Ma
door Mamalou1981 Oct 24, 2022 om 14:58
Auto & vervoer
Parkeren\

Goedendag allen , ik heb een parkeer probleempje zoals wel meer mensen. Mijn buurman heeft een 45 km auto en die vind het nogal leuk om zo dicht mogelijk op je bumper te gaan parkeren. Ik heb sinds 2 maand een eigen auto dus wij zijn nou voorzien van 2 auto's en daar is hij niet echt van gediend om het zo maar te zeggen. Mijn vriend heeft hem pas geleden nog aangesproken op zijn parkeer gedrag alleen in zijn hoofd heeft hij alle openbare parkeer plekken gelinkt aan huizen. Hij benoemde welke parkeer plaat bij welk huis hoort en voor mij is er geen plek. Geen idee of dat de reden is dat hij daarom steeds de auto zo vlak achter ons zet. want als ik de auto parkeer op de plek die hij zich zelf heeft toe bedeeld dan zet hij hem zo dicht bij neer terwijl er nog 2 plekke vrij zijn. Ik hoop hier een paar ideeen op te doen wat ik er tegen zou kunnen doen.
Want hij is een volwassen kerel van in de 50 maar het gedrag van een kleuter en ik heb eigenlijk niet veel zin om daar in mee te gaan.
Het zou alleen wel fijn zijn als het een keer opgelost word aangezien ik uit mijn werk kom altijd rekening moet houden dat ik mijn auto niet te ver voor in een parkeervak zet anders zet hij mij gewoon bijna klem want hij gooit hem gewoon bij mij in het parkeervak.
Al met al best vermoeiend vooral als je thuis komt van een drukke werkdag.
Ik zal nog een foto toevoegen met een indruk hoe hij hem parkeert en mocht iemand een oplossing horen dan hoor ik hem graag.
Alvast bedankt voor het lezen mvg

7996 24 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Oct 24, 2022 om 15:03
854 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet netjes, maar kun je jouw auto niet zo in het parkeervak zetten, bijvoorkeur een parkeervak dat bij een boom eindigt, dat hij er niet voor kan. Hij zal dan waaraschijnlijk zo dicht mogelijk achter je gaan staan, maar dan heb jij altijd nog ruimte om vooruit uit het vak te rijden.

Kun je hier iets mee?

Overigens wel jammer dat het zou eventueel zou moeten.

Nog even een vraagje het achterste voertuig op de foto is toch de 45-km wagen? Dan is het misschien nog eenvoudiger... jouw auto zit strak mogelijk ten de witte horizontale stenen te parkeren. Hij staat nun, imho, dubbel geparkeerd.

panter22
door panter22 - Oct 24, 2022 om 15:05
6599 Antwoorden / Vragen

Op deze manier wordt er bij ons ook geparkeerd. Als je voor andermans deur parkeert wordt je klem gezet. Dus ik parkeer niet voor de deur.Eigenlijk is er maar plek voor 1 auto voor de deur voor de helft van de bewoners in de straat.
Is er geen plek even verderop in de straat, ga dan daar voortaan met 1 auto staan. En het parkeerprobleem is opgelost.
ik heb zelfs wel eens in een straat aan de andere kant van de stad geparkeerd. Kennelijk op iemands parkeerplek. Een kras van voor naar achter op de zijkant van de auto.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2022 om 15:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Hoezo eigen parkeerplek? Heeft hij een gereserveerde gehandicapten parkeerplek? Zo, ja dan zou hij die kunnen benutten. Hij kan en mag simpelweg geen link leggen tussen woningen en parkeerplekken. Die zijn in beginsel allemaal vrij. Daarbij wel uiterarad rekening houdend of het geen vergunningplaatsen zijn waar iedereen met een vergunning voor dat gebied kan en mag parkeren.

