ma
door maan71 Mar 19, 2019 om 19:04
Auto & vervoer

Regels inrichting laden lossen parkeerplaats

Goede dag.

Ik heb een boete gekregen voor parkeren op een laden lossen plek.

Echter de plek is zo onduidelijk aangegeven dat ik me dus afvraag zijn er regels voor de inrichting van een laden lossen parkeerplaats?

Ik probeer hierover al even iets te vinden maar krijg niets gevonden.
Het lijkt mij dat er toch een soort van regelgeving en uitgangspunten voor moeten zijn.
Alle hulp is welkom.

mvg Manuel

32944 16 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 19, 2019 om 19:11
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Manuel,

Het moet duidelijk aangegeven staan met een verkeersbord.

Heb je getuigen,dat je aan het laden en lossen was?

costnix
door costnix - Mar 19, 2019 om 19:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als aanvulling op @GA de betekenis van het bord:

Gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen. Dit bord geeft aan dat je op deze plaats alleen passagiers mag laten in- of uitstappen of goederen mag laden of lossen.
(Bron: ANWB)
Je moet bezig zijn. Zodra u klaar bent moet u wegrijden)

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2019 om 19:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@Maan71, niet alleen het bord wat @geborenamsterdammer laat zien, maar er staan ook tijden bij wanneer men niet mag parkeren plus twee maal grote witte kruizen op de weg gekalkt. Weet niet hoe lang (en waar) je er geparkeerd hebt. Ik nam ook wel eens het risico maar dat was alleen maar om 1 boodschapje snel te doen. Echt parkeren en een boa loopt langs: tsja, dan ben je de sjaak.

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2019 om 10:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is niet verplicht.

r.kemperman
door r.kemperman Mar 20, 2019 om 10:49
423 Antwoorden / 4 Vragen

Geen tijd erbij? Dan geldt het 24 uur per dag, 7 dagen per week

ma
door maan71 - Mar 19, 2019 om 19:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geparkeerd en parkeergeld betaald omdat het laden lossen bord niet zichtbaar was vanuit de weg.
het bord staat meer dan een meter van de stoeprand verwijderd.
in het laatste parkvak (gewoon parkeren dus niet laden lossen) stond een auto waardoor het laden lossen bord absoluut niet te zien was.
Verder was het parkeervak niet voorzien van een kruis of enige andere aanduiding waaruit ik op had kunnen maken dat laden lossen niet toegestaan zou zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 19, 2019 om 19:42
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Manuel,

Laat eens een foto van de plek zien.

Ik weet niet hoe lang je al je rijbewijs hebt,maar als ik ergens parkeer en er staat een paal met een bord naast,dan stap ik uit en kijk goed wat erop het bord staat.

In Zaandam heb je een bussluis waar je alleen met de auto mag rijden op bepaalde tijden.
Ik kon de tijden niet goed lezen,dus reed ik terug om goed te lezen: dit bespaarde mij een bekeuring want er hingen camera's.

sw
door swat1500 Mar 20, 2019 om 01:31
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Een meter is niet bepaald een gigantische afstand. Witte kruisen op de weg zijn wel gewenst maar niet verplicht. De bestuurder dient zich ervan te overtuigen dat parkeren is toegestaan.
Hoe borden geplaatst moeten worden staat in de babw.

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2019 om 19:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar is het precies? Dan kunnen we met Streetview kijken. Want zo uit de losse hand wat zeggen komt er eigenlijk op neer de verkeersregels melden die u zelf moet kennen.

ma
door maan71 - Mar 20, 2019 om 06:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat er mij niet zo zeer om dat er mee gekeken wordt naar de situatie.
De vraag is: of er vanuit de overheid regelgeving is met betrekking tot de inrichting van een parkeerplek voor laden en lossen. En zo ja, waar kan ik die regelgeving vinden.

diumenge
door diumenge Mar 20, 2019 om 07:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen
ne
door neodutchio Mar 20, 2019 om 09:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u parkeert op een laad en losplaats, slaat uzelf figuurlijk voor het hoofd omdat er wel bebording staat en zoekt nu een uitvlucht om hier onderuit te komen? Dat doet mij denken aan een bestuurder die zijn parkeerschijf vergeten was in een blauwe zone. Na het meten van de blauwe lijn bleek deze 2 cm te smal te zijn. Dus naar de rechtbank en gelijk gekregen.
Hoe ver willen we doorslaan in Nederland? Iedereen maakt wel eens een foutje. Deze gewoon accepteren en doorgaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 20, 2019 om 09:47
16827 Antwoorden / 202 Vragen

In aanvulling op @GEBORENAMSTERDAMMER zie het bijgaande waarin duidelijk is gemeld dat er alleen sprake mag zijn van het laden en lossen van goederen met vrachtauto's en dus niet van uitstappen / instappen van personen. Onderborden behoeven er niet bij te staan als de verordening geldt voor 24/24 en 7 dagen in de week. Een en ander dient ggeregeld tij zijn in een formeel verkeersbesluit.

