mc
door mcwvdijk Oct 16, 2018 om 00:43
Auto & vervoer

Parkfly en schade auto

Beste,

Ik heb in 2017 bij parkfly geparkeerd met de auto van mijn ouders.
Er is op een formulier duidelijk aangegeven wat de schade was van tevoren mocht er sprake zijn van schade na terugkomst.
Na terugkomst van onze vakantie van 1 week, bleek dat bij het portier er 2 flinke deuken in de auto te zitten.
Dit is direct gemeld, waar ze vervolgens ook niets helders over wisten te melden en dat ik maar een email moest sturen. De schade stond echter niet van tevoren aangekrast op het formulier, dus ik heb alle recht op compensatie zou je zeggen.
Ik heb later nog een email verstuurd, een normale brief per post alsmede aangetekend, echter de adresgegevens op de website van hen kloppen niet, daar ik de aangetekende brief retour heb gekregen. Verder nooit meer een reactie gehad ook al heb ik hier verscheidende reminders van verstuurd.
De schade aan de auto van mijn ouders heb ik van om en nabij 700€ laten repareren in de tussentijd.
Wat kan ik nu doen om dit te claimen. Het is toch ronduit belachelijk dat ze hierbij wegkomen?
Ik hoor graag uw advies.

groet,
M.

3670 7 Rapporteer

ne
door neodutchio - Oct 16, 2018 om 07:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Gezien de vele klachten is het een wonder dan mensen hier nog hun auto achterlaten. Het hebben van recht is iets anders dan het krijgen van recht. De enige manier is, denk ik, het inschakelen van een jurist.

marita5
door marita5 - Oct 16, 2018 om 07:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mcwvdijk ,

Om uw recht te halen , neem eens contact op met het Juridisch Loket / of uw rechtsbijstandverzekering als u die heeft .
Gezien de vele klachten is het nog maar de vraag of dit helpt .

Hoofdvestiging : Hotel Chariot BV , probeer dat eens .

Oosteinderweg 243
1432 AT Aalsmeer
T +31 (0) 297 388 100
F +31 (0) 297 388 188
info@hotelchariot.nl

Lees deze klachten , u bent niet de enige , klik op de rode regels .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/parkfly.nl/details?companyId=204999d6-f5b9-4743-b10c-ddce2c4232be

https://www.google.nl/search?q=parkfly+review&sa=X&ved=0ahUKEwjWrryEnIreAhUSzKQKHXFyC90Q1QIIhgEoAg&biw=1455&bih=703#lrd=0x47c5e08fb7025de1:0xff044628a2078773,1,,,&spf=1539667680740

https://www.parkerenbijvliegvelden.nl/reviews/schiphol-parkfly/?send_filter=neg#reviews

Contact Juridisch loket , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

 https://www.juridischloket.nl/contact/#

panter22
door panter22 - Oct 16, 2018 om 08:25
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden van Parkfly waar je mee akkoord bent gegaan.
5.3 SchipholParkfly sluit voorzover de wet dit toelaat, elke aansprakelijkheid voor directe door de reiziger geleden vermogensschade uitsluitend met betrekking tot de auto die te wijten is aan opzet of grove schuld van SchipholParkfly of haar medewerkers.
5.4 SchipholParkfly sluit iedere aansprakelijkheid ter zake diefstal/schade, inbraak en brand uit.
5.5 SchipholParkfly heeft het recht om, in het geval er enige parkeerschade op of in de nabijheid van de parkeerfaciliteit ontstaan is als een gevolg van een omstandigheid dat voor het risico is van SchipholParkfly, deze te doen verhelpen door een carrosseriebedrijf dat is aangesloten bij de FOCWA.
Onderaan de pagina onder het kopje: Menu, kun je ze vinden
https://www.parkfly.nl/?gclid=EAIaIQobChMIot2PmqiK3gIVSpPtCh2s2wrSEAAYASAAEgIqOvD_BwE

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2018 om 08:43
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als u juridische hulp inschakeld als al geadviseerd, geef dan ook mee dat de voorwaarden mogelijk strijdig zijn met de wet gelet op de genoemde risicobeperking.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2018 om 08:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, men kiest vaak een “goedkopere” parkeergelegenheid, maar bij die louche bedrijven is goedkoop duurkoop.

Ook is het heel verstandig om bij een auto die alleen WA verzekerd is een verkeersrechtsbijstandsverzekering te hebben, want die zouden dan voor u aan het werk gegaan zijn.

Nu bent u aan de heidenen overgeleverd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2018 om 08:50
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Kan ik uit uw vraag afleiden dat geen melding is gedaan aan de verzekeraar van de auto en claim op waarborgfonds? (Schade door onbekende dader) en/of er geen rechtsbijstand was/is meeverzekerd?

mo
door mof - Oct 17, 2018 om 15:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U moet de voorwaarden bij de overeenkomst eerst goed lezen. Als daarin verantwoordelijkheid blijkt voor schade die is ontstaan tussen achterlaten auto en ophalen auto kunt u naar de rechter.