we
door welson Dec 1, 2003 om 10:31
Auto & vervoer

Prijsverhoging en staan in de trein

Hoe komt het toch dat de NS beweert dat er een prijsverhoging van toepassing is per 1-1-2004 van 4% en dat er op 2 berekende tarieven een hogere prijsstijging is. Het gaat om
Zoetermeer-Utrecht Centraal die gaat van 11,70 naar 12,80 en dat is meer als 9%. Zoetermeer-Utrecht Lunetten stijgt van 13.00 naar 13,70 en dat is zeker 5,5%. Het gaat om dagretour.
Verder vraag ik mij af of er korting is als je zowat de hele weg van Utrecht tot aan Gouda moet staan en dat je daar dan 11,70 (23 gulden)voor moet betalen.

644 3 Rapporteer

huibe
door huibe - Apr 16, 2004 om 12:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

De NS is niet op het achterhoofd gevallen. De prijsverhoging is een gemiddelde. Waar ook de prijs van abonnementen etc. inzitten. Dat de twee specifiek genoemde trajecten een hogere verhoging hebben dan de 4% wordt waarschijnlijk ergens anders wel gecompenseerd. En over het staan.... De NS verkoopt al een lange tijd geen zitplaatsen meer. Ze verkopen vervoersbewijzen. En dan kun je ook gewoon staan voor het zelfde bedrag. Een zitplaats is dus een bonus.

di
door dinie62 - Jan 7, 2013 om 11:53
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet alleen NS / al het openbaar vervoer
Ook mijn dochter moet met Arriva en RET naar school, afstand 15 km Papendrecht naar Marconiplein
dit was eerst een 4ster abonn. van € 95,00 p/maand. Nu komen wij op € 175/200 uit, en dan kan ze niet eens onbeperkt in Rotterdam rondreizen zoals eerst. Dus een prijstijging van bijna 100% - hoe willen ze dit in vredesnaam verklaren . We mogen niet meer omrekenen van ouderwets gezegd dus ongeveer 400 gulden om even naar school te mogen gaan !!
En dan lees ik hier dat MBO onder 18 in Limburg vergoeding zouden krijgen - is toch belachelijk dat dat dan niet landelijk gebuerd !

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2013 om 12:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=dinie62 schreef op maandag 7 jan 2013, 11:53]Het is niet alleen NS / al het openbaar vervoer
Ook mijn dochter moet met Arriva en RET naar school, afstand 15 km Papendrecht naar Marconiplein
dit was eerst een 4ster abonn. van € 95,00 p/maand. Nu komen wij op € 175/200 uit, en dan kan ze niet eens onbeperkt in Rotterdam rondreizen zoals eerst. Dus een prijstijging van bijna 100% - hoe willen ze dit in vredesnaam verklaren . We mogen niet meer omrekenen van ouderwets gezegd dus ongeveer 400 gulden om even naar school te mogen gaan !!
En dan lees ik hier dat MBO onder 18 in Limburg vergoeding zouden krijgen - is toch belachelijk dat dat dan niet landelijk gebuerd !

15km. kan je natuurlijk ook met fiets of brommer/scooter doen!

In Limburg betaalt de provincie die vergoeding. Provincies bepalen hun eigen beleid, heeft de landelijke politiek verder niets mee te maken.