Hoewel het niet aardig lijkt komt het mij voor dat u toch uw Gemeentelijke handhaving hier voor om hulp kunt benaderen indien die bevoegd zijn m.b.t. parkeerbeheer. Indie dan niet zo is de politie of een buurtbemiddelingsinstantie indien die in uw Gemeente actief is. Let dus wel op het gegeven dat u ook geen eigen parkeervak heeft. Hij mag hoe dan ook zijn voertuig ook niet zodanig plaatsen dat u niet eenvoudig kunt in- of uitparkeren.

Wa
door Wasdrogert - Oct 24, 2022 om 15:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klinkt wel erg kinderachtig. Zolang ze niet met bijv een gesloten slagboom verhinderd zijn, zijn het gewoon openbare parkeerplekken. Ookal heb jij (of je buurman juist) 4 auto's en wil hij ze allemaal daar plaatsen, dikke prima.

Ik had een soortgelijk iets met een buurvrouw hier. Bij de bouw zijn hier gewoon te weinig parkeerplaatsen gemaakt tov de huizen. Nu hebben sommige bewoners ook nog werkbussen/leaseauto's waardoor het helemaal te weinig wordt. Op 1 persoon na snapt iedereen dat het niet handig is, maar we het er mee moeten doen. Deze ene buurvrouw begint al half paniekerig naar buiten te gaan als 1 huishouden toevallig 2 auto's op de parkeerplekken heeft staan. Zij is dan ook het persoon wat haar eigen auto 2 plaatsjes dichterbij haar voordeur zet wanneer er een auto die daar toevallig geparkeerd stond weggaat.
Enfin, zij kon het ook niet hebben als "haar parkeerplaats" niet beschikbaar was en parkeerde haar auto letterlijk naast/voor de auto die er dan stond zodat die er niet uit kon. Bij haar hebben we het heel makkelijk opgelost door een paar keer rond 2 a 4 uur snachts aan te bellen om te vragen de auto te verplaatsen wanneer ik 'nachtdienst had'. Na 2 keer nooit meer last van gehad :)

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2022 om 15:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Niemand op de openbare weg heeft een eigen parkeervak, zo simpel is het. Alleen eigenen mensen dit zichzelf toe "omdat het de plek voor het huis zou moeten zijn". En dat is dus absoluut niet geval. Voor beide partijen niet. Dat de man u kennelijk aan het pesten is, moge duidelijk zijn. Wees maar blij dat u (nog) niet in een betaald parkeren buurt woont. Ook dan heeft men geen eigen plek.

Ma
door Mamalou1981 - Oct 24, 2022 om 15:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedendag allemaal.

Iedereen bedankt voor de reactie´s ik heb ook nog even een andere foto toegevoegd zodat het wat duidelijker word hoe onze parkeerplaats eruit ziet.
Op deze foto is dan ook duidelijk te zien dat er eigenlijk geen reden is om zo dicht bij mij op de kofferbak te gaan kleven aangezien er genoeg ruimte is.
Aanspreken bij meneer werkt dus helaas niet.
Ik persoonlijk vind dit ook meer kinderachtige pesterijen.
Het is wel een 45 km auto maar ze hebben geen invalide plek het is een gewone openbare parkeerplek.
Ik heb al wat tips er tussen zien staan dank alvast daar voor ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan.

Mvg

me
door mein33 - Oct 24, 2022 om 15:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Tja, toen wij nog in de stad woonde hadden wij ook zo'n nonchalante parkeerder met zo'n brommobiel in de buurt wonen.
Die parkeerde simpelweg zomaar waar en hoe het hem het beste uitkwam.
Hij werd hier telkenmale en door meerdere buurbewoners op aangesproken, echter zonder resultaat.
Op een dag had hij pech, want z'n voetuig wilde niet starten en er was door de te hulp geroepen techtneut geen directe oorzaak te vinden.
Vehicle uiteindelijk op de bergingsauto naar de werkplaats en daar heeft het wel drie dagen geduurd, voor het euvel zichzelf verhielp.
Een uitgekookte buur had nl. een rauwe aardappel in zijn uitlaatpijpje gestampt en toen die uitgedroogd was viel die er vanzelf uit.
Het nonchalante of aso parkeergedrag heeft deze buurtbewoner een aardige duit gekost, maar hij heeft het vanaf dat moment wel uit z'n bolletje gelaten om de buurt nogmaals te tarten.

