Me
door MeneerJansen87 Jul 7, 2019 om 11:40
Auto & vervoer

Private lease

Hoi,

een aantal jaar geleden toen ik in slecht weer zat heeft de verzekering van mijn auto de verzekering opgezegd omdat ik te laat betaalde. Dit zou inhouden dat ik 8 jaar geen auto kan verzekeren behalve bij speciale verzekeraars tegen extreme prijzen.

inmiddels gaat het financieel heel goed en is alles in orde. Nu wil ik heel graag weer een auto, financieel geen probleem maar verzekeringtechnisch bennik bang weer afgewezen te worden.

hoe zit dit met private lease? In de meeste voorwaarden kan ik hier niets over vinden. Maar zou dit een mogelijkheid zijn?

5795 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 7, 2019 om 11:49
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Hier kjan alleen het bedrijf waar u de auto besteld en de financierder u antwoord geven. De financiering behoeft niuet via het autobedrijf. Er zijn ook andere. Men hanmteert allemaal andere voorwaarden.
Als uw problkeem langer dan 5 jaar geleden is zal er in ieder geval geen BKR registratie meer zijn voor dat verzuim.

Ergo: informeren bij alle mogelijke bronnen, zoek via i-net. Het is hier niet aan ons om reclame te maken voor financierders.

Wel een tip: doe ook een vergelijking tussen financieringskosten en private lease.

tijger1
door tijger1 Jul 7, 2019 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het niet betalen vaneen autoverzekeringspremie wordt niet geregistreerd bij het BKR.

Verzekeraars hebben een eigen zwarte lijst

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 7, 2019 om 16:58
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dus als gezegd mede afhankelijk van welke verzekeraar het is.
Verzekeraar zijn, als gemeld in http://abonnementzonderbkr.nl/autoverzekering-met-bkr.html  in ieder geval niet bij BKR aangesloten en is er dus hoe dan ook geen sprake van een BKR probleem daardoor. In die zin corrigeer ik mijn reactie, n.a.v. de reactie van @TIJGER1.

jo
door jorisw Jul 7, 2019 om 19:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@heremietkreeft: je hebt het over financiering. Maar TS vraagt naar private lease. Dat is heel wat anders. Bij private lease is de verzekering onderdeel van het pakket. Bij een gewonen financiering niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 7, 2019 om 22:06
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@JORISW; ik geef Ts. financiering in overweging omdat dat  goedkoper/voordeliger kan zijn dan privat lease. Dit op basis van een door mij zelf gepleegd onderzioek bij een aantal automerken. Verschil privat lease en financiering. Bij financiering is de auto in principe eigendom en blijft dat. Bij privat lease blijft de auto van het lesasebedrijf en moet na afloop contractduur worden ingeleverd. Bij privat lease zijn de onderhoudskosten gebaseerd op het gemiddelde onderhoud en bij een nieuwe auto is dat in beginsel bij goed gebruik en incl. de garantie die het merk geeft goedkoper.

Ik geef toe, het was niet de vraag van Ts. Het gaat wel om 'centen'.

Qua verzekering zal het niets uitmaken tenzij de verzekeraar van de leasemaatschappij de verzekering niet accepteert.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2019 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die CIS registratie wegens wanbetaling blijft vijf jaar staan.

https://www.geld.nl/autoverzekering/service/cis-registratie

me
door mein33 - Jul 7, 2019 om 13:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Eén van de problemen die bij het verkrijgen van een Private lease een rol spelen is het als 'wanbetaler' te boek staan in het CIS-register.
Maar wat let u om het e.e.a. uit te proberen en begin dan gelijk  met de mededeling dat u mogelijk nog een registratie heeft staan, dan bent u er snel genoeg achter of u hier wel of niet voor in aanmerking komt.

Een tweede puntje is de financiële draagkracht, zoals het inkomen en het hebben uitstaan van schulden in welke vorm dan ook en verdere financiële verplichtingen.

Ik wil u wel meegeven heel degelijk onderzoek te doen naar de voor en vooral naar de nadelen die een dergelijke constructie met zich brengt, vooral de voorwaarden die spelen bij het t.z.t. weer inleveren van het voertuig en de verrekening van eventuele, niet onder de verzekering vallende, kleine schade(s) aan de carosserie en het interieur van het voertuig.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2019 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dan het kopen van een huis in ieder geval wel vergeten.

pino123
door pino123 Jul 8, 2019 om 07:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom? Ligt er maar helemaal aan wat het bedrag is dat wordt geregistreerd.

tijger1
door tijger1 Jul 8, 2019 om 09:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pino

Lees dit eens.

https://www.hypotheker.nl/begrippenlijst/hypotheek-afsluiten/private-lease-auto-en-een-hypotheek-afsluiten/

Verleden jaar kon de Ts amper een schuld van € 200 per maand aflossen.

marita5
door marita5 Jul 8, 2019 om 09:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , pino123 had ook een reactie geplaatst onder mijn antwoord , ik zie nu dat de redactie mijn reactie heeft verwijderd , dus de links zijn pleite .

tijger1
door tijger1 Jul 8, 2019 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5

Zijn toch parels voor de zwijnen.:-))

jo
door jorisw - Jul 7, 2019 om 13:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De bedrijven die private lease aanbieden zijn natuurlijk niet gek. Die doen echt wel onderzoek om mogelijke wanbetalers te weren.

tijger1
door tijger1 Jul 7, 2019 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En gelijk hebben ze.

aurora1
door aurora1 - Jul 7, 2019 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sinds wanneer zit u niet meer “in slecht weer”?
Private lease gaat niet lukken en terecht als u weer bij verzekeringen afgewezen wordt.
Uw redding kan zijn de tering naar de nering te zetten, schulden snel af te betalen (beter is ze niet te maken), gaan sparen, en een fatsoenlijke toon op forums (en overal) te gebruiken.

panter22
door panter22 - Jul 7, 2019 om 18:38
6599 Antwoorden / Vragen

Je wordt verzekeringstechnisch niet afgewezen. Je moet alleen meer premie betalen bij een speciale verzekeraar.
Maar eigenlijk zeg je dat  je geen geld hebt om een auto te kopen, de dure verzekeringspremie te betalen en nu wil je een auto leasen.
Financieel zou dat geen probleem zijn als je die BKR registratie niet had?
Maar die heb je helaas wel.

pino123
door pino123 - Jul 8, 2019 om 07:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Bij private lease kijken ze wel degelijk in het register, indien u daar geregistreerd staat zal private lease lastig worden. Het enige wat je kan doen is met de dealer in gesprek gaan.

ro
door ron503 - Jul 8, 2019 om 10:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een CIS registratie is heel iets anders dan een BKR registratie omdat het wantbetaling op de premie betreft met als gevolg opzegging van de verzekering. Bij het BKR staan aangegaande financiele diensten zoals leningen e.d. waarop een aflossingsbeleid van toepassing is. Als u de financiele verplichtingen niet nagekomen bent worden volgens de website deze regel gehanteerd 'Vertrouwelijke Mededeling in verband met Royement niet nakomen (financiële) contractuele verplichtingen worden na drie jaar verwijderd.' het zou dus maarzo kunnen zijn dat die melding al verdwenen is. U kunt bij het CIS een inzage opvragen en als blijkt dat de registratie niet meer bestaat kunt u weer een reguliere verzekeraar kiezen. Als blijkt dat u wel geregistreerd staat dan is een leaseauto bijna geen optie omdat de verzekeraar van de lease maatschappij u als regelmatige bestuurder aanmerkt en alsnog het CIS register raadpleegt en dan is het aan die verzekeraar of die u in dekking wil nemen.