Parkeervergunning
Wij wonen met 3 volwassenen en hebben ieder een auto. Er wordt nu betaald parkeren ingevoerd. Op zich geen probleem maar er worden maar 2 vergunningen afgegeven. Dit betekent dat er 1 auto verkocht moet worden. Mag de gemeente een derde vergunning weigeren aangezien het om een bestaande situatie gaat?
Naar mijn idee gaat dit om gedwongen verkoop.
Er zal niet genoeg ruimte zijn voor alle bewoners van de wijk/straat om iedereen een parkeerplaats te kunnen geven, neem ik aan.
Dus die derde vergunning komt er niet vrees ik. Stel u voor dat er in 1 gezin 6 mensen met auto's wonen .........
Er is genoeg ruimte. Het is een standaard afspraak. Ik heb ook wel bezwaar aangetekend maar dat kan nog 8 weken duren terwijl er 1 maand de tijd is om een vergunning aan te vragen.
Dan zou ik alvast voor 2 van de 3 voertuigen een vergunning aanvragen.
Even een kanttekening een afgegeven vergunning wil alleen zeggen dat u er mag parkeren maar niet dat u er kan parkeren.Er zijn vaak meer voertuigen dan ruimte. En om deze ruimte over zoveel mogelijk huishoudens zo eerlijk te verdelen is er voor deze manier van vergunning verstrekken gekozen.
Er zal niet volgens iedereen genoeg ruimte zijn want gemeenten voeren vergunning parkeren in als reactie op klachten van mensen die hun auto niet kwijt kunnen en meestal omdat de mensen van de wijk daarvoor hun auto daar gratis komen parkeren.
Dat vergunning en gratis gaat bveelal niet samen, ik parkeer voor 15 euro per 3 maanden in een beperkt vergunning gebied. Plus dat er Parkeerautomaten staan voor de andere als bewoners auto's. Dus er moet plek zijn voor de vergunninghouders en de betalende parkeerders en daarom is 3 auto's per gezin (Sorry voor de term) niet of zeker minder gebruikelijk/normaal.
Nu er betaald parkeren wordt ingevoerd wil men per huishouden zo vlug mogelijk een vergunning uitgeven en omdat er genoeg ruimte is volgen de anderen later.
Staat er in de info dat het derde voertuig verkocht moet worden of zal deze wat verder uit de buurt geparkeerd moeten worden.
Topantwoord
Standaard oplossing, een vouwfiets kopen en de auto in de volgende wijk zetten. Dan gaan ze daar klagen en voeren ze daar ook vergunningparkeren in waarna u weer wat verder moet fietsen.
Dat is precies waarom wij nu betaald parkeren krijgen. Omliggende wijken hebben dit namelijk al.
Je kunt het de gemeente vaak ook niet kwalijk nemen, vergunningparkeren is de enige maatregelen die ze hebben als ze de klachten aan willen pakken.
Daarom moest ik ook altijd zo lachen om mensen die zaten te klagen dat ze hun auto niet kwijt konden en zich een hoedje schrokken als ik zei dat als ze zo doorgingen met klagen ze vergunningparkeren zouden krijgen. Dat was de bedoeling helemaal niet.
Gniffel, gniffel.
Hier werd een dag voor kerst het bord belanghebbende parkeren bord weggehaald omdat men eigen parkeervergunningen ging schrijven en niet aanwonenden maar wel belanghebbenden een rode kaart onder de ruitenwissers stopten.
Hier is het ook max 2 vergunning per adres . Optie is garage in de buurt huren/ kopen of betaald parkeren voor 3e auto.
De buurvrouw heeft zelf auto en 3 kinderen met alle 3 een auto. Dat zijn 4 autos. 2 parkeren er een wijk verder op en lopen naar huis of pakken z'n huur scooter langs de kant van de weg
Welke gemeente en welke partij heeft hier voor gestemd?
Wel kun je stukje fietsen en buiten deze wijk nog parkeren maar hoe lang nog?
Ik vind 2 vergunningen per woning al vrij veel.
Als je een Garage of eigen pad hebt, mag je daar altijd zonder vergunning gewoon blijven staan.
Maar als je de gemeente raad niet volgde en nu pas reageerde, ze waren hier vermoedelijk al jaartje mee bezig.
De plaatselijke krant of nieuwsbrief van je eigen gemeente iets eerder gaan lezen.
Nu is besluit genomen door meerderheid en ontheffing voor 3e auto zit er nu niet meer in helaas.
Geachte Hanrhoq,
Om welke stad gaat het?
Het is een ordinaire manier om geld te verdienen door de gemeente.
En beste G.A., hoe zou jij schaarse parkeerruimte dan verdelen? Of zou jij gewoon de hele stad plat asfalteren om nog meer blik te kunnen stallen. Of denk je daar gewoon helemaal niet over na?
Geachte RJW,
Vaak is een blauwe zone voldoende, maar dit "brengt te weinig geld in het laadje" van de gemeente kas.
Hier in Amsterdam stijgt vrijwel elk jaar de prijs van de parkeervergunning......
Ik zie dit als een vorm van gentrificatie.