Hiemeee suggereer ik verder niets, maar soms heeft iemand een zetje nodig om tot het besef te komen dat je geen recht hebt op een  parkeerplek, maar dat je blij mag zijn als je er één hebt gevonden en dat je die mag gebruiken, maar zonder daarbij een ander (willens en wetens) tot last te zijn

atlas1302
door atlas1302 - Oct 24, 2022 om 16:11
341 Antwoorden / 13 Vragen

Negeren die 50 jarige, parkeer lekker ruim aan de voorkant waar net geen 50 km karretje tussen past, als hij eerder is dan plakt u uw automobiel op zijn bumper. Het gaat erom dat u lekker in de ochtend makkelijk weg kan rijden zonder 10 keer te steken, zonder zijn bumper te raken.

sira
door sira - Oct 24, 2022 om 18:12
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Niet netjes van de buurman.
Toch heb ik nog een vraag. Staat uw auto wel keurig tussen de strepen (stippellijnen) in het parkeervak?
Een parkeervak voor (langs)parkeren is 5,5 mtr, de lengte van die Microcar zal ca. 3 mtr zijn, misschien enkele milimeters meer, maar ik zie achter die auto nog ongeveer 1 mtr parkeervak. Uw buurman neemt dus ca. 4 mtr in beslag, waar is die andere 1,5 meter dan aan de voorzijde?

atlas1302
door atlas1302 Oct 24, 2022 om 19:20
341 Antwoorden / 13 Vragen

Die gebruikt @mamalou om makkelijker weg te komen. Ze parkeert net even te ruim en behapt 2 plekken, ze volgt dan wel mijn raad op maar ietsie pietse teveel.

sira
door sira Oct 24, 2022 om 19:46
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dat zie ik hier in het dorp ook veel. Wij hebben hier volop parkeerruimte, maar bij de supermarkt gebruikt men in de breedte vaak 2 parkeervakken en men pikt dan ook nog een stukje van het tegenover liggende vak, dus 1 auto houdt dan 3 vakken bezet. En ja, het zijn vaak vrouwen met kleine auto's.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 24, 2022 om 18:29
2042 Antwoorden / Vragen

Dit is gewoon pesten. Begin een met de wijkagent op de koffie te vragen, die wel nog wel eens bemiddelen zeker als escalatie dreigt.

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2022 om 19:05
11537 Antwoorden / 51 Vragen

In mijn wijk/straat gelden perkeervergunningen (en de handhavers hoeven alleen je kenteken te scannen .......), ik parkeer de ene keer links, dan rechts, en op variabele plekken voorin of verderop  in de straat.

Wat ik zou doen voor deze aardige buur: Vraag een aantal mensen op visite en laat ze met auto komen en allemaal parkeren in de straat waar het om gaat. Tot in de kleine uurtjes. En herhaal dat eventueel. Zolang er geen gereserveerde plekken zijn heeft deze persoon rechten nul, of tewel 0.

B2
door B22558 - Oct 24, 2022 om 19:28
17 Antwoorden / 2 Vragen

Hoewel er geen wettelijke regels zijn moet men elkaar wel de ruimte geven,in u geval is dit wel degelijk mogelijk alleen de andere partij gaat hier niet in mee.

Als u een trekhaak heeft...foto maken hoe er geparkeerd staat en lekker achteruit rijden.

rj
door rjw Oct 24, 2022 om 21:52
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Slecht advies. Degene die tegen een stilstaand voertuig rijdt is per definitie schuldig en aansprakelijk voor de schade.

panter22
door panter22 - Oct 24, 2022 om 19:36
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een agressie tegenover de buurman met zijn 45 km autootje.
@mamalou1981, wil je zo ver mogelijk naar achter parkeren omdat je anders niet gemakkelijk je hekje in kunt komen? Het lijkt er op dat jouw auto iets naar voren moet in het parkeervak. Die Peugeot 107 is ook niet bepaald een grote auto. Dus je moet nog een flink stuk parkeerruimte aan de voorkant over hebben.
Mag je van de gemeente wel een uitgang hebben aan openbaar parkeerterrein?

sira
door sira Oct 24, 2022 om 20:05
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dat dacht ik ook al als ik de foto bekijk.

