ei
door eikenlaan Jun 24, 2015 om 22:06
Auto & vervoer

Parkeren

ik woon op de hoek waar een muur staat en daarvoor ligt de stoep ,maar nu zet iemand geregeld een Mercedes bus op de stoep er kan niemand langs dat mag toch niet heb er wat van gezegd maar die persoon werd kwaad en zet hem nu expres weg heb de wijkagent ingeschakeld maar laat niets meer horen ik ga maar zelf naar de politie voor de zaak esclaseert

23392 47 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2015 om 22:29
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER voor de parkeerregels van auto's. Als uw situatie er niet bijstaat, laat eens een politie auto langskomen voor een uitspraak, tenminste als ze niet staken ............

valerius-2
door valerius-2 - Jun 25, 2015 om 00:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 24 jun 2015, 22:29]Klik HIER voor de parkeerregels van auto's. Als uw situatie er niet bijstaat, laat eens een politie auto langskomen voor een uitspraak, tenminste als ze niet staken ............

Op de stoep parkeren is strafbaar, mijn dochter heeft een tijdje geleden hier voor nog een bekeuring gekregen.

hansje klein
door hansje klein - Jun 25, 2015 om 00:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maakt er een melding "gevaarlijke verkeerssituatie" van bij de politie en dek je meteen vast in voor de mogelijke onvoorspelbare reactie van de bus-bezitter. Alles op schrift laten zetten, incl. de niet-activiteit van de wijkagent.......een goed idee?

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 11:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eikenlaan,

Zoiets kan heel vervelend en zelfs gevaarlijk zijn.
.....maar zelf naar de politie voor de zaak escaleert
Zou ik zeker doen!

Suc6

me
door mein33 - Jun 25, 2015 om 11:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft betrokkene zelf aangesproken en daar is het fout gelopen.
De overheid wil graag dat we elkaar op onze fouten wijzen, maar geeft geen aanwijzingen hoe te handelen als de aangesprokenen dit niet accepteert, zoals in uw geval.
Om escalatie te voorkomen zou ik u willen meegeven om "voorlopig" even helemaal niets te doen.
U voorkomt hiermee dat de eigenaar van de auto een directe associatie legt tussen het door u aangesproken zijn en een mogelijke sanctie van de politie.
Mocht het foutparkeren blijvend zijn dan neemt u, bv. over een maand of twee, weer eens contact op met de wijkagent en verzoekt hem vriendelijk doch dringend om tot handhaving over te willen gaan.
Mocht dat niet helpen dan kunt u, als de auto er weer staat, bij de meldkamer van de politie (telefonisch) melding maken van het foutparkeren.
U bent bij een melding wel afhankelijk van de prioriteit die de meldkamer aan de melding geeft en het geeft geen zekerheid dat er op dat moment ook daadwerkelijk iets aan wordt gedaan.
Dagelijks herhalen van de melding, hoe vervelend misschien ook, is de enige mogelijkheid om uiteindelijk een keer resultaat te krijgen.

hansje klein
door hansje klein - Jun 25, 2015 om 12:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@mein33
Uw steeds goed uitgebalanceerde commentaren bevallen mij wel, maar in dit geval loopt TS het verhoogde risico altijd als 'de veroorzaker' gebrandmerkt te gaan worden. Of een boete of waarschuwing nu meteen of over een maand wordt uitgesproken/opgelegd....tegen massieve bejegening zal door vroegtijdige melding, ook van de nu al ontstane spanning een schriftelijke melding moeten voorliggen, om tegen de dan te verwachte escalatie beter te kunnen optreden.

Ikzelf heb in zo'n hufter-gedrag-situatie gevoelsmatig en feitelijk het onderspit moeten delven. Het 'vergrijp' bleef na een aangifte bestaan, de Gemeente noch de politie greep in en ik ben op allerlei manieren in de wijk onheus zwart gemaakt. De enige opening om het falen van de autoriteiten te corrigeren is de gang naar de Officier van Justitie. Mijn rechtsbijstand heeft dit in principe afgeraden m.b.t. de jarenlange duur van dit soort processen en de lastige afhankelijkheid van één enkele rechter. Tegen het subtiele maar aandurende zwartmaken zou dit overigens ook niets helpen.

@eikenlaan
Wie A zegt, moet niet altijd ook nog B willen zeggen! Het blijft lastig.....

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 26, 2015 om 11:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er kan ook nog iets anders spelen...

Ik wil mijn eigen bus ook niet recht voor mijn huis hebben, uitzicht!

Ja, daarom is het vaak verleidelijk om dergelijke blinde plekken te gebruiken.
Een parkeerplek die ruim genoeg is en die stoep, mag niet en even op straat en probleem opgelost.

Is er een alternatieve plek voor die uitzicht beperkende Bus?
Het kan zijn dat meerdere buren gevraagd hebben of hij hem daar wil zetten.

