mi
door mirjamkuggeleijn@hotmail.com Jun 20, 2019 om 16:05
Auto & vervoer

Ook veel te lange levertijd Stella?

Bij Stella fietsen lokken ze klanten met een aantrekkelijke levertijd van 5 dagen. Wat ze er niet bij vertellen, is dat dit alleen voor bepaalde modellen op voorraad geldt.

De verkoper in de winkel beloofde mij begin april bij aankoop van mijn nieuwe Stella E-bike de leverdatum van 30 mei, vermoedelijk zou het wel eerder worden. Inmiddels is het 20 juni en ik wacht nog steeds.

Hierover zelf tot twee keer toe met Stella gebeld, het lijkt nu dat de fiets pas in de tweede week van juli (!) binnekomt en pas in de derde week van juli geleverd kan worden.

LEVERTIJD ruim 3 maanden!! Plus slechte communicatie.

Ik vraag me af of er meer mensne zijn met deze slechte ervaring.

13346 16 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jun 20, 2019 om 16:09
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk maar eens de verschillende consumenten fora.
Heel gemiddelde kwaliteit en service en behoorlijk aan de prijs gezien de kwaliteit.
Bij de plaatselijke fietsenmaker was u misschien iets meer kwijt maar als er dan wat met de fiets is kunt u er meestal direct mee terecht.

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2019 om 16:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, heb geen Stella e-bike.

panter22
door panter22 - Jun 20, 2019 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

Begin april een e-bike kopen en pas 30 mei de fiets geleverd krijgen, dat duurde mij al veel te lang.
Stella heeft zichzelf 120 dagen de tijd gegeven om de fiets te leveren, nog maar even wachten. Kun je de fiets nog ruilen voor een ander model die wel op voorraad is?

Uit de algemene voorwaarden: Artikel 9 levering:

  1. De door Stella Fietsen opgegeven leveringstermijnen zijn indicatief, een opgegeven leveringstermijn vormt geen fatale termijn in de zin van artikel 6:83 sub a BW, mits deze termijn niet langer is dan 120 dagen vanaf het sluiten van de overeenkomst. Indien de levering vertraging oploopt of slechts ten dele kan worden uitgevoerd, dan ontvangt de consument daarvan binnen 30 dagen bericht.

Artikel 83

  •

Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in:

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2019 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vraag me af of er meer mensne zijn met deze slechte ervaring.
Dat zal wel. ;-(
Als je die levertijd niet zwart op wit hebt .....
Maar ja, je hebt zélf voor Stella gekozen; ik ga naar een plaatselijke leverancier.

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

gerbera
door gerbera - Jun 20, 2019 om 16:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ben ff in een winkel geweest,  Kortingen waar ze mee schemeren zijn alleen op door hen geselecteerde e-bikes die behoorlijk aan de prijs zijn. Volgens de verkoper kon de e-bike veel meer dan ik op internet had gelezen, kon en nog net niet mee vliegen, maar kon toen wel heel hard naar buiten lopen. Mijn E-bike maar bij een echte zaak gekocht en veel voordeliger.
En aan ervaringen van anderen heeft u weinig, u zit met het probleem en ik ben bang dat de zgn levertijd alleen mondeling is toegezegd. Staat het op papier dan zou u Stella maar vertellen dat u van de koop af ziet omdat zij zich niet aan de afspraak houden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 20, 2019 om 17:35
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb geen ervaring maar gelet op het gegeven dat Stella indicatieve levertijden aangeeft is het de vraag of hier nog sprake is van redelijkheid. Het begrip redelijke termijn is juridisch gezien heleea wel breed maar mogelijk kan www.consuwijzer.nl  hier nadere uitkomst bieden.
Als u de afspraak m.b.t. de 5 dagen ook zwaart-wit heeft is dat afdoende maar ik neem aandat dat niet bij u het geval is.

ne
door neodutchio - Jun 20, 2019 om 18:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is er zo bijzonder aan Stella? Dat ze door heel Nederland zitten? Dat ze hard schreeuwen? Via diverse winkeltjes zie ik massaal tweedehands Stella fietsen staan. Willen zo veel mensen er weer vanaf? Voor mij valt Stella in dezelfde catagorie als Media Markt, hard schreeuwen, maar niets kunnen.

aurora1
door aurora1 - Jun 20, 2019 om 18:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet. Principieel koop ik niet bij bedrijven die al die vele dure reclames op tv draaien waar je als koper flink voor betaalt met de koopprijs. Goede producten hebben geen reclame nodig.
Maar ik denk niet dat u voor uzelf wat zult hebben aan de ervaringen van anderen.
En, de verkoper had toch al verteld dat levering van de door u gekozen fiets niet binnen 5 dagen zou zijn?

holstein
door holstein - Jun 21, 2019 om 09:30
922 Antwoorden / 16 Vragen

Tja, levertijd is toch moeilijk verhaal, dat kan met een fiets bij de lokale dealer ook gebeuren, vooral in de zomerperiode.....

luppo
door luppo - Jun 21, 2019 om 11:40
69 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou de koop annuleren wegens wanprestatie.

ed
door edtet - Jun 21, 2019 om 18:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

je wordt doodgegooid met kortingen maar kan nooit achter de prijs komen van een fiets
wees transperant dan weet de consument wat de korting echt is
waarom de prijs niet vrijgeven ze willen alleen maar langskomen met een paar fietsen en de mensen overbluffen en een slotje kado doen
om je over de streep te trekken daar trappen oudere mensen in
dubieus bedrijf

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2019 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts is naar de winkel geweest. En hebt u zich dan een slotje cadeau laten doen?

gerbera
door gerbera Jun 21, 2019 om 21:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

daar trappen oudere mensen in

Is dat zo? heel veel ouderen zijn verstandiger dan de jeugd die zich een, veel te duur, telefoonabonnement laten aansmeren omdat ze de nieuwste telefoon willen hebben.

