Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 16:28
Auto & vervoer

Ongeluk

Ik ben Vorig Jaar af gesneden Op de snelweg in vangrail beland  veel schade aan auto gene die gedaan heeft door geredenh eb kenteken kunnen op schrijven Bij polite geweest En
Getuigen verklaring in gevuld van bij rijders Mijn Verzekering heeft ze aan spraakelijk gesteld zij beweren nu dat ze 50 procent willen betalen om dat ik volgens hun  rechst in haalde dit is niet waar ik reed rechts  nog keer gemailt zij blijven bij stand punt wat kan ik doen

4675 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2019 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waren die verklaringen van de getuigen dan niet duidelijk genoeg?

Bericht uw verzekeraar dat u NIET rechts inhaalde.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 16:44
1 Antwoorden / 3 Vragen

De getuigen verklaring zijn volgens mij wel goed  Ik reed einde snelweg om vervolgens rechts te gaan
Dat staat ook in polite verklaring
En tegen partij reed links En Sneed mij af  ze hebben van gemaakt dat ik rechts in haalde tegen partij dit is niet zo vandaar dat ze 50 procent willen betalen

vu2615
door vu2615 Feb 13, 2019 om 21:32
81 Antwoorden / 3 Vragen

Ga in ieder geval niet accoord met die 50%. Is het uw eigen verzekering of de verzekering van de tegenpartij die slechts 50% wil betalen omdat u rechts zou inhalen? Bovendien is de veroorzaker doorgereden na een ongeval veroorzaakt te hebben. Als u op de afrit reed, dan mag je rechts inhalen, alleen is dat niet uit de beschrijving te halen. Bovendien moet de tegenpartij aantonen dat u rechts ingehaald hebt. Het is als ik eerlijk ben een beetje een warrig verhaal wat u hier beschrijft.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 12, 2019 om 17:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is niet echt duidelijk wat u nu schrijft. Als dat ook zo door de getuigen verklaard is, dan is 50% nog een meevaller.

DOOR KAREL2019 12 FEB. 2019 OM 16:44
ANTWOORDEN / VRAGEN

De getuigen verklaring zijn volgens mij wel goed  Ik reed einde snelweg om vervolgens rechts te gaan
Dat staat ook in polite verklaring
En tegen partij reed links En Sneed mij af  ze hebben van gemaakt dat ik rechts in haalde tegen partij dit is niet zo vandaar dat ze 50 procent willen betalen

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 17:29
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben dus af ge sneden
Terwijl ik rechts
Ree in polite rapport staat
Dat ik rechts ree  om rechts
Af tegaan einde snelweg bij turbo
Rotonde   vlak daar Voor Ben ik af genseden Door auto die links reed En in vangrail  beland getuigen hebben
Gezegd dat ik rechts reed maar tegen partij maakt er van dat ik rechts in haalde  dit is niet mijn verzekering  op nieuwe aanspraakelijk gesteld
Zelfde reactie op dat ze 50 procent  willen betalen  om dat ik rechts in haalde dit is niet ik reed rechts om bij einde snelweg rechts te gaan

ne
door neodutchio Feb 12, 2019 om 19:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u een locatie waar het gebeurd is? Wellicht is het wat makkelijker meekijken als wij hier de situatie voor ogen hebben.

Ge
door Genee - Feb 12, 2019 om 17:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Reed u op de uitvoegstrook, tegenpartij op het laatste moment ook snelweg af de afrit op?
Uw verzekering melden dat u met die 50 % niet akkoord gaat, verwijzing naar politierapport voor schuldvraag.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 17:22
1 Antwoorden / 3 Vragen

De snelweg eindigte bij een turbo rotonde
Ik moes naar rechts
Dus reed rechts ik Ben toen af genseden
Door tegen partij
Mijn Verzekering  Heeft ook terug gestuurd dat ze vinden dat tegen partij 100 procent fout maar hun reactie is
Hier op dat zij bij stand blijven En vinden dat ik rechts af snee terwijl ik op rechter Baan ree
Mijn vraag is wat kan mijn verzekering nu nog doen

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2019 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wie zijn die getuigen dan? En waar waren die en wat hebben zij verklaard?