In onze straat is daarom een onderlinge afspraak dat op 1 plek 5 bussen naast elkaar staan, en de rest voor normale auto's.

Dit is voor uitzicht en overlast voorkomen en dat gaat prima.
Deze 6 plaatsen zijn nu 5 gemaakt met strepen omdat een dikke Mercedes Sprinter 199 breed is... en ook iets meer dan 5 meters lang dus vooral die verlengde van bijna 6 meters.

Ja, ook daar is over nagedacht en als iemand zijn mini daar zou zetten...
Dus 6 plekken die we terug gebracht hebben tot 5 bus plekken die iets ruimer zijn!

Alleen onze gemeente weet nog niets maar gewoon oude witte verf iets andere vakken gemaakt tussen die 2 bomen...

Zo kan het ook, dus doet deze bus waar U over klaagde het misschien ook wel daarom?

audb
door audb - Jun 26, 2015 om 11:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Mag dat? ja hoor de politie heeft zijn handen al vol aan het vullen van de koffie automaat :)
U moet daar voor bij de gemeente zijn maar daar voor moet u wel bewijs hebben maak daarom gewoon een paar foto`s en stuur die mee.

lovebird
door lovebird - Jun 26, 2015 om 11:54
36 Antwoorden / 0 Vragen

Noteer de datum en de tijd en kenteken van de dag dat u persoon hebt aangesproken en bewaar dit. Laat het voor nu rusten, uw taak zit erop. Hoe vervelend ook, mensen hebben tegenwoordig een kort lontje om het zo maar te zeggen. Wat hieruit kan voortvloeien is alleen maar een nare reactie van de eigenaar en waardoor het persoonlijk kan worden. Niets meer doen ...hoe "fout" deze eigenaar ook is volgens de wet.

U hebt gelijk, het is strafbaar je mag officieel zelfs niet met 2 wielen op de stoep staan met een motorvoertuig (tenzij door borden toegestaan in sommige smalle straten) . De stoep is voor voetgangers en dus is het de eigenaar van 't voertuig zijn verantwoording dat indien voetgangers en of kinderen die door zijn parkeergedrag moeten uitwijken naar de rijbaan aangereden worden. De politie moet dan wel in actie komen...al is het als mosterd na de maaltijd. Zo gaat het nu in Nederland. Politie heeft 't te druk en de prioriteiten liggen helaas niet op voorkomen van....er moet eerst iets gebeuren.
Mijn advies..hoe moeilijk het ook is , laat 't voor wat 't is, uw taak zit erop, sommige mensen zijn niet voor rede vatbaar.

Loslaten is ook een kunst! Succes.

lovebird
door lovebird - Jun 26, 2015 om 12:01
36 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 26 jun 2015, 11:32]

Alleen onze gemeente weet nog niets maar gewoon oude witte verf iets andere vakken gemaakt tussen die 2 bomen...

Hi..hi..dat is ook een manier om het op te lossen. Maar dat is dan wel omdat er gepraat kan worden met elkaar en volgens mij is deze eigenaar daar niet voor in heb ik begrepen uit het stukje.

Misschien is dit nog een idee om het eens in de groep te gooien. vind het SUPER gevonden.

frits
door frits - Jun 26, 2015 om 12:16
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb op mijn woonadres hetzelfde probleem, het trottoir wordt voortdurend geblokkeerd, en voetgangers enz. moeten uitwijken naar het fietspad of weg.

Van de zg "wetshandhavers" hoef je niets te verwachten, in de gemeente waar ik woon hebben ze parkeerwachten maar die gaan om 18:00 (behalve de koopavond) naar huis, een aangifte hoef je ook al niet te doen die gaat meteen naar de prullenbak.
Meestal zijn de schuldigen ook niet aanspreekbaar je, krijgt meteen een grote bek.

Ik heb eens handhaving gebeld maar daar heeft het geen prioriteit en kreeg ik te horen dat het parkeren niet door de politie wordt gecontroleerd. Dus na 18:00 kun je geen bekeuring voor parkeren verwachten.

Er negatief allemaal, maar ik, en de buren zitten er al JAREN mee.

ku
door kujer - Jun 26, 2015 om 12:22
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=eikenlaan schreef op woensdag 24 jun 2015, 22:06]ik woon op de hoek waar een muur staat en daarvoor ligt de stoep ,maar nu zet iemand geregeld een Mercedes bus op de stoep er kan niemand langs dat mag toch niet heb er wat van gezegd maar die persoon werd kwaad en zet hem nu expres weg heb de wijkagent ingeschakeld maar laat niets meer horen ik ga maar zelf naar de politie voor de zaak esclaseert

Dit is ook asociaal zeg denk aan onze anders validen. Deze mensen kunnen er met hulpmiddelen niet langs! Slechtzienden of blinden kunnen er tegen aan lopen!

Dit kan echt niet, naast dat het absoluut niet mag en een overtreding is. Weg laten slepen zal de bestuurder leren!!

zo
door zoeker - Jun 26, 2015 om 12:38
78 Antwoorden / 3 Vragen

Tsjongejonge, wat een negatieve reacties weer die eigenlijk vooral gaan over het feit dat de politie actie voert, omdat ze een stressvolle en soms zelfs gevaarlijke baan hebben die beter betaald moet worden dan nu het geval is.
Bah! Het is maar makkelijk anoniem achter je PC'tje...

Eikenlaan: Dat is inderdaad niet prettig. Helaas is die wijkagent mede afhankelijk van wat het korps en vooral de gemeente als prioriteit heeft gesteld.
Ik zou dus even aan de wijkagent vragen waarom hij niet reageert en evt. de melding bij de gemeente doen.

Hier in Rotterdam-Oost heeft de gemeente mij en mijn buren laten weten geen prioriteit (meer) te geven aan hele groepen scholieren en volwassenen die over de stoep rijden en mensen die honden uitlaten op veldjes die bedoeld zijn om een balletje te gooien of lekker te zitten.
Meldingen die gedaan worden op die gebieden worden dus niet meer door handhavers behandeld, er wordt alleen een poopscoop langs gestuurd en de rest van de buurt kan de hond weer uitlaten. De fietsers hebben al helemaal niets te vrezen.

er
door erky - Jun 26, 2015 om 12:50
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Eikenlaan,
Parkeren op de stoep mag alleen als de wegbeheerder (gemeente) op de stoep parkeervakken heeft aangebracht. Als er dan toch iemand parkeert op de stoep is dit strafbaar. Tot zover de wet. De praktijk is echter zo dat parkeer'overlast' niet tot de prioriteiten van de Politie behoort. Kleine kans dat er verbaliseerd wordt. Er is in een aantal gemeenten ook de mogelijkheid er een BOA (toezichthouder) op af te sturen, maar ook dat is in de praktijk lastig omdat politie en toezicht niet altijd op één spoor zitten in zo'n grensgeval als dit.
Als je echt boos bent kan je de gemeente vragen een gele band op de stoep te laten aanbrengen.
Succes,
Erky

ac
door acm.smids - Jun 26, 2015 om 13:04
6 Antwoorden / 4 Vragen

in alle reacties lees ik dat de politie niets doet en de handhavers na 18.00 uur stoppen met schrijven. Verkeersregels gelden wel 24 uur.
Mijn advies is, schrijf een aangetekende brief aan de baas van de handhavers ,de wethouder,
met bijgevoegd een foto met datum en tijd en beroep U op de onveilige situatie die deze meneer
creëert. Met kentekens fotograferen moet U oppassen want de dader kan zich beroepen op zijn privacy. Ik wens U veel succes met deze moeilijke strijd

Zeeg
door Zeeg - Jun 26, 2015 om 13:45
39 Antwoorden / 0 Vragen

Woont er bij u in de straat niemand die gebruik maakt van een rolstoel. Als deze de politie belt met de mededeling dat hij er niet langs kan, zijn ze verplicht om actie te ondernemen: de eigenaar erop aanspreken of het voertuig weg laten slepen.

endemion
door endemion - Jun 26, 2015 om 13:46
237 Antwoorden / 3 Vragen

Confronteer die gast met een camera in je hand en zet 't op youtube waarbij je de situatie natuurlijk ook duidelijk laat zien. Kunnen we tenminste iets beter inschatten of de geschetste situatie ook echt zo "schrijnend" is en niet enkel een gevalletje ik heb niks beters te doen.

aa
door aalto - Jun 26, 2015 om 13:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

In een aantal gemeentes is het parkeerbeleid niet bij de politie, maar bij de gemeente ondergebracht. Gemeenteambtenaren zijn daar bevoegd om aankondigingen van bekeuringen onder de ruitenwisser te stoppen.
In dat soort gemeentes grijpt de politie alleen maar in als er dringende redenen zijn.

me
door mein33 - Jun 26, 2015 om 13:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zoeker schreef op vrijdag 26 jun 2015, 12:38]
Hier in Rotterdam-Oost heeft de gemeente mij en mijn buren laten weten geen prioriteit (meer) te geven aan hele groepen scholieren en volwassenen die over de stoep rijden en mensen die honden uitlaten op veldjes die bedoeld zijn om een balletje te gooien of lekker te zitten.
Meldingen die gedaan worden op die gebieden worden dus niet meer door handhavers behandeld, er wordt alleen een poopscoop langs gestuurd en de rest van de buurt kan de hond weer uitlaten. De fietsers hebben al helemaal niets te vrezen.