Ka
door Kassagebruiker - Jun 21, 2019 om 20:10
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zeggen dat ze veel verkopen, dus dat moet ook wel allemaal aangeleverd worden .............

jo
door jorisw - Jun 22, 2019 om 18:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals met alle nieuwe zaken springen er altijd weer slimme ondernemers op in die denken dat ze het kunnen en de markt snappen. En dan blijkt iedere keer weer dan er meer nodig is dan een reclamecampagne en dat het echte werk (productie, logistiek, service) veel en veel moeilijker is dan werd gedacht. Het is niet voor niets dat in sectoren waar deze zaken van belang zijn (dus het leveren van fysieke producten) de bekende en succesvolle leveranciers al heel lang bestaan. Daar gaat ook wel eens wat fout, maar door hun ervaring kunnen ze dat relatief snel corrigeren.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 22, 2019 om 21:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan binnen 10 minuten een Stella uitzoeken  en weg fietsen!

Ja, geen nieuwe maar vele worden  teleurgesteld over de ontbrekende service of tegenvallende kwaliteit ingeruild en die gaan vaak naar handelaren die vele Stella in voorraad hebben.

Dus  betaal en fiets voor minder dan €600,-  want meer zijn ze gebruikt zelden waard.
Ik hoef ze niet,  na 5 proefritjes maar een echte gekocth.

De  handelaren in gebruikte zijn bewijs hoe matig Stella is en helaas daar flinke voorraden!
Wel leuk dat mensen reclame geloven en die moet ook betaald worden,  krant en TV en grote merken als
Batavus, Sparta of  Gazelle maken minder reclame, nog even  Giant erbij,  dus merken die minder als Stella doen?

Kb
door Kblieken - Jun 23, 2019 om 22:01
1 Antwoorden / Vragen

Beste Mirjam, wij hebben dezelfde ervaring. In hun voorwaarden stellen zij dat de opgegeven leveringstermijn indicatief is en geen fatale termijn is in de zin van artikel 6:83 sub a Burgerlijk Wetboek mits deze termijn niet langer is dan 120 dagen vanaf het sluiten van de overeenkomst. Voordat de 120 dagen voorbij waren hebben wij Stella daarom in gebreke gesteld. Zo rond de 100e dag. De fatale termijn van 120 dagen (zie hun voorwaarden artikel 9.1) is inmiddels overschreden en er is niet geleverd. Dat betekent dat Stella nu in verzuim is en dat wij de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Afgelopen zaterdag was dag 121 en hebben wij hen aansprakelijk gesteld voor geleden schade en eisen onze aanbetaling terug. De overeenkomst is hiermee definitief ontbonden. Heel jammer dat ze hun afspraken niet nakomen. Het waren mooie fietsen..... ook wij vonden de communicatie slecht. Stella had ook initiatief kunnen nemen om het anders op te lossen.

panter22
door panter22 Jun 24, 2019 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

En nu maar zien of je je geld terug krijgt,

Kb
door Kblieken Jun 24, 2019 om 21:17
1 Antwoorden / Vragen

We zullen je op de hoogte houden, vandaag is dag 1 ingegaan van de week die we ze hebben gegeve; om te reageren.

Kb
door Kblieken Jun 25, 2019 om 21:40
1 Antwoorden / Vragen

Vandaag een keurige bevestiging gehad van Stella waarin overeenkomst als ontbonden wordt beschouwd en dat aanbetaling wordt teruggestort. Ze bedanken ons ook nog voor het vertrouwen......

Th
door Thijs124 Jun 25, 2019 om 22:11
289 Antwoorden / Vragen

Dan nu maar naar een echte winkel. Succes fiets ze.

Kb
door Kblieken Jul 1, 2019 om 21:37
1 Antwoorden / Vragen

Inmiddels binnen de gestelde tijd de aanbetaling terug ontvangen (weliswaar zonder de wettelijke rente waarom wel was gevraagd) en de bevestiging van Stella dat zij overeenkomst ook als ontbonden beschouwen. Einde van onze ervaringen met Stella. Het zou ze sieren wanneer ze echt eerlijk zijn over de levertijden of dat ze in ieder geval in contact treden met hun klanten. Dit soort ervaringen is slecht voor hun, wij zullen ze bij niemand meer aanbevelen.

aurora1
door aurora1 Jul 2, 2019 om 18:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Men kan altijd maar beter eerst wat testen doornemen zoals:

https://www.elektrischefietsen.com/2019/anwb-e-bike-test-2019/

panter22
door panter22 Jul 2, 2019 om 18:56
6599 Antwoorden / Vragen

Rechtsbijstand zeker ingeschakeld.
Hoe hoog dacht je dat de wettelijke rente zou zijn?
http://www.wettelijkerente.net/renteberekening.aspx