BO
door BOLLIE67 Nov 6, 2016 om 08:46
Auto & vervoer

Prijs verschil

Ik heb gisteren een auto (demo-dus occasion) gekocht. In het koopcontract staat een koopprijs van 18.699,00 Eenmal thuis zag ik dezelfde auto op hun site te koop voor 18.450, 00 . Dit laatste wist ik vooraf het tekenen van het contract niet. Kan ik hiermee terug naar de dealer of zit ik aan het hogere bedrag vast.

1562 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2016 om 08:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan altijd teruggaan. Wellicht tonen ze coulance, maar dat hoeven ze natuurlijk niet te doen.

ja
door jackyh - Nov 6, 2016 om 09:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt navragen wat die 250 euro verschil betreft. Misschien heeft uw auto iets extra's b.v. mooiere wieldoppen o.i.d.

holstein
door holstein - Nov 6, 2016 om 09:36
922 Antwoorden / 16 Vragen

Afleveringskosten misschien, maar dat hoort het nog op de rekening te staan.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 6, 2016 om 09:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien zijn het de 'rijklaar maken' kosten die erbij komen?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2016 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zijn dat twee verschillende demo occasions, of heeft u het over dezelfde auto?

He
door Heer Bommel - Nov 6, 2016 om 10:23
9 Antwoorden / Vragen

Herkenbaar, dat heb ik dit jaar ook meegemaakt. Op hun website was dezelfde auto 300,- goedkoper dan het bedrag waarvoor ik een handtekening had gezet. Ik heb de garage gebeld en gevraagd waarom de auto op hun website goedkoper was. Nu bleek dat dit een foutje was en zonder problemen heb ik de auto gekocht voor het lagere bedrag. Een beetje garage zal vast niet zo moeilijk doen over zo'n klein prijsverschil. Succes!

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2016 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee heb je, ja kun je krijgen.
Maar .... koop = koop; je hebt de auto voor de afgesproken prijs gekocht.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2016 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dan zelfs niet afgedongen op de prijs?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2016 om 12:13
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Dat zal betrekking hebben op de afleveringskosten die formeel nog niet in een advertentie gemeld behoeven te worden ook al is daar de nodige discussie over en wordt dat wel verplicht.

me
door mein33 - Nov 6, 2016 om 13:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bollie67,

Dat de door u betaalde prijs net iets hoger uitkomt dan de standaardprijs van het zelfde model auto zou als reden kunnen hebben dat uw auto niet dezelfde specificaties heeft als het model welke u als vergelijking gebruikt.
Demo-auto's worden vaak uitgerust met allerlei extra opties om het voor de proefritrijdende (potentiële) klant zo aanlokkelijk mogelijk te maken om ook die extra's aan zijn/haar keuze toe te voegen.
Vergelijk dus eerst eens alle verschillen (extra's) die uw gekochte auto heeft t.o.v. het standaardmodel, zoals deze in de folder en/of op de site staan.