@zoeker,

Onze Koning heeft het in de Troonrede, namens het het Kabinet, uitgesproken dat burgers moeten omschakelen naar een participatiemaatschappij.
Het door Ts en u aangegeven probleem valt ook in de categorie "zoek het zelf maar uit" (een vrije vertaling van Participatie) net als o.a. de zorg voor hulpbehoevenden die nog geacht worden om zelfstandig te blijven wonen.
Een ieder wordt geacht zijn medemens aan te spreken op onbehoorlijk en/of ongewenst gedrag en bij de eventuele gevolgen van dit aanspreken wordt men ook geacht hiervoor zelf een passende oplossing te vinden of kan er mogelijk, indien beschikbaar, een mediator of "buurtvader" (het woord alleen al) worden ingeschakeld.

tw
door twinoma - Jun 26, 2015 om 14:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi dit mag echt niet,zelf heb ik laatst op de stoep geparkeerd bij een braderie omdat er nergens anders plaats was. En heb een bon gekregen van 150 euro

ma
door manwijf - Jun 26, 2015 om 14:32
574 Antwoorden / 1 Vragen

Met 2 banden op het trottoir wordt gedoogd, met 4 banden op het trottoir is in de meeste gemeenten een dikke prent. Ook al is dat soms een beetje kinderachtig aangezien die half op de stoep geparkeerde auto's voetgangers redelijk in de weg staan. Zeker omdat heel veel mensen overhangend groen in de tuin hebben van een afmeting, dat je er helemaal niet meer door kunt. Zeker niet met kliko, kinderwagen of rolstoel. Maar ja, wat kan het die bestuurder schelen.

Grote bussen (zoals van een aannemer) met of zonder aanhanger horen al helemaal niet in een woonwijk thuis. Daar zijn de meeste straten in NL helemaal niet op gebouwd. Je zet je vrachtwagen toch ook niet voor de deur? Bij voorkeur gaat ie trouwens altijd bij een ander in het zicht. Van 6 plekken 5 plekken maken, betekent dat er iemand anders de klos is. Van 3 plekken 1 maken kan anders ook nog: hoeft de vrachtwagenchauffeur ook niet meer moeilijk te doen. Gewoon met de fiets of eigen auto naar het werk gaan. Heeft een ander ook een fatsoenlijk uitzicht en geen last van extreem grote voertuigen.

ar
door aram - Jun 26, 2015 om 14:53
136 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ze een bon uitschrijven hangt per gemeente af .
Bij de 1 zijn ze iets soepeler dan bij de andere .
Dit komt door de omstandigheden hoe het ervoor staat en de houding is tussen de agent en de overtreder .
Het gaat erom dat de hulpdiensten en voetgangers een vrije doorgang hebben en geen hinder van je achtergelaten koekblik hebben .
Natuurlijk je hebt agenten en agenten , maar dat gaat ook op voor de overige weggebruikers .
In sommige gemeentes lopen agenten in opleiding rond .
Als die de opdracht krijgen om te schrijven ben je gewoon het haasje als je niet aan de regels houd . Weet van Den Haag als je daar je auto achterlaat met maar 1 wiel op de stoep om niemand te storen je ook een bon hebt . Zo kun je met in - of uitladen al een probleem hebben .

ke
door kees hoek - Jun 26, 2015 om 15:20
23 Antwoorden / 18 Vragen

Op de stoep parkeren is gewoon heel a-sociaal. Denk aan moeders met een kinderwagen of iemand met een rolstoel of met rollator. Vooral bedrijfsbusjes hebben er handje van om op de stoep te parkeren,men is tegenwoordig te bedonderd omeen eindje te moeten lopen om de auto kwijt te raken. Dus die op de stoep parkeren zijn geheel asociaal bezig. Echt en ikke ikke mentaliteit

ja
door janenan - Jun 26, 2015 om 15:46
23 Antwoorden / 4 Vragen

Bij ons in de straat wordt overal op de stoep geparkeerd. Wij hebben altijd het idee gehad dat de straat bewust vrij smal is gehouden door de gemeente Leeuwarden, maar daarentegen is de stoep (aan één kant) heel breed. Vandaar dat de meeste auto's vrijwel helemaal op de stoep staan geparkeerd. Als men dan met twee wielen in de goot blijft, dan kun je op de stoep de auto's nog goed passeren. Echter zijn er ook van die chauffeurs die de auto midden op de stoep parkeren. Dan kun je er als voetganger niet normaal op de stoep passeren en moet je soms even over de rijweg.
Voor mij blijft de vraag over het - officieel - wel of niet mogen parkeren op de stoep onbeantwoord.

