ir
door irmabo Nov 5, 2014 om 08:52
Auto & vervoer

Onderzoekskosten

Als een garage onderzoek uitvoert, echter het probleem niet vindt en dus niet oplost, mag de garage daar kosten voor in rekening brengen?

3885 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2014 om 09:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk, er is toch werk verricht.

ir
door irmabo - Nov 5, 2014 om 09:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maarbetaal je Dan niet voor onkunde van de monteur? We zijn de auto al 5 dagen kwijt voor een lege accu die net nieuw is!

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2014 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een maandagmorgen accu? Is het probleem met een nieuwe niet verholpen?

ir
door irmabo - Nov 5, 2014 om 09:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er is net een nieuwe accu geplaatst. Hij is nu 2x binnen een week weer leeggemaakt.

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2014 om 10:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@irmabo,

Dan zit er dus blijkbaar ergens sluiting.
Dat is een lastige zaak om uit te zoeken.
Als er onderzoek naar gedaan wordt moet je dat uiteraard betalen.

me
door mein33 - Nov 5, 2014 om 10:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het kan zijn dat de accu niet wordt opgeladen, dit is meestal een redelijk eenvoudig probleem om op te lossen.
Anders kan het zijn als de accu door een stroomverbruiker,als de auto stilstaat en met het contact uit, wordt leeg getrokken.
Het leegtrekken van de accu is te meten en daar is tijd voor nodig.
Het vinden van de stroomverbruiker die de ontlading veroorzaakt is een ander verhaal.
Zijn er na de aankoop of recent nog stroomverbruikers in de auto geïnstalleerd die misschien foutief zijn aangesloten.
En ja, u zult de kosten voor het onderzoek moeten betalen,maar een merkdealer zal de klacht echt wel vinden en oplossen.

sw
door swat1500 - Nov 5, 2014 om 11:04
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, tenzij u vooraf wat anders hebt afgesproken. Er zijn echter bij mijn weten geen garages die op no cure no pay basis werken.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2014 om 11:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U hoeft alleen niet te betalen als een gemiddelde professionele garage dit probleem wel had kunnen vinden. Dan is er in feite een wanprestatie geleverd door deze garage. Dat moet u dat wel schriftelijk aangeven (kan per mail) dat deze garage een dienst heeft verleend die ver onder de maat is.

Eventueel zou u de auto bij een andere monteur kunnen laten nakijken en vragen of dit euvel makkelijk te vinden en te verhelpen was geweest.

Vraag in ieder geval een gespecificeerde rekening, wat er is gedaan en hoeveel uur dat heeft gekost.

pi
door pieterwolters - Nov 5, 2014 om 12:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=irmabo schreef op woensdag 5 nov 2014, 09:33]Maarbetaal je Dan niet voor onkunde van de monteur? We zijn de auto al 5 dagen kwijt voor een lege accu die net nieuw is!

Houdt jouw werkgever jouw loon in als er een keer iets niet lukt?

grindweg
door grindweg - Nov 7, 2014 om 19:47
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het is simpel.
uw auto laadt niet bij.
er is een lek stroom.
accu defect.
overgangs weerstand.

amp tang indien aanwezig defect.
temp sensor accu defect indien aanwezig.
verkeerde capaciteit accu.
dynamo stuurstroom niet aanwezig?