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2022 om 19:54
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@mamalou1981, zie nu pas uw toegevoegde foto. Spaar nog wat meer foto's op, andere tijden etc. en leg dat voor aan de wijk - of buurt - agent. Die zal best een praatje met meneer willen maken. Te zot hoe hij u dwarszit. Ook als ik u was, niet "terug gaan pesten", hij kan ook foto's gaan nemen uiteraard. En dan gaat u wat zwakker in het verhaal staan. Ook kunt u aanhalen dat U op deze manier niet eens bij uw achterbak kan komen om, weet ik veel, een maxicosy erin te doen, of een kennel voor de hond. ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 24, 2022 om 21:33
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mamalou1981,

Ik raad u aan om een trekhaak en een afneembare fietsendrager te kopen zoals op de bijgeplaatste foto en klik op de volgende link voor meer info en het filmpje :

https://www.thule.com/nl-be/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-easyfold-xt-2-_-933100

sira
door sira Oct 24, 2022 om 22:11
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dan moet ze iedere keer de fietsdrager er af halen, anders kan ze er nog niet uit.

tenormin
door tenormin Oct 24, 2022 om 22:44
16826 Antwoorden / 108 Vragen

En kost ook nog een 'paar centen' @sira.

tenormin
door tenormin Oct 24, 2022 om 22:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Leuk idee @geboren amsterdammer, maar lijkt me niet echt werkbaar, en prijzig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 24, 2022 om 23:43
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sira en Tenormin,

Er bestaat een goedkopere fietsendragerhaak.

TS zou eventueel ook een 2ehandse fietsendrager kunnen kopen .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 24, 2022 om 23:45
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Klik even op de volgende link voor de goedkopere fietsendragerhaak :

https://brink.eu/nl-nl/trekhaken/type-trekhaken/fietsendragerhaak-rmc/

sira
door sira Oct 25, 2022 om 09:23
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ze heeft zonder fietsendrager al moeite om er uit te komen, laat staan mèt fietsendrager. Het is gewoon een kwestie van de lengte van je auto weten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 25, 2022 om 21:02
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Sira,

Het is de bedoeling,dat TS met fietsdrager parkeert.

Bij het wegrijden kan TS de fietsdrager inklappen of eraf halen.

justmeagain
door justmeagain - Oct 24, 2022 om 23:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

U heeft met uw partner 2 autos. Dus de buurman een keer letterlijk klem zetten is een optie. Eentje vlak ervoor en eentje strak erachter.
Niet heel sociaal maar dat is hij ook niet.
Wellicht een wake up call voor hem.

panter22
door panter22 Oct 25, 2022 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Door buiten het eigen parkeervak 1 meter in het parkeervak waar de buurman staat geparkeerd te gaan staan?
De buurman staat in een parkeervak. Wat is hier mis mee

atlas1302
door atlas1302 Oct 25, 2022 om 10:13
341 Antwoorden / 13 Vragen

Niets mis mee, hij staat in één vak maar kon ook de buurvrouw wat ruimte gunnen. Want dat is er, 1 mtr. zeker achter zijn karretje.
De foto laat jammer genoeg niet heel de situtie zien, anders zou mammalou wel eens minder recht van spreken hebben.

ka
door kaartendraak Oct 26, 2022 om 14:15
179 Antwoorden / 2 Vragen

Maar dat zou ik pas doen als er een wijkagent ofzo langs is geweest en de situatie andersom gezien en opgeschreven heeft, anders gaat buurman de politie bellen omdat jij je 2 auto's asociaal neerzet.

panter22
door panter22 - Oct 25, 2022 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

@mammaloe1981, kun je een duidelijker foto plaatsen?
Zijn er parkeervakken op straat of niet.
En staan jullie ieder in je eigen parkeervak?

