le
door leendert13 Jul 8, 2009 om 22:34
Auto & vervoer

Problemen met Leaseauto

De auto (bus) die ik lease voor mijn werk heeft een steeds terugkomend technisch probleem in de versnellingsbak. Dit probleem heeft er nu 4 keer voor gezorgd dat de bus door blijft rijden als ik afrem. Ik ben bang dat hier een ongeluk van komt en wil graag weten of ik recht heb op andere auto en wie er aansprakelijk is bij schade en evt een ongeluk veroorzaakt door het technische mankement.

6387 11 Rapporteer

poltol
door poltol - Jul 9, 2009 om 00:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U bent zelf verantwoordelijk voor een veilige rit. Als er iets mis gaat kunt u nooit de leasemaatschappij aan sprakelijk stellen. U moet de bus nu onmiddellijk, via de leasemaatschappij, naar een garage brengen en laten repareren. In uw lease contract staat of u recht heeft op vervangend vervoer. U moet het zelf regelen en wel direct.

Succes, poltol

le
door leendert13 - Jul 9, 2009 om 01:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had bij mijn vraag moeten vermelden dat de auto al vier keer naar de garage is geweest voor dit probleem, maar dat het blijft terugkomen. Wat kan ik nu nog doen?

aurora1
door aurora1 - Jul 9, 2009 om 01:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Terug blijven gaan tot het is opgelost. Dit is levensgevaarlijk en niet alleen voor uzelf.

vr.gr.

sleutelaar
door sleutelaar - Jul 9, 2009 om 12:41
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Leendert

Als ik het verhaal goed gelezen heb verwacht ik dat er een automatische vers.bak in zit Klopt dit?

Advies de auto op laten halen door de garage en zelf geen meter mee rijden  tot het mankement verholpen is ,laat de garage dit even schriftelijk bevestigen dit (ivm.verantwoordelijkheid)

succes met vriendelijke groet van  de sleutelaar

le
door leendert13 - Jul 9, 2009 om 12:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad een automatische versnellingsbak. Bedankt voor de reacties.

sleutelaar
door sleutelaar - Jul 9, 2009 om 16:39
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Leendert

zit er een cruise control op de auto en stond deze ingeschakeld?

ro
door ronny530 - Jul 9, 2009 om 17:32
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Inderdaad geen meter meer rijden. Automatische versnellingsbakken worden elektronisch geregeld en reageren op het toerental van de motor. Als dit niet goed werkt blijft de automaat duwen en komt niet geheel vrij.
Bij het normale stationaire toerental +/_ 800 toeren is er wel een kruipsnelheid maar deze is normaal daarom heb je ook de voet op de rem. Schakel daarom een onafhankelijk dealer in die de elektronica kan uitlezen. Dit kunt u dan weer terugkoppelen naar de lease maatschappij.

Succes Ronny.

mi
door miraltje - Jul 9, 2009 om 18:22
462 Antwoorden / 0 Vragen

u hebt tijdens de reparatie recht op een vervangende auto.

dat de auto al 4 keer terug geweest is voor het zelfde euvel is jammer voor u maar u bent formeel niet de eigenaar van de auto  die heeft u slechts inbruikleen en u kunt dus ook geen nieuwe auto eisen.

de enige die desnoods een nieuwe auto kan eisen is de leasemaatschappij daar zij de eigenaar van de auto is.

zolang zij akkoord gaan met de reparaties zult u zich daar bij neer moeten leggen en moet u genoegen nemen met de leenauto.

U kunt het welicht aankaarten bij de werkgever dat de auto niet deugd en dat u  nu wel eens een goede oplossing wilt voor het probleem, echter dat is ook het enigste wat u kunt doen

kleinepier
door kleinepier - Jul 10, 2009 om 12:58
42 Antwoorden / 0 Vragen

je moet blijven klagen en terug naar de garage . en wat denkje van de remvoering als die door blijft trekken het is zeker een vw bus mijn buurman heb daar ook biezare problemen mee gehad heb ook vier nieuwe versnelings bakken gehad . die heb m ingeruilt voor n ford transit en nooit meer n VW AUTOMAAT.

grindweg
door grindweg - Jul 10, 2009 om 22:46
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat zijn de fout codes? het kan de remlicht schakelaar zijn die heeft 2 functie's. doet hij het als de cc is ingeschakeld.? graag een reactie

ge
door gerard1942 - Jul 11, 2009 om 19:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Leendert13,

Als je zelf de ato leased dan schrijf je een brief aangetekend naar de leasemaatschappij , waarin je het probleem vermeld en waarom je niet langer verantwoord in deze auto kunt rijden en tevens vermeld je dat je derhalve dan ook geen enkele verantwoordelijkheid meer neemt voor alle gevolgen.

Je stelt voor de auto onmiddelijk om te ruilen tegen een voor jou doel vergelijkbare auto.

Als de auto van je baas is moet je de brief aan je baas richten, maar zet het wel op papier.

Je leven is belangrijker dan je auto of niet soms ????

Groet, Gerard1942