Vragen over Auto & Vervoer
Online bakfiets gekocht - binnen 4 maanden kapot!
Wij hebben online een bakfiets gekocht in maart en deze tegen betaling in elkaar laten zetten. Helaas is begin juli de bakfiets helemaal vastgelopen bij het derailleur (bij een om stand van 504)
zij geven aan dat dit inderdaad gemaakt moet worden en dat er bij 500 km een onderhoudsbeurt moet komen. Ze rekenen onderhoud, vervoerkosten en reparatie van bijna 400 bij elkaar.
mij
...
Lees meer
Distributieriem Peugeot 2008 uit 2017 ineens kortere levensduur dan normaal is, wat te doen?
Ik heb een Peugeot 2008 van 2017 met een natte distributieriem. In juli ontving ik een brief over een terugroepactie i.v.m. mogelijke problemen met de oliedruk en de distributieriem. Gisteren controle gehad bij peugeot-dealer. Alles in orde kreeg ik te horen. Echter wel met het dringende advies dat mijn distributieriem in december dit jaar te laten vervangen. Normaal gaat een distributieriem 175.0 ... Lees meer
Slechte Hyundai navigatie (na update)?!
Beste lezers/ mede Hyundai rijders,
Graag vraag ik jullie aandacht voor een zaak waar ik met Hyundai in een jaar tijd niet uitkom. En die niet alleen op mij betrekking heeft, maar nadeel berokkent aan een grote groep Hyundai rijders.
Het betreft de navigatie functie, die door Hyundai (dealer) tijdens een onderhoudsbeurt een jaar gelden ongevraagd is geupdate naar een nieu
...
Lees meer
Zijn er meer mensen met een Pure Tech 1.2 motor met oliedrukproblemen bj 2019?
Wij kampen sinds kort met een melding dat er oliedrukproblemen zijn. Na Google te hebben geraadpleegd zagen we dat er een terugroepactie is geweest op modellen Peugeot, Citroen en Open bouwjaar 2017-2018. Echter is onze auto van bouwjaar 2019.
Zijn er meer mensen met dit probleem in de bouwjaar vanaf 2019?
Lees meer
Independer practisch onbereikbaar
Probeer al maanden contact te krijgen met independer betreffend een uit te betalen schade. Telefonisch zijn de wachttijden soms meer dan een uur en heb je uiteindelijk iemand aan de lijn dan eordt je er gedurende het gesprek uitgegooid!! De chatfuncie stuurt je weer terug naar de telefoon en de WhatsApp funcie wordt ook niet adequaat gebruikt cq. Geen antwoord. Hoe kom ik aan mijn uit te betalen s ... Lees meer
Garantie Citroen Berlingo
Mijn Berlingo van 2019, door mij in augustus 2021 bij een Citroen dealer gekocht, begint reeds te roesten op het dak.
Een bezoek aan de plaatselijke dealer gaf mij weing hoop, vanuit Citroen is de lakgarantie slechts 2 jaar.
Ik heb aangegeven daar niet mee akkoord te zijn omdat ik het veels te snel vindt dat er binnen 4 jaar reeds roestplekken ontstaan.
Hoe kan ik dit het beste aanv
...
Lees meer
Heb ik recht op gratis vervangend vervoer
5 weken geleden gaf mijn nissan leaf ( een elektrische auto) een storing aan dat er iets mis is met de accu. Ik kon niet meer rijden. Auto afgesleept naar de dealer via nissan assist, omdat ik netjes elk jaar een beurt laat geven bij een nissan dealer. Auto heeft daar 3 weken gestaan, daarna is deze overgebracht naar nissan nedeland. Ikheb 8 jaar garantie op de batterij. Zit al 5 weken zonder auto ... Lees meer
Heeft iemand ervaring met evaluatoren.nl?
Ik heb een auto taxatie gedaan, leek erop dat het net zo iets is als wij kopen autos. Vervolgens krijg je een mail met een taxatie en een factuur van 120 euro, kontakt opnemen lukt niet mail adressen bouncen, het nl adres is in Amsterdam en het webadres in Brussel. Bij de factuur staat ook gelijk een dreiging met incassobureau. Het riekt naar oplichting. Lees meer
Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?
Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!
Registreer