Franske1958
door Franske1958 - Oct 25, 2022 om 08:51
420 Antwoorden / 2 Vragen

Hier waar ik woon heeft een aantal jaar geleden een buurtgenoot ook zoiets gedaan.  Een paar sterke mannen uit de buurt hebben midden in de nacht met zijn allen dat ding opgetild en met 4 wielen op de trottoir geplaatst.  Met als gevolg dat parkeerbeheer de volgende ochtend een boete uitschreef wegens het met 4 wielen op de trottoir parkeren. Was daarna voorgoed afgelopen.

atlas1302
door atlas1302 Oct 25, 2022 om 11:30
341 Antwoorden / 13 Vragen

Was daarna voorgoed afgelopen.?

Met die sterke mannen of...?

atlas1302
door atlas1302 - Oct 26, 2022 om 12:02
341 Antwoorden / 13 Vragen

U mag deze wel even gebruiken hoor, 6 mtr. lang.

pe
door pedro714 - Oct 26, 2022 om 12:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

Laat gewoon aan de voorkant pakweg 1 meter vrij op je voorganger.

mo
door mof - Oct 26, 2022 om 13:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In jouw foto kan ik niet zien hoeveel ruimte er voor de meest rechter auto over is. Als die voldoende is, heeft u niets te klagen. Dan kunt u uw auto er toch achter zetten? Of is dit een "bijvoorbeeld" fotootje? Zet dan even een goede foto van de werkelijke situatie neer want pas dan blijkt in hoeverre uw verhaal klopt. Verder zegt u het zelf al: openbare parkeerplaatsen kunnen niet geclaimd worden en horen niet bij een huisnummer. Als hij daar staat zult u ergens anders moeten parkeren. En als het past, dan mag hij hem er gewoon bijzetten.

mo
door mof - Oct 26, 2022 om 13:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Verder zou het helpen als mensen die op publieke plekken parkeren altijd een parkeervergunning moeten betalen.  Het is een beetje prehistorisch dat je voor alle openbare ruimte die
je gebruikt om spullen op te slaan moet betalen behalve als het een auto is. 'Bij mij voor het huis zijn ook publieke parkeerplaatsen. Ik heb geenauto maar mag niets anders (bakfiets) daar parkeren. Daar moet ik zelf maar een oplossing voor vinden die altijd geld kost (huur of koop van een schuurtje). Beetje raar.

ro
door ronny530 - Oct 26, 2022 om 14:10
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De man is het er blijkbaar niet mee eens dat er twee autos in bezit zijn en u dus een extra parkeerplaats bezet houdt. Zo'n man is uit zichzelf niet te stoppen want hoe u ook parkeert hij vind wel een manier om u dwars te zitten. Hij denkt recht te hebben op een parkeerplaats voor de deur maar die parkeerplaatsen zijn bedoeld voor de bewoners en hun eventuele bezoekers. Daarbij is het wel de bedoeling dat auto's binnen het parkeervak geparkeert moeten worden mede omdat anderen niet bij het uitparkeren gehinderd mogen worden. U kunt zo'n situatie uitlokken door de auto voor in het parkeervak te parkeren en als de man zijn auto weer tegen uw bumper parkeert waarmee zijn auto deels buiten het parkeervak staat waardoor het voor u onmogelijk wordt om uit te kunnen parkeren dan kunt u de politie bellen. Die kan de man sommeren om zijn auto te verplaatsen en als de man dat niet wenst te doen de auto door een berger af te laten slepen met alle kosten van dien. Als u het niet zover wil laten komen dan kunt u als die er is een buurtbemiddelaar of de wijkagent raadplegen in de hoop dat de man tot rede gebracht kan worden en met de pesterijen gaat stoppen.

Re
door Renerunner - Nov 11, 2022 om 11:38
1 Antwoorden / Vragen

Je zou eens kunnen denken aan het plaatsen van een dashcam om bewijsmateriaal te verzamelen. Dan kun je hem er in ieder geval mee confronteren en heb je eventueel bewijs voor de verzekering. Hier hebben ze er een zooitje.