Verkeersbord RVV E07 - Parkeergelegenheid Laden en lossen

Officiële betekenis:

Parkeerplaats laden en lossen - Gelegenheid voor het onmiddelijk laden en lossen van goederen

Parkeergelegenheid alleen bestemd voor voertuigcategorie, of groep voertuigen, die op het bord is aangegeven

Product eigenschappen:

Officieel aluminium verkeersbord met een dubbel omgezette rand.
- bordrand RAL5017 (verkeersblauw)
- voorzijde geheel reflecterend
- achterzijde RAL7042 (verkeersgrijs)

r.kemperman
door r.kemperman Mar 20, 2019 om 10:55
423 Antwoorden / 4 Vragen

@hermietkreeft.
Dit klopt dus niet

Artikel 1 sub ac RVV 1990 bepaalt dat onder parkeren wordt verstaan: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen. Gelet op het verweer van betrokkene is het derhalve van belang of er sprake was van laden of lossen. De Hoge Raad heeft bepaald dat daaronder moet worden verstaan het onmiddellijk nadat het voertuig tot stilstand is gebracht bij voortduring in- of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht gedurende de tijd die daarvoor nodig is.

Gr
door Grunn1 - Mar 20, 2019 om 10:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er moet een bord staan, witte kruizen zijn niet verplicht, onderborden met tijden hoeven alleen geplaatst te zijn als het geen 24 uurs verbod is . Dat er een auto voor het bord staat is niet de schuld van de gemeente en het moet wel een hoge auto zijn geweest wil je een bord niet zien maar is geen excuse dat je het niet hebt gezien. Rij maar eens achter een vrachtwagen een kruising over met stoplichten,als je er te dicht achter zit zie je de stoplichten ook niet maar als het rood is rij je wel door rood en is een bekeuring terecht.

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2019 om 12:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat voor regelgeving moet u met uw rij-examen geleerd hebben, zoals ik eerder zei. Anders dat examen maar eens netjes overdoen, want mogelijk kent u veel andere verkeersregels dan ook niet? En dat kan dan weer erg nare gevolgen hebben voor medeweggebruikers.
Naar mijn indruk wilt u onder een terechte bekeuring uitkomen, ook gezien het feit dat u het forum niet bekend wilt maken waar die “onduidelijkheid” zich bevindt. Ik zou die boete maar snel betalen voordat hij hoger wordt.

ma
door maan71 Mar 20, 2019 om 16:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb toch niet gezegd dat ik mijn rijexamen heb gedaan! Ik heb geen rijbewijs maar daar gaat dit niet over!

aurora1
door aurora1 Mar 20, 2019 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, daar gaat het wél over: verkeersregels kennen en daaraan houden. Die misplaatste uitroeptekens bewaart u maar voor eigen kring.

costnix
door costnix Mar 20, 2019 om 23:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat rijden zonder rijbewijs levert een extra boete op van €360
https://www.intest.nl/2015/07/31/rijden-zonder-rijbewijs/
En nog alle gevolgen voor u bij een ongeluk met je auto.

ma
door maan71 Mar 21, 2019 om 06:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Haha beste aurora1 als u de betweterij ook eens voor u houd metvue beschuldigingen aan mijn adres.
u moet zich wel heel erg vervelen ga lekker puzzelen of zo!!!!

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2019 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maan.
Zet een bril op, dan ziet u de borden beter.

ma
door maan71 Mar 21, 2019 om 10:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hahah wat een LOL

aurora1
door aurora1 Mar 21, 2019 om 11:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha, wat een onfatsoen en ongemanierdheid. Verkeersregels niet kennen, geen rijbewijs, brutaal als de beul en praatjes over een terechte bekeuring. Dat schiet goed op.
Ga naar de politie en laat het uitleggen als je geen leerboeken kunt lezen.

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2019 om 12:29
7358 Antwoorden / 14 Vragen

het bord staat meer dan een meter van de stoeprand verwijderd.

Er vanuitgaande dat een "stoep" minimaal 1,50 (5 tegels) breed is zou het bord dus halverwege (ruim 3 tegels) op het trotior staan. Lijkt mij sterk.

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2019 om 16:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hoeft niet, je hebt ook van die laad en los plaatsen op een verhoogd weggedeelte met een stoeprand waar naast deze plaatsen de stoep op dezelfde hoogte doorloopt. Als de paal dan halverwege de los plaats staat staat ie ook een meter van de stoeprand maar niet op de stoep.

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2019 om 16:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

jo
door jorisw - Mar 20, 2019 om 14:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien de discussie lijkt het me toch handig dat TS de locatie aangeeft. Nu komen we niet verder dan speculeren.

ne
door neodutchio Mar 20, 2019 om 16:25
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En dat wil TS niet. Die zoekt alleen een uitvlucht om onder de bekeuring uit te komen.

aurora1
door aurora1 Mar 20, 2019 om 22:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En zo is het maar net. Kandidaat voor herhalingscursus schriftelijk examen?

aurora1
door aurora1 Mar 20, 2019 om 22:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hij zegt ook dat hij geen rijbewijs heeft en dat dát de vraag niet is (met uitroeptekens).

Gr
door Grunn1 - Mar 20, 2019 om 16:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen
Gr
door Grunn1 - Mar 20, 2019 om 16:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voorbeeld laad en los plaats

gerbera
door gerbera Mar 20, 2019 om 22:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft het hier over een gemarkeerde laad/losplaats waarbij de paal niet in de zgn looproute staat maar het trottoir in feite voorbij de blauwe streep loopt. En als de TS zijn auto op zo'n plaats neerzet moet die wel erg kippig zijn geweest tenzij die op het fietspad heeft geparkeerd want dan staat de paal inderdaad 1 meter van de stoeprand.

aurora1
door aurora1 Mar 20, 2019 om 22:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welnee, er stond toch een auto in de weg zodat hij dat bord niet kon zien....?

tenormin
door tenormin Mar 20, 2019 om 23:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zo'n situatie is er bij ons in de Damlaan in Leidschendam. Wel met ook nog twee maal wit gekalkte kruizen (en tijden van niet mogen parkeren). Eigenlijk vreemd: @maan71 heeft geen rijbewijs; ze schrijft wel dat ze een boete heeft gekregen (?) maar is nu dus logisch dat ze geen streetview geeft: ze vraagt het kennelijk voor iemand anders. Met andere woorden: ze heeft het van horen zeggen, kennelijk.

Gr
door Grunn1 Mar 21, 2019 om 00:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit lijkt mij een beetje op de situatie van ts, bord staat aardig eind van de stoeprand, geen tijden geen witte kruizen. Maarja als ts geen rijbewijs heeft hoe weet ie dan of en waar die wel of niet mag parkeren? Als ie ook al zo stekeblind is dat ie geen borden ziet staan als er een auto voor staat snap ik niet waarom ie aan het verkeer deel neemt. Verzekerd is ie ook al niet zonder rijbewijs en echt verantwoord bezig al helemaal niet en dan toch hier van dit soort vragen stellen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 20, 2019 om 23:34
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Manuel,

Ik vind het asociaal, dat jij zonder rijbewijs rijdt!
Besef je wel,dat je een misdrijf pleegt???

Ga snel op autorijles man!

ma
door maan71 Mar 21, 2019 om 10:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Weet je wat asociaal is al die lui die allerlei conclusies trekken en van alles zeggen wat bergens op slaat maar niet de gestelde vraag beantwoorden.

Zeg dan gewoon niks

En natuurlijk heb ik een rijbewijs maar als de rest onzin lult doe ik wel mee.

ik betaalde netjes parkeergeld de situatie was erg onduidelijk en mij verhaal hierover word vanaf het begin op allerlei manier niet geloofd of ik zou er maar onder uit wille. Komen.
als ik in een duidelijke situatie een boete krijg betaal ik hem gewoon.
maar deze plek vraagt gewoon om parkeerfouten. Gewoon een melkkoe

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 21, 2019 om 11:22
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Manuel,

Wij proberen je serieus te helpen op dit forum.

Zonder een foto van de lokatie is het onmogelijk om jou een goed antwoord te geven.

Dus rij even langs de parkeerplaats en maak een duidelijke foto voor ons.

ma
door maan71 - Mar 21, 2019 om 07:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit was de plek die avond. Rechts bijna voor de geparkeerde auto staat dus een bord.

costnix
door costnix Mar 21, 2019 om 08:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt het bord dus wel gezien, maar ik mis wel het door jou beloofde plaatje.

ma
door maan71 Mar 21, 2019 om 10:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja nadat ik een boete had gekregen ondanks dat ik dus netjes parkeergeld betaald had!

ma
door maan71 - Mar 21, 2019 om 10:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij deze

Gr
door Grunn1 Mar 21, 2019 om 11:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het enige wat hier te zien is is een auto die op stoep staat en een bord met parkeerverbod. Welke straat is dit en in welke plaats?

aurora1
door aurora1 Mar 21, 2019 om 11:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lekker veilig met zulke mensen in het verkeer.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 21, 2019 om 11:25
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Manuel,

Maak even een duidelijke foto overdag met het verkeersbord goed zichtbaar vanaf de overkant van de weg:dus links van de geparkeerde auto.