Ss
door Sssiy May 15, 2018 om 16:16
Auto & vervoer

Parkeerboete

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een parkeerboete op de mat gekregen. Ik heb die dag gewoon betaald om te parkeren, echter kom ik er nu achter dat het geld gewoon is terug gestort. Op het moment dat ik op mijn rekening keek was het geld er af geschreven en zag ik niet dat het geld was teruggestort. Nu is mijn vraag heeft het zin om een bezwaar te schrijven of is het in dit geval gewoon betalen?

2216 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 15, 2018 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou maar gewoon betalen. Waarom was de betaling teruggestort?

tijger1
door tijger1 - May 15, 2018 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En op wat voor manier had u dan betaald?

Gr
door Grunn1 May 15, 2018 om 16:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Met pin??? Er zijn nog maar heel weinig parkeerautomaten die contant geld happen en daarbij heeft ts het erover dat ie op zijn rekening had gekeken.

marita5
door marita5 - May 15, 2018 om 16:37
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sssiy ,

Waarom bezwaar maken ? Het geld is teruggestort , dit betekent dat u niet betaald heeft .

Gr
door Grunn1 May 15, 2018 om 16:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En als ts nou gewoon bij de parkeer automaat met pin heeft betaald, betaling akkoord en weg gelopen? Dat is makkelijk geld verdienen voor gemeentes, gewoon alle betalingen terugstorten en bekeuringen uitschrijven.

marita5
door marita5 May 15, 2018 om 16:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan wel zo zijn , maar daar heeft Ts niks aan , er is niet betaald .

Gr
door Grunn1 May 15, 2018 om 16:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee en dan maar gewoon een bekeuring accepteren? Nogmaals zou lekker makkelijk zijn als alles teruggeboekt werd.

tenormin
door tenormin May 15, 2018 om 17:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, TS heeft kennelijk gepind, heeft afschrijving gezien en dan teruggestort gekregen. Lijkt mij raar. Zou het er zelf niet zo maar bij laten zitten.

sy
door sylvia_71 - May 15, 2018 om 16:43
288 Antwoorden / 0 Vragen

Er is duidelijk niet betaald. Dus ja, dit moet je nog nakomen/betalen.

tenormin
door tenormin May 15, 2018 om 17:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hoezo, er is duidelijk niet betaald? TS heeft afschrijving gezien, daarna de terugstorting. Klopt iets niet helemaal.

jo
door jorisw May 15, 2018 om 18:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien heeft TS wel een reservering gezien die uiteindelijk (om wat voor reden dan ook) afgebroken werd. Wij hebben het niet gezien, dus we kunnen niet oordelen over wat er precies gebeurd en gedaan is.

Gr
door Grunn1 - May 15, 2018 om 16:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk of er tijdsverschil zit tussen betaling en terug storting, maak sowieso een print en dien bezwaar in. Je hebt immers bewijs dat je in eerste instantie wel degelijk betaald hebt.

ja
door jackyh May 15, 2018 om 17:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zou ik ook doen. Goede suggestie.

tenormin
door tenormin May 15, 2018 om 17:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal mee eens, afschrijven en geld weer retour 'afzender"? Hij/zij heeft er immers bewijs van: bankoverschrijving.

Ge
door Genee - May 15, 2018 om 17:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Was parkeerkaartje wel zichtbaar voor parkeerwacht?
Kan me voorstellen dat wanneer parkeerwacht geen betaalbewijs ziet hij het kenteken scant en u gewoon in overtreding bent.
Dat u betaald hebt maakt niets uit, wat u aan parkeergeld betaald hebt wordt teruggestort en daarvoor in de plaats komt de boete.
Heb geen idee of het zo in de praktijk gaat maar kan me anders geen reden bedenken waarom het parkeergeld teruggestort wordt.
Maar wat als het kenteken niet op naam staat van degene die bij de parkeerautomaat pint, dan wordt het moeilijk.

Gr
door Grunn1 May 15, 2018 om 22:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn inmiddels veel plaatsen waar je geen kaartje meer krijgt maar je kenteken moet ingeven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2018 om 10:41
16772 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft betaald want het bewijs daarvan is de afschrijving. Hoewel het is teruggestort doet dat niets af aan het bewijs dat u heeft betaald en, zo dat aan de orde zou komen, u niet nalatig bent in deze.
Wat is de reden dat u uw vraag stelt? Wil men het bedrag nu opnieuw van u ontvangen, al of niet op basis van een melding dat er mogelijk iets foyt is gegaan?
Ik neem aan dat dat zo is en dan zou ik het bedragh alsnog opnieuw betalen omdat er dan sprake is van een onverschuldigde betaling aan u.

Als er echter geen nieuw betalingsverzoek is ontvangen, ik zou het dan maar even laten rusten en afwachten. In dat geval kan aan de orde zijn dat men de overtreding heeft geseponeerd/vernietigd maar dan komt er wel een melding.

Ge
door Genee May 16, 2018 om 10:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

TS heeft een parkeerboete gekregen, vandaar de vraag.