Va
door Van Bekkum Feb 21, 2021 om 09:47
Auto & vervoer

Opel onstar

Heb in 2018 een nieuwe Opel gekocht hoe kan ik mijn dealer hierover het beste benaderen

2608 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door malty - Feb 21, 2021 om 10:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen
1

(Aangepast) Ik heb de uitzending niet gezien maar de dealer bellen kan altijd.

justmeagain
door justmeagain - Feb 21, 2021 om 10:08
623 Antwoorden / 8 Vragen
0

Sinds Opel in de PSA groep zit is besloten om OnStar niet langer te ondersteunen, dat is wat ik begreep.
Überhaupt zo ouderwets om als autoleverancier je eigen systeem te willen hebben. Kost heel veel research terwijl er prima makkelijk up te daten alternatieven zijn die erg makkelijk te verkrijgen zijn.
Daaromheen kan in dit geval Opel de rest van het systeem op dit type auto aanpassen.
Nu wordt gewoon de stekker eruit getrokken en is het eigenlijk niet makkelijk op te lossen/vervangen.
Maar contact met uw dealer lijkt mij een kwestie van gewoon langsgaan en met hoofd werkplaats een afspraak maken.



gerbera
door gerbera - Feb 21, 2021 om 16:26
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Lees hier  over Onstar, geheel onder staat een link voor een klachtenbrief.

panter22
door panter22 - Feb 21, 2021 om 16:50
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je kunt een voucher van €150 krijgen bij de dealer.
Het systeem kostte destijds vanaf €495.
Tegenwoordig neem je toch je mobiel mee in de auto.
In auto's van na 1 april 2018 zit een e-call
https://www.anwb.nl/experts/juridisch/50/opel-onstar-eenzijdig-opgezegd
e
n
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alarmnummer-112/vraag-en-antwoord/wat-is-het-systeem-ecall-in-mijn-auto

Ke
door Kellyamigo151 - Mar 1, 2021 om 10:24
1 Antwoorden / Vragen
0

Zelf heb ik ook een Opel Met Onstar. Er is mij een voucher aangeboden door Opel Nederland. Nu vraag ik me af hoe ik in contact kan komen met mensen die ook graag een contante vergoeding zien.

ad
door ad en lia - Sep 26, 2021 om 12:02
1 Antwoorden / Vragen
1

Op 26 september 2017 kocht ik bij Van Mossel OPC te Roosendaal een nieuwe Opel Crossland-X. Het was toen een heel nieuw type en model, met een heel bijzondere uitrusting n.l. Opel OnStar. Het gebruik van Opel Onstar werd mij 1 jaar gratis aangeboden. Ik heb het contract na dat jaar niet verlengd.

Op 1 januari 2021 is er een einde gekomen aan de ondersteuning van Opel OnStar. Opel bood voor mij en mijn Opel Crossland-X geen alternatief.

Na de uitzending van Kassa heb ik op 24 februari 2021 Van Mossel OPC te Roosendaal schriftelijk een compensatie voor het gemis en de waardevermindering gevraagd door mij begroot op €500,-

Nadat in de uitzending van Kassa van zaterdag 28 augustus 2021 bekend was gemaakt dat 2 Opel-rijders inmiddels met hun Opel-dealer tot een schikking waren gekomen, heb ik Van Mossel OPC te Roosendaal gerappelleerd. Ik heb opnieuw op de compensatie van €500,- aangedrongen en gesteld dat ik de reactie zou mee laten wegen in mijn reeds gemaakte onderhoudsbeurtafspraak van 16 september 2021.

Op 7 september 2021 liet Van Mossel OPC te Roosendaal schriftelijk weten dat zij bereid waren mij voor een bedrag van €250,- te compenseren.  Ik heb dit voorstel afgewezen en mijn claim verlaagd naar € 400,-

Op 16 september 2021 ging Van Mossel akkoord met mijn voorstel tot compensatie van €400.-voor het niet kunnen gebruiken van Onstar en de mogelijke waardevermindering van mijn Opel Crossland X bij verkoop of inruil van het voertuig Deze regeling werd overeengekomen tegen finale kwijting en Van Mossel erkende hiermee op geen enkele wijze aansprakelijkheid.

Voor de goede orde: de reeds gemaakte onderhoudsbeurt afspraak van 16 september 2021 is naar mijn tevredenheid uitgevoerd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer