Opel onstar
Heb in 2018 een nieuwe Opel gekocht hoe kan ik mijn dealer hierover het beste benaderen
Lees dit artikel even goed door https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/anwb-wil-compensatie-voor-opel-rijders
Sinds Opel in de PSA groep zit is besloten om OnStar niet langer te ondersteunen, dat is wat ik begreep.
Überhaupt zo ouderwets om als autoleverancier je eigen systeem te willen hebben. Kost heel veel research terwijl er prima makkelijk up te daten alternatieven zijn die erg makkelijk te verkrijgen zijn.
Daaromheen kan in dit geval Opel de rest van het systeem op dit type auto aanpassen.
Nu wordt gewoon de stekker eruit getrokken en is het eigenlijk niet makkelijk op te lossen/vervangen.
Maar contact met uw dealer lijkt mij een kwestie van gewoon langsgaan en met hoofd werkplaats een afspraak maken.
Je kunt een voucher van €150 krijgen bij de dealer.
Het systeem kostte destijds vanaf €495.
Tegenwoordig neem je toch je mobiel mee in de auto.
In auto's van na 1 april 2018 zit een e-call
https://www.anwb.nl/experts/juridisch/50/opel-onstar-eenzijdig-opgezegd
en
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alarmnummer-112/vraag-en-antwoord/wat-is-het-systeem-ecall-in-mijn-auto
Zelf heb ik ook een Opel Met Onstar. Er is mij een voucher aangeboden door Opel Nederland. Nu vraag ik me af hoe ik in contact kan komen met mensen die ook graag een contante vergoeding zien.
Op 26 september 2017 kocht ik bij Van Mossel OPC te Roosendaal een nieuwe Opel Crossland-X. Het was toen een heel nieuw type en model, met een heel bijzondere uitrusting n.l. Opel OnStar. Het gebruik van Opel Onstar werd mij 1 jaar gratis aangeboden. Ik heb het contract na dat jaar niet verlengd.
Op 1 januari 2021 is er een einde gekomen aan de ondersteuning van Opel OnStar. Opel bood voor mij en mijn Opel Crossland-X geen alternatief.
Na de uitzending van Kassa heb ik op 24 februari 2021 Van Mossel OPC te Roosendaal schriftelijk een compensatie voor het gemis en de waardevermindering gevraagd door mij begroot op €500,-
Nadat in de uitzending van Kassa van zaterdag 28 augustus 2021 bekend was gemaakt dat 2 Opel-rijders inmiddels met hun Opel-dealer tot een schikking waren gekomen, heb ik Van Mossel OPC te Roosendaal gerappelleerd. Ik heb opnieuw op de compensatie van €500,- aangedrongen en gesteld dat ik de reactie zou mee laten wegen in mijn reeds gemaakte onderhoudsbeurtafspraak van 16 september 2021.
Op 7 september 2021 liet Van Mossel OPC te Roosendaal schriftelijk weten dat zij bereid waren mij voor een bedrag van €250,- te compenseren. Ik heb dit voorstel afgewezen en mijn claim verlaagd naar € 400,-
Op 16 september 2021 ging Van Mossel akkoord met mijn voorstel tot compensatie van €400.-voor het niet kunnen gebruiken van Onstar en de mogelijke waardevermindering van mijn Opel Crossland X bij verkoop of inruil van het voertuig Deze regeling werd overeengekomen tegen finale kwijting en Van Mossel erkende hiermee op geen enkele wijze aansprakelijkheid.
Voor de goede orde: de reeds gemaakte onderhoudsbeurt afspraak van 16 september 2021 is naar mijn tevredenheid uitgevoerd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer