ko
door kollie98 Jul 11, 2006 om 18:34
Auto & vervoer

Problemen peugeot 206 wegrijden benzine, 2 vraagjes

Hai,

Wij hebben en peugeot 206 1.4 rv uit 2000 op LPG. Nu had hij eind vorig jaar problemen met het gas en is in feb-06 de injector vervangen, sindsdien rijd hij goed op gas, echter heeft hij sinds feb bijna niet meer op benzine gereden. Nu rijden we sinds anderhalve maand weer regelmatig op benzine, maar heeft hij problemen 's morgens bij het wegrijden op benzine, hij houdt nl in bij het wegrijden(geen stottering,niet afslaan)maar hij komt gewoon moeilijk weg.  Na een aantal seconden is het probleem opeens weg en kun je gewoon verder rijden, waarna hij onderweg geen problemen heeft. Alleen als hij een tijdje staat, heb je weer hetzelfde probleem. Het treedt vooral op bij een koude motor

1)Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?     2)Daarnaast hebben ze gisteren bij een peugeot garage de 4 benzineinjectoren gereinigd, kosten 230.00, dit heeft echter het probleem niet verholpen. Moeten wij de hele rekening wel betalen. Ze hebben iets gedaan, maar het probleem niet verholpen.

Wie weet raad?

groetjes

erik

4647 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Erik,

ik ben niet zo technisch dat ik direct een oplossing voor u heb, maar ik weet wel dat de garage een resultaatsverplichting heeft in deze.

Als u opdracht heeft gegeven om het probleem op te lossen en zij berekenen hiervoor 230 euro, mag u van de garage verwachten dat zij dan ook het probleem hebben opgelost. In deze is dat dus niet gebeurd.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de reiniging van de injectoren het probleem moesten oplossen dan zou ik terug gaan en zeggen dat het probleem niet is opgelost.
U heeft betaald en ze moeten het probleem oplossen of uw geld terug geven.
Waarschijnlijk hebben ze een verkeerde diagnose gesteld.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

OUDE BENZINE?

als de tank half of minder effe vullen, want dat kan ook wel eens problemen geven, meestal is het andersom en dat is duurder.

Als de Peugeot garage er niet uitkomt, een Gasinbouwspecialist weet soms meer, Peugeot verkoopt namelijk wel heel veel Diesels, dus weten dan soms niet zoveel....

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor jullie reacties. We gaan in ieder geval terug naar de garage, waar ze de injetoren gereinigd hebben en kijken wat zij zeggen. Gasspecialist hadden we al gevraagd, zij gaven aan dat het waarschijnlijk in het benzine gedeelte zat, omdat hij alleen daar problemen heeft.

In de tank zat eergisteren nog een kwart aan benzine, dus zon 10 liter heb er gisterenavond nog zon 10 liter bij ingedaan. Is de benzinetank makkelijk leeg te tanken, misschien zit daar rotzooi in? Benzinefilter vervangen? benzinepomp problemen? Hij heeft eigenlijk alleen last bij een koude moter, wanneer je bv overschakelt van gas naar benzine, geen probleem.

groetjes erik

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het niet zijn dat er nog wat verouderde benzine in de tank zit. De moderne gas computers doen eerst starten op benzine en schakelen dan over op gas. Benzine is lichter dan water en gaat drijven. Wat goed mogelijk is dat er condensvorming dus water in de benzine tank is ontstaan en daarmee een heel arm mengsel. Een oplossing kan zijn als de motor goed warm is de benzine tank helemaal leeg rijden, liefst op de snelweg en daarna met maar tien liter vullen. Dit geld voor de zomer in de winter toch maar helemaal de tank afvullen. In de watersport wordt dit ook voor diesels aanbevolen. Benzine wordt zoals boven aangegeven enkel maar gebruikt om de motor sneller te starten als het echt koud is buiten.

Ik hoop dat u hier iets mee kunt mocht ik het mis hebben dan zou ik dat graag ook willen horen.

M.v.g. Ronald.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal vergeten:
Het * betekent dat dit volgens deze persoon zo genoemd wordt.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het compleet vullen van de tank kan het probleem oplossen echter leeghalen is geen optie want er blijft om de condens voor te blijven altijd een paar liter over of dat nou benzine of water is of je moet het ding er onder uit schroeven. en leeg maken. Als de tank vol is dan zou het water kunnen verdwijnen zonder dat je er overbodige hinder van hebt. Dan heb je een groot aantal liters benzine op een klein beetje water dat is een optie. Voor zover ik weet meet de gas computer de temperatuur die nodig is om comfortabel op gas te gaan rijden en schakelt dan over. Niet het benzine mengsel. Het ding neemt gewoon over wat wij vroeger met de hand moesten doen als het koud was.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook geen automonteur, maar ik denk dat het een elektronisch probleem is. Het lijkt er volgens mij dat het AG-DGI* systeem te maken heeft. Je hebt eerste een tijd op gas gereden waardoor deze zich daarop aangepast heeft. Het AG-DGI* systeem is daarom volgens mij nu een beetje in de war. Volgens iemand die redelijk veel van auto's zou het daaraan kunnen liggen. Of een defekte temperatuur sensor.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt er zit een AG-DGi systeem in. Echter de schakelaar van de ag installatie hebben we omgezet en op de benzine stand gezet. Zo zou volgens mij de gascomputer uitgezet zijn en zal de benzinecomputer de boel moeten regelen. Overschakelel van gas naar benzine geeft geen problemen,het rijden verder ook niet. Probleem doet zich vooral met koude motor en op de benzinestand. De tank leeghalen is blijkbaar geen optie. Ik heb alleen gehoord dat de tankleegrijden ook niet goed is. Het rare is wel dat je tijdens het rijden geen problemen hebt, als de bezine niet helemaal schoon is, zou je toch niet alleen bij het wegrijden problemen moeten hebben.

bedankt voor jullie reacties

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk zal die persoon waar ik het over had ook een account aanmaken op deze site.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

update: Maandag zijn de injectoren dus gereinigd kosten 230.00. Dinsdag morgen weer hetzelfde probleem. Woensdag hebben we de auto teruggebracht na die garage, daar hebben ze gisteren een 2e hands temperatuur voeler ingebouwd. Dit viel onder de service. Uitlezen van de computer, geen fouten. Vanmiddag gebeld. Ze wisten het verder niet meer, kon de auto wel ophalen en proberen. Wanneer ze verder moesten zoeken zou dit veel geld kosten.

Bij het wegrijden hield hij heel iets in. De auto thuis een uur laten staan. Weer hetzelfde probleem op benzine, de auto komt weer moeilijk weg. Na het bos gereden, hond uitgelaten. na 0.45 min terug bij de auto, nu maar op gas en ja hoor niks aan de hand.

We zijn nu 230 euro armer en een bult frustraties rijker het probleem is er nog steeds. Een kennis denkt dat de benzinetank vacuum zuigt. Wie weet wat we moeten doen??

ve
door verwijderd - Jul 16, 2006 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is het dan een probleem met de AG-DGI zelf, Je zou deze dan moeten laten resetten. Na de informatie die je ons gegeven hebt lijkt dit nog de enige mogelijkheid om het probleem op te lossen.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds zaterdagavond rijd hij weer goed op benzine, zondag een klein stukje geprobeerd en vanmorgen boodschappen gedaan. De auto houdt niet meer in, ook al heeft hij een hele dag gestaan. Vrijdagavond en zaterdagmorgen was het nog niet goed. Zaterdagmiddag 20 liter duurdere benzine getankt met een hoog octaan gehalte en een reinigingsmiddel in de benzinetank gegooid. Sindsdien geen problemen meer gehad. Hopen dat het zo blijft. Vermoedlijk lag het wel aan de "oud" benzine of zat er teveel rotzooi in de tank. Iedereen bedankt voor jullie reacties.

groetjes erik

ve
door verwijderd - Nov 10, 2010 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat het internet af te lezen en kwam dit bericht tegen op deze site. Nu stoor ik mij er zo mateloos aan dat mensen altijd op gas rijden en toevallig hebben ze altijd problemen?

Dit komt met name doordat de auto's niet gemaakt zijn om op gas te rijden. Daarnaast is het zoals u aangeeft dat u altijd op gas heeft gereden.Dit is niet de bedoeling. De brandstof dient regelmatig vernieuwd te worden. Maar dat moeten gas gebruikers wel weten.

Mijn mening over gas auto's is dat het bijna puur misbruik van de motor is. De motoren zijn er niet op gemaakt. Benzine systeem wordt regelmatig te weinig gebruikt, verbrandingstemperatuur, smering, kan de cilinderkop wel tegen het rijden op gas? e.c. Het is dus een ophoping aan dingen wat tegen de regels van het technische deel van de auto ingaat. Dan vindt ik het persoonlijk niet zo gek als u overhoop met hoge kosten komt te zitten omdat de auto 'eigenlijk' constant misbruikt wordt...

Storing zoeken kost veel geld. Er gaat vaak echt veel tijd inzitten helemaal met systemen die niet orgineel zijn ( af fabriek ). Maar u kunt aan mijn verhaal wel zien dat het niet helemaal hoort om een auto op gas te laten lopen. Zoals we als monteurs zeggen, op gas moet je koken ;)

Als garagist ben ik als de dood voor auto's op gas. Normaal onderhoud doe ik wel. Maar als er problemen zijn --> door naar de gasboer.

Al met al ben ik wel blij voor u dat het op deze wijze verholpen is. Maar houd er rekening mee dat auto's op gas soms problemen kunnen opleveren en dan is 230 euro nog maar het begin.

Met vriendelijke groet,