Problemen met de giant twist elektrische fiets
we hebben grote problemen met onze nieuw giant twist double, gekocht juli 2010.
eerst schokte de fiets bij overschakelen; nieuwe software is toen aangebracht; in mijn fiets zit een tik, die de rijwielhandelaar na 4 pogingen nog niet er uit heeft gehaald.
De fiets is geleverd met een teller, die niet in te stellen is, omdat de beschrijving in het bijgeleverde boekeje niet juist is.
De eigenaar van de rijwielhandel, noch zijn medewerkers zijn in staat de dagteller in te stellen.Om de dagteller op nul te zetten moeten binnen seconden 3 handelingen verricht worden, waarbij twee toetsen gebrukt moeten worden met een inteval van maximaal 2,5 seconde.
Je moet een curcus gevolgd hebben om de teller te kunnen bedienen.
Bij de fiets van mijn vrouw slaan de trappers zo nu en dan door.
Zijn er meer mensen met klachten over de laast uitgebrachte Giants Twist?
J.W. Rutten
Wij hebben sinds 7 augustus twee Giant Twist Go Power fietsen. Dat is de versie met één accu van 36 volt.
We hebben geen problemen met schokken of tikken, dus waarschijnlijk zit de nieuwe software hier al direct vanaf de fabriek in. De fietsenhandelaar had de maat die wij wilden hebben niet op voorraad en dus zat er een levertijd op van 4 weken.
Het tweede probleem herken ik echter ook heel goed.
Ook bij ons werkt de reset functie van de Ride Control niet.
Volgens het boekje zouden de dagstanden om 00:00 uur automatisch moeten worden gereset naar "0". maar dat gebeurt niet.
Het handmatige resetten is inderdaad alleen voorbehouden aan mensen die 4 handelingen in een paar seconden kunnen realiseren en dat zijn wij ook niet....
Ik heb inmiddels een mail naar Giant gestuurd en wacht op hun reaktie.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Ride Control vervangen zal worden, want dat zal wel de goedkoopste oplossing voor Giant zijn. Ik neem aan dat er een fout in het apparaatje zit.
In mei van dit jaar een Giant Twist Go Single gekocht, mede omdat de in 2009 gekochte Giant Twist Comfort CS Lite zo goed bevalt. Maar dat valt zwaar tegen: Het instellen van de RIDE CONTROL is inderdaad lastig; je moet binnen enkele seconden een aantal knoppen -soms twee tegelijk- achtereenvolgens indrukken. Nou ben ik toevallig een knoppen freak dus het is mij wel gelukt om b.v. zo in te stellen dat hij ’s nachts de tripteller op nul zet, je moet dan dat stuk gebruiksaanwijzing even uit je hoofd leren! Maar als je niets hebt met mobieltjes, computers, ipads, ipods en dergelijke zaken dan is het erg lastig, zeer gebruikersonvriendelijk.
Veel erger is echter dat hij tijdens het fietsen een zeer irritante tik geeft in de motor in het voorwiel, soms is de schok in het stuur te voelen. Ook houdt hij op onregelmatige momenten in, alsof de ondersteuning even uitvalt, het lijkt of er telkens even aan de bagagedrager wordt getrokken. Inmiddels ben ik er 4 keer mee bij de leverancier teruggeweest, er is inmiddels een andere “driver” ingezet maar helemaal goed is het nog lang niet. Slechte beurt van Giant! Ik heb spijt van de aankoop. Echte afrader! Overigens ben ik niet de enige met deze klachten. Kijk ook maar eens op:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=78&t=83043&p=1021649&hilit=giant#p1021649
en op:
http://www.fietsactief.nl/forum2/display_topic_threads.asp?ForumID=7&TopicID=176&ReturnPage=&PagePosition=1&ThreadPage=2
Hebben vanaf eind Augustus, 2 Giants twist double.
De displays werken bij ons goed en instellen gaat redelijk goed. De trip-Km's worden automatisch na 12 uur 's nachts op nul gezet. De tikken in de motor komen van het aangrijpen van de aandrijving. deze is krachtiger bij de hogere trapondersteuning, dus ook de tikken. Als je in een regelmatig tempo trapt heb je minder last dat hij telkens opnieuw aangrijpt.
Ligt ook aan de combinatie van, stand ondersteuning en versnelling.
Wij hebben ook het gevoel dat de ondersteuning soms niet werkt of tegenwerkt.
Heb gemerkt dat als je in dat geval de trappers even stil houdt en weer trapt het opgelost is.
De aandrijving is niet altijd even regelmatig, soms voel je een extra "duwtje", maar vindt dat niet zo'n probleem.
Fietsen meestal in de Eco-mode waarbij we op 1 accu toch zo'n 70 km kunnen rijden, op vlak terrein. We hebben wel aan het zadel moeten wennen. in het begin redelijk wat zadelpijn gehad maar nu gaat het al een stuk beter.