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 17:30
1 Antwoorden / 3 Vragen

Was familie En die hebben verklaard
Dat ik rechts reed En werd af ge sneden zaten bij mij in auto

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet de verzekeraar maar protesteren tegen die 50 procent en desnoods gaan procederen.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 18:08
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hebben ook gezegd dat niet akkoord  nogmaals gezegd dat ze vinden dat tegenpartij 100  procent moet betalen   maar zelfde antwoord
Dat ze 50 procent willen betalen

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 18:30
1 Antwoorden / 3 Vragen

En waarom keren ze wel 50 procent
Uit Dat doe je niet als niks gebeurd
Is

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat doen ze in het geval veronderstelt wordt dat u beiden schuld hebt. Niet mee akkoord gaan, want dat kost u wel uw no-claim.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 19:09
1 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn Verzekering is hier niet akkoord mee gegaan  hebben ze op nieuw aanspraakelijk gesteld maar tegen partij weigerd te betalen
Zei zeggen ik haalde rechts in terwijl
Ik rechts ree
Wat kan mijn verzerkering
Nu nog doen hier aan doen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 12, 2019 om 17:43
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Karel,

Ik weet niet hoe lang je al je rijbewijs hebt,maar als je wordt afgesneden op de snelweg,moet je niet zomaar gaan remmen......
Sterker nog, het gebeurde nog vanmiddag met mij en ik gaf extra gas bij......
Dit kun je doen als je een oude auto rijdt....

Met een nieuwe snap ik,dat je gaat remmen....

De bewijslast wordt moeilijk tenzij je een "dashcam" had met opnames.

Als de tegenpartij ook met een getuigenverklaring komt,wordt het extra moeilijk.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 18:15
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dank Voor reactie .tegen partij zat 1iemand En is door gereden ik had wel kenteken Ik heb geen dascham
Ik ben uit schrik Uit geweken
Ik heb 2 getuigen Die een getuigen verklaring Hebben in gevuld
En daar stond in dat ik rechts reed En werd af genseden
En dat stond ook polite rapport
Maar tegen partij maakt dat ik rechts in haalde terwijl ik rechts ree daarom er keren  ze volgens hun 50 procent
Uit

ne
door neodutchio Feb 12, 2019 om 19:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, daar komen de ongelukken en de file’s dus vandaan. U gaat gas bijgeven om zo de sitiatie nog erger te maken. Ts reed op het eind van de snelweg richting een rotonde. Zo hoog zal de snelheid dus niet geweest zijn. Remmen is dan echt geen probleem hoor.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 12, 2019 om 19:52
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Bij voorrang geef ik vol gas, behalve bij fietsers en voetgangers ...

ne
door neodutchio Feb 12, 2019 om 21:25
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik lach juist altijd. Wat voor fratsen anderen ook uithalen, 9 van de 10 keer kom ik ze even later weer tegen. Ik zoek juist de confrontatie niet op en laat mij al helemaal niet aanrijden. Maar ja, sommigen snappen niet dat het gedonder en tijdverlies niet opweegt tegen het plezier wat je kan hebben van stumperts die denken sneller te kunnen rijden dan de rest.

pino123
door pino123 Feb 14, 2019 om 07:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet niet hoe lang je al je rijbewijs hebt,maar als je wordt afgesneden op de snelweg,moet je niet zomaar gaan remmen.....

Vertel ff wat je dan wel moet doen? Er vol inrijden? Wat een advies zeg... Ik weet niet hoe lang jij je rijbewijs hebt......

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 14, 2019 om 10:49
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb mijn rijbewijs 26 jaar.......

Misschien heb ik een Amsterdamse rijstijl: dat is wel nodig met al die brutale taxichauffeurs, waarvan er een  overschot is in Amsterdam.......

pino123
door pino123 Feb 15, 2019 om 10:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dom advies, iemand kan namelijk ook gewoon een fout maken..... Daarbij zeg ik niet dat dit hierbij het geval is, maar je wijze van adviseren is een hele slechte.

ne
door neodutchio Feb 15, 2019 om 10:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar dus al die file’s in de randstad elke dag. Fouten maken mag niet en een ander moet je meteen afstraffen. Zegt genoeg over de mentaliteit.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 18:10
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardiug. Als men aangeeft 50% te betalen geven ze toch feitelijk bewijs dat de schuld, oorzaak, bij hen ligt. Als bewijsbaar zou zijn dat u rechts zou hebben ingehaald zou u volledig aansprakelijk zijn. Wie meldt dat van de 50 %, zijn de veroorzakers dat zelf of hun verzekeraar?
Hoe dan ook niet mee akkoord gaan. Het lijkt er veel meer op dat degene die u aanreed grote haast had en nog even snel voor u wilde afslaan en u afsneed.
Heeft u rechtsbijstand bij uw autopolis, benut die dan.

Ik heb dat ooit een keer meegemaakt in Amsterdam. De auto waarin ik zat werd op een brug aangereden en de tegenpartij had met getuigen verklaard dat de auto waarin ik zakt, als meerijder, op de verkeerde weghelft waskomen. In dit geval was mijn getuigenverklaring na wel enig gedoe toch afdoende.

Ge
door Genee Feb 12, 2019 om 18:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Denk dat 50% betekent beide schuld.
Rechts inhalen fout en van rijbaan veranderen zonder rechtdoorgaand verkeer voorrang te verlenen ook fout.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 18:25
1 Antwoorden / 3 Vragen

Maar ik heb niet rechts in gehaald ik ree rechts
Om einde snelweg bij turbo rotonde rechts te gaan hebben getuigen ook gezegd En staat ook in polite rapport
Tegen partij verzekering
Komt hier met 50 procent mijn verzekering heeft al verweer gevoerd maar tegen partij blijft  bij dat ze 50 procent willen vergoeden
Wat zou verzekering nu nog kunnen doen  heb tegen partij verzerkering google staat slecht aan geschreven En proberen vaak niet uit te betalen

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 12, 2019 om 18:42
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Het blijft een zaak van uw verzekeraar en als die naar uw idee niet goed werkt dan een klacht indienen en later eventueel bij KiFiD via www.KiFiD.nl

H
erhaald, had u geen getuigen? Uit uw opmerking nu maak ik op dat in het politierapport getuigenissen in uw voordeel zijn genoteerd.

Dan herhaald maar iets anders: ik heb sterk de indruk dat terwijl u naar rechts ging u nog werd ingehaald en gesneden door iemand die ook naar rechts wilde. Is hier sprake van een uitrijstrook met blostrepen of dergelijke? Zo ja, dan mag u daarop rechtsinhalen.
Hoe dan ook begrijp ik dat er sprake was van tenminste twee rijstroken. Geef ook aan dat ook geen knipperlichten voor rechtsafslaan van de tegenpartij heeft gezien.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 18:49
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dank Voor uw reactie
Mijn Verzekering vind
Ook dat tegen partij 100 procent
Aanspraakeleheid is
2 keer heeft verzekering ze aanspraakeleheid gesteld
2 keer antwoord dat ze 50 procent willen betalen van tegen partij
Ik had 2 familie .leden in auto
En zij hebben alle beide getuigen verklaring in gevuld
Ik heb tegen partij verzekering  op google op gezocht ze staan slecht aan geschreven  En proberen vaak onder claim uit te komen  staat onder reacties

Ge
door Genee Feb 12, 2019 om 18:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Maar u zat nog niet op de turborotonde want een turboronde is er juist om zulke situaties te voorkomen.
Waar heeft de tegenpartij uw auto geraakt aan de voorkant zou duidelijk zijn dat u (nog) niet naast de andere auto reed en de tegenpartij u heeft afgesneden. Wat u kunt doen als de tegenpartij bij die 50% blijft de rechter lijkt me.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 12, 2019 om 18:59
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk hier eens naar, mogelijk kunt u er iets mee: valse melding info valse melding en in aansluiting op de reactie zojuist van @GENEE melding doen bij politie

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@genee. De Ts is van schrik uitgeweken en tegen de vangrail geklapt.

Volgens mij is hij helemaal niet geraakt door de tegenpartij.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 19:14
1 Antwoorden / 3 Vragen

Tegen partij heeft geen schade
Hij heeft mij niet geraakt  aleen mij af gesneden
Ik heb een rechbijstand verzekering
Als mijn verzerkering  niet verhaalt krijg
Dan schakel ik zeker mijn recht bijstand die kan naar rechtbank gaan toch

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die rechtsbijstand had u meteen moeten inschakelen. Doe dat alsnog.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 19:26
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan dus niet om dat  ik alrisk Ben
Kan pas rechbijstand in schakelen
Als verzekering het niet vergoed krijgt
Ik heb van middag hier nog contact over gehad

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 12, 2019 om 19:48
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Karel,

Heb je geen aparte rechtsbijstandsverzekering bij je autoverzekering?
Dit is maar een paar tientjes per jaar.....

