Parkfly en schade auto
Beste,
Ik heb in 2017 bij parkfly geparkeerd met de auto van mijn ouders.
Er is op een formulier duidelijk aangegeven wat de schade was van tevoren mocht er sprake zijn van schade na terugkomst.
Na terugkomst van onze vakantie van 1 week, bleek dat bij het portier er 2 flinke deuken in de auto te zitten.
Dit is direct gemeld, waar ze vervolgens ook niets helders over wisten te melden en dat ik maar een email moest sturen. De schade stond echter niet van tevoren aangekrast op het formulier, dus ik heb alle recht op compensatie zou je zeggen.
Ik heb later nog een email verstuurd, een normale brief per post alsmede aangetekend, echter de adresgegevens op de website van hen kloppen niet, daar ik de aangetekende brief retour heb gekregen. Verder nooit meer een reactie gehad ook al heb ik hier verscheidende reminders van verstuurd.
De schade aan de auto van mijn ouders heb ik van om en nabij 700€ laten repareren in de tussentijd.
Wat kan ik nu doen om dit te claimen. Het is toch ronduit belachelijk dat ze hierbij wegkomen?
Ik hoor graag uw advies.
groet,
M.
Gezien de vele klachten is het een wonder dan mensen hier nog hun auto achterlaten. Het hebben van recht is iets anders dan het krijgen van recht. De enige manier is, denk ik, het inschakelen van een jurist.
Hallo Mcwvdijk ,
Om uw recht te halen , neem eens contact op met het Juridisch Loket / of uw rechtsbijstandverzekering als u die heeft .
Gezien de vele klachten is het nog maar de vraag of dit helpt .
Hoofdvestiging : Hotel Chariot BV , probeer dat eens .
Oosteinderweg 243
1432 AT Aalsmeer
T +31 (0) 297 388 100
F +31 (0) 297 388 188
info@hotelchariot.nl
Lees deze klachten , u bent niet de enige , klik op de rode regels .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/parkfly.nl/details?companyId=204999d6-f5b9-4743-b10c-ddce2c4232be
https://www.google.nl/search?q=parkfly+review&sa=X&ved=0ahUKEwjWrryEnIreAhUSzKQKHXFyC90Q1QIIhgEoAg&biw=1455&bih=703#lrd=0x47c5e08fb7025de1:0xff044628a2078773,1,,,&spf=1539667680740
https://www.parkerenbijvliegvelden.nl/reviews/schiphol-parkfly/?send_filter=neg#reviews
Contact Juridisch loket , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Kijk in de algemene voorwaarden van Parkfly waar je mee akkoord bent gegaan.
5.3 SchipholParkfly sluit voorzover de wet dit toelaat, elke aansprakelijkheid voor directe door de reiziger geleden vermogensschade uitsluitend met betrekking tot de auto die te wijten is aan opzet of grove schuld van SchipholParkfly of haar medewerkers.
5.4 SchipholParkfly sluit iedere aansprakelijkheid ter zake diefstal/schade, inbraak en brand uit.
5.5 SchipholParkfly heeft het recht om, in het geval er enige parkeerschade op of in de nabijheid van de parkeerfaciliteit ontstaan is als een gevolg van een omstandigheid dat voor het risico is van SchipholParkfly, deze te doen verhelpen door een carrosseriebedrijf dat is aangesloten bij de FOCWA.
Onderaan de pagina onder het kopje: Menu, kun je ze vinden
https://www.parkfly.nl/?gclid=EAIaIQobChMIot2PmqiK3gIVSpPtCh2s2wrSEAAYASAAEgIqOvD_BwE
Als u juridische hulp inschakeld als al geadviseerd, geef dan ook mee dat de voorwaarden mogelijk strijdig zijn met de wet gelet op de genoemde risicobeperking.
Ja, men kiest vaak een “goedkopere” parkeergelegenheid, maar bij die louche bedrijven is goedkoop duurkoop.
Ook is het heel verstandig om bij een auto die alleen WA verzekerd is een verkeersrechtsbijstandsverzekering te hebben, want die zouden dan voor u aan het werk gegaan zijn.
Nu bent u aan de heidenen overgeleverd.
Kan ik uit uw vraag afleiden dat geen melding is gedaan aan de verzekeraar van de auto en claim op waarborgfonds? (Schade door onbekende dader) en/of er geen rechtsbijstand was/is meeverzekerd?
U moet de voorwaarden bij de overeenkomst eerst goed lezen. Als daarin verantwoordelijkheid blijkt voor schade die is ontstaan tussen achterlaten auto en ophalen auto kunt u naar de rechter.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer