elmaheefteenvraag
door elmaheefteenvraag Jan 5, 2019 om 17:12
Auto & vervoer
Onbetrouwbare? brief over studentenreisproduct

Vandaag kreeg ik (naar mijn idee) een nogal gekke brief in de brievenbus. Ik heb de brief toegevoegd in de bijlage.

De brief gaat over een onderzoek over het studentenreisproduct. Ik vertrouw de brief niet helemaal omdat er wel heel duidelijk benadrukt wordt dat er 15 euro op je rekening gestort word als invulbeloning en je ook geen eens kans maakt op een weekendje Parijs. Daarnaast heb ik het enquêteboekje waar ze het in de brief over hebben, nooit ontvangen.

Het nummer op de brief wordt niet opgenomen maar ik krijg een antwoordapparaat.

Zijn er meer mensen die deze brief hebben ontvangen of hier ervaringen mee hebben?

3539 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2019 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou u het invullen hebben ze al uw gegevens en ook nog uw banknummer. Perfect om fraude te plegen.

Maar ja, € 15,00 en ook (geen eens) kans op een weekendje Parijs? Wie zou dan nog nadenken?

elmaheefteenvraag
door elmaheefteenvraag Jan 5, 2019 om 17:25
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dus geen eens een enqueteboekje ontvangen. Dus ze hebben geen enkele gegevens..

Inderdaad denk ik na als ik een brief als dit ontvang. Maar als dit soort brieven onder veel studenten wordt verspreid!!! Vind ik dat er ergens een waarschuwing moet komen!

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2019 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hier komen studenten pas als ze een probleem hebben. Dus zet het zelf maar op Facebook of zo. Of ga uw medestudenten bellen.

Duo weet hoe u uw reisproduct gebruikt, hebben ze deze flauwekul niet voor nodig.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 5, 2019 om 17:24
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Goed dat u het niet vertrouwd, uw rekeningnummer wordt bij hen bekend om daar die 15 euro op te storten.
En ook nog eens kans op een weekendje Parijs?

Cookies
door Cookies Jan 5, 2019 om 17:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is geen email.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 5, 2019 om 17:43
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Dank, slordig gelezen heb het bijgesteld.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jan 5, 2019 om 17:35
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Er staat: aan geadresseerde. Lekker zo laten. Enquêteboekje heeft u ook niet. En die €15,00 zou ik ook maar laten schieten. M.a.w. niet op reageren.

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2019 om 17:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt mij 100% in orde https://www.panteia.nl

Als je twijfelt, stuur ze even een mailtje https://www.panteia.nl/contact/ of bel ze maandag even.

Dat er niet opgenomen werd is in vakantietijd niet echt vreemd.

Topantwoord

me
door mein33 - Jan 5, 2019 om 17:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Aan de brief is niets onbetrouwbaar, maar wel vreemd dat hij niet op naam is gesteld.
De verzender van de brief lijkt mij meer 'niet betrouwbaar' en maar goed dat u enige achterdocht heeft.
Simpelweg negeren en in het grote blauwe archief bewaren.
Ruchtbaarheid geven doet u het best, zoals reeds gemeld, via Facebook en dergelijke.

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2019 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het nummer op de brief wordt niet opgenomen maar ik krijg een antwoordapparaat.
Vraag of ze je terugbellen.

Al eens bij medestudenten geïnformeerd en/of bij DUO?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2019 om 17:55
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Uw twijfel is naar mijn mening terecht. Doe een melding bij: https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

simon55
door simon55 - Jan 5, 2019 om 17:56
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Laat brief de brief. U mag bij mij weekendje komen , en als traktatie Chinees eten.

Parijs gaat t niet worden

ne
door neodutchio Jan 5, 2019 om 19:44
5151 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft geen tinder of datingsapp's nodig, het forum is een goede plek om een partner te zoeken hahaha.

panter22
door panter22 - Jan 5, 2019 om 18:09
6599 Antwoorden / Vragen

Het is zaterdag, dan werken ze niet. Bel ze op een werkdag.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2019 om 22:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals Netflixfan al opmerkt, helemaal niets mis met deze brief. Dit soort onderzoeken hebben ze ook al vaker uitgevoerd.

Onzinnige advies dus om de fraudehelpdesk in te schakelen. Paniek om niks!

Klik hier voor contact met Jasper Tanis.

Cookies
door Cookies Jan 5, 2019 om 22:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Veel onnodig wantrouwen hier op V&B.

diumenge
door diumenge Jan 5, 2019 om 22:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, maar mensen zijn in het algemeen slecht in staat om echte brieven/mails van de neppers te onderscheiden, uitzonderingen daargelaten. Dat een student dat niet herkent is wel triest.

Cookies
door Cookies Jan 5, 2019 om 22:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eens.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2019 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch wel een slecht bedrijf om op deze manier een enquete rond te sturen.

En dan € 15,00 vergoeding? Aan hoeveel studenten? Zeg dat er 2.000 dat boekje inzenden, kosten € 30.000. Plus ook nog een reisje Parijs voor twee personen. Die gegevens zijn blijkbaar goud waard. Ik zou die vragen in dat boekje weleens willen zien. Vooral op bladzijde 1, 11 en 12.

Cookies
door Cookies Jan 5, 2019 om 22:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die 15 euro zullen wel betaald worden door het Ministerie. Verder mankeert er naar mijn mening niets aan de brief.

diumenge
door diumenge Jan 5, 2019 om 23:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk is het een boekje waar je je reizen in moet bijhouden, dat gaat iemand natuurlijk niet zo snel voor z'n lol doen. Dus moeten ze het wel interessant maken door er een vergoeding tegenover te zetten. Op de begroting van 385 miljard euro van het ministerie van OCW kan dit er echt wel vanaf hoor...

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2019 om 22:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dacht toch wel dat er een aantal goede en vriendelijke adviezen gegeven zijn die u zelfs met "TOP" heeft gewaardeerd,

DOOR ELMAHEEFTEENVRAAG 5 JAN. 2019 OM 19:56
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

maar inderdaad, had ik beter geen account kunnen aanmaken om dit voor te leggen. Want vriendelijk advies is ver te zoeken hier

me
door mein33 - Jan 6, 2019 om 10:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR ELMAHEEFTEENVRAAG 5 JAN. 2019 OM 19:56
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

maar inderdaad, had ik beter heen account kunnen aanmaken om dit voor te leggen. Want vriendelijk advies is ver te zoeken hier

@elmaheefteenvraag,

Beetje een ondankbare reactie van u, er zijn meerdere goedbedoelde en "vriendelijke" adviezen, meningen en veronderstellingen gegeven, maar klaarblijkelijk gaan die uw opleidingsniveau te boven.

Le
door Lennardsteig - Jun 5, 2019 om 15:27
1 Antwoorden / Vragen

Voor de gene wie het antwoord nog niet duidelijk is: Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van de studenten OV en het is geen absoluut geen fraude.

gerbera
door gerbera Jun 5, 2019 om 16:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de melding, u bent gerust gesteld en Parijs is best wel een mooie stad

gerbera
door gerbera - Jun 5, 2019 om 16:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

edit; oud topic.

me
door mein33 - Jun 6, 2019 om 11:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR LENNARDSTEIG - 5 JUN. 2019 OM 15:27
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

Voor de gene wie het antwoord nog niet duidelijk is: Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van de studenten OV en het is geen absoluut geen fraude.

@Lennardsteig (M) , u bent dezelfde persoon als toppicstartster @elmaheefteenvraag (V) !!

costnix
door costnix Jun 6, 2019 om 19:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Betrapt :-)