Zo nee,dan begrijp ik je stress....

Zorg er in de toekomst voor, dat je altijd een rechtsbijstand  ( vroeger heette dit een " verhaalsbijstand") - verzekering afsluit op hetzelfde polisnummer van je autoverzekering.

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 20:06
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een rechbijstand verzekering verkeer bij fbto
Maar die doen pas wat
Als verzekering het niet verhaalt krijgt echt idioot dat ze niet eerdeer
Wat doen Voor mij

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 13, 2019 om 21:37
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Waar heeft u dan rechtsbijstand voor? Juist om u te helpen. Zie minn eerdere verwijzing naar klachtindienen en kifid.

panter22
door panter22 - Feb 12, 2019 om 18:49
6599 Antwoorden / Vragen

Wat je kunt doen is op internet de turborotonde opzoeken die op jouw situatie van toepassing is en aangeven waar je precies reed en waar je gesneden werd.
Want op een turborotonde kun je niet rechts inhalen. Degene die links reed realiseerde zich waarschijnlijk te laat dat hij in de verkeerde baan zat en heeft je toen gesneden om toch nog in de goede baan terecht te komen.
Voorbeeld:
https://www.google.com/search?q=turborotonde&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=hi4pkqimHdQbzM%253A%252CuNZQ5dyyy9v-WM%252C%252Fg%252F122l3hy4&usg=AI4_-kTEWXOctw45lVqLd2NbeWjQ5CVCtQ&sa=X&ved=2ahUKEwi4xur03bbgAhVrMOwKHTBmARMQ_B0wEXoECAYQBg#imgrc=hi4pkqimHdQbzM:

Ka
door Karel2019 Feb 12, 2019 om 18:52
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor reactie  het
Gebeurde ongeveer
300 meter Voor rotonde
Ik reed al rechts
Om dat ik rechts Moes
Het was dus nog snelweg

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou als ik zo’n plaatje van een turborotonde bekijk, kan je wel degelijk rechts inhalen.

Maar zoals gezegd de Ts was daar nog niet.

ha
door harrybre - Feb 13, 2019 om 13:46
240 Antwoorden / Vragen

En daarom is die investering in een dashcam ( goede opname-kwaliteit ca € 50,-) zo ontzettend belangrijk. Camera's kunnen niet liegen.Helpt ook uitstekend om het geheugen van de bijrijder(s) bij de tegenpartij op te frissen, m.n. als ze op de gevolgen van meineed gewezen worden.
Een verzekeraar zal alles uit de kast, bureau en zelfs kelder halen om claims af te wijzen of zelfs verzwakken. Bij mij een keer een licht getinte jongeman, die € 25 schade aan zijn brommertje had, doch... € 450 aan zijn echte originele Rolex horloge claimde. Bonnentjes van Mo en Ali aanwezig, onder de € 500, dus de verzekering doet niets aan onderzoek.

mo
door mof - Feb 13, 2019 om 17:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zonder bewijs en zonder getuigen is het woord tegen woord. Dan heeft u pech.

Ka
door Karel2019 Feb 13, 2019 om 18:18
1 Antwoorden / 3 Vragen

Nee ik heb wel getuigen
2 mensen zaten bij mij in auto

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2019 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mof. Lees het topic eens voordat u een reactie plaats.

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2019 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die een klacht in bij uw rechtsbijstandverzekering.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Feb 15, 2019 om 10:53
174 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat u het verhaal duidelijker aan de verzekeraar  heeft verteld want er is geen touw aan vast te knopen. Bedoelt u met bijrijders (getuigen) de inzittenden van uw auto of bedoelt u de medeweggebruikers? Hoe heeft men u afgesneden, was dat door bijv. 10 meter voor u naar rechts te gaan? Was u aan het invoegen en kwam de tegenpartij ineens naar rechts? Of was er een totaal andere situatie.Knap trouwens dat u in de vangrail bent beland en toch het kenteken heeft kunnen onthouden.