pa
door parish Aug 22, 2018 om 12:38
Auto & vervoer

Renault 2008 geen uitlaat meer leverbaar!

Ik heb een Renault Koleos van 2008, hiervan is de uitlaat achterdemper stuk. Het model Koleos is tot en met 2012 gemaakt. Bij Renault Nederkand en hoofdvestiging in Frankrijk, is de uitlaat (welke uit een deel bestaat van voor tot achter) niet leverbaar en dus niet op voorraad en ook geen datum of wachttijd bekend.
Ik meende te weten dat er onderdelen 10 jaar na de laatste productiedatum van de auto leverbaar moet zijn.
Wie kan mij adviseren welke stappen ik moet nemen.....
Renault reageert niet!

1814 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2018 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee dat hoeft dus helemaal niet. Welke stappen nemen? Een vergelijkbaar model zoeken. Nieuw, of de oude deels aanpassen met een ander stuk achterdemoer.

Ka
door Kassagebruiker - Aug 22, 2018 om 13:08
683 Antwoorden / 5 Vragen

"Ik meende te weten dat er onderdelen 10 jaar na de laatste productiedatum van de auto leverbaar moet zijn."

Deze aanname is incorrect, u "meent" dit, maar staat nergens officieel in een wet oid.

"Wie kan mij adviseren welke stappen ik moet nemen....."

Niemand.

marita5
door marita5 - Aug 22, 2018 om 13:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Parish ,

Stel uw vraag eens op het forum van problemcar , klik op de rode regel .

https://www.problemcar.nl/nl/particulier/renault.html

ma
door maarten heest - Aug 22, 2018 om 13:17
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht ik doe eens gek en geef net als Marita een behulpzaam antwoord.... ;)
U zou eens rond kunnen neuzen op websites van shops die in auto-onderdelen doen. Bijvoorbeeld deze.
Vermoedelijk geen origineel Reneult onderdeel maar dat maakt niet uit lijkt me.
Kan uw garage niet voor u zoeken? Die weten vast snel de goede weg.

tdmduc
door tdmduc - Aug 22, 2018 om 13:22
703 Antwoorden / 2 Vragen

er zijn 5 motortypes verdeeld in Benzine en Diesel.

Welke heeft u???

Zoek anders zelf eens op https://www.123autoparts.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 22, 2018 om 13:31
7156 Antwoorden / 3 Vragen
ro
door ron503 - Aug 22, 2018 om 14:21
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De uitlaat zal van een ander merk nog wel verkrijgbaar zijn en vaak nog goedkoper dan een originele uitlaat maar een officiéle Renault dealer mag zo'n uitlaat niet monteren omdat de uitlaat niet aan de kwaliteitseisen (lees winstmarge) van de importeur voldoet. Een universele garage kan u wellicht verder helpen of als u het aandurft een uitlaatcentre van een grote keten. Wachten op antwoord van Renault wordt een langdurige kwestie want wat er niet is kan Renault ook niet leveren.

holstein
door holstein - Aug 23, 2018 om 19:48
922 Antwoorden / 16 Vragen

Universele garage heeft zo een passende demper voor u gevonden, daar heb je Renault niet voor nodig.

panter22
door panter22 - Aug 24, 2018 om 09:45
6599 Antwoorden / Vragen

Wat moet je met een origenele uitlaat onder een 10 jaar oude auto.
Je ziet er toch niets van.