ja
door janakunath Nov 6, 2007 om 17:06
Auto & vervoer

Rekening

Ik heb 4 week geleden mijn motor naar de garage gebracht voor een garantiereparatie( olielekkage) en een onderzoek voor de koppeling welke in de vijfde versnelling soms slipde.Een week van te voor hadden we daarvoor de afgesproken. De motor was maar slechts 9000km gereden. De garantiereparatie was geen problem maar de dealer heeft de heele koppeling vervangen en vraagt nu bijna 600€.

Ik had duidelijk een onderzoek aangevraagt geen reparatie.Maar de dealer bewerd ineens dat we dat wel zo afgesproken hadden.Wat zijn mijn mogelijkheiden.Dat is toch niet serieus.

749 16 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Nov 6, 2007 om 21:29
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Als de olielekkage (ik neem aan carter) onder garantie hersteld zou worden waarom dan ook geen garantie voor de koppeling ?

De dealer had niet het recht om de koppeling op deze wijze zonder uw goedkeuring te vervangen, zodat u kunt eisen dat ze de motor weer in de oorspronkelijke staat terug brengen (met defecte of niet goed werkende koppeling dus).

Anderzijds kan er van de dealer wellicht een goede verklaring worden gegeven waarom de koppeling niet onder de garantie valt en om welke reden zij zondermeer tot vervanging zijn overgegaan.

De impasse lijkt me typisch een geval om een deal te sluiten voor bijvoorbeeld de helft van het bedrag (indien geen garantie).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2007 om 16:07
16960 Antwoorden / 202 Vragen

Geef a.u.b eens meer info en met name of de motor door u nieuw werd gekocht en waar de garantie dan betrekking op heeft.

Als daarmee fabrieksgarantie of garantie van de verkoper wordt bedoeld dan heeft u toch ook te maken met:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

of wel BW 7 waain zowel het conformiteitsbeginsel als de consumentenbescherming aan de orde is. En let op, de verwoordelijkheid voor het leveren van een goed product gaat in Nederland verder dan twee jaren.

da
door dave1 - Feb 10, 2008 om 13:21
12 Antwoorden / 1 Vragen

Op het moment dat er iets stuk gaat wat onder de garantie valt en word gewoon vergoed.

aangezien er een olie lekage was, heeft dit gevolg schade gehad aan andere onderdelen van de motor. Is dus niet jouw pakkie aan zeg maar. de garage zal deze kosten dus ook moeten neerlegen bij de leverancier van de motor en niet bij jouw.

garantie dus.

st
door stylomaat - Sep 8, 2009 om 17:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het eens met Dave1, de werking van de koppeling is gekoppeld aan voldoende olie in de motor. Als blijkt dat deze weg lekt doordat de carter (pakking) niet goed aansluit dan zal de dealer alle punten die defect zijn doordat er een slechte smering is moeten repareren. Je kunt er zelfs op aandringen dat de kleppen allemaal nagekeken worden omdat deze "droog" hebben gelopen.

johanpc
door johanpc - Sep 8, 2009 om 17:14
1379 Antwoorden / 2 Vragen

De vraag is van 2007 !!!!!!!!!!!!!

vladja
door vladja - Sep 8, 2009 om 17:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De vraag is van:

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 9, 2009 om 09:03
16960 Antwoorden / 202 Vragen

ter aanvulling: de datum staat rechts bovenin maar wil bij onvolledig scherm wel eens niet zichtbaar zijn.

Het is een al lang bekend 'probleem'dat meer nieuwkomers niet opvalt. Ik ben benieuwd of met de nieuwe lay-out daarvoor een verbetering komt.

dirck
door dirck - Sep 9, 2009 om 10:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Gerrit,

Als iemand de vraag kan lezen, dan kan hij ook de datum zien.

Maar je hebt groot gelijk dat hier eens een verbetering in moet komen.
Op andere forums is het al jaaaren de mode om een tekst te laten zien dat de vraag al meer dan 4 weken oud is, als er iemand wil reageren op die oudere vraag.
In die tekst staat dan bijvoorbeeld: Deze vraag is meer dan 4 weken oud, antwoorden op deze vraag heeft daarom niet zoveel zin.

Waarom kan zoiets hier dan ook niet?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 9, 2009 om 11:01
16960 Antwoorden / 202 Vragen

hoi Dirck, je hebt gelijk. Ik heb de opmerking onder de aandacht van de redactie gebracht. Men werkt aan een nieuwe lay-out die ook recent getest is door een collega expert.

dirck
door dirck - Sep 9, 2009 om 11:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zal mij benieuwen.

Met de layout heb ik trouwens geen problemen, wel zou het fijn zijn als ze Reageren eruit zouden halen.
Als op een vraag bijvoorbeeld 30 antwoorden zijn gegeven en op de 2e pagina reageert iemand, dan zit je soms een hele tijd te zoeken naar dat antwoordt.

Krijgen we nu dan ook een EDIT knop? hahaha

birdies
door birdies - Sep 9, 2009 om 11:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Off-topic:

.......wel zou het fijn zijn als ze Reageren eruit zouden halen.......

Inderdaad! Persoonlijk heb ik 3 wensen:
1. Edit knop
2. Reageerknop er uit
3. Beste antwoord er uit

edwardus
door edwardus - Sep 9, 2009 om 11:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

en een tijdstip van de reactie.

kenwel2
door kenwel2 - Sep 9, 2009 om 12:23
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@@@En niet te vergeten,geboortedatum, man/vrouw/kind, trouwdatum,banknummer, sofinummer, adres, pincode, ziektekostenverz  polisnr....

;-)

het kenwel, allemaal! Maar of je dit wil....

birdies
door birdies - Sep 9, 2009 om 13:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......het kenwel, allemaal! Maar of je dit wil......

Niet dus, vandaar dat wij het niet op sommen.

kenwel2
door kenwel2 - Sep 9, 2009 om 14:50
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Birdies: Hoe laat is je reaktie geweest? :-)

(Boeiend!!)

KW

dirck
door dirck - Nov 20, 2009 om 18:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op woensdag 9 sep 2009, 11:01]hoi Dirck, je hebt gelijk. Ik heb de opmerking onder de aandacht van de redactie gebracht. Men werkt aan een nieuwe lay-out die ook recent getest is door een collega expert.
Hallo Gerrit,

Sorry dat ik dit oude topic weer omhoog schop, maar ik zat even door "mijn antwoorden" te worstelen en kwam deze vraag weer tegen.
Het was trouwens wel een heel gezoek om deze vraag weer terug te vinden, want nog steeds kun je niet zien bij welke vraag een antwoord hoort, hopelijk wordt dit ook eens een keer gefikst.

Maar wat ik eigenlijk vragen wilde was dit, door welke collega expert is de nieuwe lay-out eigenlijk getest?

Groet, Dirck