Tot nu toe zo'n 600 km gereden en zijn best tevreden met de Giants
Op onze Giant Twist Go Power hebben we nu in 4 mnd. tijd, ca. 400 km gefietst.
Positief:
We rijden ca. 60 km in de normaalstand met een acculading.(vlakke en hellende weg)
Fiets ziet er degelijk uit en voelt solide aan.
Nagatief
De Ride Control is zeer lastig in te stellen, in iedergeval niet volgens de beschrijving in het boekje.
- De trapas kraakte en tikte.
Leverancier wist te melden dat dat veel voorkomt bij deze fietsen, maar goed dat is weer opgelost
- De aandrijf/control-unit is niet goed, schokken in het voorwiel tijdens het rijden.
- De acculader maakt erg veel lawaai (wordt nog gerepareerd)
- Fietste erg zwaar, de achterrem was tijdens het fietsen vastgelopen.
[quote=hansop schreef op zondag 15 aug 2010, 08:45]we hebben grote problemen met onze nieuw giant twist double, gekocht juli 2010.
eerst schokte de fiets bij overschakelen; nieuwe software is toen aangebracht; in mijn fiets zit een tik, die de rijwielhandelaar na 4 pogingen nog niet er uit heeft gehaald.
De fiets is geleverd met een teller, die niet in te stellen is, omdat de beschrijving in het bijgeleverde boekeje niet juist is.
De eigenaar van de rijwielhandel, noch zijn medewerkers zijn in staat de dagteller in te stellen.Om de dagteller op nul te zetten moeten binnen seconden 3 handelingen verricht worden, waarbij twee toetsen gebrukt moeten worden met een inteval van maximaal 2,5 seconde.
Je moet een curcus gevolgd hebben om de teller te kunnen bedienen.
Bij de fiets van mijn vrouw slaan de trappers zo nu en dan door.
Zijn er meer mensen met klachten over de laast uitgebrachte Giants Twist?
J.W. Rutten
..
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=78&t=83043&start=0
Wat een pech heeft iedereen met de elektrische fiets Giant Twist Power! Ik heb 'm nou een goede maand, en werkt -tot nu toe- uitstekend. Klachten: 0
Het beloofde comfort is wáár! In één woord uitstekend, maar het is wel effe wennen. Zoeken naar juiste instelling stuur,zadel;trappers. In alle gevallen aan te raden is de aanschaf van een damesmodel. Vanwege de lage instap en de betere opstap (tassen zitten dan niet in de weg). Minpuntje is de actieradius. Beloofd is max.70 km, in de praktijk blijkt dat 40 km. De 7 versnellingen zijn instelbaar via een 'ring' op het handvat. Daardoor moeilijk instelbaar. Accu zit in een fietstas, waardoor in die ene tas weinig ruimte overblijft voor boodschappen. Voor het overige: een prettige fiets, makkelijk oplaadbaar, kortom een aanrader.
Met de teller geen problemen: resetten is 2 sec. de knop 'mode' ingedrukt houden.....klaar, staat weer op nul.
mijn vrouw heeft de giand comort zij is heel tevreden en de versnellingen werken zeer soepel en de 2accus'zijn goed opteladen .geen schokken niets op aan te merken
Ik heb sinds gisteren particulier van een oude mevrouw een giant Twist 2.0 gekocht. alleen ik kan nergens in de gebruiksaanwijzing vinden hoe het stuur van de fiets moet worden versteld. Is dit bij jullie beken?
Of weten jullie waar ik dit kan vinden?
Hoe moet je een dagteller resetten?
Groetjes
Het schokken en inhouden van de aandrijving is een bekend verschijnsel, buitengewoon irritand.
Zelf heb ik nu de nieuwste versie, maar het is nog steeds waardeloos.
Vooral bij veel tegenwind of heuvelachtig terrein (limburg)
Ik heb me laten vertellen dat Giant koortsachtig zoekt naar een oplossing.
En ongeveer ieder maand met een nieuwe driver komt, maar tot nog toe heb ik geen goede driver. terwijl ik de fiets al 9 mnd. heb.
Want dit is Giant onwaardig.
De dagteller is een probleem, de beschrijving in het boekj klopt voor geen meter.
Giant heeft verschillende tellers geleverd, maarde beschrijving niet aangpast.
Sommige tellers kun je op nul zetten door eerst een knop in te drukken (niet de aan uit knop ) en dan de modeknop min. 4 sec ingedrukt houden.
Advies:
Als je je fiets plezier niet wil verknallen, dan voorlopig de Giant fietsen in de winkel laten staan tot ze een oplossing hebben voor dit probleem of een ander merk kopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verplicht verhuizen na grondige renovatie
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer