Oe
door Oeptol Jan 23, 2018 om 16:22
Auto & vervoer

Private lease bij car driver deals

ik ben van plan om een lease aanvraag bij car driver deals te doen, maar ik ben nog wat sceptisch over deze maatschapij. Heeft iemand op dit forum hier misschien enige ervaring mee? of ervaring met het lease systeem wat zei hanteren?

website: www.Cardriverdeals.com

92011 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2018 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, 60% besparen op uw autokosten, volgens hen. Lijkt me sterk. Het is gewoon een lening met heel wat voorwaarden. En die lening wordt ook bij het BKR geregistreerd.

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2018 om 17:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb daar geen ervaring mee en bij geen enkele leasemaatschappij, ik rijd geen auto op de pof.
Ik spaar en koop dan een auto.
Het is gewoon lenen voor een auto die u niet kunt betalen. Eerst sparen is een goede tip, en de wensen wat naar beneden bijstellen wat betreft merk en type auto?
Verder geldt: bij twijfel niet doen.

ne
door neodutchio - Jan 23, 2018 om 17:52
5151 Antwoorden / 12 Vragen

En waar bent u dan sceptisch over? Dat u nu een smak geld mag neertellen om over 12 maanden te mogen gaan rijden?

Een eco auto waar u € 216 per maand voor gaat betalen. Moet u wel nu betalen en over een jaar mag u gaan rijden. Het voordeel halen ze uit een grote partij auto's opkopen om zo inkoopvoordeel te behalen. Dan moet u wel de komende 12 maanden met de fiets.

Na deze 12 maanden staat u met lege handen. O ja, elke schade moet wel even afgetikt worden. Per schade een eigen risico van € 600,-.

Bij dealers zijn er ook goede deals te maken. En dan weet je wel met wie je zaken doet.

me
door mein33 - Jan 23, 2018 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

maar ik ben nog wat sceptisch over deze maatschapij.

Een 'stichting" ?
Wachten op andere deelnemers die dezelfde auto ook willen ?
Vooruit betalen** en als je het geld niet hebt, dan kunt je het ook bij hen lenen ?

**Als u het geld op een niets opleverende (spaar)rekening heeft staan dan kunt u, naar mijn inzien, maar beter zelf een auto kopen zonder allerlei verplichtingen en een einddatum waarop de teller weer op nul staat. U heeft dan tenminste uw eigen en zelfbetaalde auto nog, waar u nog heel veel kilometertjes mee vooruit kunt.
Nee, mijn keuze zal het niet zijn !   ;-))

panter22
door panter22 - Jan 24, 2018 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Er is al eerder een dergelijke vraag over een soortgelijk leaseplan geweest. Het is een piramide constructie.
De consumentenbond heeft hier een artikel over geschreven,
Kijk ook eens:
https://www.consumentenbond.nl/auto/private-lease-leasecontract-en-keurmerk

Go
door Goldie81 - Jan 25, 2018 om 11:18
7 Antwoorden / Vragen

Veel ongenuanceerde meningen en geen ervaringen...
Ik heb me wel de moeite genomen om de site eens door te lezen. Wat ik eruit haal is dat ze eigenlijk gewoon prepaid autorijden (geen lening en BKR dus) aanbieden en door te laten wachten schaalvoordeel halen. Vooruit laten betalen en dan geen last hebben van wanbetalers dat zou ik ook wel willen binnen mijn bedrijf. Nadeel is alleen dat je je auto niet zelf kunt configureren zie ik. Dus als je van beige leer houdt dan moet je naar je eigen garage.

Antwoordt op je vragen:
1. Nee geen ervaring mee
2. het is geen lease maar een prepaid huurconstructie

costnix
door costnix - Jan 25, 2018 om 12:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben al bij de thuispagina van genoemde webstek afgehaakt.
Er wordt zoveel gejubeld, dat ik er nooit een auto zou “bestellen”.

Gu
door Guess71 - Apr 18, 2018 om 20:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik stuite ook op deze website en ik was er eigenlijk wel enthousaist door geworden.
En inderdaad hier onder staan alleen maar meningen en geen ervaringen dus daar kan ik weinig mee.

Car driver Deals heeft een FB pagina en een website, ik heb zelfs al een offerte gehad en ik stond eigenlijk op het punt om akkoord te gaan.
Maar iets zei mij dat ik het verder uit moest gaan zoeken. Edit Redactie - Persoonlijke gegevens niet toegestaan
Ik vertrouw het nu voor geen meter, ik vind het ook raar dat er bij de recencies op de site alleen voornamen staat en de recencies zijn te positief geschreven. Op de FB pagina staan alleen likes en verder niks. Tevens is het bedrijf nergens bij aangesloten.
Het concept klinkt leuk eigenlijk te leuk, zolang het tegendeel niet bewezen is dat het een betrouwbaar bedrijf is doe ik er geen zaken mee.

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2018 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, het beroemde Facebook.

aurora1
door aurora1 - Apr 18, 2018 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eerst sparen, dan een auto kopen, eventueel tweedehands is mijn gedachte.
Verder maar beter weg blijven van Facebook.

jo
door jorisw - Aug 29, 2018 om 20:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom toch? Ga toch gewoon naar een merkdealer of degelijke leasemaatschappij voor private lease. Je denkt toch niet werkelijk dat je een auto voor een fractie van de reguliere prijs kunt leasen?

marita5
door marita5 Aug 29, 2018 om 21:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@jorisw , een topic van 8 maanden geleden .

aa
door aapjuh111 - Nov 11, 2018 om 18:50
1 Antwoorden / Vragen

Prima om iedereen zijn of haar meningen aan te horen, maar heeft iemand ervaring met deze partij? Je betaalt bijv. het totale bedrag in één keer, en dan moet je er maar op hopen dat ze de auto leveren. Doen ze dat niet, dan heb je geen poot om op te staan? Tot zover ik kan lezen hebben ze een goed concept bedacht. Wel moet je akkoord gaan met de voorwaarden (niet zelf een auto kunnen configureren, het totaal bedrag van de gehele periode in één keer betalen, een minimale levertijd van 3 maanden, 3000 vrije kilometers per maand, en nog wat andere voorwaarden). Is dit het nieuwe “prepaid leasen”? Interessant voor degene die flexibel willen leasen. Alhoewel blijft nog steeds de vraag openstaan of dit nou allemaal mooi is om waar te zijn. Ik hoor graag of iemand ervaring heeft met deze partij.