Dat gemeenten het doen voor het geld is al onzin en in het geval van Amsterdam al helemaal. Die kunnen al dat blik echt nooit allemaal kwijt.
Geachte Henk,
Ik weet niet in welk dorp u woont, maar ik ben geboren in de hoofdstad.
Als men 6 euro per uur parkeergeld gaat vragen, dan in dat gewoon geldklopperij.
In het centrum is dat een schrikbarende € 7,50 per uur.....
De rijke yuppen in hun belastingvrije Tesla's lachen hierom.....
Ik weet dat enkele steden de auto's aan de laadpaal gratis staan!
Maar Topic starter wist van de omliggende wijken, en de randen van zijn wijk is dus overlast van die opschuivers!
In het midden ruimte zat vermoedelijk, maar in de Raad denken ze per wijk!
Als je de Raad goed volgde en eerder een ontheffing had gevraagd met foto's als bewijs dat 3e auto geen probleem is op jou deel van de straat?
Maar na invoeren word dat erg lastige opgave.
Ik vermoed dat Topic starter in grotere stad woont en daar al in aangrenzende wijken deze eerder is ingevoerd.
Dan is verhuizen naar een Dorp in die Regio enige oplossing als je absoluut 3 auto's wilde.
@GA
Dit gaat over parkeervergunningen voor bewoners, een onderwerp dat slechts zijdelings te maken heeft met parkeergeld.
Geachte Henk,
Het invoeren van een parkeervergunning heeft natuurlijk alles te maken met parkeergeld.
Helaas kiezen veel gemeenten voor betaald parkeren terwijl een blauwe zone (is overigens ook met parkeervergunningen voor de bewoners) net zo effectief is.
Bij betaald parkeren gaan echter de bekeuringen direct naar de gemeentekas.
Kijk maar wat ze doen in Utrecht :
https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/parkeren/parkeerkosten/parkeervergunning-duurder-vanaf-2021/
Serieus, het invoeren van parkeervergunningen doe je zodat bewoners hun auto kunnen parkeren en anderen dan dus niet. Het parkeertarief geldt voor mensen die ergens dan dus blijkbaar wél mogen parkeren. Natuurlijk kun je plekken delen tussen beide functies en ze kunnen ook gelden voor verschillende momenten maar wie een parkeervergunning heeft, heeft niets te maken met het parkeertarief en niemand gaat het parkeertarief betalen om zijn auto bij zijn huis te zetten. Het gaat dus om compleet verschillende doelgroepen en andere prijzen en doelen. Het enige dat ze beleidsmatig delen is dat het gaat om de beschikbare parkeerplekken.
Geachte Henk,
Ik vermoed, dat u in een dorp woont, waar het overal vrij parkeren is......
Hier in Amsterdam was eigenijk alleen parkeeroverlast in het centrum, daar stonden van die ouderwetse "muntpalen", dit systeem werkte best goed, maar er was veel vandalisme.
Toen kwamen de parkeerautomaten met de parkeervergunningen en de gemeente kreeg de smaak te pakken en wilt nu overal in Amsterdam betaald parkeren invoeren : lekker makkelijk geld verdienen....
Heb je de regeling gelezen op de site van de gemeente? Staat er een overgangsbepaling in dat als er nu meer dan 2 auto's per huis zijn er tijdelijk een extra vergunning mogelijk is?
Je hebt 3 vergunningen aanvraagd en 1 vergunning is afgewezen? Tegen die afwijzing heb je nu bezwaar gemaakt?
Je kunt geen bezwaar maken tegen het vergunningenbeleid van 2 auto's per huis.
Neem er een bezoekerpas bij.
Als je 3 autos hebt dan neem ik aan dat je ze nodig hebt voor woon werk verkeer en dus staan ze het grootste gedeelte van de dag niet voor de deur. Neem aan dat het betaald parkeren van 9 tot 18:00 uur is. Met een bezoekerspas kan je een bepaald aantal uren per week parkeren dus dat zal dan wel kunnen.
Betaald parkeren is van 9 tot 23. Ook in het weekend en een bezoekersvergunning is voor 500 uur per jaar. Bedankt voor de tip.
Helaas ontbreekt de gemeente naam nog!
Weet dat in Centrum 1e auto zeer betaalbaar was.
2e mits al voor invoering aanwezig was dubbel tarief.
3e of nog meer alleen met nog extremer tarief en uitsterf beleid.
Dat is wel zo eerlijk want ik zie meer Auto's erbij gekomen en minder mensen in de treinen.
En elke gemeente moet vooruit denken, als Chaos ben je al te laat.
En ik dacht Brommobiel erbij?
Deze tellen niet mee en mogen op eigen erf staan, leuk voor boodschappen en korte stukjes.
Dat na inruil als 3e vergunningsvrije is vaak wel mogelijk.
Dan woon je hoogst waarschijnlijk ook in het centrum gezien de tijden.
Hier in de stad is het in het centrum tot 00:00 betaald parkeren en maximaal 1 vergunning per woning. Buiten het centrum de zogenoemde schilwijken is het maar tot 18:00 betaald parkeren en zijn de vergunningen flink goedkoper.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer