietsenwinkel ook bij een maatschappij worden ondergebracht en daar is helemaal geen totaalpakket voor nodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2023 om 17:00
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Een verzekeraar mag weigeren! Er zijn andere verzekeraars die dat mogelijk wel accepteren. M.b.t. molijkheden zie dit: https://www.fietsverzekeringvergelijker.nl/fietsverzekering-vergelijken/ebike-verzekering/ en zie ook deze die niet in de vorige verwijzing staat en waar ik mijn e-bike heb verzekerd met o.a. GPS vinder.

sw
door swat1500 - Jan 10, 2023 om 17:03
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Een verzekeraar kan na de aanvraag nog steeds oordelen dat zij het risico te hoog acht en de overeenkomst niet aan te willen gaan. Zolang daartoe geen discriminerende argumenten worden gebruikt is daar niets aan te doen.
U zult dus op zoek moeten gaan naar een andere verzekeraar.

mahadma
door mahadma - Jan 10, 2023 om 18:15
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Een fietsverzekering voor een fiets van € 9.000, tja, dat gebeurd niet alle dagen, dus op zoek naar een andere verzekering.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2023 om 19:26
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Elegeert,

Gaat het om een driewieler-fiets?

Tip :

Wat ik doe met mijn voertuigen is ze 'lelijk" maken : volplakken met stickers,stukken knalroze spuiten enz....

Uiteraard is dit op eigen risico,maar veel goed sloten doen  ook hun werk.

Van mij is nog nooit een voertuig gestolen.....

Ar
door AriEllis Jan 11, 2023 om 00:39
57 Antwoorden / Vragen

Doe eens normaal man!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 11, 2023 om 00:48
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ariellis,

Kunt u uw reactie ook onderbouwen?

Heeft u gezien in welke stad ik woon?

gerbera
door gerbera Jan 11, 2023 om 11:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@GA, Weet u dat een verzekering niet alleen voor diefstal is en veel meer opties heeft. Uw advies slaat natuurlijk nergens op, ook van mij is er nog nooit een fiets (e-bike) gestolen. Kwestie van goede sloten dan hoef je die onzin van u niet te gebruiken, zeker niet op een fiets van rond de € 9000,- Maar zoals gewoonlijk dwaalt u weer helemaal van het onderwerp af, het gaat om het kunnen verzekeren van de e-bike en dat u in Amsterdam woont heeft er totaal niets mee te maken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 11, 2023 om 19:59
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Mijn punt is,dat als de fiets niet verzekerd kan worden er ook alternatieven zijn.

U vindt het misschien "onzin" ,maar ik heb er baat bij.

jewee
door jewee - Jan 11, 2023 om 11:09
61 Antwoorden / Vragen

Heeft u de ANWB geprobeerd.?

mo
door mof - Jan 11, 2023 om 12:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt er helemaal vanaf wat er in de voorwaarden staat. De verzekeringmaatschappij heeft u wellicht de offerte gedaan in de veronderstelling dat sprake was van een totaalpakket omdat dit in de voorwaarden bij de verzekering staat en ze hebben gedacht dat u daarvan op de hoogte was.

ro
door ronny530 - Jan 11, 2023 om 13:26
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De fout ligt toch echt bij uw assurantie kantoor want u mag verwachten een passend verzekeringsadvies te ontvangen. Als de verzekingsmaatschappij de fiets alleen wil verzekeren als u meerdere verzekeringen afsluit riekt dat naar koppel verkoop en voor zover ik weet mag dat niet meer. Bij deze verzekeringsmaatschappij wordt het niets meer en zou het assurantie kantoor naar een andere verzekeringsmaatschappij op zoek moeten gaan.

1paul
door 1paul - Jan 11, 2023 om 16:14
3134 Antwoorden / 0 Vragen

vraag aan de verkoper fiets een verzekeraar, die weten vaak waar je wel goed terecht kunt!