st
door steefdd Feb 10, 2012 om 14:05
Auto & vervoer

Problemen incasso ovchip - translink systems

Ik ben benieuwd of er meer mensen dit probleem hebben gehad.

Op 10 jan, werd er 50 euro geincasseerd van rekening van mijn dochter. Voor het opladen van een chipkaart die helemaal niet van haar is!

Na telefonisch contact met Translink diezelfde dag , werd aangegeven dat het inderdaad fout was en dat het bedrag binnen 30 dagen gestort zou worden.

Vandaag 10 feb heb ik wederom contact opgenomen om naar de status te vragen, het is inmiddels meer dan 30 dagen geleden en er is nog geen geld gestort.

Mijn dochter van 17 moet voor dit geld dagen werken !!

Er werd aangegeven dat er niets over dit probleem teruggevonden kan worden, weer opnieuw alle gegevens doorgegeven.

Meteen na de eerste keer meldden heb ik overigens een email gestuurd naar translink systems , hierop heb ik nooit een reactie ontvangen.

Dit is zo'n slechte organisatie , ik heb het gevoel dat dit nog wel een tijdje kan dyren , maar ik ben van plan om nu dagelijks contact op te nemen en naar de status te vragen...


1948 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Feb 11, 2012 om 17:22
3763 Antwoorden / 0 Vragen
0

Prachtig dat u zo voortvarend optreed en vervelend voor uw dochter maar wat is nu uw vraag?

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2012 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

De vraag is of andere mensen dit ook hebben meegemaakt geloof ik. Ik heb dit in ieder geval nog niet meegemaakt.

Heeft uw dochter zelf ook OV-chipkaart die automatisch wordt opgeladen? Het betreft toch een automatische incasso, waarom heeft u die niet gewoon laten storneren? Het is in tenslotte een onterechte incasso.

st
door steefdd - Feb 12, 2012 om 13:37
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reactie, mijn vraag is inderdaad of dit vaker is voorgekomen bij anderen. Mijn dochter heeft zelf ook een OV kaart , maar zonder automatisch opladen. De ING geeft aan dat ze deze incasso niet kunnen storneren, heeft met het type incasso te maken, weet ook niet precies waarom. Maar ze hebben gisteren aangegeven in onderhandeling te gaan met Translink Systems om het geld terug te krijgen. Het blijft ongelooflijk dat Translink systems na meerdere telefoontjes (10 cent per minuut) en meerdere emailtjes niks van zicht laat horen. Dit is echt een bureaucraties pruts organisatie. Ik hoop niet dat er meer mensen de dupe worden / zijn. Maar aan hun houding te merken , vrees ik het ergste.

Meest frustrerende is dat je bij een callcenter aankomt als je contact wilt zoeken.

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2012 om 14:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Dat kan ING wel zeggen, maar ze hebben geld afgeschreven van uw dochters rekening zonder toestemming. Lijkt mij dus dat het hun probleem is wat zij moeten oplossen met Translink.

Echt te belachelijk voor woorden dit. Ze staan dus gewoon toe dat iemand zomaar geld kan afschrijven van je rekening, zonder jouw toestemming. Dus je hebt geen controle over je eigen rekening. Gelegaliseerde diefstal, je zou zelfs kunnen overwegen aangifte te doen tegen Translink en/of ING. Het zou voor mij een reden zijn een ander bank op te zoeken die wel het belang van de klanten voorop heeft staan.

rl
door rln - Mar 20, 2012 om 14:23
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik kreeg vandaag een onaangename verrassing. Er was 50 euro van mijn rekening afgeschreven terwijl ik geen ov-chipkaart bezit. Hopelijk kan de bank de incasso terugdraaien. Translink gaat het onderzoeken, de kaart staat op een heel andere naam en adres. Dat zal dus nog wel even duren voordat ze klaar zijn. Je hangt ook nog 10 minuten aan de telefoon met ze. Weinig klantvriendelijk. Ze kunnen je beter terugbellen.

bv
door bvanheijningen - May 9, 2014 om 13:46
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

mijn collega kreeg een mail van een incasso bureau. of hij 50 euro wilde overmaken. we hebben opgebeld en ja hoor translink. na 3 nummers aftebellen (10 cnt per minuut) nog niet kunnen achterhalen waar dat bedrag van 50 euro vandaan komt.
en daarbij ov kaart tot betaling geblokeerd

jantje7
door jantje7 - May 9, 2014 om 14:05
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Uw collega heeft waarschijnlijk een automatische incasso op zijn OV-pasje. Indien Translink niet kan incasseren wordt er een incasso bureau ingeschakeld. Deze verhoogd de incasso met € 40,-. Dus € 10,- opwaarderen + € 40,- incassokosten maakt € 50,- Ja, en de OV-pas wordt geblokkeerd.

jaapje_1
door jaapje_1 - May 12, 2014 om 08:21
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bijzonder van ING dat het type incasso er een zou zijn die niet gestorneerd kan worden, dat is namelijk pertinent niet zo. Transacties van translink systems kunnen gewoon gestorneerd worden.

Wil ING niet storneren laat dan een MOI (Melding Onterecht Incasso) aanmaken. Immers heeft TLS geen handtekening en hadden ze niet mogen incasseren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer