Le
door Lean_ Sep 26, 2018 om 14:52
Auto & vervoer
Parkeerzone: Denkbeeldige grens?

Hallo allen,

Via de ANWB parkeerapp heb ik een parkeertransactie gedaan. De app gaf aan dat ik zou moeten parkeren in zone 51877. Nu heb ik echter een boete ontvangen (van 62 euro) omdat ik in parkeerzone 51878 had moeten staan. Het is echter niet duidelijk welk gebied bij welke zone hoort.

Beide nummers liggen aan dezelfde straat: Nieuwmarkt in Grou. Parkeren is mogelijk aan 1 kant van de straat, beide parkeerpalen staan dan ook aan dezelfde kant van de straat. Verder zitten er enkele winkels tussen beide parkeerpalen. Het tarief is identiek. Tot slot stond ik in het midden van beide parkeerpalen.

Ik heb hier contact over gehad met gemeente Sudwest Fryslan, maar zij geven alleen aan dat er twee parkeerpalen staan en dat er een grens is. Waar die grens loopt konden zij niet aangeven. Ze zeggen dan ook dat het mijn fout is en dat de boete betaald moet worden.

Mijn vraag: Waar kan ik de grens terugvinden? En is de boete terecht?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring!

8198 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2018 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dien een bezwaarschrift in.
Staat daarover geen info op de beschikking?
Ter info: http://verkeersboetes.blogspot.com/2010/01/voorbeeldbrief-bezwaar-parkeerboete.html

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2018 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedoelt u niet Bolsward?

En staat er ook niets aangegeven op de paal waar u moest betalen?

tenormin
door tenormin Sep 26, 2018 om 15:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt mij dat @lean weet dat het in Grou was en niet Boslward, @tijger1. Hoe komt u op plaatsverwisseling dan?

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2018 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op Google Maps.

panter22
door panter22 Sep 26, 2018 om 16:10
6599 Antwoorden / Vragen

Grou heeft geen Nieuwmarkt, Bolsward wel. De ANWB app werkt niet in Grou, wel in Bolsward. Grou valt onder de gemeente Leeuwarden en Bolsward onder gemeente Sud west Fryslan.

tenormin
door tenormin Sep 26, 2018 om 17:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Oh sorry @tijger1, had verzuimd op Google maps te kijken.

gerard van tol
door gerard van tol - Sep 26, 2018 om 15:52
26 Antwoorden / Vragen

Ja het zijn ambtenaren en maar verschuilen achter de formele regeltjes en de burger mag betalen.

jo
door jorisw Sep 26, 2018 om 22:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt liever dat ambtenaren de regels naar eigen goeddunken gaan toepassen?

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2018 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En Bolsward heeft ook een Lommerdsteeg die uitkomt op de Nieuwmarkt.

panter22
door panter22 - Sep 26, 2018 om 16:33
6599 Antwoorden / Vragen

Als het de gemeente al niet duidelijk is waar de grens tussen de parkeerzones ligt, hoe moet jij dat dan weten?
Je hebt voor parkeren betaald, dat kun je aantonen. Maak bezwaar en vermeld dat je contact hebt gehad met de gemeente en het antwoord van de ambtenaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2018 om 16:37
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Aan het einde van een .Edit, onjuist antwoordAfbeeldingsresultaten voor parkeerborden

pino123
door pino123 - Sep 26, 2018 om 16:38
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad bezwaar maken, dit slaat nergens, mede doordat je gewoon betaald hebt er er in beide gevallen hetzelfde tarief wordt gerekend. Wat een regeln......

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2018 om 16:41
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Edit

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2018 om 16:46
16845 Antwoorden / 202 Vragen

En toch, uw vraag nog een keer lezend begrijp ik dat hier sprake zou zijn van een zuil waar men voor de ene zone een parkeerkaartje krijgt en bij de andere zuil bij de andere zone.

Nog een keer dit overdenkend is het toch zinnig om bezwaar te maken en duidelijk in uw bezwaar de onduidelijkheid aan te geven. U heeft namelijk wel degelijk betaald voor parkeren. Ik volg hiermee het antwoord van @PANTHER22. Maak een foto van de situatie/plaats waar u geparkeerd stond. Doe die bij het bezwaar en bewaar die ingeval beroep zinvol is.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 26, 2018 om 19:44
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zonder twijfel in bezwaar gaan.

Waar die grens loopt konden zij niet aangeven.

Laat ze dat maar eens duidelijk maken.

Ze zeggen dan ook dat het mijn fout is en dat de boete betaald moet worden.

Laat ze dat ook maar duidelijk maken, immers u heeft via de app locatie betaald.