labren
door labren - Jun 26, 2015 om 15:47
862 Antwoorden / 0 Vragen

je mag niet op de stoep parkeren dus als die auto daar iedere keer parkeert ook iedere keer de politie bellen en zorg dat ze dan ook komen kijken en een bon uitschrijven en als het niet anders kan het recht in eigen handen nemen en iedere keer alle 4 zijn banden lek prikken en geloof mij dan is die zo weg met zijn auto , ik heb hetzelfde probleem gehad na 2 keer zijn banden lek gestoken te hebben zodat die 2 keer over nieuwe banden moest kopen zag ik hem niet meer maarja hij stond dan ook bij mij vlak voor mijn voordeur zodat ik heel moeilijk mijn deur in kon komen met mijn rolstoel , heb hem eerst 2 keer over gevraagt of die hem ergens anders kon parkeren of goed neer wilde zetten maar dat deed die dus niet

wimmi20
door wimmi20 - Jun 26, 2015 om 16:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Erky,
een gele band aan de stoeprand betekent niet dat het verboden is op de stoep te parkeren.
Het is bij een gele trottoirband verboden om op de rijbaan te parkeren.

Het is verboden om op de voetweg de doorgang voor voetgangers te blokkeren.
De politie, of een toezichthouder, dient op verzoek --of uit zichzelf--te verbaliseren.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

=erky schreef op vrijdag 26 jun 2015, 12:50:

Als je echt boos bent kan je de gemeente vragen een gele band op de stoep te laten aanbrengen.
Succes,
Erky

hansje klein
door hansje klein - Jun 26, 2015 om 16:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hierop wil ik nog eens met persoonlijke ervaringen reageren:

Wanneer in de APV staat, dat iets niet is toegestaan, zegt mijn Gemeente dat ik me daarover bij het politiekantoor (15km verderop) moet melden. De politie stuurt mij weer weg, want de Gemeente heeft deze APK-regels besloten en niet de politie. Daar de Gemeente om bezuinigingsredenen een halve-BOA naar huis heeft gestuurd, beschikt ze niet meer over eigen opsporingsambtenaren. De klap op de vuurpijl was, dat de Gemeente zelf uitvoerig in de krant schreef, dat kampeermiddelen (hier een caravan) ook niet zichtbaar vanaf de openbare weg, geparkeerd mogen worden langer dan drie dagen.....enz. óók niet op eigen terrein! Mijn buurman gebruikt zijn kampeermiddel tweemaal twee weken per jaar en de rest van de tijd staat hij ongebruikt op zijn oprit en moet ik er tegenaan kijken. Zelf is hij voor geen rede vatbaar!
Ik ben niet van de eieren die uit de lucht vallen of van het bandje-prikken.

Blijft alleen nog de gang naar de rechter om ondeugdelijk bestuur aan te gaan kaarten, met enige jaren ongewenste onrust door een proces.

Wij leven werkelijk inmiddels in een bananenkoninkrijk!

hansje klein
door hansje klein - Jun 26, 2015 om 17:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik blijf dus maar herhalen: 'we wonen inmiddels in een bananenkoninkrijk.......''
Helaas hebben de criminelen en brutale hufters het steeds meer voor het zeggen.

Ik heb inmiddels toch een BOA gezien, die een foto van de situatie maakte en die ligt nu in de akte, waaraan "wij helaas niets gaan doen"!

Dus naast de beslissingen van Gemeenteambtenaren, lopen de beslissingen van politie-agenten (uitdrukkelijk op persoonlijke titel gedaan) en nu ook nog BOA's, die in opdracht van de Gemeente fotograveren en zelf beslissen de akte te sluiten........

Te gek voor woorden. Raar, dat je de overlastige buren met de nek gaat aankijken en er zolang gestookt wordt tot de boel letterlijk in de fik gaat?

ar
door aram - Jun 26, 2015 om 18:00
136 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe zou het toch komen dat veel mensen negatief over de politie zijn?

Nou gewoon dat bedoelde ik met je hebt agenten en agenten .

Er zit een groep tussen die het verpesten voor de andere agenten .
Kan mij de oorzaak ook wel voorstellen .
Geen leuke baan de 1 moet je voor hetzelfde vergrijp straffen en een ander die het doet moet je laten lopen van hogerhand .
Gelijke rechten en plichten gaan feitelijk niet op .
Het licht er echt aan wie je bent en uit welk nest je komt .

wimmi20
door wimmi20 - Jun 26, 2015 om 18:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De gemeentelijke APV heeft niets te maken met parkeren op de voetweg (zo heet dat wettelijk) .
De APV heeft niets met de wet te maken.
Als de APV wordt overtreden en De Politie weigert te handhaven dan dient u De Burgemeester aan te spreken.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=hänschen klein schreef op vrijdag 26 jun 2015, 16:16: Hierop wil ik nog eens met persoonlijke ervaringen reageren:

Wanneer in de APV staat, dat iets niet is toegestaan, zegt mijn Gemeente dat ik me daarover bij het politiekantoor (15km verderop) moet melden. De politie stuurt mij weer weg, want de Gemeente heeft deze APK-regels besloten en niet de politie. Daar de Gemeente om bezuinigingsredenen een halve-BOA naar huis heeft gestuurd, beschikt ze niet meer over eigen opsporingsambtenaren. De klap op de vuurpijl was, dat de Gemeente zelf uitvoerig in de krant schreef, dat kampeermiddelen (hier een caravan) ook niet zichtbaar vanaf de openbare weg, geparkeerd mogen worden langer dan drie dagen.....enz. óók niet op eigen terrein! Mijn buurman gebruikt zijn kampeermiddel tweemaal twee weken per jaar en de rest van de tijd staat hij ongebruikt op zijn oprit en moet ik er tegenaan kijken. Zelf is hij voor geen rede vatbaar!
Ik ben niet van de eieren die uit de lucht vallen of van het bandje-prikken.

Blijft alleen nog de gang naar de rechter om ondeugdelijk bestuur aan te gaan kaarten, met enige jaren ongewenste onrust door een proces.

Wij leven werkelijk inmiddels in een bananenkoninkrijk!

hansje klein
door hansje klein - Jun 26, 2015 om 18:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

......laatste opmerking was overigens niet als een bedreiging bedoeld, want a. zo ben ik niet en b. ga ik ervan uit, dat politie en verzekeraars kunnen meelezen en de teksten als bewijsmateriaal kunnen gaan overleggen.

hansje klein
door hansje klein - Jun 26, 2015 om 18:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

......en ik heb de APK-kwestie via een raadslid bij de burgemeester laten aanspreken......Het antwoord via het raadslid terug was "andere prioriteiten".

Andere uitvoerbare tips worden ook voor TS graag in ontvangst genomen!!

wimmi20
door wimmi20 - Jun 26, 2015 om 18:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Meneer Klein,
van uw antwoord snap ik niks.
Wat heeft de APK auto keuring met de vraag te maken ?

Nog even dit : als De Burgermeester de APV niet wenst te handhaven dan kunt u een beklag indienen bij De Minister van Binnenlandse Zaken.
Dan kan opeens alles wel, dat weet ik uit ervaring.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

=hänschen klein schreef op vrijdag 26 jun 2015, 18:09: ......en ik heb de APK-kwestie via een raadslid bij de burgemeester laten aanspreken......Het antwoord via het raadslid terug was "andere prioriteiten".

Andere uitvoerbare tips worden ook voor TS graag in ontvangst genomen!!

door 1953 - Jun 26, 2015 om 20:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

BOA Handhavers van uw gemeente zijn fanatieker v.w.b. handhaving qua parkeren.

hi
door hipppo - Jun 26, 2015 om 22:20
303 Antwoorden / 2 Vragen

Uit het relaas van eikenlaan blijkt dat het bevoegd gezag het volledig laat afweten. Dat legitimeert eigenrichting. Jammer dat het bevoegd gezag zich dat niet realiseert. Dat neemt niet weg dat men uiterst behoedzaam te werk dient te gaan bij het op eigen gezag oplossen van het probleem. Banden lek prikken zou ik willen afraden, dat is schade toebrengen aan andermans eigendom en dat mag gewoon niet. Ik adviseer het bevoegd gezag continu te bestoken met verzoek handhavend op te treden. Wordt dit geweigerd dan de bestuursrechter inschakelen, waarbij natuurlijk gezorgd moet worden voor bewijs van zowel de gewraakte overtreding als de weigerachtigheid van de overheid.
Wellicht aardig om gebruik te maken van een citaat uit een artikel dat de toenmalige vicepresident van de Raad van State, Herman Tjeenk Willink, plaatste in het Utrechts Nieuwsblad van 3 april 2002 onder de titel: Democratie en recht krijgt niemand cadeau." Zekerheid dat de overheid zijn eigen regels in acht neemt, maar ook instaat voor de bereikbaarheid en toegankelijkheid van publieke diensten. Zekerheid dat de overheid de individuele vrijheden beschermt, maar ook in actie komt als het algemeen belang dat vraagt. Actief burgerschap, medeverantwoordelijkheid van burgers lukt alleen als de overheid voor deze zekerheden op de bres staat."
Mijn ervaringen met de Raad van State zijn buitengewoon negatief, maar dat neemt niet weg dat Tjeenk Willink wijze woorden heeft geschreven die nog steeds het memoreren waard zijn.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 26, 2015 om 23:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Hippo,
ik heb een stuk van uw tekst weggehaald.
U stelt : dat legitimeert eigenrichting.
Eigenrichting : het recht in eigen hand nemen door het plegen van een strafbaar feit kan nooit legitiem (wettelijk toegestaan) zijn, hetgeen u suggereert.

Voorts adviseert u een gang naar De Bestuursrechter.
Dat kan niet, een bestuursrechter kan de politie niet dwingen te handhaven.
Daartoe is deze rechter niet bevoegd.
Een bestuursrechter gaat over zaken zoals : uitkeringen, belastingen, vreemdelingen zaken, vergunningen, en arbeidszaken voor ambtenaren.
Wat wel kan : een klacht indienen bij De Hoofdofficier van Justitie tegen de politie omdat de politie een strafbaar feit niet wil verbaliseren.

quote=hipppo schreef op vrijdag 26 jun 2015, 22:20]Uit het relaas van eikenlaan blijkt dat het bevoegd gezag het volledig laat afweten. Dat legitimeert eigenrichting. Ik adviseer het bevoegd gezag continu te bestoken met verzoek handhavend op te treden. Wordt dit geweigerd dan de bestuursrechter inschakelen, waarbij natuurlijk gezorgd moet worden voor bewijs van zowel de gewraakte overtreding als de weigerachtigheid van de overheid.
.

hansje klein
door hansje klein - Jun 27, 2015 om 00:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Citaat: `Wat wel kan, is een klacht indienen bij de Hoofdofficier van Justitie`

Met mijn paralel lopende geparkeerde-caravan-verhaal, kwam ik tot dezelfde conclusie als mogelijke uitweg/oplossing. Drie verschillende lagen handhavers laten daarbij een steek vallen. De rechtsbijstand waarschuwde, ondanks de duidelijkheid van voorliggende teksten, voor een oneindig durend proces, waarbij de Gemeente een niet-emotionele lange adem heeft en de betrokken particulier stalen zenuwen moet hebben. Juist dàt wil ik TS besparen, tenminste meedelen!
Eigen rechter spelen is geen legale optie. De hufter wint. Oplossing is deze omstandigheden openbaar blijven maken en misschien op interesse en ondersteuning van de media wachten.....?

hansje klein
door hansje klein - Jun 27, 2015 om 00:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....en oh ja, mij is ook hulp aangeboden door het politie-team: een persoonlijke bemiddeling door de toegewezen wijkagent! Hoe die agent heet.....was de vraag,
laat dat nu diezelfde agent zijn, die iedere vorm van handhaving op eigen titel eerder weigerde!! en de Gemeente voor de ontstane misere verantwoordelijk maakte. Bedankt dus wijkagent!

Het is treurig, dat je twee jaren nodig hebt, om erachter te komen hoe dit systeem NIET werkt en juristen je tevens geen schijn van een kleine kans voorspellen dit op orde te kunnen krijgen.

Bedenk daarbij, dat het hier alleen nog maar om zo luttele, maar allerdaagse zaken, als fout parkeren gaat....

Lezen ambtenaren of politieagenten mee.....laat eens iets hierover horen a.u.b.
U kunt ook anoniem de klokken laten luiden.......

ja
door jaapvanleijen - Jun 27, 2015 om 09:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou de bestuurder in alle rust benaderen en deze vriendelijk uitleggen wat zijn manier van parkeren tot gevolg heeft. De persoon wijzen dat een de stoep voor voetgangers is en niet bedoeld is voor het parkeren van auto's of bussen. Mocht dat niet helpen en blijft fout parkeren het geval, pas dan zou ik de politie wijzen op deze situatie en verzoeken in te grijpen.
Het enige nadeel is dan wel dat de overtreder naar alle waarschijnlijkheid aan kan nemen wie de politie heeft ingeseind. Maar dat is dan maar zo!!

oo
door ookgoed - Jun 27, 2015 om 09:14
10 Antwoorden / 0 Vragen

in de meeste gemeenten moet je toch bij de stadswachten zijn, niet de politie.
Deze stadswachten vliegen normaal op zulke situaties af. Voor hen is dit bingo.

oo
door ookgoed - Jun 27, 2015 om 09:16
10 Antwoorden / 0 Vragen

Stadswachten zijn ook parkeerwachten. Sorry

me
door mein33 - Jun 27, 2015 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jaapvanleijen schreef op zaterdag 27 jun 2015, 09:09]Ik zou de bestuurder in alle rust benaderen en deze vriendelijk uitleggen wat zijn manier van parkeren tot gevolg heeft. De persoon wijzen dat een de stoep voor voetgangers is en niet bedoeld is voor het parkeren van auto's of bussen. Mocht dat niet helpen en blijft fout parkeren het geval, pas dan zou ik de politie wijzen op deze situatie en verzoeken in te grijpen.
Het enige nadeel is dan wel dat de overtreder naar alle waarschijnlijkheid aan kan nemen wie de politie heeft ingeseind. Maar dat is dan maar zo!!

@jaapvanleijen,

U heeft blijkbaar het topic niet goed gelezen.
Ts heeft reeds gedaan wat suggereert dat er gedaan zou kunnen worden met als resultaat het in uw laatste alinea gestelde.
Met uw opmerking "Maar dat is dan maar zo!!" gaat u wel heel makkelijk voorbij aan de gevolgen die op een dergelijke melding kunnen volgen.

adriaan2
door adriaan2 - Jun 27, 2015 om 13:29
104 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er zelf geen last van hebt zou ik gewoon niets meer doen.
Ik denk eerder dat het hier een kwestie is dat U zich boos maakt omdat een ander zijn auto op de stoep plaatst hetgeen idd wettelijk is verboden. Behalve dat is de maximale hoogte ook nog eens bepaald in de plaatselijke verordening en heb je kans dat die bus naar een aangewezen parkeerplaats moet.
U ziet, het levert alleen maar een boze werkbuseigenaar op en deze zal zich niet door U laten kisten maar zich tegen U keren en gaan pesten en/of schade toebrengen als hij een bekeuring krijgt.
Als de handhavers er ook niets aan doen en wie zijn wij om hun taken over te nemen.
Hier bij mij in Bergen op Zoom staan dagelijks 2 tot 5 auto's in een drukke bocht half op de stoep en fiets strook geparkeerd. De wijkagent fietst er fluitent voorbij, de politie en de handhavers rijden er ook voorbij terwijl zij het zien. Dus wie ben ik om daar wat van te zeggen.

hansje klein
door hansje klein - Jun 27, 2015 om 14:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dit bananenkoninkrijk wordt dus onbestuurbaar en de autoriteiten absoluut ongeloofwaardig, wanneer er, zoals gisteren in het nieuws, tienduizenden aangiftes gewoon in de prullenbak terrecht komen en honderden politieburo's worden gesloten. @Mein33 schreef met recht, dat het nieuwe participeren ongeveer hetzelfde is als `zoeken jullie het zelf maar uit`. En klaarblijkelijk komen hier ook de oud- en hardgesottenen bij KASSA er niet meer uit.

TS heeft het verdere verloop nu niet meer zelf in de hand. Of de wijkagent loopt fluitend langs de op de stoep gepaarkeerde bus, of er komt een verbaal en dan maar afwachten wat de bushufter gaat doen. Onveilig hoe je het ook wendt of keert. Het is een begin van een afbrokkelingsproces en een grote frustratie in een land waar we volgens de statistieken toch zo gelukkig en tolerant zijn......

ro
door ron530 - Jun 27, 2015 om 15:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waar het in ons kleine landje aan schort is tolerantie vooral als het de buren betreft. Onze eigen tekortkomingen zien we niet maar die van een ander dan weer wel, wat begint met een snoeppapiertje in de tuin escaleert tot ruzie over erfafscheidingen en parkeergedrag. Eikenlaan de vraagsteller koppelt niets terug dus kan niemand weten hoe de situatie ter plekke is, is de persoon die de bus daar parkeert een leverancier en voor korte tijd de doorgang belemmerd of een notoire wanparkeerder die de bus dagenlang op die plek laat staan?, enkel Eikenlaan kan daar uitsluitsel over geven maar doet dat gewoonweg niet.
Ik moet de vraag van Eikenlaan dus ook afdoen als muggenzifterij en vooral als ventilatie van onterechte boosheid die eigenlijk nergens op gebaseerd is.

hansje klein
door hansje klein - Jun 27, 2015 om 17:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@eikenlaan
Heeft u inmiddels nieuws van de wijkagent of was u al op het politieburo? Ik ben het niet met de reageerders eens, die deze topic als een banaliteit afdoen. De geloofwaardigheid van het gezag staat hier op de agenda. Naast dee geautomatiseerde snelheidscontroles en boetes, zijn juist de kleine aangiftes alleen bij de daarvoor aangegeven autoriteiten te deponeren. Vanaf het moment van bewustwording, dat hier toch niets mee gedaan gaat worden wordt de sfeer grimmiger en zal het aantal gevallen van zelfjustitie onherroepelijk gaan stijgen. Niets doen is zowat van contra-productief. Nietsdoen door de burger, de Gemeente, de politie, de BOA's en Justitie mag niet gebeuren. Daarover moet verder gediscussieerd blijven worden, ondanks de kop-in-het-zand-stekers. Tenslotte.... is de zo beroemde nederlandse toleantie niets anders dan wegkijken!

hi
door hipppo - Jun 27, 2015 om 19:36
303 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet het, Wimmi, eigenrichting mag niet, maar wat moeten we dan als de overheid het laat afweten. Zelfs Tjeenk Willink geeft hier geen richting aan...
Er zijn natuurlijk diverse mogelijkheden om de eigenaar van de bus tot ander gedrag te brengen, zonder schade aan het voertuig toe te brengen. Ik noem maar wat: plakplastic op de voorruit, eventueel voorzien van een treffende tekst. Banden leeg laten lopen, ja zelfs een wiel van de bus eraf halen en duidelijk zichtbaar neerleggen zodat hij niet onverhoopt wegrijdt zonder het gezien te hebben.