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2018 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts weet niet eens waar hij was.:-))

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 28, 2018 om 22:02
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ts wist volgens Google maps waar hij was. Kaartje met oositie was bijgevoegd.

Topantwoord

vu2615
door vu2615 - Sep 26, 2018 om 22:27
81 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u gekregen hebt, is dat een gemeentelijke naheffing parkeerbelasting of een sanctie in het kader van de wet Mulder? Op de bon moet vermeld staan wat u moet doen om bezwaar te maken. Op de bon moet ook staan wat de reden is dat u een naheffing/boete heeft gekregen. U kunt de parkeerverordening van de gemeente Grou opvragen en eens kijken wat daar in staat. Duidelijk is dat u wel betaald heeft, dat is het belangrijkste. Bewaar in ieder geval alle transactiegegevens. Welke parkeerautomaat stond het dichtstebij? Als het rode kruisje op de kaart uw parkeerplaats was heeft u bij de dichtstbijzijnde automaat betaald en dat kan nooit fout zijn. Dus informatie opvragen (geprint en niet mondeling) en bezwaar aantekenen. Hier vindt u de link: https://www.gemeentesudwestfryslan.nl/inwoners/onderwerpen-a-z_44153/product/parkeerbelasting_881.html. Was uw parkeerbonnetje trouwens leesbaar neergelegd?

r.kemperman
door r.kemperman - Sep 27, 2018 om 11:34
423 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft niet de maximum parkeertijd van 90 minuten overschreden?

adrie2
door adrie2 - Sep 28, 2018 om 13:59
7 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer voor de winkeliers, maar plaatsen waar niet duidelijk is waar- hoe voor parkeren betaald moet worden, vermijd ik.

Topantwoord

di
door dick j - Sep 28, 2018 om 14:02
11 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeg een paar maanden terug ook een parkeerboete nadat ik 5 min op mijn echtgenote stond te wachten. Ook een belachelijke situatie. Heb toen gezocht en gevonden deze website: https://www.appjection.nl .

Geweldig! Gewoon invullen, je verhaal vertellen. Daarna je ontvangt een email reactie en na 5 maanden werd mijn boete van 63,50 (Den Haag) terug ontvangen. Grote klasse!

mo
door mof - Sep 28, 2018 om 16:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de situatie is zoals u die schetst dan zou u het moeten laten voorkomen bij de rechter. Zeker als u wat foto s en getuigen heeft waaruit blijkt dat er geen grens te zien is en u een bewijs van de uitspraak van de gemeente heeft dat ze de grens zelf ook niet kunnen aangeven, maakt u go de kans de boete te worden kwitgescjolden. Immers, u heeft betaald en wel het tarief dat gold.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2018 om 17:59
11512 Antwoorden / 15 Vragen
si
door simon1 - Sep 28, 2018 om 19:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou een briefje terug sturen met de originele boete, met het volgende....
Naar aanleiding van bijgaande boete zend ik deze retour.
Uit onze administratie blijkt dat er netjes is betaald voor het parkeren in uw gemeente (zie bijlage).

Mocht u bezwaar hebben dan kunt u bla bla bla .......
(verzin hier iets creatiefs)

Laat ze het lekker uitzoeken... oke iedereen maakt fouten maar dit is gewoon dom.
Ik zou zeker niks betalen....
Het is aan hun om maar te bewijzen dat je niet hebt voldaan ... in deze echt niet andersom.

Gr. Simon

Ma
door Marcvb - Sep 28, 2018 om 20:51
1 Antwoorden / Vragen

Bij ons schiet handhaving een foto ter bewijs.misschien bij jullie ook?

Topantwoord

luky1951
door luky1951 - Oct 3, 2018 om 14:49
48 Antwoorden / 5 Vragen

Best Lean, je kunt alleen in bezwaar gaan als je eerst de boete betaald, als je dan in het gelijk gesteld word, krijg je deze terug!

Le
door Lean_ - Oct 4, 2018 om 09:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1: Wat erg, ik bedoelde inderdaad Bolsward! Bedankt voor alle reacties, goed om
te horen dat het mogelijk is om een bezwaarschrift in te dienen.

Overigens heb ik ook nog een mail naar den gemeente gestuurd om de grens op te vragen, maar na een week nog steeds geen reactie mogen ontvangen.

Le
door Lean_ - Oct 4, 2018 om 09:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

@VU2165: ik heb via de ANWB parkeerapp betaald, dus vandaar dat een geen sprake is van een bonnetje die bij het autoraam neergelegd dient te worden.

@ENA: in deze straat is er inderdaad geen sprake van de maximale tijd van 2 uur